Zrychlení Zárubek-Hranečník o 9s

Dopravní podnik Ostrava vypsal další zakázku na zrychlení tramvajové dopravy. Nově by mělo dojít ke zrychlení úseku tramvajové trati o 9 sekund.

Dopravní podnik Ostrava (DPO) pokračuje ve svém plánu zrychlit na vybraných tramvajových tratích rychlost na 80 kilometrů v hodině a zkrátit tak doby jízdy. V soutěži s odhadovanou cenou 14,9 milionu korun hledá nově firmu, která modernizuje úsek mezi zastávkou Důl Zárubek a Hranečníkem.
Zakázku již zveřejnil DPO na svém profilu zadavatele. Jde celkem o 1,087 kilometru dlouhý úsek, na kterém dosud tramvaje jezdí šedesátikilometrovou rychlostí. Oproti nedávno vypsané zakázce na zrychlení úseku mezi zastávkami Nová Ves vodárna – Třebovice obchodní centrum bude tato úprava tratě podstatně levnější. Většina úseku prošla už dříve rekonstrukcí, dojde tak pouze ke směrové a výškové úpravě a výměně ojetých kolejnic v obloucích. Rovněž budou vyměněna poškozená upevňovadla a doplněno chybějící kolejové lože. Dojde také k natažení nového trolejového drátu.

Podle dopravního modelu dojde rekonstrukcí při nasazení nových tramvajích Stadler Tango NF2 ke zkrácení jízdních dob mezi Dolem Zárubek a Hranečníkem o devět vteřin v jednom směru, o deset v druhém.
DPO chystá modernizaci ještě dalších dvou úseků, kde tramvaje pojedou rychlostí 80 km/h. Půjde o úsek Dolní Vítkovice – Kolonie Jeremenko a Josefa Kotase – Václava Jiříkovského.

zdroj: zdopravy.cz

Související články


Komentáře

  1. aggu :

    O 9 sekund? Navrhuji zrychlení o celou minutu! Zrušit nesmyslnou zastávku („terminál“) Hranečník.

    Thumb up 6 Thumb down 19
  2. cervik :

    aggu: Jen to ne! Jezdil jsem 2 roky skoro každý den z Bartovic přes Hranečník do centra nebo do Poruby a nemůžu si ho vynachválit(ted‘ neřeším jeho vzhled). Věřím ale, že pro některé cestující z jiných koutů Ostravska, může být hranečník spíše na obtíž. Navíc mě šíleně štve, že udělali to parkoviště strašně malé. Parkoviště je téměř pořád plné a je škoda, když člověk tam přijede autem kvůli tomu, aby přesedlal na MHD a nakonec stejnak bude muset jet tím autem do centra a jiných části Ostravy, protože nebude mít kde zaparkovat na Hranečníku.

    Thumb up 27 Thumb down 0
  3. Martin z Ostravy :

    Je potřeba se na ty úpravy dívat v globále. Až se jich udělá více, tak v celkovém důsledku určitou časovou úsporu přinesou.
    Vedlejším nebo možná i tím hlavnímpozitivem by mohlo být i zvýšení komfortu cestování díky srovnání geometrie kolejnic, aby to neházelo jak při cestě do Zátiší :)

    Thumb up 21 Thumb down 3
  4. Svizzera :

    Tak teď ještě aby DPO nezapomnělo zkrátit doby v jízdních řádech. Třeba po rekonstrukci estakády Martinovská a křižovatky na tu „chytrou“ tu ušetřenou minutu stejně tramvaj čeká na zastávce.

    Thumb up 6 Thumb down 0
  5. aggu :

    cervik: Celý slavný Hranečník je jen relikt komunistického paradigmatu o tom jak má fungovat MHD. MHD má sloužit lidem a ne naopak. Hranečník je pro uživatele MHD ne že zbytečný, on je přímo škodlivý. Pro uživatele MHD to má být obyčejná zastávka na křižovatce Těšínská x Podzámčí, u jednoho dobrého hotelu ;). Větší význam nemá. Dopravní uzel ani náhodou. Ten má stát tam, kde to potřebují lidi. Lidi nemají ZBYTEČNĚ přestupovat někde v houští, 3 zastávky od místa kam jedou, ale v centru – to znamená tam, kam opravdu jedou. Tak to kdysi bylo a snad jednou zase bude.
    Hranečník může sloužit dál jako obratiště tramvají, místo pro 3 toi-toiky a to je všechno. Zbytek musí fungovat přímo v centru. Tak jako v každém normálním městě.
    Ušetří to lidem čas a bude to pro ně mnohem pohodlnější. A to nemluvím o tom, že to znatelně zvýší pohyb lidí v centru. Na to by zase měli slyšet místní obchodníci, pokud teda chtějí, aby jim kolem krámu chodili lidi a to po celý den a noc. Uzel Hranečník pro centrum udělal přesný opak! Lidi z centra odvedl pryč někam do džungle.
    Ten kdo prosadil Hranečník by měl jít dělat baču někde na kopec… Po rekvalifikaci.

    Thumb up 19 Thumb down 15
  6. Kurt :

    aggu: Naprostý souhlas ! Stejně tak demence terminálu Dubina, který je teda místy ještě opodstatněný. Ale busy vyjíždějící z UANU a povinně jedoucí skrz něj nakonec natáhly dojezdovou dobu za město. Největší vtip je, když člověk v sobotu odpoledne jede do města..tak kam by asi v sobotu odpoledne chtěl jet ? Centrum že ? A bus skončí na Dubině, logika terminálů je úplně mimo. A byl to další z hřebíčků umrtvení centra. Nechápu že nikdo z radních neprotestoval – jelikož všeci jezdí asi autem. Každopádně Ostrava a Ostraváci si stále neuvědomují, že snem každého Ostraváka je odstěhovat se z Ostravy :D … za Ostravu. Ale pak idealně nejezdit autem, ale mít rychlou a efektní dopravdu do centra města ! (sorry za rýpnutí se snem, ale je to tak)

    Thumb up 6 Thumb down 3
  7. thvari :

    Kurt: to není rýpnutí, je to pravda – a nejen v Ostravě, řekl bych, viz satelity kolem Prahy, protože přece snem každého je dům se zahradou, aby měly děti čerstvý vzduch. ale i tady se to otočí, trendy ve světě jsou jasné, mladší generace nemá chuť bydlet za městem, ta chce mít práci, kulturu, zábavu i stravování v docházkové vzdálenosti

    Thumb up 7 Thumb down 1
  8. Veo :

    @Thvari: mluvte laskavě za sebe

    nejvic vzdycky kecaji akorat prespolni, kterym muze v konecnem dusledky byt uplne u prdele, jestli prestoupi z CSAD na hranecniku nebo nekde bliz na normalni zastavce, kde zastavuje jak CSAD tak DPO. Duvody vystavby terminalu jsou dva: jednak zabranit ceste prespolnich autobusu na ktere nema mesto jak zatlacit co se ekologie provozu tyce do centra mesta, druhak vytvorit dalsi stycny bod vsech tri trakci, tj. trolejbusu, autobusu a tramvaje.

    to ze je parkoviste park and go strasne male je pravda, bohuzel neni moc mist kam by mohlo vic expandovat (a nemluvim ted o deseti dvaceti parkovacich mistech, ale dvoj az trojnasobku kapacity)

    Thumb up 1 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.