Již hotový projekt obchvatu nebude použit a vypracovává se nový. Levnější, bez mimoúrovňových křižovatek.
Dle rozhodnutí Centrální komise Ministerstva dopravy byla zpracována technická studie úsporného řešení stavby. Byl zpracován nový Záměr projektu včetně HDM-4 s úsporným řešením, který byl schválen Centrální komisí dne 16. 7. 2015. Současně platné územní rozhodnutí propadne bez prodloužení jeho platnosti. Zpracovává se nová dokumentace pro územní rozhodnutí s úsporným řešením. Na jejím základě bude kompletně zaktualizován celý informační leták o této stavbě. Dojde například ke snížení počtu mostů, přeložek sítí a nebudou žádné MÚK. Následná realizace v roce 2021.
zdroj: rsd.cz
Rýša :
V roce 2021 – výsměch
14.07.2016 10:56LoLec.CZ :
No to si snad dělají prdel???!!!
14.07.2016 11:10Vašátko :
V současnosti MÚK je opravdu zbytečné, jenže v roce 2021? No je dost času to ještě změnit. Hlavně že platíme nějaké architekty z daní a oni mají na rohlík :-)
14.07.2016 11:28Jann :
Stavba MÚK, tzn. mosty, estakády a všemožné konstrukce na pilířích, které jsou MÚK součástí, nejvíce prodražují silniční liniovou stavbu. Zvlášť v tomto případě, kdy jsou mnohé terénní úpravy již hotové (protihlukový val okolo Mošnova), může být stavba i o desítky procent levnější.
14.07.2016 15:42Zadání na zlevnění ale vzešlo v době, kdy náš stát neměl ani vindru a všude se škrtalo. Teď kdy nastal pravý opak a stát kvůli předělávání EIA nemá do čeho kopnout a kde utratit peníze, tak přípravu stavby pozastavíme a protáhneme o další 4 roky. Přitom výstavba navazujícího úseku do Příbora se rozjede už na jaře.
Velmi smutná zpráva a nedobré rozhodnutí státu.
Rado :
Kdyby někdo přemýšlel a dálnice by vedla kolem letiště, což je ve světě celkem obvyklé a ne územím nikoho (za což prý byla tvrdá výtka o EU), tak se nic takového nemuselo řešit a zabily by se dvě mouchy jednou ranou. Takhle tu zase máme řešení, které nepotěší a člověk už z toho musí být unaven, kdy stát roky staví to, co jinde trvá měsíce…
15.07.2016 12:16thvari :
Rado: Mošnov je zatím epic fail. Dálnice schválně o několik kiláků vedle. Počet leteckých linek se zvedá jen šnečím tempem. Pro jistotu tam aspoň dotáhli jednokolejku pro osobáky s odjezdy tak, že se na vlak ani nevyplatí čekat. Pozitivum: Tohle už může být jenom lepší.
15.07.2016 12:28Balde :
Rado: thvari: jasne tak měli tu dálnici postavit přes CHKO poodří vy inteligenti?
15.07.2016 16:32thvari :
Balde: to ne to je pravda
15.07.2016 18:14z.m :
Konečně se začínají dopravní projekty revidovat a racionalizovat (slevnění důležitým efektem ). To co bylo v minulosti několika stále stejnými subjekty projektováno pod tlakem betonarske lobby a za šílené peníze stavěno bylo často naddimenzivane, necitlivé k okolí a krajině.
15.07.2016 19:01Na západ od nás se se stavbami pro podobné účely a zatížení vypořádavaji mnohem citlivěji, subtilneji, bezpečněji a ve výsledku pro všechny zúčastněné (ne jen stavební firmu a řidiče kamionu) i příjemněji.
Takže věřím možné kouzlo nechtěného i tady, skrz úspory k lepšímu výsledku.
Nimrod :
Konečně! Revize nesmyslných napojení je třeba, MÚK byly mantrou snad na všech cestách, a rok 2021 je tady brzo, Mošnov to ještě vydrží, zas taková doprava tam není (mimo Dny NATO)
19.07.2016 08:01xfun :
Podle mě by tam aspon jedno múk být mělo. Už hlavně pro obsluhu letiště, dopravu z rozšířující se průmyslové zóny a pro možnost vjezdu hasičů z mošnova na novou cestu (pro případ nehody).
28.07.2016 12:50Balde :
xfun: az bude prum zona plná tak bez mimourovnoveho křížní vznikne peklo ja ku Hyundaie
28.07.2016 18:34Martin [msstavby.cz] :
Balde: Jsem rád, že dochází ke změně projektu. Předimenzovaná silnice s třemi MÚK na jednom km… Brutální, zbytečné…. Nechápu potřebu v ČR stavět pro minimální dopravu superdálnice… Doprava je hustší jen , když se mění směny. Jinak klidně můžu na této cestě skákat panáka.. Vím, bydlím tu.
28.07.2016 23:24