Video prezentace přestavby železničního uzlu Ostrava.
V následujícím videu můžete vidět například přestavbu nástupišť hlavního nádraží, nový přesmyk, podchod na nádraží Ostrava-střed, přidání třetí koleje přes řeku Odru a mnoho dalšího..
Video prezentace přestavby železničního uzlu Ostrava.
V následujícím videu můžete vidět například přestavbu nástupišť hlavního nádraží, nový přesmyk, podchod na nádraží Ostrava-střed, přidání třetí koleje přes řeku Odru a mnoho dalšího..
Vítek :
Velkolepé! Jen se mi zdá, že se na železnici mnoho let nic nedělo. Úsek ve vizualizaci je v děsivé stavu, no alespoň, že je nějaký plán.
Díky za uveřejnění!
aggu :
Viděl tu „rekonstrukci“ nějaký architekt?
10.05.2022 12:02Roman :
aggu: Rikal jsem si pre pohledu na zdecimovanou budovu hlavniho nadrazi totez. Mesto tam snad nic nevyjednalo.
jvndys :
konečně opravy v tratích, hlavně most na bohumín a přes mariánskohorskou chtěli už opravit, taky nové stavby na trati vypadají zajímavě, ale říkám si co hlavák…..když bude podchod na hlavním ústit před budovu, tak v budově bude co? teď tam je skoro liduprázdno a tohle ten prostor vylidní úplně
10.05.2022 12:21Patrik :
Hlavní nádraží je komplet totál špatně. Už jsem to tady psal několikrát…
10.05.2022 12:36vojta :
Střed líbí, ostatní ať zhodnotí odborníci. Rád si pak přečtu. Protože zde očekávám velkolepou diskuzi, vítám všechny nově příchozí. Pohodlně se usaďte a udělejte si třeba popcorn. :D
10.05.2022 12:40davidb :
jvndys:
10.05.2022 12:40Na Svinově ústí podchody do budovy?
Petr :
…architektonicky zajímavým centrálním zastřešením… akorát že vůbec :D
10.05.2022 13:12AK :
Bylo by super, kdyby byla cyklostezka pod Svinov-nádraží. Proč to nikoho nenapadlo….
Mark :
Petr: Tak předpokládám, že tohle není ani náhodou finální řešení, ale spíš, stejně jako u prvních vizualizací Ostrawa Tower, je to jen objemová vizualizace.
10.05.2022 13:29Dan :
Mark: Ne ne, projekt už procházel posuzováním EIA. https://www.msstavby.cz/modernizace-zeleznicniho-uzlu-ostrava-eia-15-11-2021/
Ostrava Tower je pořád prakticky investiční záměr.
10.05.2022 13:34Vladislav :
Nástupiště ve Svinově už jsou také na hranici kapacity a životnosti, původně se v projektu řešilo také, tady to nevidím. Zastřešení části celého kolejiště tak, jak je ve vizualizaci na hlavním nádraží. Přes Svinov jezdí mnohem více lidí, než přes hlavní nádraží…
10.05.2022 13:54D-r :
WOW!!! Super!!! Jsou známé i nějaké termíny?
10.05.2022 14:03D-r :
Vladislav: Možná že se to časem změní.
10.05.2022 14:04jvndys :
davidb: na svinově je budova jak na 2 tělocvičny? jen reaguju na to, že by šel oživit maloobchod a pohostinské služby v nádražní hale, když už dojde k oživení nástupišť apod. bojím se, že by to dopadlo například jak havířovské obří nádraží co bylo x let liduprázdné a vyústilo to v chátrání a předělání na sportovní halu a přemístění čekárny úplně mimo původní budovu
10.05.2022 15:40David.Witosz :
Zdravím.
Již zde vidím x postů o různých názorech atd. To je super, jako vždy. Jen mám na Vás jednu prosbu.
Prosím berte na zřetel, že tohle je modernizace železničního uzlu. Ano, chápu že na tomto webu většinu lidí zajímá architektura a urbanismus, ale tahle stavba je HLAVNĚ o dopravě a dopravním řešení uzlu. To jsou ty blbosti které jsou mezi těmi staničními budovami a jsou stěžejní pro dopravu v rámci celé ČR.
Takže pokud zde padne kritika, prosím berme na zřetel co je hlavní účel této akce. Ten účel je udělat z železničního uzlu dopravně něco, co se nebude stydět, že je rok 2022. Kritizujme budovy, kritizujme podchody, ale nezapomeňme, že tady jde zejména o dopravní uzel. Berme tedy věc rovněž jako celek.
Díky.
PS Já osobně jsem taky zastánce nadchodů na hlavním nádraží aneb vím jak to tam vypadalo o povodních a jímá mě hrůza zatopených podchodů, jako tenkrát v Bohumíně, ale z důvodu podchodů neodepíšu celý uzel. Střed je úspěch, podchod měl být JEN od nástupiště k nádražní budově. Teď je plánován skrz až ke Karolíně ;)
10.05.2022 15:53M. :
Už aby se začalo!
10.05.2022 16:22aggu :
David.Witosz: „Zajímavé“ je, že v jiných městech (Brno a Praha) to SŽ a stát bere úplně jinak než vy a výsledkem jsou stavby (a související stavby), které buď „nesmrdí korunou“ nebo v případě Brna, mají masivní finanční balík v desítkách miliard Kč, který předpokládá kvalitní architektonické řešení.
10.05.2022 16:37Takže, mám na Vás otázku, kterou Vám dávám opakovaně, a ke které opakovaně mlčíte (ano, nejen vy):
Proč to jinde jde a tady ne?
To samé ŘSD zkoušelo s PHS na Cingrově ulici a podobných případů je mnoho.
Nechci abyste to vyřešil (to si zatím netroufl z ostravských čivav nikdo), všichni tušíme odpověď, chci abyste to pojmenoval. Jste pirát, nemáte co ztratit ;)
tommtomm :
David.Witosz: Děkuju, nyní jsem přesně pochopil proč jsou dopravní stavby u nás takový průser. Pokud je tohle pohled zastupitelů a zainteresovaných volených zástupců tak…. Upřímně nevím co říct ale představuji si 80 léta, výstavbu paneláků stylem je tam místo tak ho tam prdneme, a sakra lidi, vždyť máte čtyři stěny a strop tak držte hubu a krok a vyhrožování že nemuseli mít nic. Vyjednávání se má právě aktivně účastnit i dotčená obec, jelikož má trať nadregionální význam a dotčenému místu přináší negativa (samozřejmě i pozitiva) tak by mělo dojít k „vydupání“ určitých ústupků a nadstandardních řešení, osvícený investor pak přistoupí k ústupkům a dojde k spokojenosti obou stran. takže něco ve smyslu: Ano, rozšiřte kolejiště, ano rozkopejte kvůli tomu půl ostravy, ale pak nám dejte něco na oplátku. To že v tuto chvíli není známá podoba rekonstrukce kolejiště tramvaje a přestupu před nádražím (zásadní cíl jakékoliv rekonstrukce nádraží je co nejlepší zajištění přestupů a uživatelské přívětivosti), to že zastřešení a jeho podoba je na stejné nebo nižší úrovni jak autobusák v Bruntále (nadsázka ale jistě chápete, srovnejte si význam měst, počet přestupujících a reprezentativnost), to že nám zůstane stát nějaký fragment z výpravní budovy bez absolutního významu (těžko tam někdo poleze přes dvě patra do čekárny). To je chyba Ostravy která nezatlačila na lepší podobu a řešení. Takže ne nejde jen o drobný architektonický problém (je to velký problém), jde i o samotný přestup a v podstatě urbanistické a dopravní řešení celé ostravy na dalších padesát let. Za mě, děkuji pane Witosz, děkuji za náhled do toho jakou práci odvádíte…
David.Witosz :
tommtomm: Zdravím.
Vaše rozhořčení chápu, chápu velice. Druhá věc je chápat proces. Dopravní uzel měl na začátku nějakou cenu. Dnes má jinou cenu. A že je to stavba státu, tak věřte, Centrální komise ministerstva dopravy má mnohdy zcela opačný názor.
10.05.2022 17:51tommtomm :
David.Witosz: Rozumím, celý průběh vývoje modernizace železničního uzlu sleduju téměř od počátku, proto jsem rád za některé úpravy které se povedlo prosadit (původní komplexní rekonstrukci navrhoval snad naprostý diletant, díky bohu za ŽESNAD a další, byť z mého pohledu zde není dostatek prostoru pro případné rozšíření průběžných kolejí a nevím zda je počítáno s rezervou, ale to do tohoto komentáře nepatří, nicméně ten proces chápu a rozumím i tomu že jste nejspíš nebyl účasten na jednáních od počátku (netuším)… Můj komentář je narážkou a kritikou na to co jste napsal, souhlasím že jde o dopravu, ale především jde o komplexní řešení dané lokality kterou takovou liniovou stavbu vedete. Dovolte připodobnění, je to jako kdyby jste stavěl dálnici, ale vykašlal se na podjezd místní komunikace, a řešení protihlukových stěn by byla záležitost jen tak mimochodem, jestli tam rubneme skleněné desky nebo beton, vždyť na tom nezáleží, zastávka dálkového autobusu, no tak sjede nebo to v budoucnu doděláme.. (snad chápete na co narážím). I když vlastně to co popisuju u dálnice pasuje i na tu v Ostravě, na torzo severního spoje atd. (Za tyto věci nemůžete, o tom ani tento komentář není. Ale vaše vyjádření, promiňte, je z mého pohledu hodně neuvážené a nevhodné, respektive dokazující problém těchto staveb, respektive zainteresovanost samosprávných celků na nich)
David.Witosz :
tommtomm: Rád odpovím komplexně. Bude to však opět delší text. Nemyslím si, že město to o čem píšete neprosadilo. Naopak si myslím, že prosadilo tolik nadstandardních věcí, že Centrální komise na MD teď má plnou hlavu, že takové věci budou chtít všichni. Takže spíše beru,že Ostrava zase posunula celorepublikový standard.
O tom jak co ovlivnilo uzel napíšu tedy rád v pozdějším textu. Teď snad jen … ŽESNAD nemají všichni rádi :) a pokud vidíte až tak daleko, tak víte že ten náš uzel je hooodněo nákladní dopravě. A na to jsem v prvním textu upozorňoval. Tedy za mne a za kolegu Sládka z ŽESNAD máte bod ;)
Hezký den Vám i čtenářům.
10.05.2022 19:50tommtomm :
David.Witosz: Velmi rád si Vaše vyjádření přečtu, delší text považuji za daleko rozumnější informování a zhutnělé odpovídání v komentářích už ve své podstatě vede k vypuštění množství relevantních informací, naopak komentář či podobný text může mnoho osvětlit (navíc díky delšímu času a zpětné korektuře (teď mluvím za sebe) je text daleko lepší. Samozřejmě že něco takové stvořit je nejen časově náročné a takových vyjádření (byť již z podstaty může jít o protichůdný názor než jaký má čtenář) si velmi cením. Určitě bych uvítal, kdyby například i zde na msstavbách byl dán prostor k případnému širšímu vyjádření zainteresované strany nejen k tomuto tématu, tedy v podobě článku s jasným nadpisem Komentář XY k témat Z, to však zcela závisí na tvůrcích stránky a na jejich konceptu. Každopádně, pokud zveřejníte širší text, buď v komentářích, nebo například na FB s odkazem zde v diskuzi, velmi rád si ho přečtu a rozšířím si tak informace k dané oblasti (jistě nebudu sám). Také přeji pěkný večer.
10.05.2022 20:34Pavel :
Vnímám jako velkou chybu, že součástí rekonstrukce uzlu nebude i výstavba přímých spojení od Vítkovic na Střed a od Třebovic na hlavák. Význam by byl jak pro pravidelnou dopravu, tak jako záložní objízdné trati při mimořádných událostech. Celá rekonstrukce tak v podstatě představuje jen vylepšení původní Ferdinandky a Frýdlantské dráhy, potenciál pro nové zákazníky v nákladní nebo osobní dopravě se nezvýší.
qwertz :
Na tom videu je něco divně. Stoupání tratě ze Svinova na most směr Polanecká spojka je délce asi 1km. Ten kolejový přesmyk u chemičky má ve videu délku stoupání směrem od Odry v délce jen asi 400m a na protější straně v prostoru bývalé zastávky Mar. Hory pak 500m (porovnáno s mapou). To je 2x tak prudké stoupání!
10.05.2022 22:40Patrik :
No nic no, tak dalších 50 let budeme mít hlavní nádraží o ničem… OSTRAVA!!!
11.05.2022 06:54Martin H. :
David.Witosz:
11.05.2022 06:58Velmi nemile jste mě teď po ránu překvapil a raději počkám na Váš delší text, který si můžete vyvěsit na svém webu a zde dát odkaz. Pevně doufám, že dobře víte, že Karolina, kam vede podchod, se píše s krátkým ‚i‘ a že v komentáři došlo k automatické korekci. A názor, že dopravní stavba nebude nikdy pěkná mi připomněl aktuální kulturní válku o kruháč v Praze u Prašné brány.
Graylag :
Pavel: Napojení Vítkovice – Střed je zaprvé mimo řešenou oblast a zadruhé je primárně o přestavbě soukromé vlečkové tratě. Čili bychom se museli v první řadě bavit o vykoupení vlečky přes Dolní Vítkovice.
11.05.2022 07:38Napojení Třebovic na Hlavní nádraží by se mi sice taky líbilo, ale už od prvního pohledu na mapu je jasné, že se tam nemá šanci vlézt. Potřebuješ překročit kolejiště Třebovické elektrárny, tří/čtyř kolejnou hlavní trať, ale současně se vlézt pod dálnici a přes řeku. Nejreálnější řešení by bylo asi vést trať severně od plánovaného severního spoje po vcelku masivní estakádě, ale to je v tuhle chvíli fantasmagorie. Navíc dokud je trať na Opavu pouze jednokolejná, tak to ani nemá význam, protože kapacitu trati to významně nezlepší.
davidb :
Graylag:
11.05.2022 09:19To je jedna věc.
Druhá věc je to, že ani v současnosti nemůže vlak od Vítkovického nádraží najet na vlečku v DOV. https://mapy.cz/s/jolobutecu
Graylag :
davidb:
11.05.2022 10:32To bych zrovna viděl jako malý problém. Stačilo by „jen“ vložit několik výhybek a může se jet – byť včetně úpravy zabzař by to stejně vyšlo na vyšší desítky milionů. Proti ceně „za koleje“ by to ale byly drobné. Nemluvě o tom, že ta trať není elektrizovaná, takže další miliony za elektrizaci.
Ale je to hezká fantazie :)
davidb :
Graylag:
11.05.2022 12:07Se vším souhlasím.
Je to hezká fantazie.
Spíš pro co by to bylo využívání.
Vlaky stejně musí na Svinov (od Olomouce) a pak by byla blbost jet na Střed přes Vítkovice.
Pavel :
Graylag: O tom to je, že řešená oblast je hrdě nazývána ostravským uzlem, ale Vítkovice nebo Třebovice jako by v Ostravě už nebyly. Úvaha, zda dřív zdvojkolejnit trať do Opavy nebo vyřešit přímé spojení na hlavák, je v rovině, zda má být dříve slepice nebo vejce. Pokud se dělá miliardový projekt v Ostravě, bylo by lepší nejdříve vyřešit všechno v Ostravě a teprve potom pokračovat směrem ven. Trať ze Svinova do Opavy se takhle postavila v roce 1855, kdy neexistoval pádný důvod přímého napojení do Moravské Ostravy, natož kamsi do tehdejšího Přívozu. Koukněte na mapu, jak tehdy vypadal prostor mezi Svinovem, Čertovou Lhotou (Mariánky) a Moravskou Ostravou, což tehdy bylo v podstatě jen náměstí s pár ulicemi okolo ( https://mapy.cz/19stoleti?x=18.2501021&y=49.8234231&z=14 ). A my dnes s fanfárami rekonstruujeme traťové spojení postavené podle dopravních potřeb poloviny 19. století.
11.05.2022 14:49Graylag :
davidb:
11.05.2022 15:00No tak byl by to pěkný okružní S-bahn, případně dobrá trasa jak dostat osobák od Opavy na Hlavní bez úvratě a s maximálním pokrytím populačních center. Ale to je fantazie i z jiných důvodu než jen že je ta trať soukromá.
Co by ale naopak mohlo být zajímavé je železniční obsluha logistického areálu budovaného na místě bývalé aglomerace.
davidb :
Pavel:
Na té historické mapě je i krásně vidět, proč hlavní trať na Bohumín vede tak daleko od centra.
Graylag:
11.05.2022 15:27Osobně nevidím problém v tom, že vlak od Opavy zastaví na Svinově a pak jede na hlavní.
Spíš bych bylo více problémů, kdyby tam nestavěl.
Pavel :
davidb: Zastaví a otočí směr jízdy, k celkové době cestování přihodí 10 minut, … pro nezúčastněné opravdu žádný problém.
11.05.2022 16:14Svizzera :
A slibovaná cyklostezka v podchodu na Středu nikde…
11.05.2022 16:34davidb :
Pavel:
11.05.2022 20:23Kolik % cestujících by nemohlo vystoupit na Svinově a museli by jet jiným spojem?
Martin [msstavby.cz] :
Svizzera: Jde info k cyklostezce někde dohledat?
11.05.2022 21:46S200 :
Spojka od Opavy na hlavní by měla smysl jen pro nákladní dopravu, v osobní je nesmysl vynechat důležitý Svinov, té nákladní zase tolik není, aby to opodstatnilo tu spojku (zpravidla jeden pár denně). Jinak mi na vizualizaci chybí schody z mostu Českobratrská na prodloužené nástupiště Stodolní, takže předpokládám, že od Fifejd se dál bude chodit přes koleje…
12.05.2022 07:55Jinak se naštěstí navzdory vytrhávačům kolejí ze SŽ podařilo prosadit zachování napojení levého nádraží směr Svinov. Bohužel je na vizualizaci významně redukováno kolejiště nákladní části Uhelného nádraží. Je to úplně zbytečné (místo tam na to je) a nevím, kam se pak přesunou řadicí práce jednoho z dopravců, který tam sestavuje vlaky směr Halle a Mnichov.
Pavel :
davidb: Některé spoje (S1) jedou přes Svinov na Vítkovice a Havířov, a to každou hodinu, některé (R27 a R61) jedou ze Svinova přes hlavák na Střed, co 2 hodiny. Nejde tím pádem o zrušení všech spojů zastavujících ve Svinově. Přestupovat na dálkové expresy lze určitě nejen ve Svinově, ale i na nádraží, které si chce říkat hlavní. Nemluvě o tom, že řada dnešních spojů z Opavy do Svinova není vedena jako přípoje k dálkovým vlakům. A připomenu ještě jednu obskurnost, která plyne z konzervování historických projektů z 19. století. Čas od času se provozují přímé vlaky mezi Ostravou a Jeseníkem. Pro šotouše nádhera, pro normální lidi utrpení. Ten vlak totiž musí obracet na úvratích ve Svinově, Opavě, Krnově a Glucholazech, takže dobrých 3/4 hodiny cesty se tráví jen čekáním na úvraťových nádražích. Glucholazy asi nevyřešíme, Opava i Krnov by řešení mohly mít v daleké budoucnosti, ale Svinov (alias třebovická spojka) by mohl být vyřešen ještě za našeho života. Je to podobné jako dluhonická spojka u Přerova – ano řada lidí potřebuje jet do Přerova, ale zrovna tak řada lidí je ráda, že může jet z Ostravy do Olomouce bez otáčení v Přerově.
12.05.2022 08:34davidb :
Svizzera:
12.05.2022 08:42Ale s kolem to projít půjde ne?
S200 :
Pavel: Úvrať je otázka cca 3-4 minut, takže nevím, kde jste přišel na 45 minut na 4 úvratích. Každopádně není problém postavit za šílené miliardy spojky ve Svinově, Opavě a Krnově. Sice se tím vyhneme hlavním zdrojům a cílům cest, naštveme denně stovky lidí, ale cestující, které spočítáme na prstech jedné ruky, uděláme šťastnými…
12.05.2022 08:43Pavel :
S200: Určitě nebudete mít problém uvést aspoň jeden spoj, který podle jízdního řádu má stihnout úvrať za 3 minuty, jak píšete. A určitě byste dokázal ve Svinově projít vlakem a spočítat na své ruce těch pár jednotlivců, co nevystupují ale šťastně cestují mezi centry dvou měst. Na vaše další invektivy už reagovat nebudu.
12.05.2022 13:02Roman :
David.Witosz: Jinými slovy. SŽ si s městem vytřelo… Město nebylo schopno nic vyjednat.
12.05.2022 13:12S200 :
Pavel: 3 minuty v jízdním řádu nejsou (to neznamená, že to nejde), ale pobyt čtyři minuty mají třeba ve Svinově všechny sudé vlaky linky R27. Žádnou invektivu na Vaši adresu jsem nepoužil, ale možná jen nevíte, co to slovo znamená. Nicméně mezi Ostravou hl. n. (střed, Stodolní) a Jeseníkem jezdí opravdu zanedbatelné množství lidí. Linkami R27 a R61 jezdím v úseku Ostrava hl. n. – Opava východ dost často, takže mě by se přímé spojení bez úvrati líbilo. Ale protože ty spoje využívám, dobře vím, že rozhodující část cestujících nastupuje/vystupuje ve Svinově, takže nikdo soudný by Svinov nenavrhoval vynechat.
12.05.2022 13:26M :
David.Witosz:
Nešlo by u těch nových mostů, hlavně toho tříkolejného přes Odru, prolobbovat i nějakou související lávku pro pěší?
Přijde mi divné, že se staví nové mosty přes velké řeky vevnitř velkého města a přitom se vůbec nemyslí na pěší a na cyklisty.
M. :
M: nepamatuji se, že bych něco takového psal, takže ať už jsi kdokoliv, vymysli si jiné jméno….
17.05.2022 19:41fredy :
Pominu-li různé otazníky, které se tady s tímto projektem řeší,
30.05.2022 07:58tak mám obavy, aby se toho místní diskutující dožili a mohli zhodnotit výsledek :-D
David.Witosz :
Zdravím.
Slíbil jsem „tommtomm“, že odpovím komplexně a že to bude delší text. Když jsem ho začal psát, začal mít několik stran a nebyl jsem ani v půlce. Proto jsem se rozhodl, že tu odpověď vyřeším jinak. Obvolal jsem pár zasvěcených a rozhodl se uspořádat otevřené jednání komise dopravy Rady města Ostrava v centru PANT. Zde by měla proběhnout prezentace průběhu dosavadních prací a všeobecně ukázka toho co vše ŽUO obnáší.
Pozvaní hosté jsou:
Martin Grečnár – Správa železnic, s.o. hlavní inženýr stavby
Pavel Kučera – MORAVIA CONSULT OLOMOUC, a.s. výrobní ředitel
Kamil Pur – MORAVIA CONSULT OLOMOUC, a.s. hlavní projektant
Oldřich Sládek – ŽESNAD.CZ výkonný ředitel
Jaroslav Tyle – ŽESNAD.CZ odborný specialista
Za účasti:
Miroslav Svozil – náměstek pro dopravu – statutární město Ostrava
Zuzana Ožanová – místopředsedkyně podvýboru pro dopravu Poslanecké sněmovny PČR
Ondřej Polanský – bývalý místopředseda podvýboru pro dopravu Poslanecké sněmovny PČR
Akce se bude konat 25.8.2022 a detaily ještě oznámím.
Hezký den Vám všem.
27.07.2022 09:34Weave :
K Hlavnímu nádraží, je osobně bych udělal komplexní změnu.
27.08.2022 19:46Jednak bych dal vystupy až těsně před budovu.
A pak vevnitř budovy zrušit centrální schodiště nahoru a postavit dve menší boční.
A v miste schodiště nahoru udělat schodiště dolů, které by se vzadu napojovalo na podchod a celá přestupní cesta z budovy na vlaky by měla totožný půdorys.
A jednak by bylo zachováno využití budovy a celé přízemí by krásně prohlédlo.
A s patrem tam by se casem homhlo najit nejake využití taky.
Tohle mi prijde jako o dost jednodušší a čistší verze toho slepence co navrhuvou ve videu.
Martin :
Weave: Na besedě se to řešilo a odlišné varianty podchodů prý neumožňuje statika https://www.youtube.com/watch?v=4ze4U1tjoYQ
28.08.2022 13:03S200 :
Jinak na besedě i v rozhovorech se zainteresovanými mimo besedu zaznělo, že většina chce zachování nadchodů, město (ústy primátora) si však prosadilo podchod. Škoda, budova je tím odsouzena k nepotřebnosti.
28.08.2022 17:11vojta :
V článku níže jsem shrnul nejzásadnější debatovaná témata.
30.08.2022 12:45https://zdopravy.cz/pred-nadrazim-v-ostrave-ma-vzniknout-podurovnove-namesti-s-pristupy-k-nastupistim-124340/
davidb :
vojta:
30.08.2022 20:10Můj názor na: „Veřejnost poukazuje na nedomyšlenost uvažovaného řešení z důvodu nevyužití výpravní budovy, protože vchod do podchodů bude ještě před ní, z přednádražního prostoru.“
Vždyť úplně stejně jsou řešeny podchody na Svinově! Taky mimo výpravní budovu a je tam s tím nějaký problém?
Rdm :
Taková ta Ostravská klasika :( https://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/modernizace-terminal-uzel-ostrava-202302.html
14.02.2023 10:42Cyklista :
davidb: Ale do podchodu se dostaneš i přes výpravní budovu. Ta je průchozí „všemi směry“. Hl.n. má pouze vchod/východ z jedné strany a nic se na tom nezmění…. Pro cesující tedy bude spíše na obtíž.
15.02.2023 09:48rom :
budeme řešit cypoviny typu zda se dostanu do podchodu na kole – a toto bude záminka, proč se stavba odloží – nejsou prachy, tak se to posunu!!!
15.02.2023 10:15Martin [msstavby.cz] :
rom: Odloženo to není z důvodu, „že se nedostaneš do podchodu na kole“.
17.02.2023 08:46Projekt modernizace uzlu je ve fázi, kdy je podrobně zpracována dokumentace pro územní řízení. Projekt předprostoru nelze tvořit nezávazně na projektu přestavby uzlu. Jenže město je ve fázi nějaké koncepce. Ani investičního záměru, ani studie. A už vůbec ne ve fázi nějakého projektu pro účely stavebního řízení.
rom :
Martin
chápu, nejsem úplně mimo
jde mi o to, že uzel už měl být dávno, není to o podchode, nádraží a nástupištích – roky se to posunuje z různých validních i politických důvodu – nakonec tady budeme stavět věci podle 20 let starého projektu třeba
17.02.2023 10:26