Komentáře

  1. Ross :

    Kde by měly být položeny koleje? Mohlo by to být rovné místo před halou na první fotce?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  2. Martin z Ostravy :

    Něco lze odtušit z vizualizace
    https://www.msstavby.cz/db-investuje-v-mosnove-19-10-2017/

    Jinak na této stavbě je dobře vidět, že je doba jinde, kdysi (třeba v době výstavby Poruby) by se prvně postavili koleje a po těch by se navozil materiál na stavbu haly.

    Thumb up 9 Thumb down 0
  3. acdlcia [msstavby.cz] :

    Ross: Místo před halou na první fotce je pro kamiony. Koleje mají být ze strany na fotce č. 5.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  4. aggu :

    Tohle by měla být dle projektu hala č. 2. (z celkem 4) a napojení z koleje C bude podél jv. stěny, kde se kolej rozvětví do tří.
    btw hala č. 2 je největší, má 96 * 528 m, tj. cca 51 000 m2. Docela velká, víc než půlka českého Amazonu a třetina nových polských hal Amazonu.

    Thumb up 0 Thumb down 1
  5. Jann :

    Trošku se obávám, že tady se v 1. etapě (rozuměj, možná na dlouho poslední) s kolejemi nepočítá. Všechno na kamiony a hurá na silnice.

    Thumb up 0 Thumb down 1
  6. aggu :

    Jann: To zatím nikdo veřejně neoznámil. Nebo se pletu?

    Thumb up 0 Thumb down 2
  7. Jann :

    aggu: Co neoznámil? Možná se platu já, ale vidíš někde na snímcích, že by někdo stavěl koleje?

    Thumb up 1 Thumb down 1
  8. Archer :

    Jann: projektuji se ale oproti vizualizacim jich bude meně….

    Thumb up 0 Thumb down 0
  9. Martin [msstavby.cz] :

    Jann: Že se koleje ještě nestaví, neznamená, že nebudou … https://www.irozhlas.cz/ekonomika/zeleznice-mosnov-doprava-vlaky-ostrava_1805051125_gol

    Martin z Ostravy: Ani Poruba se nestavěla za pomoci vlaků. Respektive výstavby trati, aby se sídliště mohlo postavit.

    Thumb up 0 Thumb down 2
  10. Martin z Ostravy :

    Pro výstavbu domů podél Dělnické byla postavena odbočka z tratě Svinov – Kyjovice, která sloužila čistě pro dovoz materiálu na výstavbu bytových domů.

    Thumb up 4 Thumb down 0
  11. Crazym :

    Martin z Ostravy: Tak tak, Martina omlouvá jeho mládí, i já jsem na to mladý abych pamatoval ale kdysi když jsem byl zaměstnán u Bytostavu jsem viděl historické fotky v budově ředitelství a byly na nich ty koleje, já je nezažil a fascinovalo mě to :-) Ale bylo to už pod tramvajovou dopravou, ne vlakovou. „V rámci výstavby sídliště Poruba byla plánována pro dovoz materiálu výstavba železniční trati z Polanky, ale nakonec byla zvolena varianta levnější s využitím stávající tramvajové trati mezi Svinovem a Porubou. S pokračující výstavbou sídliště byla vystavěna vlečka do skladu materiálů Bytostav, zároveň byla zprovozněna druhá vlečka, která se odpojovala v půlce trati mezi Bytostavem a porubským nádražím a vedla skrz – v té době ještě nepostavený – Oblouk a po ulici Porubské až pod dnešní autobusovou zastávku Věžičky (směr Oblouk). Tato vlečka byla plánována i pro osobní dopravu, ke které ale nakonec nedošlo a vlečka zanikla s dostavbou Oblouku. Na trati se v časech výstavby sídliště vyskytovaly těžké nákladní vlaky tažené nákladními tramvajemi“ Tolik citace z Wikipedie :-)
    Zajímavé bylo nedávné odhalení starých kolejí při rekonstrukcích ve Svinově http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2018/4/11/tramvajov-archeologie-v-ostrav-odkryli-starou-vhybnu

    Při marném hledání těch fotek jsem narazil na zajímavé fota z výstavby Poruby http://www.narobinsonce.cz/Webalbum/Tenkrat/Vystavba_Poruby/slides/Stavba-Poruby-001.html Možný zdroj pro Proměny Ostravy :-)

    Thumb up 5 Thumb down 0
  12. Jann :

    Martin [msstavby.cz]: Archer: Ale přesně o tom jsem já hned na počátku mluvil a článek rozhlasu to jen dokazuje. Koleje tam jednou budou, nikdo nepochybuje, ale termín je v nedohlednu. Za to halu za pár týdnů dostaví a bude fungovat. A to tak, že všechno zboží do ní a z ní povezou kaminony.

    Thumb up 0 Thumb down 1
  13. Archer :

    Jann: plánováni tratě je vždy běh na dlouhou trať , navíc prý problémem je i fakt že investor neví přesně co tam bude a zda li bude třeba tolika odboček a ja nevim čeho všeho … hold je to spekulativni stavba no …

    Thumb up 0 Thumb down 1
  14. Martin [msstavby.cz] :

    Crazym: Věk neomlouvá. Díval jsem se na letecké snímky ze začátku výstavby a žádná vlečka tam rozpoznatelná není. https://kontaminace.cenia.cz/

    Thumb up 0 Thumb down 2
  15. Danek :

    Z Brna linka do Berlina behem ktetké doby druhá linka.Ostravo co ty?https://www.denik.cz/ekonomika/brnenske-letiste-spousti-dalsi-novou-pravidelnou-linku-letat-bude-do-berlina-20181106.html?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

    Thumb up 3 Thumb down 0
  16. aggu :

    Danek: Myslíš že to jsou nějaké závody? Kdo víc a dál?
    Ta první v Brně je do Bergama, kde se z OSR létá už dávno. Berlín je fajn, ale v Německu jsou důležitější destinace. Mimochodem, Berlín je jedno z mála evropských letišť, kterému loni klesl počet PAX. No, možná pravě proto bylo v Berlíně místo a Brnu to vyšlo.

    Thumb up 0 Thumb down 2
  17. Danek :

    aggu: Nechápu, myslím, že nám vše jde o to at tady dostanem linky a když budou linky budou i centujicí…a naopak.Jen se ptám pokud Berlin vyšel Brnu z důvodu PAX…tak proč to nevyšlo Ostravě.Prostě pokud tady nepřivedem min.2-4linky ročně…tak je něco špatně.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  18. S200 :

    A co takhle si nalít čistého vína a uznat, že letiště pro Ostravu se jmenuje Pyrzowice (případně Balice) a řešit spíš, jak se tam často a rychle dostat? Podobně nepochopitelný a zbytečný boj vedou třeba ve Zlíně, kde nejsou ochotni uznat, že jejich hlavní nádraží se jmenuje Otrokovice.

    Thumb up 1 Thumb down 5
  19. skelet :

    též si myslím, že Mošnov by se měl začít soustředit na cargo a business jety

    Thumb up 0 Thumb down 4
  20. aggu :

    S200: V celé hornoslezské oblasti žije 5 – 6 miliónů obyvatel a to v prostoru 1 hodiny jízdy autem. Pro takový počet je vcelku obvyklé mít více než jedno velké letiště, příkladů po Evropě si najdeš neúrekom. Praha má 1.2 milionu a už buduje druhé letiště (jasně má větší provoz, ale to je dané českými centralizačními zvyklostmi). Takže ano, v Horním Slezsku je a asi bude letiště #1 katowické. Ale to vůbec nebrání úspěšné existenci letiště #2 – Mošnova. Problémy jsou jen tři – diletantství politiků kraje, neschopnost managerů mošnovského letiště a nepřátelský postoj státu k rozvoji Mošnova.
    Jinak Mošnov má v poslední době docela dobrá čísla ;)

    Thumb up 6 Thumb down 1
  21. S200 :

    aggu: Dnes je jedničkou Kraków, Katowice jsou až s poměrně velkým odstupem dvojka. Na množství cestujících nemá vliv jen počet obyvatel v oblasti, ale také potřeba obyvatel cestovat. A ta je v Polsku úplně někde jinde, když miliony Poláků žijí a pracují mimo Polsko a přitom nezpřetrhali vazby na domov. Já bych Mošnovu přál víc linek, ale v konkurenci s Krakówem a Katowice to nevidím moc reálně.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  22. Danek :

    S200:prave si napsal velmi inteligentni nazor.Takze prestavam podnikat a prenecham radeji kseft nejomu jinemu…asi tak to vyznelo.

    Thumb up 1 Thumb down 3
  23. Michal :

    Docela dobrá čísla? Zdroj? V porovnání s čím dobrá čísla?
    Já jen že bych si ta čísla dokázal samozřejmě najít, ale zas bych přišel o komentář místního CML aggu.

    Thumb up 0 Thumb down 1
  24. S200 :

    Danek: Kdyby byl Mošnov čistě podnikatelský subjekt, tak už dávno neexistuje.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  25. aggu :

    S200: Krakow je úplně někde jinde než Horní Slezsko a naprosto samostatná aglomerace.

    Thumb up 1 Thumb down 2
  26. S200 :

    aggu: Obyvatel Katowic neřeší, zda je jedno letiště v Horním Slezsku a druhé v Malopolsku, mrkne zda má vhodné spojení z Balic nebo Pyrzowic a to vhodnější si vybere. Z centra Katowic je to do Pyrzowic aktuálně autem 31 minut, do Balic 41 minut…

    Thumb up 3 Thumb down 0
  27. aggu :

    Michal: Budu k tobě laskavý.

    Zpráva ACI Europe o výsledcích letišť za srpen 2018.
    https://www.aci-europe.org/component/downloads/downloads/5683.html
    Citace:
    „Smaller airports (less than 5 million passengers per annum) outperformed the
    European average, with passenger volumes expanding by +6.6%. Accordingly,
    (in addition to those mentioned below) the following airports did PARTICULARLY WELL:
    Kutaisi (+44.1%), Memmingerberg (+30.9%), Linz (+29.3%), OSTRAVA
    (+24.7%),….“

    Thumb up 3 Thumb down 0
  28. aggu :

    S200: Promiň, ale nezapomeň, že tady si v Ostravě, ne v Katowicích. Z Ostravy do Krakowa po dálnici 1.5hod. Plus mýtné na A4. Po staré cestě přes BB je to přes 2.5hod.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  29. aggu :

    PS: Trochu staršího data, ale jak to dělají s letišti v Polsku. No chytře, jako vždy ;)
    https://www.reuters.com/article/us-poland-airports-specialreport/special-report-eu-funds-help-poland-build-ghost-airports-idUSKBN0JS06K20141214

    Thumb up 1 Thumb down 0
  30. Danek :

    aggu:Tady doslo k ekonomickemu oziveni proto narostl objem koupacu v lete.I tady je rezerva,kdyz se podivate na ceny dovolenych z jednotl.mest Praha vychazi levneji..chce to i jednat z CK o snizeni cen techto zajezdu.Treba u Dubaje byla velka chyba,ze sice prodavali letenky,ale zadna CK nenavazala na to pobyty.Kdyby se oslovili 3nejv.CK,ze maji nabizet Dubai z Ov,letadlo by bylo porad plne…a ty 3Ck by meli vyvar…Nebylo by treba ani 50micu na rozletani.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  31. S200 :

    aggu: Nikdo netvrdí, že to Poláci dělají lépe než Češi. O úspěchu letiště totiž vůbec nerozhodují zbožná přání, to platí na celém světě.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  32. aggu :

    Danek: K ekonomickému oživení došlo všude stejně i v okolí.

    Thumb up 1 Thumb down 1
  33. Danek :

    aggu: Vim vzhledem k tomu,ze mluvime o Mosnove tak jsem napsal ze tady doslo k ek.oziveni.Samozrejme vim,ze doslo k oziveni vsude v Cr…

    Thumb up 0 Thumb down 0
  34. panakis :

    Kluci nechcu se hadat ale nepridali dalsi den v relaci London ostrava? ze jo? 4x tydne je uz celkem v pohode ne? Ted jsem letel… letadlo plny.. cena uchazejici… Myslim, ze kdyby se udelal marketing, aby anglani chodili chlastat na stodolni tak bychom na tom mohli byt lepe. Ono letenka za 9.90 liber je fakt sranda pro kluky z LOndon Obvzlast kdyz pivo v london stoji 5.50. prevedeno pivni kalkulackou za dve piva jsi na vylete daleko kde pivo stoji …. ? a takove menicko za 4 libry? a hotel? a nase holky na prodej jako bonus? Nechce se toho nekdo chytit a zacit delat promo? Vsak ostrava uz neni takova dura. na vylet dobra…

    Thumb up 6 Thumb down 6
  35. Patrik :

    Londýn 4x týdně se lítá každý zimní letový řád. Nic nového. Přitom Londýn by byl třeba alespoň 7x týdně.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  36. Danek :

    4firmy na Cargo.jinak na kraji zjistili co uz dobre vime.a vsem je jasne ze uz Katowice s Krakowem nedozenem…my chceme jen aspon nove 2linky rocne,Jakube!!!https://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/letiste-zmena-strategie-20181119.html

    Thumb up 0 Thumb down 0
  37. thvari :

    Danek: pokud člověk není úplně zamindrákovaný, tak nemůže chtít předhánět Katowice. vtip je v tom, aby se z Ostravy dalo přímo doletěl aspoň někam po té Evropě. Pro začátek (klidně nízkonakládová letiště) nějaké Irsko, Německo, Nizozemsko…

    Thumb up 7 Thumb down 1
  38. Archerr :

    ´´Mezi prvními nájemci areálu budou nadnárodní společnosti DHL a Continental, jako svoje distribuční centrum si lokalitu v Mošnově zvolila společnost Skladon působící v outsourcingu logistiky pro e-commerce projekty, s dalšími se jedná. ´´

    Zdroj:http://www.invest-msr.com/cz/?option=com_investor&Itemid=132&ref=type01&i=145

    Thumb up 1 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.