Miniuni i smyčka zmizely a stavba začala.
Zázemí sportu a behaviorálního zdraví OU
acdlcia [msstavby.cz] | 1.4.2020 | OSTRAVA | #centrum, #černá louka, #fakulta sportu | 58 Comments
Komentáře
Napsat komentář
Napsat komentář
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
Tano :
Ta Eiffelovka tam pořád zůstane? Kdyby ji chtěli vyhodit, tak já bych si ji vzal. Vyměnil bych ji na zahradě místo trpaslíka :-)
Jana :
Termín dokončení 2024??? To si děláte psinu? A má OU finance na účtě? Protože již dnes je nadmíru jasné, že koncertní hala, Bílý stín či Cerná kostka v Ově nebudou!!!
Infoš :
Jana: Masakr, co? Normálně do dvou let i s nastěhováním. V Číně za 8 měsíců :) U nás to prostě stát neumí jasně dupnout, nasadit termíny a stát si za nimi…
01.04.2020 11:11cervik :
Ten termín dokončení 2024 bude zřejmě špatně.
01.04.2020 11:23„Stavba musí být hotova do dvou let. Předpokládáme, že v září 2022 budou otevřeny i některé nové obory, jak na Fakultě umění, tak na Pedagogické fakultě,“ řekl rektor.
https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/3030170-v-centru-ostravy-vzniknou-dve-moderni-budovy-univerzite-maji-prilakat-zahranicni
Pepper :
cervik: Jo, ale to bylo předtím, než zjistili, co je v podloží.
01.04.2020 11:37Martin [msstavby.cz] :
Pepper: S tím podložím, že netušili, že tam jsou navážky, je opravdu pravda?
01.04.2020 11:39Lip :
A ta fakulta umění se taky společně s tím staví? Nebo je to odloženo? Děkuji za odpověď!
01.04.2020 11:57Jája :
Pepper: To je jen taková „malá“ prkotina, za stovky milionů :-D.
01.04.2020 11:58Hrdý Ostravak :
Všechny stavby se stejne stopnou. Víte tady na těch stránkách vůbec, co se děje nyní ve světě? Lidé bojují o životy, miliardy korun mizí každy týden. Žádné stavby Ostrava nejméně dalších 10 let nepostaví.
Pepper :
Martin [msstavby.cz]: Oficiálně to nikdo říct nemůže. Ani já to oficiálně nevím, ale mluvil jsem s člověkem, který tam pracuje.
01.04.2020 12:36AC :
Jeden z podkladů pro vydání stavebního povolení je hydrogeologický průzkum, takže by to projektant potažmo investor, musel vědět už při přípravě projektové dokumentace. Stejně tak stavební firmy soutěžily cenu podle projektové dokumentace. Proč by takovou závažnou informaci někdo zatajoval a hlavně jak?
01.04.2020 12:41Martin [msstavby.cz] :
AC: Hodně „posudkářů“ pracuje od stolu z obýváku. Podívají se do databáze na nejbližší vrty a z toho usuzují souvrství i lokalitě záměru http://www.geology.cz/extranet/sluzby/aplikace/databazove
01.04.2020 12:44rom :
Základní signál, že je nějaký problém je skutečnost, že první týdny se opravdu pracovalo, aktuálně několik týdnů se tam prakticky nic neděje. (
Buď zjistili, že mají dost času a termín stihnout, nebo je problém někde jinde. Smrdí to opravdu velkou ostudou.
01.04.2020 12:57Pepper :
rom: Řekl bych, že i ten původní termín byl nestihnutelný. Času dost rozhodně neměli.
01.04.2020 13:08AC :
Martin [msstavby.cz]: Tak pokud tam nebyla vrtná souprava, ale tomu se mi ani nechce věřit (nižší stovky tisíc Kč v tomto rozsahu) při miliardovém rozpočtu, pak vznikla škoda velkého rozsahu a někdo tu škodu bude muset zaplatit případně to půjde k soudu (odpovědná osoba).
01.04.2020 13:09balde :
Jana: máte věšteckou kouli?
01.04.2020 13:23balde :
Hrdý Ostravak: jasně zastavíme stavebnictví, aby jsem tu krizi ještě zhoršili :D :D :D
01.04.2020 13:24Jirka :
Nejmenuje se hrdý ostravák Jana?
01.04.2020 14:21Rado :
Jana: Je to někde černé na bílém?
01.04.2020 14:21Pepper :
balde: Stavebnictví nikdo nezastavuje, protože by chtěl. Zastaví ho, protože dochází kapitál, a výplaty a provozní výdaje jsou důležitější.
01.04.2020 16:17Winter :
Nebojte, koronavirus nás zachrani a tohle nikdy stát nebude.
01.04.2020 16:23xxx :
Jana a Hrdý Ostravak: Jasně, všechno se stopne minimálně na 50 let, a vy dva se budete tetelit blahem, jak je všechno špatné.
Jana :
Rado: To jako myslíte termín dokončení (viz. foto) nebo že se nepostaví koncertní sál, Bílí stít nebo Černá kostka? Já když v těchto dnech procházím prázdnou Ostravou a vidím tu všudepřítomnou špínu, syrovost a nepěknost Moravské Ostravy, tak si říkám, přestaňme si hrát na velkoměsto a soustřeďme se na detail. Úroveň veřejného prostoru je v Ostravě naprosto děsivá!!!
01.04.2020 20:00Jana :
xxx: Nikdo se zde netetelí blahem. Já pouze vyslovuji názor, že koncertní sál, Bílý stín a Černá kostka nebudou! U všech těchto staveb je nutná spoluúčast státu. A jak víte současná garnitura StB ANO mění i třikrát denně koncepci a hlavně, Bureš jede záchranný program pro (svět řeší pandemii a on si nechává schvalovat 4 miliardy dotací na zemědělství apod.), protože ví, že dříve nebo později skončí velkým krachem. Můžu Vás ujistit, že do Ovy už nedorazí ani koruna. A ti podržtaškové, vč. StB ANO Macury to za něho pěkně slíznou. Bo Bureš hlavně řeší, kde se v dohledné době skryje, až to všechno praskne.
01.04.2020 20:09aggu :
Jana: https://www.benu.cz/jak-zastavit-zvraceni
01.04.2020 20:12Patrik :
Mě by se líbilo, kdyby ta Eiffelovka tam zůstala na vždy :)
01.04.2020 20:42Jana :
aggu: Nechme toho. Pusťme si raději právě probíhající živý přenos z Divadla Mír a jejich Tři Tygry.. Hoši jako JEDINÍ (!) z ostravské kultury nespí a dělají něco pro lidi.
01.04.2020 20:43Rýša :
aggu: Docela se bojím, že Jana nezvrací, ale není daleko od pravdy! Mít takové neschopné ministry a psychopata premiérem v této době a vítačem a klaněčem rudé Číny na hradě, je a hlavně bude mít pro Česko šílené důsledky. A nejvíc děsí stále ty 30% reference. (Vítač a klaněč jsem použil záměrně, neb to jsou výplody taky hradu)
Eli :
Taky jsem skeptická k stavbám v současnosti. Nevím,jak bude pokračovat tato stavba, stále ji držím palce, ale mám velkou obavu o osud Bílého stínu, Černé kostky ad. Ta krize po odeznění nemoci bude obrovská. A také jsem vyděšená, jak i tuto vpravdě hroznou událost využil Babiš k populismu a chtěl zpočátku vše zařizovat a vše vést sám. Jak ponižoval všechny i ve svém okolí,aby jen ani trochu ho nemohli ohrozit jenom tím, že by snad byli lepší.
02.04.2020 10:11A tak, jak tady někdo píše o zvracení, tak na zvracení je mi právě z Babiše a jeho lží.
Ano, možná že v tomto nelehkém období by i jiné vlády udělaly podobně chyby, ale snad by nám nelhaly, jak to dělá premiér a jeho poskoci.
A i když nemám ráda celé to společenství zvané ANO, držím palce panu Vondrákovi, že se už ani on nemohl dívat na ty kecy vlády a rázně se ozval.
Rado :
Já bych na rozdíl od jiných do toho politiku netahal. Problém Ostravy je kvalita, ne politická příslušnost lidí, kteří jí velí. Také se obávám, že pokud se přiblížíme scénáři z minulé krize, nic se stavět nebude. Už jsme zapomněli na jezero na Karolině? A když se nad tím zamyslíme, doteď to investor nedostavěl do podoby, jak to mělo vypadat, nehledě na to, že některé budovy nebudou stát vůbec. Problém Ostravy je hlubší. Připustíme-li, že se opravdu Černá kostka, koncertní síň apod. nebudou stavět, je třeba si nalít čistého vína. Návrh a podoba kostky je z r. 2004, tedy máme zde 16 let starý projekt a ještě se nekoplo do země? Je tohle normální? A pokud se nekopne a bude se čekat další 2-3 roky, máme skoro 20 let času, který byl promarněn. A z kostky bude, vlastně už je ukázkový šuplíkový projekt z počátku tisíciletí, ne k datu 2020, 2022. Tohle je problém. Jestli Ostrava, kraj nemá za 20 let koule postavit knihovnu, řekl bych velmi cennou, je to přeci jen knihovna, a lijí se peníze do černé díry jménem Mošnov nebo se zachraňují Bazaly za x stamiliónů, i když to nebylo vůbec nutné, o něčem to vypovídá. Jednak o tom, je-li zájem, a pak o tom, jaká je ekonomická síla Ostravy. Že stavět bez dotací nedokáže?
Prostě pro mě jako pro člověka, který procestoval svět, je situace ubíjející tím, jak zde jde všechno pomalu a jak se zde staví. Srovnání se neubráníte a furt cítíte, že v Ově stojíte na místě. Veřejný prostor? Bez komentáře. Když se má něco postavit, obvykle to není nic kvalitního. Plácáme se po ramenou za podprůměrné stavby. Ošklivý barák si taky nepostavíte, tak proč se přesně opačně staví v Ostravě? A když už něco kvalitního může vzniknout, trvá to min. 10-15 let. Vidíte, že zde nepřicházejí investoři, nemáte zde centrály světových firem, turistický ruch je diskutabilní, vše DOV, jinak spálená země. Takže říká se, bude-li krize, bude třeba nastartovat ekonomiku, jen se obávám, že přednost dostane infrastruktura než výše uvedené budovy. A pokud nebudou krajští úředníci či představitelé jezdit do Prahy týden co týden, o ty prachy Ostrava přijde. Jsme stát s největší centralizací na světě, jde to vidět i teď, a tak se nám to může tisíckrát nelíbit, ale peníze pro Ostravu, leží jen a jen v Praze. A je jen na našich představitelích, kolik si z toho koláče chtějí ukousnout.
aggu :
Eli: Říká se tomu „proč stahovat kalhoty, když brod je ještě daleko?“ ;)
02.04.2020 12:06Nikdo přesně neví co bude.
Prozatím z vlády jdou názory, že ztráta v rozpočtu půjde do státního dluhu. Jednoduše, Česko v rámci Evropy slušně hospodaří a může si dovolit jít do minusu a podpořit ekonomiku. Platit to budou samozřejmě naše děti. Smutné, ale tak to bude. Místo 0 až -40mld to bude -100 až -200mld.
Druhák, ministři rozhodní pro ostravské investice tvrdí, že jejich rozpočty kráceny nebudou, naopak mírně se posílí. Otázka tedy spíš je na příspěvek města a kraje, zda Ostrava utáhne svůj podíl. Bude to čistě politické rozhodnutí, ale i tady platí, že Macura taky hospodařil vcelku dobře, takže si můžeme malou sekyru dovolit. Na rozdíl třeba od Olomouce.
Navíc, zahájení stavby může rámci stavebního povolení „pružit“ a dá se tak získat trochu času (a peněz).
Pro infrastrukturu města a celého regionu to jsou zásadní investice (ČK, BS, KS, Jatka). Pochybovat o jejich účelnosti může jen…
thvari :
Rado: Souhlasím s tím pohledem, že některé věci jdou v Ostravě strašně bolestivě pomalu. Přispívám tu většinou z Holandska a ze stavební aktivity v místech jako Amsterdam a Utrecht se mi jako Ostravákovi doslova točí hlava.
Máte Twitter? Jsou tam aktivní všichni ti, kteří jsou za veřejné investice zodpovědní – pan Macura a jeho náměstkyně, paní Bajgarová, pan Vondrák jako hejtman kraje, pan Curylo, náměstek za oblast kultury. Doporučuju založit si účet a sem tam jim nechat nějakou zprávu. Oni na to většinou zareagují a podle mě je to strašně účinný a jednoduchý nástroj, jak jim tyto zásadní veřejné investice připomínat. Stavbama jako tady výše ty fakulty, koncertní síň nebo bytový dům Janáčkova se tam pan Macura s paní Bajgarovou pravidelně chlubí, takže nevěřím, že by jim to jako lidem z Ostravy bylo úplně jedno. Já se jich třeba jen jednoduše ptám, v jaké fázi se určitý projekt nachází. Prostě aby viděli, že to občani sledujou a že je z naší strany zájem na tom, že se bude v Ostravě stavět. Jasně, nikdo negarantuje, že něco bude stát, aspoň ne do té doby, než to uvidíme skutečně stát. :-) Ale komunikace přes sociální sítě nestojí téměř žádné úsilí a železo je nutno kout, dokud je žhavé – podle mě je vedení města, ač jsou to lidé hnutí ANO, nastaveno tak, že ty projekty jako koncertní síň a knihovna fakt dokončit chce.
Rýša :
Rado: Rádo souhlasím s Vámi. Ovšem píšete, že politiku tady netahejme. Ale tyhle stavby bez politiky prostě se nepostaví nikdy. A sám se vraťte ke svému příspěvku, kde jste politiku či politiky také zmínil. Myslím, že je dost podstatné, kteří politici a za kterou stranu to myslí upřímně, treba i ty stavby a kteří hýří na vše strany jen sliby.
02.04.2020 14:54Jana :
Rado: Promiňte, pane Rado, ale to jste vedle jako jedle. To je POLITIKA (!) jako řemen. Konec konců, vše co za něco v Ostravě stojí, nebo má jistou architektonickou úroveň s náznakem opravdového velkoměsta, vzniklo pře válkou za masivního politikaření socanů. Ne nadarmo se říká, že předposledním pořádným starostou (dnešní terminologií primátorem) byl Prokeš, potom dlouhá doba temna (i když za Protektorátu došlo k rozšíření Ostravy připojením okolních obcí) a až po roce 1989 ing. arch. Smejkal. Od té doby zase a opět prázdnota a nicota. A DOV = Světlík= Babka (normalizační komunista jako prase) = obrovský problém pro příští vedení Ostravy. Bo celá DOV dopadne jako někdejší vítkovický Palác kultury a sportu, Hotel Atom a vítkovický Dům kultury (všechny tyto danajské dary město více méně z donucení odkoupilo, když Pastrňák, Holý a spol přivedli Vítkovic na buben. A ještě jedna poznámka, pane Rado, každý, a to dvakrát podtrhuji, kdo vlezl do sekty StB ANO je doživotně diskvalifikován.
02.04.2020 16:00Mx :
Aggu: to není negativismus, ale realismus s nohama na zemi: Nechám se překvapit, ale to, že částečně zaplácneme přicházející velkou ekonomickou krizi obrovským navýšením dluhu, je jedna věc. Teď tomu všichni věříme. Ale až odezní nejhorší, začne se všude skutečně tvrdě šetřit, nesrovnatelně a mnohem více než v roce 2008. Proč by to v této ekonomické krizi mělo být něco jinak než u minulých? Navíc pro regionální politiky je vždy krize alibi pro neuskutečněné projekty a škrtání. Žádná vláda ani regionální politik (a politiku sem moc tahat nechci), i pod tlakem veřejnosti a opozice si v době krize navíc nedovolí hýřit na drahé luxusní koncertní haly ap. V Ostravě jsme bohaté roky opět promarnili, i když tentokrát za to politici mohou jen částečně, protože plánů se udělalo opět dost, ale s tak rázným utnutím nikdo nemohl počítat. Jen je proto škoda, že konjunktura tu byla mnoho let, ale teprve při ní se začalo zase projektovat, shánět peníze a slibovat a s vyjimkami stavět s plánem až pro roky 2021,2,3. Je to zjednodušené, ale i plány výstavby na rok 2022 jsou ohrožené už z podstaty i bez koronaviru, protože by tady menší krize byla mozna i tak už z povahy 200 let se neustale menicich cyklu krizi a konjunktur. Natoz za soucasne situace
02.04.2020 17:47adamous :
Mx: No, ja bych to shrnul – proste, posledni zhasne … :D
02.04.2020 18:44MN :
U koncertní síně a Bílého stínu si nejsem moc jistý, ale tenhle kampus a minimálně Jatka by se realizovat opravdu měly. Černá kostka by taky byla fajn, ale to uvidíme. Zatímco koncertní síň a Bílý stín vnímám jako „parádu“, tak chybějící vědecká knihovna je ostuda a lokality budoucího kampusu a Jatek jsou obrovským vředem hlavních rozvojových oblastí centra. Navíc jejich příprava už pokročila tak daleko… Jednou svitne světýlko naděje s několika zajímavými projekty a hned v ten rok, kdy se má začít, přijde něco takového jako teď. To musí být fakt osud a vyšší síly nechtějí, aby se u nás stavělo. :)
02.04.2020 18:54aggu :
Mx: „Proč by to v této ekonomické krizi mělo být něco jinak než u minulých?“ Protože tahle „krize“ má úplně jiné pozadí a příčiny, než krize poslední.
02.04.2020 19:21O žádné hýření se nejedná. Jedná se o normální investice. Není žádný rozdíl, jestli utratím miliardu za obchvat nějaké vesnice nebo za koncertní síň. Koncertní síň na rozdíl od asfaltu malou část své investice v čase splatí a má, na rozdíl od asfaltu, řadu pozitivních bočních efektů ;)
A firmy budou mít práci. Stát uvažuje tímto směrem. Poučil se od poslední krize, kdy se kohoutky utáhly příliš. A schodky rozpočtu byly přitom obrovské, ani jsme žádnou pandemii a celosvětovou katastrofu nepotřebovali. Jen nějakého Kalouska na ministerstvu – rok 2009 – výsledná bilance -193 miliard. Dosavadní rekordman. Ale banky jsme statečně zachránili.
Teď jde o něco úplně jiného.
adamous :
aggu: No, hlavne je rozdil otevrit kohouty do stavby dalnic a ostatni infrastruktury jako je VRT a do stavby koncertni sine, popr. knihovny.
02.04.2020 19:29aggu :
adamous: Žádný rozdíl v tom není. A nemíchal bych celostátní investice v řádu stovek miliard s regionálními drobky v řádu stovek milionů až prvních miliard ;)
02.04.2020 19:33Davidb :
Jana:
02.04.2020 19:33Já se na ně dívám a přispívali jsme jim. Ale fakt si myslíte, že to dělají pro lidi, nebo protože by jinak byli bez peněz?
adamous :
aggu: Rozdil v tom je urcite, protoze na konc. sini se napakuje par lidi, kdezto z kvalitni infrastruktury typu VRT se bude ekonomicky tezit desitky let. Ja bych samozrejme rad, aby se vse postavilo, ale obavam se, ze se budou hodne prehodnocovat priority, protoze penez neni nekonecne mnoho.
02.04.2020 19:35aggu :
adamous: Jabka a hrušky.
02.04.2020 19:37adamous :
aggu: Ostrava hlavne musi mit kvalitni infrastrukturu, hadej, proc tady asi neni skoro zadna velka korporace, krom Tieta … problem je cca 20 km od Ostravy ;). Takze sine apod. urcite, ale az se doresi zasadni veci.
02.04.2020 19:42aggu :
adamous: Protože Praha. A protože Ostrava (líní politici + letiště).
02.04.2020 19:48Mx :
Aggu: neni to teď neco jineho, krize je krize a vzdy znamena nutnost setrit. A vzdy se podpori spise dalnice, zdravotnictvi ap nez luxusni koncertni hala, natoz kdyz nema stat v praze. Je to jednoduché
02.04.2020 22:09O. :
Rýša: Bez s tou politickou agitkou tam kde slunce nesviti.
03.04.2020 10:55JSjr. :
Mx:
Ano takže je doufám všem jasné, že když nejsou nachystané projekty, nemůže se stavět. Příprava staveb u nás = 5-10 let. Pět v případě, že jsou vykoupené pozemky. Poděkujme tedy politické reprezentací před Macurou, že nic nebylo připravené.
Výhoda oslabení ekonomiky je mmj. i v oslabení cen ve stavebnictví, firmy budou rády za každou zakázku. Bude se opět stavět pod úrovní cenových odhadů. Výhoda pro každého investora. Takže nic rozhodně neškrtit, naopak, vše dostavět.
Mx :
JSjr: dostavet mozna ano, ja psal o novych stavbach, 80% jsou jen na papire s planem realizace 2021-23. Dovolim si nesouhlasit, ze zlevneni cen ve stavebnictvi moc pomuze. V letech 2009 az do dalsi krize se nic moc taky nestavelo. Je treba byt nohama na zemi. Dalsi riziko v dobe krizí je “skrtani kvality”, zrusime vodni plochu u kostky a podobne rozhodnuti. A co se týče pripravy staveb, zapomenme na politiku. Tady se nestavely ani v konjunkture ani ty 10-15 let stare plány a na nadrazni se dál davaly zamkovky. Strasne rad bych se ale ve vsem mýlil. Snad se tedy dostavi aspon kampus a jatka – bez skrtů v kvalitě. Jinak ale za posledni roky i opravdu spoustu veci ocenuji – spoustu veci k lepsimu !!! Spise ale hovorim zde o velkych stavbach.
03.04.2020 17:07Mx :
Ps: v Brně se nestridaji politici u moci? Anebo tam trva projektova priprava kratsi dobu? Tak proc se tam stavi (i město, nejen investori, kterych maji logicky vice)?
03.04.2020 17:13Rado :
Mx: Souhlasím a zároveň sdílím obavy ze škrtání kvality, tady jsme na to mistři. Srovnání s Brnem je na místě, prostě někde to jde, někde to nejde a už delší dobu tvrdím, že my tady neumíme tahat za jeden provaz. Kdyby ano, Černá kostka a jí podobné stavby dávno stojí. Pokud zde lidé nevidí dál než za délku svého mandátu a stranická příslušnost znamená nepodporovat projekty jenom proto, že je navrhuje Franta a ne Pepa, tak se potom nedivme tomu, že je stav takový jaký je. A ještě bych vystihl jeden důležitý faktor, na který dá hodně lidí, investorů a firem. Tím je mediální obraz Ostravy a ten není vůbec, ale vůbec dobrý – neustálé zdůrazňování místních problémů.
03.04.2020 18:24Martin [msstavby.cz] :
Rado: Nejde, neumíme. Co upřímně umíš a děláš ty?
03.04.2020 18:51aggu :
Podle dnešního tvítu primátora první ze 4 kritických kulturních staveb v Ostravě kašle na Covid a v pondělí zahajuje rekonstrukci. Jatka.
Deadline: podzim 21
:-)
Mx :
Martin (msstavby): chápu, ale vyjádřit pravý stav věcí je první krok ke změně :-). Změna postoje občana za určitý čas = změna postoje a chování politika. Anebo má Rado jít hned do politiky?
03.04.2020 20:31Rado :
Martin [msstavby.cz]: Umím hodně věcí, a když něco dělám, tak chci, ať to nějak vypadá. Ve všem. První dojem je rozhodující. Ale napíšu ti, co rozhodně nedělám. Nenosím růžové brýle :-)
03.04.2020 21:14Martin [msstavby.cz] :
Mx: Koloušek Rado je matador diskuzí, zde na webu snad již od založení a předtím na ostravoblog.cz. Jeho rétorika je pořád stejná. Navíc stále nerozlišuje soukromý a veřejný majetek, nechápe jak fungují dotace. Je hotový z toho, jak se v Katovicích staví a stehují se tam nadnárodní firmy (respektive tam jdou oddělení, kde může pracovat i cvičená opice a jsou protože tam jsou nižší platy jak v Ostravě), i když zbytek města je troska. Upřímně si nemyslím, že by jeho názor změnil mínění nějakého politika, či lidí v reálném životě. Proto jsem se zeptal, co tedy dělá on.
I zde je totiž plno lidí, co dělá nějakou činnost na podporu svého okolí, od rozvoje (soc.a ekonomických oblastí) až po práci ve veřejném prostoru. Jak je z jeho vyjádření patrné, dělá jen to, z čeho má osobní prospěch. Na severní Moravě je opravdu hodně práce, co se zde ještě musí udělat. Ale opravdu investovat čas pouze do negativně laděných diskuzí je černá díra času, za který mohl sám Rado něco sám vytvořit.
05.04.2020 18:14Rýša :
Martin [msstavby.cz]: Myslím, že je jen dobře, že Rado se zúčastňuje diskuzí již snad od založení webu a myslím, že autoři by měli být rádi, že mají věrné čtenáře a zbytečně je nezesměšňovat jen proto, že na dění okolo rychlosti a kvality staveb a údržby veřejného prostoru tady v Ostravě, mají jiný názor a jak napsal Rado, nenosí růžové brýle. Já si vždy rád přečtu jeho příspěvky, neb má v mnohém pravdu, která se prostě některým nehodí.
05.04.2020 21:37Martin [msstavby.cz] :
Rýša: Ano, internet je magické místo, kde si mentálně podobní lidí najdou sobě blízké.
Možná by se hodila otázka, co děláš ty pro zlepšení svého okolí?
06.04.2020 15:51