Zastřešení terminálu Dubina

Stavba vypadá skoro hotově. Chybí jen mobiliář.

Související články


Komentáře

  1. aggu :

    Od prudce modré budky na J. Kotase tu vidím jistý drobný posun.

    Thumb up 24 Thumb down 0
  2. Rdm :

    Proč jsou dva různé druhy zastřešení? Vypadá to hrozně

    Thumb up 14 Thumb down 15
  3. acdlcia [msstavby.cz] :

    Rdm: Je tam jen jeden druh zastřešení který je v místě přestupního uzlu pouze zvětšen.

    Thumb up 4 Thumb down 3
  4. acdlcia [msstavby.cz] :

    A jeden záběr pro koudyho který si minule stěžoval že: „To neni ani podle te vizualizace co jsme viděli“

    Thumb up 9 Thumb down 0
  5. Patrik :

    Hned to vypadá líp :)

    Thumb up 9 Thumb down 2
  6. Sanju :

    Může mi někdo vysvětlit, k čemu jsou tam ty sloupky a skleněné výplně? Má to nějaký praktický smysl, který mi zcela uniká?
    Jinak dnes jsem tam byl. Právě odjížděly dva příměstské autobusy. Zatímco ten první nabíral cestující na jediné k tomu určené zastávce, ten druhý je kasíroval v oblouku před zastávko, který je krásně vidět na poslední fotce. Nový terminál a Česko v roce 2019.

    Thumb up 9 Thumb down 1
  7. Rado :

    Sanju: To je na styl

    Thumb up 3 Thumb down 1
  8. Martin [msstavby.cz] :

    Barva konečně ok. Tím to tak končí.
    Terminál je opravdu jen v názvu, ale realita je taková, že to je jen přístřešek na periferii.

    Pokud by měl toto být opravdu terminál, tak zde chybí již běžná základní vybavenost terminálu. Tedy WC, vytápěna čekárna atp.
    Přístřešky jsou totálně na nepoužitelné. Co se dá ještě tolerovat je ta větší část u nástupu tramvají. Zásadním problémem je ale skutečnost, že střecha je vysoko a nadto rozevřená směrem k obloze. A je úzká. Během deště či sněhu poskytne jen minimální ochranu. Přístřešek by měl přečnívat částečně i nad autobus. Protože u dálkové dopravy nastupují cestující předními dveřmi. Při tomhle řešení budete 10-15 min čekat na dešti pod „přístřeškem“ než přijede autobus a dalších 10 min,než do něj nastoupíte. Tohle je na chřipku nebo permanentní rýmu.

    Jak už bylo zmíněno. Stane se, že na nástupní zastávku dálkových autobusů přijede více spojů než jeden. Stále tam je však záliv pouze pro jeden autobus.

    Ten infantilní proužek trávy mezi odstavnou plochou je opět zbytečný. Krásně jde vidět, kde jsou nyní vyšlapané cesty. Tam tráva opět neporoste.
    Vrcholem je ta odpuzující gabionová zeď o kterou si tak maximálně roztrhnete oblečení.

    Tohle je snad 4 úprava od zprovoznění a pořád stejný paskvil.

    Thumb up 23 Thumb down 4
  9. Rdm :

    acdlcia [msstavby.cz]: Vždyť je to v tom „přestupním uzlu“ v jiném úhlu. Je to jako kdyby jednu část stavěl Pat a druhou Mat

    Thumb up 3 Thumb down 1
  10. davidb :

    Rdm:
    Pokud myslíš tu „šibenici“ na druhé fotce, tak ta mi taky vrtá hlavou.
    Vůbec tam nesedí. Protože před ní i za ní je úplně jiný sklon střechy.

    Thumb up 3 Thumb down 1
  11. aldik :

    No ale mohlo to být větší, za silnějšího deště budou stejně všichni čekající mokří :D A proč hernajs ty střechy nemůžou být rovné? WC netřeba, však je vedle v Albertu denně od 7-22.. sice placené, ale tady by taky zadarmo nebylo ;) Já vím, zase mě umínuskujte :D

    Thumb up 1 Thumb down 8
  12. Rdm :

    davidb: ano, přesně to myslím, to není jen zvětšená střecha, to je úplně jiná střecha, v jiném sklonu a nenapojená na zbytek zastřešení

    Thumb up 5 Thumb down 1
  13. Ross :

    V budoucnu bude i WC a snad i čekárna. Bude se totiž stavět nová budka pro řidiče a ta by částečně měla sloužit i cestujícím. Snad už příští rok.

    Thumb up 1 Thumb down 1
  14. Max :

    Od nových JŘ mám pocit, že značně ubylo spojů, co končily/začínaly na Dubině, většina spojů jezdí na UAN. Z DPO tam končívají tak 2 linky (vybrané spoje).

    Thumb up 2 Thumb down 0
  15. Svizzera :

    Max: Snad jen spoje směr Kopřivnice jsou prodlouženy na ÚAN. Zbytek končí stále na Dubině. Tedy aspoň o víkendech.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  16. acdlcia [msstavby.cz] :

    Rdm: Můžete mi říct kde jste přišel na to že ty střechy mají jiný sklon?

    Thumb up 2 Thumb down 0
  17. Migi :

    po těchto fotkách by mě zajímalo proč jsou ty přístřešky jiné? Nebylo by lepší mít jeden přístřešek od začátku až do konce?
    Praktičnost je úplně minimální, když bude pršet tak vítr na vás stejně ty kapky hodí a v zimě až bude silný vítr a sněžit to vás zachrání nějaký úkryt popř jak bylo zmíněno čekárna která tam však chybí :( ti konstruktéři by si měli teď povinně přestupovat na tom terminálu aby jim došlo že navrhli pěknou blbost.

    Thumb up 3 Thumb down 3
  18. acdlcia [msstavby.cz] :

    Migi: Tak tenhle komentář mě už fakt dorazil. Proč pak je tam asi potřeba mít dvě velikosti střechy? Nejspíš protože velikost střechy odpovídá velikosti ostrůvku který má zakrýt. https://mapy.cz/s/cadubetosu

    Thumb up 3 Thumb down 3
  19. Rdm :

    acdlcia [msstavby.cz]: první a především druhá fotografie z článku, chcete mi tvrdit, že je to stejné?

    Thumb up 3 Thumb down 2
  20. davidb :

    Rdm:
    Ano je.
    Jediný rozdíl je v rozpětí.
    A potom ta šibenice, která tam je pro mě z neznámých důvodů.
    Jde vidět i na těch dvou posledních fotkách od acdlcia.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  21. Rdm :

    davidb: tak to si asi budu muset zopakovat geometrii, na druhé fotce vidím u menšího zastřešení pravý úhel, zatímco na první fotce je ta větší střecha ve tvaru „véčka“.

    Thumb up 3 Thumb down 2
  22. Migi :

    acdlcia [msstavby.cz]:
    ten argument je úplná blbost, logicky se podívejte na ty 2 zastřešení. To první (velké) začíná před samotnou zastávkou tramvaje kde nikdy tramvaj stát ani nebude a až vůbec ne lidi. Takže na té straně byla velká hloupost to vůbec dělat a ještě k tomu tramvají tam jezdí více lidí než tím busem. Ekonomika projektu moc nefunguje, není třeba se vůbec pozastavovat jestli mají obě zastřešení stejné sklony anebo ne… Měl to být jeden souvislý tvar a né žádné dělení. A příště se i samotná/ý uživatel acdlcia může víc podívat i na somatnou fotografii č.2 než začne rozdávat moudra, i tam je jasně vidět kde stojí tramvaj a pod tím „velkým zastřešením“ určitě ne. Děkujeme za fotografie! :)

    Thumb up 2 Thumb down 4
  23. acdlcia [msstavby.cz] :

    Migi: To první velké zastřešuje ostrůvek tramvaje a zároveň protilehlý ostrůvek autobusu. Je to jasně vidět na druhé fotce v článku.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  24. acdlcia [msstavby.cz] :

    Rdm: Obě střechy jsou do véčka. Vynesl jsem vám linie sklonu menší a větší střechy rovnou do obrázku a jestli tohle není stejný sklon tak už nevím jak vám více pomoci.

    Thumb up 6 Thumb down 0
  25. acdlcia [msstavby.cz] :

    davidb: Ta šibenice je tam proto aby nebyly dva sloupy metr od sebe. Je to jen přeložení posledního sloupu menší střechy do osy té větší tak aby netvořil nechtěnou překážku.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  26. davidb :

    acdlcia [msstavby.cz]: Díky za vysvětlení.
    Z té předposlední fotky to jde vidět nejlépe.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  27. rasta :

    Rdm: trochu poštelovat očička by to chtělo :)

    Thumb up 1 Thumb down 2
  28. Rdm :

    acdlcia [msstavby.cz]: je vidět, že každý se bavíme o něčem jiném, já mluvil o tomto

    Thumb up 0 Thumb down 0
  29. Rdm :

    acdlcia [msstavby.cz]: je vidět, že každý se bavíme o něčem jiném, já mluvil o tomto https://imgup.cz/image/L5LV

    Thumb up 0 Thumb down 0
  30. Ina :

    Jestli ona to není letní verze proti slunci a potom bude ještě zimní verze proti větru a dešti ;-)
    Střecha má pěkné rastrování, aby tvořila stín….

    Thumb up 2 Thumb down 0
  31. Rdm :

    rasta: acdlcia [msstavby.cz]: já myslím celou dobu tohle https://imgup.cz/image/L5LV a myslím, že když upozorňuji na druhou fotku z článku, tak je to celkem jasné

    Thumb up 0 Thumb down 2
  32. Rdm :

    Test

    Thumb up 0 Thumb down 0
  33. acdlcia [msstavby.cz] :

    Rdm: Ta vámi namalovaná vodorovná čára ovšem není sklon střechy. Označil jste přeložený nosník nižšího zastřešení. Pokud by jste si přečetl dřívější komentáře zjistil by jste že jsme to tady řešili.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  34. rasta :

    Že jste to neřešili na padesát metrů vzdáleném přístřešku nad vchodem do hypermarketu. Ten je snad v deseti metrové výšce s totožným sklonem a přesahem, který je stejně neefektivní. Ruku na srdce 99 procent z vás, kteří tady zase hejtujete zmíněnou zastávku nevyužijete a pokud ano, tak pravděpodobně vás tam nechytne slejvák, který by stál za zmínku

    Thumb up 2 Thumb down 9
  35. Dejv :

    rasta: Ten devadesatkovy market se postavil o mnoho let dříve, než bylo tohle fórum. Není to z veřejných peněz a neslouží jako přestupní terminál.

    Thumb up 6 Thumb down 1
  36. Daniel :

    Dobrý den,
    nemůžu nic než pochválit nápad a práci na terminálu dubina.

    Nikdo stejně nechtěl jezdit do centra ostravy kde je většina firem, kultury a obchodů. Pojedeme na dubinu do alberta a to nám stačí.
    Předtím jsme jezdili do centra ostravy za 30 minut, tedka jezdíme 60-80 minut podle toho jestli se nám povede chytit tramvaj (zvlášt o víkendu jsme rádi, že nemáme žádný zbytečný čas navíc a trávíme ho dopravou).
    Neztrácíme čas blbostmi a jezdíme z centra na dubinu hezky hodinu před odjezdem autobusu, místo abysme trávili čas nesmyslně v restauraci u kávy a odcházeli na autobus 5 minut před odjezdem.
    Jsme rádi, že platíme více peněz za dopravu protože jak nám ujede spoj, musíte si koupit jízdenku znovu.
    Místo čekárny na UANu (nebo nově v karolině) můžeme stát na dešti pod „pseudostřechou“.
    Od pohledu na škaredé tramvaje nás chrání pletivová kammenná zeď.
    Pokud nám čas nedovolí a musíme vyjíždět jet z UANu, rádi využíváme možnosti odskočit si cestou na kolotoč s názvem Dubina a tam se pár minut točit v krkolomých zatáčkách. Ignorujeme nadávky řidiče a užíváme si ztracený čas.

    Nevím jak Vám ale mi se dubina moc líbí, zvlášt od doby, co jezdím autem (stejně jako ostatní „občasní“ řidiči, kteří po vylepšení dopravy jezdí autem už denně).
    To byl cíl tohoto projektu, vyhnat lidi z autobusů do aut ne ? Já myslím že splněno -> tak přestante nadávat!

    Thumb up 24 Thumb down 2
  37. Rdm :

    acdlcia [msstavby.cz]: bez urážky, já myslím, že většině lidí bylo jasné co řeším, slovíčkaříte na jediném společném detailu těch přístřešků, jo ještě barva, ale jinak jde o dvě různé stavby.

    Thumb up 1 Thumb down 4
  38. Svizzera :

    https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10122978233-udalosti-v-regionech-ostrava

    Doporučuji zhlédnout zejména vyjádření Magistrátu. Svádět nevyhovující zastřešení, nevhodně umístěný záliv a chybějící lavičky na nové řidiče autobusů je opravdu mimo mísu.

    Thumb up 5 Thumb down 0
  39. adamous :

    Jinde to zjevne jde: https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/3008834-s-novym-dopravnim-terminalem-se-v-prostejove-zmenilo-i-prilehle-namesti

    Thumb up 2 Thumb down 0
  40. balde :

    adamous: takto je pecka, to se povedlo, škoda že to není standart

    Thumb up 3 Thumb down 0
  41. D-r :

    adamous: Prostě no comments

    Thumb up 3 Thumb down 0
  42. Svizzera :

    Dnes jsem si vyzkoušel přestup na Dubině. Znova už to neudělám. Stříška opravdu krátká, při nástupu do meziměsto busu jsem zmokl, lavičky jsou uprostřed chodníku místo aby byly u stěny, tak jsou napůl na dešti, totálně mokré. Zdá se mi, že fotky „terminál“ dělají ve skutečnosti krásnějším než opravdu je. Už jenom výhled na neutěšenou zarostlou hroudu při výstupu z tramvaje mluví za vše.

    Thumb up 8 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.