Přehled významnějších stavebních projektů na území města Ostravy za měsíc listopad 2018 z dokumentu „Zamýšlené zásahy do přírody a krajiny“.
Počet ohlášených jednotlivých rodinných domů spadajících pod stavební úřad Ostravy za měsíc listopad: 24
1. Multifunkční dům Muglinovská 10
Zřejmě se chystá rekonstrukce tohoto „osamoceného“ domu.
2. Studie proveditelnosti na dvě patra podzemních garáží – Přístavba domu umění a galerie 21.století.
Zpracovává se studie na vybudování hromadných garáží pod plánovanou přístavbou domu umění a galerií 21.století, které snad kvůli požadavku na parkování ve 21.století nevznikne. Jen připomínáme, že o víkendu a po pracovní době jsou parkoviště v centru prázdná. Město tedy jde na ruku lidem, kteří město po práci opustí.
3. Nová prodejna Lidl, ulice U Stadionu, Moravská Ostrava
4. Provozní budova UNIMETRA spol. s.r.o., Ostrava-Radvanice
Novostavba budovy má vzniknout na pozemku mezi ulicemi Těšínská a Rohová.
5. Nová prodejna Lidl, ulice Jugoslávská, Ostrava-Zábřeh
zdroj: ostrava.cz
Danek :
Tu 2..nějak nechápu ten komentář.Tak lidi volají po parkovacích místech v centru a když se provadí studie(čili se zamyšlí podz.parkoviště)…tak je to špatně? Je zřejmé, že park místa potřebujeme v rámci celého centra…pokud tam máme dostat život.
Adam Cerv :
Danek: Mladí lidi na parkovací místa se..,
10.12.2018 10:59Generace, která má tvořit život a budoucnost má trochu jiné priority. To, že je v centru problém zaparkovat je jedna věc, druhá věc je jestli to je ten důvod proč tam není život jaký by měl být.
koudy :
Danek: Bydlím v centru a jako rezident tady zaparkuju vždycky. Míst je tu dost. Až moc. Život sem dostanou jiné věci. A btw on ten život tady docela je.
Mimochodem je docela známá praxe že čím víc infrastruktury pro auta postavíš tím víc jich bude a nikdy to nedoženeš. (viz.: https://twitter.com/StreetsblogUSA/status/1065248476219523072)
Navíc mladá generace o auta ztrácí zájem. Chtějí pěší zóny. Věří studiím Jana Gehla. Cjtějí toto: https://twitter.com/OleKassow/status/1069170954146902017
10.12.2018 11:21Crazym :
koudy: Jste šťastný člověk a zajímalo by mě kde v tom centru máte tak šťastný život residenta protože já správně nezaparkuji ať přijedu v kteroukoliv hodinu i když tu není ta prosincová katastrofa na náměstí. Dokonce i v noci kdy tu teoreticky lidé odněkud jinde nejsou. A extempore s divadlem radši nekomentuji, byl bych sprostý :-)
10.12.2018 11:31Danek :
Já sice chápu, že se mladí vymyšlí trendy, že v městě je idealní život bez aut.Ovšem je jasné, že člověk auto k životu potřebuje:Největší pruser lidí chtějících bydlet v centru je nedostatečný počet park.míst..sam.zdarma.(to musím vědět protože jsem kdysi pracoval u realitní společnosti pronajimajicí byty v centru.)
10.12.2018 11:47Danek :
Adam Cerv: S tím životem souhlasím, ale v centru přeci nebydlí jen mladí.Nedovedu si představit, že bych měl malé třeba 2děti a jedno mimino se strachat někde pro auto..musím zdarma zaparkovat do 2-3min.od bydliště…nebo tahat tašky z auta…to je velmi špatná kvalita bydlení.
10.12.2018 11:53Adam Cerv :
Danek: Jak jsi sám řekl, trendy jsou už jiné. Mladí jsou dneska úplně jinak urbánně založení, parkování pro ně není priorita.
10.12.2018 11:53Danek :
Adam Cerv: No jo ale ten mladý chlapec co má to tokové uvažovaní si jednou najde slečnu, které koupí aby si jí udržel BMW a ona toužicí objíždět Bavorákem nakupáky, tak se tomu časem stejně nevyhne..pak si řekne .proč jsem jezdil v nekomfortní MHD a proč chodím pěšky…trochu jsem to zlehčil.
10.12.2018 12:06jp :
Danek: Ten „chlapec“ z tvého příspěvku ale asi nebude typický reprez. té mladé gen (Y/Z), ne ? … Já jsem žil celkem dlouho v centru Brna, v širším centru Prahy i Ostravy a je fakt, že auto mi nikdy nechybělo, až teď na okraji Ostravy je to horší ;)
10.12.2018 12:13Ljuk :
Já prostě nechápu, proč se v Ostravě řeší pořád parkovací místa v centru pořád a dokola. Neznám jediné centrum velkého města na světě, kde se dá bez problémů ihned zaparkovat. Naopak kamkoliv jedu do jiného města, snažím se v každém případě vyhnout centru, anebo automaticky předpokládám, že tam nezaparkuju a jedu MHD. Ale toto je asi fakt ostravský syndrom. Jenom tady se ta buržoazie pořád domáhá mít pod oknem úřadu, kanceláře, bytu a obchodu v centru flek pro svoje auto. Když bydlím na náměstí anebo v pěší zóně, tak snad očekávám, že asi stěží budu mít auto u domu. Notabene to nemám ani já a bydlím na sídlišti… Proboha už!
Tano :
Adam Cerv: „Mladí lidi na parkovací místa se..,“
To myslíte zřejmě mladé lidi do 18ti let, že? :-))
Danek :
Když však trochu odbočím:tak se mi strašně libí tzv.sdílení aut(toho by se mohl v OV někdo taky chytit )nebo operativní leasing..ten je u nás bohužel zatím drahý pro běžného občana…tim by se redukovalo nebo mohl snižit objem aut ve městech.
10.12.2018 12:27thvari :
Tano: ale ne, je to trend a pokud v Ostrave jeste neni, tak urcite bude, protoze i Cesko kopiruje svetove trendy. netreba se tomu vysmivat. pokud vezmete nas jako generaci dvacatniku a mladych tricatniku, tak v kolika dneska zakladate rodinu? pozde, tudiz to auto do te doby nepotrebujete. a pokud se tomu teda taky budu vysmivat – pak jsou cool jine veci nez auto, treba vyfotit si na instacko kazdodenni navstevu hipstr kavarny, kde vam naservirujou kafe s pribehem a avokadovy toast za 8 dolaru
10.12.2018 12:31Danek :
thvari: Pod to se ti podepíšu.Rad koukám na instač Ostravy..je tam teda pipinek a pipinců foticích na jabko pořizeným na leasing s vyrysovaným pekačem buchet, před zrcadlem a v hipstr kavarně. S těmi mladými:Onehda mi mi řikala jedna paní personalní v jedné fa.která působí ve středně velkém městě v mskraji…že se jí tam hlasí občas borec po škole s požadavky na 40tis.základ…tak si jej radi pozvou..rychle jim to sebevědomí splaskne…
10.12.2018 12:57aggu :
Problém s auty vyřeší jen jedno. Cukr a bič. Bič v podobě vymetení šuplíků na ÚHA plných budovatelských dálnic a hyperkřižovatek skrz naskrz centrum a zajištění peněz na řešení z 21. století. Tranzitní doprava na povrchu skrz centrum tu nemá co dělat. A že takových koridorů tady máme…
10.12.2018 13:51A cukr v podobě špičkové MHD a špičkové příměstské dopravy. Kola a široké chodníky jsou fajn, ale v městě velikosti Ostravy hromadnou dopravu nevyřeší. Na ně by měl zase myslet ten, kdo bude mít na starosti veřejný prostor.
Na druhou stranu, když se někde v centru chystá veřejná stavba takového rozsahu, měl by být podzemní parking skoro samozřejmost a ne předmět diskuze. Tu chybu už město udělalo mnohokrát a teď sklízíme důsledky.
Cyklista :
Danek: Vůbec nechápu požadavek na „parkovací místa samozřejmě zdarma“. Proč?
10.12.2018 14:42Pokud mám rodinný dům parkuji „samozřejmě zdarma“ na svém pozemku, ale ten jsem si musel koupit.
Pokud bydlím v novější residenci nebo obytném domě, parkuji „samozřejmě zdarma“ na vyhrazeném parkovacím místě, které jsem si koupil spolu s bytem, nebo za něj platím nájem.
Pokud bydlím ve starší zástavbě tak budu parkovat samozřejmě zdarma na veřejném prostranství, které mi zaplatí ostatní spoluobčané?
Crazym :
Prý buržoazie :DDD Je ti doufám jasné, že mezi ty buržousty by jsi měl počítat podle původní definice jen ty, kteří v tom městě něco vlastní a trvale tam bydlí? Tu definici od Marxe co ti vtloukli do hlavy si strč víš kam sídlišťáku i když u těch úřadů, kanceláří a obchodů máš částečnou pravdu. Prý ani já na sídlišti, bože, poprskal jsem si monitor :DD
10.12.2018 14:46Danek :
Cyklista: Zase mě neber tak doslovně.Když chci , aby obcané bydleli v centru tak je věcí MO nebo majitele těch nemovitostí nabídnout jim parkovací místa a vzhledem k parkovaní na sidlištích zdarma se logicky nabízí var.taky zdarma(nebo za nizký individualní poplatek)…beru to jako konkurenci v bydlení.
10.12.2018 15:02MM :
Pro rezidenty v centru je nutné parkování vyřešit. Proč se neinspirovat jak to funguje jinde, třeba v Německu. Příklad z praxe. Pronajmete si městský byt a k němu získáte parkovací místo za cca 20 EUR měsíčně. Máte konkrétní místo přiřazené k bytu. Chcete další, OK, za další poplatek. Nechcete platit, nemusíte. Nikdo vám ovšem nezaručí místo před barákem. Já jsem osobně pro placení parkování formou měsíční platby. Pro město příjem, který mohou investovat do infrastruktury a pro mě záruka, že zaparkuji. Zkrátka vlastnictví auta je výsada a stojí to peníze. Když vidím o kolik se zvýšil počet totálních rachotin, které teď blokují ulice. Je to zadarmo, tak si koupím auto za 10 tisíc a pak pojedu 2x za měsíc do Kauflandu. Najednou chybí místa. Bez poplatku to nepůjde. On si pak člověk nákup auta, které využívá 2x do měsíce rozmyslí a to je smysl té platby.
Ještě mě napadlo, například na ulici Masná, hned u policejní stanice stojí nepojízdné auto minimálně 3 roky. Rozbité okna, propíchané gumy, bez registrační značky. Jednoznačně nepojízdné a zabírající místo. Co úřad nebo policie? Nic. Takových aut je v centru spousta. Řešení samozřejmě je, ale vyžaduje aktivitu. Není normální aby občan upozorňoval úplně na všechno. Nejhorší je, že od takového majitele nezískají žádné peníze, nekontaktní člověk s exekucí, takže se na to vykašlou a auto nechají na místě. Jakmile vidí auto na Stodolní se značkou Německa nebo Polska, okamžitě lísteček nebo botička. To je taky problém dnešní doby. Nerovný metr…
10.12.2018 15:22Cyklista :
Danek: Proto jsou v centru a okolí rezidenční parkovací zóny =)
10.12.2018 15:46Martin [msstavby.cz] :
Danek: Navrhovat parkoviště pod již existující projekt stavby je problematické a nákladné. Buď se kompletně projekt garáží přizpůsobí projektu přístavby GVUO nebo se bude provést projekční změna i v přístavba GVUO. Obě varianty velmi nákladné.
Pokud se jedná o parkování pro rezidenty, tak toho ho je v centru dostatek. Jinak by o víkendu nebyla parkoviště prázdná. Ale jasně, kdo chce v centru města parkovat pod oknem, je již z principu mimo. A ne. Město opravdu nebude přitažlivější tím, že člověk dojede všude autem. Tato idea zůstala zakořeněna snad už jen v Ostravě.
Dále. Pokud chce někdo budovat parkovací domy v centru, měl by počítat i se stávající sítí komunikací a jejich kapacitou. Mimochodem, tu kapacitu, co by se teoreticky vybudovala pod přístavbou, převezou v pohodě 4 (?) tramvaje?
“ No jo ale ten mladý chlapec co má to tokové uvažovaní si jednou najde slečnu, které koupí aby si jí udržel BMW a ona toužicí objíždět Bavorákem nakupáky, tak se tomu časem stejně nevyhne“
Pokud takto nějaký chlapec smýšlí a má slečnu, co takto smýšlí a existuje někdo, kdo si myslí, že se takto smýšlí, tak jsou všichni dohromady hloupí.
10.12.2018 18:22acdlcia [msstavby.cz] :
Martin [msstavby.cz]: Bohužel nezůstala zakořeněná jenom v Ostravě. Jezdím s kapelou a často zastavit u klubu tak aby se vyložila dodávka a pak zaparkovala někde jinde je neřešitelný úkol. Je to v Praze, v Brně, Budapešti i třeba ve Vídni naprosto stejné. Auta parkují úplně všude a centra jsou jich plné. Asi nejlepší co se týče parkování byly Italské města a to jsem se fakt divil.
10.12.2018 18:42Danek :
Martin [msstavby.cz]: U toho prvniho souhlas,ale je 21stoleti..jen mam trochu strach aby bily stin nepraskal.U toho druheho nesouhlas jen mesto pokud chce dostat obyvatele do centra musi poskytnout moznosti parkovani v nejblizsim okoli bydliste..at jiz pro rezidenty tak pro navstevniky.ze je to mozne jen v Ov taky neni pravda treba v Brne v nedavne dobe v centru postavili parkovaci domy…ze by sli proti nozoru mladych?…
10.12.2018 18:46Danek :
acdlcia [msstavby.cz]: To co napsal Martin je sam.blbost..nedovedu si predstavit tahat se s bubny nebo nakupy..taskami,kufry po dovolene,mineralkami….parkuji do 50m.od bytu a nedovedu si predstavit ze bych sel 3-5x tolik..
10.12.2018 18:50Martin [msstavby.cz] :
Danek: Jaja. Blobst :)
Opět vyšel žebříček nejlepších měst pro život. První Vídeň. Kdo zná urbanismus Vídně, tak ví, že město je celistvě zastavováno. A s prominutím, ne každý si zaparkuje v obýváku. Tak čím to je? Zvykli si nosit minerálky?
Proč by město mělo zařídit parkování pro rezidenty? V tom případě by mohl i člověk v Polomi chtít od města postavit parkovací stání. Město si musí vyřešit dojíždějící.
A nejlépe by se město mělo rozvíjet tak, aby člověk neměl potřebu (pokud si něco nekompenzuje) používat auto. Btw. v tom Brně v samém centru i jedny garáže přestavěli na kanceláře. A Brno nemá tolik povrchových parkovišť. Celkově je větší a v centru se shromažďuje více lidí.
10.12.2018 19:30dolil :
Auto je komfort, svoboda. MHD je pro mladé, důchodce, sociálně slabší a hipstery.
10.12.2018 19:34Martin [msstavby.cz] :
Danek: https://www.archdaily.com/891943/these-are-the-20-most-livable-cities-in-the-world-in-2018?fbclid=IwAR11qkPjdopoWBV-OC62eswzHeI2yqwqRFlMvhdhnmtXQrfjrvGOQMO1nnw
10.12.2018 19:35acdlcia [msstavby.cz] :
dolil: Mladý už nejsem, starý snad ještě ne, hipster určitě nejsem tak je to v pytli – vyplývá z toho že jsem sociálně slabý.
D-r :
dolil: Souhlas
10.12.2018 20:45Pepper :
Martin [msstavby.cz]: Zaráží mě vaše sebestředná logická konstrukce „Já auto nepotřebují, protože mi příhodně všude jezdí MHD. Tedy lidi, co potřebují auto pro práci, rodiny s dětmi atd. + 500 000 dalších obyvatel aglomerace auto taky nepotřebuje.“
Martin [msstavby.cz] :
acdlcia [msstavby.cz]: A překvapivé je, kolik sociálně slabých je v severních a západních zemích.
Pepper: A kde jsem to psal?
K 500 000 je nějaký zdroj?
10.12.2018 21:08Danek :
Martin [msstavby.cz]: ono ja jsem clovek pokud nemusim tak auto nevytahuji.pracuji 700m.vzdusnou carou takze skoro vzdy pesourem…pokud nevezu zbozi atd.nicmene beru to tak ze auto je dnes naprosta nutnost..ne zaden nadstandart.obchody,zabava,chata,vylety a atd.s autem je i vyrazna uspora casu…mimojine ve Vidni jsem pred dvemi lety mel okruzni jizdu..a aut jevtam zapark.pozehnane…jsou prakt.vsude.jeste poznamka kamarad zil v USA..a tam chodi pesourem jen socialne slabi…proc by taky chodili pesourem,kdyz jsou auta.
10.12.2018 22:33aggu :
Pepper: Dovolil bych si lehce poopravit – zdvojnásobit údaj o počtu obyvatel ostravské aglomerace ;)
11.12.2018 09:57Ostravská aglomerace se skládá ze 119 obcí a žije zde 965 338 obyvatel, soustřeďuje tak 86 % obyvatel Larger Urban Zone Ostrava a 79 % obyvatel Moravskoslezského kraje (na 35 % jeho rozlohy). Hustota zalidnění celého kraje činí 225 obyv./km2 , zatímco hustota zalidnění aglomerace dosahuje 509 obyv./km2 (údaje k 31.12.2014).
David :
Mam rodinu, bydlim v centru a auto nemam. Co delam spatne?
11.12.2018 10:02dolil :
David: ty nic neměň, pokud ti to doposud šlo, tak hlavně nezačni vymýšlet blbiny.
11.12.2018 10:06Cyklista :
Danek: V Ostravě je často auto úsporou času, v Brně nebo Praze naopak.
Nicméně je nesmysl chtít po samosprávě, aby se mi o moje auto starala. Pokud se neumím postarat sám a nejsem ochoten zaplatit za parkovací stání, tak se holt musím smířit s tím, že zaberu jakékoliv volné místo, které zbyde. I když je třeba 400 metrů od vchodu.
Auto je soukromý majetek a je povinností majitele se o něj starat. Ne obce. A znovu jako již poněkolikáté tvrdím, že v Ostravě je nadbytek parkovacích míst. Ještě nikdy se mi nestalo, že bych v centru nezaparkoval. Dokonce zdarma.
11.12.2018 10:23Adam Cerv :
Bydlím v centru, auto mám, ale využívám jen výjimečně. Nemám ho v centru ani zaparkované. Výhoda toho bydlet v centru je dochazková vzdálenost do většiny míst kam potřebuju. Nemyslím si, že je ve velkém městě auto nezbytnost, pokud ho daný člověk nepotřebuje k práci. Je to spíš zdejší zpovykanost. Nejvíc mě pak rozčilují lidi co nadávaj na ovuduší v ově, odstěhují se někam do beskyd a pam mi tu každý pracovní den čadí výfukem pod okny.
Crazym :
David: Nic neděláš špatně, děláš z nouze ctnost tak jako spoustu jiných :DD
dolil :
acdlcia, Martin, David: Crazym vás skvěle vystihnul; z nouze děláte ctnost. Chudáci.
11.12.2018 19:04Martin [msstavby.cz] :
dolil: Protože někdo dokáže fungovat i bez auta, tak je hned chudák?
11.12.2018 19:37acdlcia [msstavby.cz] :
Stále se tady řeší předimenzovanost cest v Ostravě. Zatím předimenzované nejsou protože mít více aut než soused je touha spousty lidí a dokud tady budou takoví dolilové kteří považují auto za nástroj povyšování se nad ostatní tak ani dlouho předimenzované nebudou. Auto je vyjádřením společenského postavení. Proč si někdo koupí Jaguár když je stejně velký jako Octavia – protože si něco kompenzuje a ostatním chce ukázat že jsou jenom póvl.
PetrP :
Martin (nástavby): zatím bez něj dokážeš fungovat, ale až přijdou děti, kroužky, starosti, práce, koníčky, nákupy, návštěvy a pod., tak si myslím, že velice brzy změníš názor.. ;-)
11.12.2018 21:19D-r :
acdlcia [msstavby.cz]: Jaguar nemá v nabídce model stejné velikosti jako Octavia.
11.12.2018 21:28Martin [msstavby.cz] :
PetrP: Proč nástavby? :)
To je nějaký pokus o něco?
Ano. V současnosti nemám záliby, starosti, práci, nenakupuji, nechodím na návštěvy. :D
11.12.2018 21:45PetrP :
Martin: byla to automatická korekce telefonu…
11.12.2018 21:56No hlavně nemáš děti… To pak budeš řešit každou minutu…
panakis :
Nechci nikomu slapnout na kuri oko. Ale nezlobte se na me vase malomestacke plky me vazne pobavily. Co na to mestaci v London a jak oni dokazou zit v centru? :) Nemam auto rovna se ¬ jsem chudak… to je vazne k rozesmani… Bohuzel tento web byl o vyjadrovani se ke stavbam a ne k tomu kdo ma a kdo nema.. ostatni nazory chudaku ktere nikdo ani na ulici nepostrehne plkaj aby se ason nekde zviditelnili… Martine prosim te zastav to. Tento web by mel byt o tom ze se zde vyjadruji lide kteri vidi do problemu staveb a ne aby si zde honili ego ze neco maji… jde to do … a to tento web mam tak rad…
11.12.2018 22:06Mark :
PetrP: No nevím, naši auto v době, kdy jsem vyrůstal, neměli, a i tak jsme to zvládali. K příbuzným i na výlety jsme bez problémů jezdívali vlakem nebo autobusem. Prostě ně každý auto k životu potřebuje, kór v centru města, kde je všechno na dosah ruky.
11.12.2018 23:37skelet :
D-r: A co Jaguar XE? ;)
12.12.2018 13:17dolil :
Mark: ale vaši by tenkrát auto brali všemi deseti. A určitě si mysleli, že ty ho už jednou mít budeš. Co naplat, děti se někdy nepovedou…
12.12.2018 16:09D-r :
skelet: Je to třída D.
12.12.2018 17:42Adam K. :
Za celé 2 roky co bydlím v centru (ulice Veleslavínová), se mi stalo jen několikrát (cca 10x), že jsem nezaparkoval před svým vchodem, ale musel jsem auto nechat o ulici vedle což je opravdu katastrofa. Samozřejmě si platím roční rezidentskou parkovací kartu za 840,- (tj. 2,3 Kč na den).
15.12.2018 16:26skelet :
D-r: na třídy kašlu (navíc je to prémie vs mainstream), délkově je to plus mínus stejné.
15.12.2018 18:14