Ředitelství silnic a dálnic ČR v pondělí 6. března zahájí stavbu východní části severního obchvatu.
Stavba by měla trvat 34 měsíců a stát bude 493,4 milionu korun. Město se na ní bude podílet částkou 13,4 milionu. Východní část severního obchvatu Opavy bude měřit 1,755 kilometru a naváže na spojku S1, která byla zprovozněna už v roce 2009. „Součástí stavby východní části severního obchvatu bude sedm mostních objektů a přeložky dotčených inženýrských sítí,“ přibližuje tajemník Sdružení Martin Dostál některé technické aspekty této stavby.
Poslední etapou severního obchvatu bude jeho západní část, která se v současnosti intenzivně připravuje. Komunikační systém města Opavy je charakteristický svým vějířovitým uspořádáním. Páteřními komunikacemi jsou silnice I/11, I/46, I/56 a I/57, které ve stávajícím uspořádání zavádějí veškerou tranzitní dopravu do centra města. To způsobuje, že kapacita městského okruhu je již téměř vyčerpána a dochází k velmi výraznému negativnímu ovlivnění životního prostředí.
Severní obchvat odkloní tranzitní dopravu z centrální části Opavy. Ochranu před hlukem zajistí dvě protihlukové stěny, vysoké čtyři metry a dlouhé celkem 866 metrů. Další protihluková stěna je navržena na prodloužené Mostní ve stejné výšce a délce 175 metrů.
celý článek: denik.cz
D-r :
493 mil. za necelých 2 km. Tohle je fantasmagorie:-).
28.02.2017 12:33cvokař :
jaká firma bude stavět?
28.02.2017 13:05zdroj zprávy?
zde je psáno, že se teprve 16. března budou otevírat obálky
http://www.opava-city.cz/cs/tendr-na-vystavbu-vychodni-casti-severniho-obchvatu-opavy-byl-vyhlasen
Lip :
Původní cena byla cca 630 mil bez DPD. Takže cca 200 mega šli dolů. Obálky už jsou otevřené a vysoutěžily to firmy Kareta Bruntál, M-Silnice a IDS Opava. Zdroj zprávy je viz link:
28.02.2017 13:15https://www.rsd.cz/wps/portal/web/mapa-projektu#/poi/553b6b6e6d710d6b480c5ecc
Martin [msstavby.cz] :
cvokař: Zdroj je v článku uveden. Deník.
28.02.2017 19:10Pavel :
Puvodni projekt byl na obchvat o sirkovem usporadani S22,5, tj. rychlostni silnice s delenym 4pruhem, ted z toho zbylo S11,5, takze neco podobneho jako spojka Kaufland Globus, tedy jakysi dalsi paskvil s mimourovnovymi krizovatkami prostridanymi s rondliky a pravdepodobne s plnou stredovou carou bez moznosti jakkkoliv predjizdet od Vavrovic az po Male Hostice. Pry zustava uzemni rezerva pro vyhledove rozsireni na onen ctyrpruh, jenze realizace se teoreticky muzou dozit maximalne tak dnesni novorozenata. Po zmrsene rekonstrukci zeleznice do Krnova je to dalsi tafka Opavakum, aby si uvedomili, ze jsou a musi zustat na periferii, na rozdil od podobne velkych mest jako jsou Frydek, Prostejov, Prerov, Jihlava, Karlovy Vary, Teplice, Most, …
28.02.2017 23:24thrpst :
34 měsíců na 1,75 km silnice. Pekelné tempo!
01.03.2017 11:34Johanes :
Pro transit by mozna na dalsich 10-15 let stacilo dodelat zbytek jizniho obchvatu. Neni to sice S11,5, ale je to i tak pohodove svezeni…
01.03.2017 12:41Meghan :
cvokař: Ten článek je taky rok starý, on už je rok 2017.
01.03.2017 20:16Victor :
Victor :
01.03.2017 21:24Realita stavby vychází z „lokální banality“. Přiznejme si, že to, co se odehrává ohledně investic do Opavska, je odrazem významu, jakého současné město Opava dosahuje ve srovnání s městy, která nejsou ani statutárními.