V Krnově byla zahájena výstavba obchvatu města.
Na silnici, která má odklonit dopravu z centra města, čekají místní už mnoho let. Obchvat má ale ve městě i odpůrce. Patří mezi ně například zahrádkáři, protože cesta povede právě přes zahrádkářskou kolonii. „Čekáme na to už opravdu několik let, kamiony nás obtěžují. Bydlíme na sídlišti hned vedle Opavské a ten ruch je nepředstavitelný. Hlavně, když máme děti a spí třeba po obědě, tak je to katastrofa. Budeme rádi, když konečně uvidíme nějakou aktivitu a ne jen sliby,“ říká o obchvatu paní Lada.
Fakt, že stavba má odklonit dopravu z centra pak vítá i pan Karel. „Když odpoledne po druhé hodině končí směny, tak je doprava ve městě neúnosná. Když se chci dostat do centra, mám problém projet. Je to někdy na dobrotě ostatních účastníků provozu, aby mě pustili,“ dodává. „Ve směru od Opavy řidiči na obchvat najedou za Petrovým Dolem a víceméně podél hranice s Polskem zcela minou centrum Krnova. Očekáváme, že doprava ve městě bude plynulejší a bezpečnější,“ říká už mluvčí města Dita Círová.
O obchvatu města se mluví už více než dvě desetiletí. „Varianty obchvatu, zda severní, jižní, severovýchodní a podobně se prověřovaly v letech 1992 až 1994,“ dodává mluvčí. Stavba obchvatu má ale i své odpůrce. Mezi nimi je Tomáš Hradil (Krnovští patrioti). „Ten obchvat se plánuje už nějakých 25 let. Tehdy nějaký smysl mohl mít, ale dnes tranzitní doprava od Opavy po vybudování dálničních sítí v Polsku, v České republice tak bude dále klesat po zpoplatnění silnic I. třídy a zavedení mýta. Je škoda, že tak drahá stavba vlastně zničí klidovou zónu kolem Krnova, kde je zahrádkářská osada se stoletou tradicí,“ míní Hradil.
zdroj text: rozhlas.cz
Slosor :
On to opravdu není vtip. Podle letáku ŘSD jsem napočítal 7 úrovňových křižovatek z toho jedna s jinou silnici 1. třídy!!! Co na to říct ve 21. století. Když je odbočka ke každé stodole, pak to dopadá jak v Mikulově, kde kolem původního obchvatu vznikla zástavba, že je třeba stavět obchvat obchvatu.
Victor :
Čím dále od Prahy , tím větší paskvil. Na periferii ČR netřeba žádných MÚK, je potřeba ušetřit . Pro porovnání stačí příklad obchvatu nedaleké Nysy.
15.08.2017 13:22Rado :
Mě zase děsí tempo výstavby. 7,7 km za 4 roky. Kdy už konečně přijde někdo a řekne, že takové tempo výstavby není normální. Když si vezmu v jakém tempu, terénu a kvalitě vznikají chorvatské dálnice a v jakém tempu a kvalitě stavíme my u nás, je mi z toho zle. A chtěl bych se někdy dožít i doby, že výstavba a oprava silnic bude probíhat ve třísměnném provozu, jak je tomu ve světě zvykem. Jinak na obchvat se těším, nicméně celá dopravní dostupnost Jeseníků je mizerná, přičemž tato oblast by dobré a zejména rychlé spojení pro svůj rozvoj potřebovala jako sůl.
Vladimír K. :
Velkou chybou tohoto poloobchvatu Krnova je, že se šetřilo na MÚK, konkrétně křižovatka s Petrovickou a další s Hlubčickou ulici. Ty měly být řešeny jako MÚK, případně měla být delší estakáda přes řeku Opavu a to až za Hlubčickou ulicí a tato křižovtka by odpadla, Hlubčická by byla pod estakádou. Ale normální, tedy úrovňové křižovatky? Čí to byl nesmyslný nápad v době, kdy nadúrovňové křižovatky/MÚK jsou běžné při stavbách silnic 1 třídy. Jinak se mi nelíbí, že ŘSD nevyřešilo virtuální přehled stavby, jako např.virtuál „ŘSD ČR-Silnice I/45 Nové Heřmínovy-Zátor“.>>>V tomto videu je virtuálně(a tedy přehledně) řešena celá stavba<<<. Občané města by se rádi podívali na obdobné video "ŘSD ČR – SV obchvat Krnova". Současné mapky (ne MAPY) jsou nepřehledné, nedá se ani trochu odhadnout kde a kam každá stavba obchvatu zasáhne tedy např.estakády(jejich délka, výška), mosty, protihlukové stěny, podchody a podjezdy atd. Neví se zda zanikne současná cyklostezka od mostku Nemocnice-Vodárna směrem k bývalé železniční trati do Polska, jak se dostanou zahrádkáři do zahrádek v této oblasti (míněny i ty, co zůstaly u železniční trati Opava-Krnov), když i ulice Chomýžská bude ukončena těsně za železničním přejezdem Krnov-Jeseník a stávajícím rod.domkem. Dále je dost nejasný záměr zrušení křižovatky do místní části Chomýž, když kousek dál směrem na M.Albrechtice zůstanou různé křižovatky-odbočky ( na Ostrov, na cyklostezku, do pole, ke kravínu před Kr.Loučkama. Tohle nepochopí nikdo a zejména ti občané, kteří bydlí právě poblíž této křižovatky v Chomýži. Když budou chtít jet směrem k M.Albrechticím(Kr.Loučkám), bude je čekat průjezd zpět přes celý Chomýž a pak nájezd na obchvat a hned nato sjezd z obchvatu(myšlen začátek stavby).
12.12.2017 23:03