Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začne ještě v září se stavbou dlouho plánovaného obchvatu Frýdku – Místku. ŘSD již podepsalo smlouvu se sdružením firem Strabag a Eurovia, za stavbu má zaplatit 1,975 miliardy korun bez DPH.Podle informačního letáku ŘSD má být stavba slavnostně zahájena 25. září, pak mají stavební firmy 34 měsíců na její dokončení. Řidiči by tak měli na úsek vyjet v květnu 2022.
O obchvatu Frýdku-Místku se mluví přes dvacet let, už v roce 2004 ŘSD získalo souhlasné stanovisko v procesu posouzení vlivu na životní prostředí (EIA). Přípravy stavby se ale protahovaly. Stavební povolení vydalo ministerstvo dopravy v srpnu 2017, proti němu se ale ještě odvolaly Děti Země, případ se dostal až k Ústavnímu soudu.
Nová silnice, která vyvede dopravu z centra města, vyjde podstatně dráž, než ŘSD plánovalo. ŘSD už loni vybralo na stavbu sdružení v čele s firmou Silnice Group, ta ale náhle odstoupila od smlouvy a ŘSD muselo soutěž vypsat znovu.
Podle informačního letáku ŘSD má být stavba slavnostně zahájena 25. září, pak mají stavební firmy 34 měsíců na její dokončení. Řidiči by tak měli na úsek vyjet v květnu 2022.
O obchvatu Frýdku-Místku se mluví přes dvacet let, už v roce 2004 ŘSD získalo souhlasné stanovisko v procesu posouzení vlivu na životní prostředí (EIA). Přípravy stavby se ale protahovaly. Stavební povolení vydalo ministerstvo dopravy v srpnu 2017, proti němu se ale ještě odvolaly Děti Země, případ se dostal až k Ústavnímu soudu.
Nová silnice, která vyvede dopravu z centra města, vyjde podstatně dráž, než ŘSD plánovalo. ŘSD už loni vybralo na stavbu sdružení v čele s firmou Silnice Group, ta ale náhle odstoupila od smlouvy a ŘSD muselo soutěž vypsat znovu.Nabídka sdružení Strabag a Eurovia byla o 401 milionů korun nižší než u druhého Metrostavu, který si práce nacenil na 2,377 miliardy korun. V obou případech byly nabídky vyšší, než ŘSD čekalo. Předpokládaná hodnota zakázky byla 1,77 miliardy korun. Stavba bude také současně výrazně dražší než u prvního tendru. Tehdy sdružení Silnice Group, Váhostav a polské společnosti Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów nabídlo 1,339 miliardy korun.
Druhá etapa je dlouhá zhruba čtyři kilometry, jde o úsek mezi silnicí I/56 a dálnicí D48 směrem na Český Těšín. První etapa obchvatu Frýdku-Místku se začala stavět už na jaře loňského roku. Staví ji sdružení firem vedené Alpine Bau.
Situace:

zdroj: zdopravy.cz

Ostravan :
A další stavba:
04.09.2019 10:52ŘSD vypsalo tendr na obchvat Karviné, vyjde na více než miliardu, viz: https://zdopravy.cz/rsd-vypsalo-tendr-na-obchvat-karvine-vyjde-na-vice-nez-miliardu-33689/
Jann :
To je nynější realita na trhu silničního stavitelství. Zakázek je hodně, lidí málo, firmy tak šly s cenami dramaticky nahoru a projevuje se to mimo jiné i v tom, že na některé tendry se přihlásili třeba jen dva zájemci. Ještě dva-tři roky zpátky se popralo často i více než deset firem. Vysoutěžená cena byla o desítky procent nižší, než odhad. Nyní je to naopak, final je o desítky procent dražší než odhadované cena.
Je obrovská škoda, že se příznivá doba propásla a z důvodu neschopnosti připravovat včas silniční stavby se nyní staví dráž a některé stavby tak budou muset počkat na finance. Místy až absurditu dokládá např. obchvat Mošnova. Byl skoro připraven, ale stát chtěl ušetřit a tak místo MÚK nakreslil okružní křižovatky. Tím chtěl ušetřit desítky milionů. Jenže nové ÚŘ oddálilo stavbu o několik dalších let a výsledek?? Na obchvatu budou jen kruháče, ale stát bude o stovky milionů dráž, něž kdyby se postavil hned s MÚK. A ještě možná i bez evropských peněz. No potěš. :-(
Aleš K :
Moc to FM city přeju!
05.09.2019 12:20