Zahájení dokončení obchvatu Třince

Historická chvíle, na kterou roky čekají nejen Třinečané, ale především obyvatelé Ropice, Stříteže a Hnojníku, se blíží. Ministr dopravy Vladimír Kremlík dnes po poledni v Neborech deklaroval, že stavba třetího úseku obchvatu mezi Třanovicemi a Nebory začne co nejdříve po podpisu smlouvy s vítězným zhotovitelem, který vzešel z výběrového řízení.

„Jsem rád, že dnes můžeme symbolicky za účasti Ředitelství silnic a dálnic zahájit stavbu, i když musíme dokončit ještě několik drobných kroků,“ potvrdil ministr dopravy Vladimír Kremlík. Jedním z nich je samotný podpis smlouvy mezi Ředitelstvím silnic dálnic s vítěznou firmou EUROVIA a druhým dokončení vyvlastňovacích procesů k poslednímu pozemku, aby stavba mohla bez problémů pokračovat.
ŘSD je připraveno zahájit stavbu v říjnu letošního roku v Neborech. „Momentálně čekáme na podpis smlouvy ze strany zhotovitele. Pak ji obratem podepíšeme my, hned poté pošleme zhotoviteli výzvu k zahájení stavby a budeme připravovat staveniště k předání stavby. Předpokládáme, že začneme stavět v průběhu října, jak jsem v srpnu při návštěvě Třince slíbil paní primátorce,“ řekl pověřený ředitel ŘSD Radek Mátl.


„Děkuji, že ředitel ŘSD i pan ministr drží slovo. Výstavba třetího úseku je pro náš region naprosto klíčová. Výjezd z obchvatu v Neborech na Ropici a na Střítež je velmi problematický, stalo se tu za necelé dva roky už více než třicet nehod, mezi nimi i jedna smrtelná. Tady už nejde jen o to dostat se rychle z místa A do místa B, ale hlavně o to dostat se tam bezpečně. Obchvat Třince má dopad na život v celém regionu nejen z pohledu bezpečnosti, a i z pohledu životního prostředí,“ uvedla primátorka Třince Věra Palkovská, která předala ministrovi dopravy gorolskou „ciupagu“, neboli sekerku, a sklenici medu. „Ciupagu dostal pan ministr symbolicky, kdyby chtěl někdo takzvaně házet klacky pod nohy, a med je na nervy,“ dodala s úsměvem primátorka, která se v záležitosti obchvatu Třince angažuje už od roku 2006  jako členka pracovní skupiny vedené náměstkem ministra dopravy ČR a o dokončení třetího úseku dlouhodobě usiluje.


Dlouho očekávaný třetí úsek přeložky silnice I/68 Nebory – Třanovice v délce 5 400 metrů má navázat na obchvat Třince zprovozněný na podzim roku 2017. Zmiňovaný úsek přeložky silnice I/68 Třanovice–Nebory společně s úseky Nebory–Oldřichovice–Bystřice vytvoří nové pokračování silnice I/11 od dálnice D48 až po státní hranici se Slovenskem a definitivně dořeší plynulé propojení od Mostů u Jablunkova po  Třanovice, čímž se obcím v našem regionu značně uleví. Hotovo by mělo být podle předpokladů do 32 měsíců od zahájení stavby.
Veškeré technické informace ke stavbě Třanovice – Nebory se můžete dovědět z přiloženého letáku, který zpracovalo Ředitelství silnic a dálnic.

zdroj: trinecko.cz

Související články


Komentáře

  1. balde :

    skvělá zpráva jen jak se divám do mapové aplikace RSD, tak většina staveb je v realizaci, nebo bude v blízké realizaci, během pár let se snad postaví to nejdůležitější, ale kde jsou další projekty v MS kraji?, max ve formě studie, to je dost škoda, co vy na to?

    https://www.rsd.cz/wps/portal/web/mapa-projektu/!ut/p/a1/04_Sj9CPykssy0xPLMnMz0vMAfGjzOK9Pb09DZ2cDbzdjQ0MDRzNXFyNTX1CDAwMDIEKIoEKnN0dPUzMfYAiJhZGBp4uTh4u5pa-BgaeZsTpN8ABHA0I6Q_XjwIrwecCsAI8VhTkhkYYZDoqAgCJ8XUV/#/stavby?filters%5B%5D=StavbyRealizace&filters%5B%5D=StavbyPriprava&filters%5B%5D=StavbyStudie&page=0

    Thumb up 5 Thumb down 0
  2. thvari :

    balde: Na to se da divat ze dvou stran. Na jedne strane je az bizarni, ze zatimco u nas v MS kraji se stavi druha dalnice do Polska a do kazdeho mesta tu vedou ctyri pruhy, jine prioritni (a mnohem prioritnejsi) dalnicni projekty v CR jsou v nedohlednu. Na te druhe je, jak rikas/te, s podivem, ze to nevypada, ze by se nejak vyznamne chtelo dal pokracovat s nekterymi dulezitymi stavbami jako obchvat Havirova, tedy dokonceni dnesni Rudne v jejim druhem smeru.

    Thumb up 7 Thumb down 2
  3. Ic540 :

    No přesně tak.
    Obchvat Havířova včetně Těrlicka zatím v nedohlednu.
    Sdružení Životice Sobě se odvolalo a tak to to vypadá, že 1/11 bude ještě dlouho skrz Havířov…

    Takže celé Havířovsko vlastně ten nový úsek zatím nebude moci využít a pojede se od Ostravy ve stávající trase přes centrum Havířova, Bludovický kopec, Středem Těrlicka, Těrlicko Hradiště, Hnojník, Střítež, Ropici do Něbor na stávající napojení…

    Takže kolikrát kolabující doprava skrz centrum Havířova bude kolabovat vesele dále…
    Hm. Škoda. Ale je fajn, že se podařilo aspoň po ty Třanovice. Tam všude se od jiných směrů Uleví…

    Thumb up 6 Thumb down 1
  4. adélka :

    Pro obchvat Havířova se zpracovává EIA a přepracovává záměr projektu, takže projektová příprava je v běhu…. To, že tam jsou další komplikace je bohužel pravda

    Thumb up 3 Thumb down 1
  5. Jan :

    Dle info letáku na ŘSD z 14.10.2019:

    Dne 2. 10. 2019 byla podepsána smlouva s vítězným sdružením firem. Probíhá příprava na předání staveniště, k němuž dojde do konce října. Slavnostní zahájení stavby se uskuteční 6. listopadu 2019. Termín zprovoznění poté bude 32 měsíců od data zahájení prací.

    https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/361/infoletak_s68-tranovice-nebory.pdf

    Thumb up 2 Thumb down 0
  6. thvari :

    A to ani nezminuju, ze jestli jednou tato dalnice z Opavy pres Ostravu a Havirov do Trince a na Slovensko bude kompletni, tak zda by nestalo za to zvazovat, co s usekem naprosto nelogicky protinajicim Vitkovice mezi rodinnymi domky. Dneska jsou vsude obchvaty a toto bude asi takovy relikt minulosti…

    Thumb up 9 Thumb down 3
  7. aggu :

    thvari: jj už to není průtah, ale průšvih. A už dnes, ne za 20 let…

    Thumb up 3 Thumb down 0
  8. balde :

    thvari: chtelo by to TUNEL :D

    Thumb up 4 Thumb down 0
  9. Adam :

    thvari: za mě vykoupit a zbourat, jiné řešení (levnější) není

    Nicméně myslím, že tam stejně v první řadě u Rudné stejně už nikdo nebydlí, a všechno to jsou sídla firem

    Thumb up 2 Thumb down 5
  10. Petr :

    Co Místecká III, nemá někdo aktuální info? Nějak to kolem ní poslední dobou utichlo

    Thumb up 8 Thumb down 0
  11. Leny :

    Trochu odlišný pohled: Těch silnic a zejména čtyřpruhových je v našem kraji už příliš. Vylidňující se region už další nepotřebuje. Dopravní situace v Havířově určitě nelze nazvat „kolabující“. Nechme už volnou krajinu být a přestaňme plánovat silnice do každého malého města. Ano, obchvaty pomohou několika lidem bydlícím přímo u silnice, ale vnímejte taky ten zábor krajiny a hluk, který atakuje desítky km kolem téch cest. Je to jako mor.
    Ic540: Nesmysl. Z Ostravy do Třince přes Havířov jede jen člověk, který má bambilion času a nechce využít rychlou trasu po dálnici.

    Thumb up 4 Thumb down 20
  12. potkan :

    Ic540:
    Takže celé Havířovsko vlastně ten nový úsek zatím nebude moci využít a pojede se od Ostravy ve stávající trase přes centrum Havířova, Bludovický kopec, Středem Těrlicka, Těrlicko Hradiště, Hnojník, Střítež, Ropici do Něbor na stávající napojení…

    a podíváme li se na sčítání dopravy – http://geoportal.msk.cz/Html5Viewer/?viewer=intenzitadopravy – tak úsek z Těrlicka do Třanovic – 4,122 voz./24 h, z toho 559 těžká a pokračování silnice 11 z Těrlicka do Těšína – 3,034 z toho 336 těžká. To není žádný tranzit ani intenzita opravňující výstavbu dálnice.

    Takže kolikrát kolabující doprava skrz centrum Havířova bude kolabovat vesele dále…

    Ano – ale jak zabránit, aby víc než 70 000 tisíc obyvatel nevyjíždělo nikam autem – např. že části nabídnete rychlou tramvaj do Ostravy, které se tak rád vysmíváte. Ale jinak – Havířov není tranzitní město, nákladní doprava do jeho centra vůbec nesmí.

    Sdružení Životice Sobě se odvolalo a tak to to vypadá, že 1/11 bude ještě dlouho skrz Havířov…

    Ani se jim nedivím a též lituju obyvatelé Podlesí- z dříve klidné Dlouhé třídy na Podlesí by se stal dálniční přivaděč
    Takže i kdyby nakrásně chtěl někdo budovat už druhou dálnici Č. Těšín – Ostrava (po té stávající se přes FM to trvá 25 minut a buduje se ještě k tomu obchvat FM) – troufám si tvrdit, že v samotném Havířově aut vůbec neubude, hodně jich přibude na Dlouhé třídě na Podlesí a po nové dálnice pojede tranzit, který tam teď není. Ale netvrdím, že nová cesta není vůbec potřeba – jen ji nečekejte mnozí ještě v tomto životě a nemyslete si, že vás v Havířově zbaví obtížné dopravy.

    Thumb up 4 Thumb down 4
  13. Slosor :

    potkan: Zatím by mohli aspoň dodělat MÚK Třanovice s provizorním napojením na II/648. Moc by to nestálo a na trase Třinec – Havířov by to dost pomohlo.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  14. Ic540 :

    Hlavně by pomohlo kdyby se zpočátku uskutečnily aspoň první části obchvatu.
    A to mimoúrovňové křížení na Šumbark co se má uzavírat to odbočení z Ostravy. Je v plánu.

    Dále plánovaný průtah pod hlavním rondelem. Je v plánu.

    Souhlasíme s přepracováním projektu na méně kapacitní než je nyní dálniční. Děje se. Viz info výše.

    Co se týká tramvaje nejsme vůbec proti.
    Pokud pan Potkan byl jednání s Unuckou přítomen. Měl by vědět, že právě projekt tramvaje je závislý na celém obchvatu Havířova.
    Není totiž možné vést tramvaj středem zeleného pásu Havířova z důvodu umístění horkovodu v kolektoru pod ním. Tramvajím tak bude vyhrazena pravá část dvou proudé silnice v jednom směru zároveň fungující jako bus pruh.

    Tramvaj se uskuteční za cca 20/25 let, ale řešení spojení nejen z Ostravou jak vlakovou tak autobusovou dopravou lze vylepšit i od prosince a je třeba to řešit. Děje se.

    A za další prosím pana Potkana, aby mi nevkládal do úst co nezaznělo.

    A netvrdil, že se něco někde v Havířově ucpe. Naopak se doprava rozmělní. Neboť dnes nemáme obchvat a jen výjezd buď na hlavní Rondel nebo Bludovický kopec. Přibudou dva. Přes Prostřední Suchou a prodlouženou Hlavní třídu. Tedy ubude jízd skrz centrum. Každý pojede nejbližším napojením a vynechá centrum. A vo tom to je…

    Thumb up 9 Thumb down 1

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.