Fotografie od čtenáře, který nás upozornil na pozoruhodné umístění ochranného zábradlí mezi realizovanou cyklostezkou a kruhovým objezdem na ulici Novinářská.
Smysl a umístění je zcela nepochopitelné. Na této fotografii je sice cyklostezka blízko komunikace, ale ve stejném směru.
Zde zábradlí chrání… trávu? Rovnou oplotit všechny komunikace a u přechodů zřídit branky, ne?
Davidb :
Na té horní fotce bych to jakž takž pochopil, ale na té spodní je to úplně mimo?
12.01.2018 11:21Vždyť je to osvětlená křižovatka, to si snad myslí, že cyklista přehlídne odbočení?
marian :
Davidb: možná to má zamezit chodcům, aby si to zkracovali od přechodu směrem k panelákům přes trávu cyklostezku
12.01.2018 11:37Crazym :
Na tom ale není nic nepochopitelného, ovečky zkrátka potřebují ohrádky bez kterých by je bača přeci nemohl ochránit před těmi zlými vlky okolo :DD
12.01.2018 12:38Ono „Rovnou oplotit všechny komunikace a u přechodů zřídit branky“ není u tohohle národa zas tak od věci, já bych jen doplnil, že proud v těch plotech by taky nebyl na škodu :DD
109 :
Uz na to tady na webu nekdo upozornoval. Kdyby se radeji starali o travniky, po celem meste jsou bud proslapane, nebo plne neporadku, staci se jen projit kolem Futura. Misto toho vyhazuji penize za jejich uchylna zabradli. Jeste tu redakce mohla dodat novy obrazek s ovcemi.
12.01.2018 12:50Petr S. :
studoval jsi ty vůbec nějaké normy nebo jenom řveš?
12.01.2018 15:15nachválím normy, jsou na palici, ale bohužel se jimi musíme řídit, tak křič na „ministerstvu“! :D
aggu :
Petr S.: Normy jsou jen doporučený postup, řídit se jimi nikdo nemusí, pokud je schopen si svůj vlastní postup obhájit.
12.01.2018 15:29Druhá věc je, že pokud má politik/úředník (=objednatel) hlavu zaraženou v ***** a projektování striktně dle norem si vloží do smlouvy, pak přes to nejede vlak a projektant je nucen srazit paty, jinak je bez zakázky. Jsou takoví, kterým to vyhovuje. Proč se trápit s tím jak to vypadá…. Obě strany jsou spoko a obyvatel města se může uvztekat….
Naštěstí už tu jsou weby ;) které dávají zpětnou vazbu. Hrát si na patrioty, a přitom oje*ávat veřejný prostor se tak už nemusí vyplácet ;)
109 :
Petr S: A vy jste co za burana? Mam snad byt projektantum vdecny za dalsi zprznenou cast verejneho prostoru? Tucty betonovych lavicek s reklamou po Mariankach nestaci? A jaktoze jina mesta podobne hruzy nemaji? Tam ty vase normy ignorovali? Jaka je uzitecnost takove hadi oplocene cyklostezky?
12.01.2018 15:37Xavier :
Normy fakt jsou: http://www.pjpk.cz/data/USR_001_2_8_TP/TP_186.pdf – ale je tam vždy napsáno, že se zábradlí NAVRHUJE, nikoliv NAŘIZUJE. Takže tak! :-)
12.01.2018 16:04Ano, štve mě to, ale štve mě rovněž ta demagogie některých lidí, kteří budou tvrdit, že „jina mesta podobne hruzy nemaji“. Byli jste někdy v Praze mimo centrum?
Příklady: https://goo.gl/SSdZWJ ; https://goo.gl/UXG2a8 ; https://goo.gl/tqtUhz. A vězte, že je to i v centrální části: https://goo.gl/m2tw3Y ; Před Karlovým mostem: https://goo.gl/Umgxvp
Pozor, ať vám z toho nerupne cévka ;-)
aggu :
Xavier: Tady nejde ani tak o města, ale o konkrétní přístup a praxi konkrétních lidí na straně objednatele a zhotovitele.
12.01.2018 16:16Zatím se zdá, že ostravští politici (jako objednatelé = pachatelé těchle zvěrstev ;) ještě plně nepochopili, že o veřejný prostor se musí starat stejně pečlivě, jako o trávník před svým domem.
Asi by jim veřejnost měla zkrátit řetěz.
Xavier :
aggu: To byla hlavně reakce na uživatele „109“ ;-) Jinak částečný souhlas. Třeba při každé návštěvě Berlína žasnu, jak tam vypadá veřejný prostor. A to i v tom původně východním… https://goo.gl/zuf2Uy :-) Ale on je to celkově problém ČR, ne jen Ostravy ;-)
12.01.2018 16:30Xavier :
A když už, jde to udělat i jakž takž decentně :-) https://goo.gl/NrNC4Z
12.01.2018 16:31kdojekdo :
Možná se zde vyjádří ilidé, kteří si zde zkracovali cestu a pak ohrožovali takto vězením řidiče, kteří jejich kaskadérství nepředpokládali.
12.01.2018 18:56acdlcia [msstavby.cz] :
Xavier: Tyjo šestiproudé cesty uprostřed města a tady v ostravě o nich mluvíme jako o vředu.
12.01.2018 19:47Xavier :
acdlcia [msstavby.cz]: Tož ale zase nezapomínej, že Berlín je se svým počtem obyvatel cca 12x větší než Ostrava. To co má smysl tam, je tady spíš přítěž. Taky to není centrum, ale spíš periférie (z toho místa do centra je asi 8 km). V centru mají i osmiproudovky :-D https://goo.gl/GMmbXe
12.01.2018 20:23Xavier :
Případně desetiproudovky s obřím parkovištěm uprostřed :-D https://goo.gl/YkSeyN
12.01.2018 20:25via :
Na první fotce je smysl zábradlí celkem jasný – aby cyklista nevjel do vozovky pod protijedoucí auto a zároveň byl cyklista pro tyto řidiče vizuálně jasně odlišen jako jedoucí mimo silnici. Zábradlí na druhé fotce nechápu, asi nějaký omyl, nepochopení nějakého pravidla nebo prostě jen bezpečnostní hyperaktivita projektanta.
14.01.2018 13:33Každopádně by celou tu novostavbu mohli vyčistit, páč dun písku tam zanechali až moc.
Johan :
Blb vyfoti 2 fotky a ovce to musi blbě komentovat. Zabradli slouži k tomu aby někteří chodci nechodili pes křižovatu kde není přechod. (Zastavka DPO).
15.01.2018 13:38Crazym :
Johan: Nefotíš, komentuješ a přesto jsi obojí :DD
15.01.2018 13:43Martin [msstavby.cz] :
Johan: Děkuji, že čtenáře který zaslal fotografie označujete „blbem“…
Aby chodci nechodili pře křižovatku? Rovnou oplotit všechny strany, ne?
15.01.2018 13:44aggu :
Jen tak z legrace, ze kterého roku pochází projekt na „toto dílo“?
15.01.2018 15:12talage :
Johan: Tak jsem se konečně dozvěděl k čemu je zábrádlí. Já si s tím lámal hlavu leta.
15.01.2018 16:48skelet :
Je nějaká šance, že se po volbách vymění hlavní architekt ?
15.01.2018 17:10aggu :
skelet: Proč až do voleb? Je to úředník… Už jenom za tu poťouchlost s novelou Územního plánu…
15.01.2018 17:34Na druhou stranu, já ho chápu. Prostě chce Ostravu takovou, jaká byla v na konci osmdesátek. Zaflusaná noclehárna. Je docela hodně takových nostalgiků, třeba u novin. Mají pak u piva téma.
Marek :
skelet: na odvolání Cyrila to chce pořádné koule a silnou vůli na změnu (musí chtít lidé-volby-dát nové partaji velmi silný mandát), což v Ostravě nehrozí.
16.01.2018 07:10