Z tramvaje vznikne kavárna

Čtrnáctimetrová tramvaj z roku 1965 našla nové „depo“ v Dolních Vítkovicích (DOV). V těchto dnech ji DOV a Dopravní podnik Ostrava (DPO) společně umístili na koleje po firemní dopravě mezi odstavenými vysokými pecemi VP4 a VP6. Bude sloužit jako vzdělávací prostor, zázemí pro různé akce a v budoucnu také jako kavárna.

zdroj: dolnioblast.cz

Související články


Komentáře

  1. Hrdy Ostravak :

    Konecne to nekoho napadlo. Skvele.

    Thumb up 14 Thumb down 8
  2. tommtomm :

    Ok krásný přístup vlastníka, ošetření kovových konstrukcí žádné, četné demolice a snesení výrazných částí areálu , koncepce nulová, ale mi tam tu tramvaj prostě chceme a umístíme…. a návštěvníci lunaparku budou tleskat, toto je opravdu vhodný přístup k národní kulturní památce s nominací na unesco (ironie)

    Thumb up 23 Thumb down 19
  3. HÚ-190-12 :

    A co tak postavit ještě housenkovou dráhu na VP1. Když už lunapark, tak ať už pořádný!

    Thumb up 14 Thumb down 10
  4. Marián Kyral :

    Není ten bod na mapě kapku víc mimo? :-D

    Thumb up 11 Thumb down 0
  5. David :

    A proč ta kavárna proboha nevznikne už teď na léto?? To tam jako bude chátrat a Ti co půjdou na Colours si ji s radost vyfotí…?
    Když už tak bych tam klidně udělal nějaký vozový minipark a každá tramvaj by mohla mít jinou funkci.. workshopy, hodit na ně nějaký street art…
    Z jedné tramvaje která má být v „budoucnu“ (cca 2030) kavárnou se nikdo nepos…

    Thumb up 7 Thumb down 1
  6. MJoe :

    Nevím jestli zrovna kavárna, ale ta tramvaj se tam sakra hodí.

    Thumb up 11 Thumb down 8
  7. Michal :

    Nehodí. Ale jednoduchým lidem to stačit bude.

    Thumb up 18 Thumb down 13
  8. Crazym :

    Tak T3 je světově slavná už jen díky počtu vyrobených kusů, to je bez debat ale tramvaj by se tam hodila tak maximálně T1 a starší anebo několik za sebou až po tady tu T3 jako ukázka jak šla doba kolem železáren aby to mělo nějakou návaznost na historii ale chápu, že by to asi byl nákladný počin a tím, že tady ta T3 se dá sehnat kolikrát za cenu železa se Dysneyland s ní vytváří jednodušeji :-)
    Osobně by se mi tam víc líbily kolejové vozidla se vztahem k železárnám což už se v areálu vyskytují.

    Thumb up 18 Thumb down 2
  9. aldik :

    Sice by to stálo poněkud víc peněz, ale myslím že by byla fajn i pojízdná kavárna.. takový okruh areálem DOV.

    Thumb up 4 Thumb down 5
  10. Summerboy :

    aldik: To je uzasny napad!!! Fakt, pojizdna kavarna, hned bych tam sel! Super! Ale i tak – kavarna v tramvaji je dobra myslenka!

    Thumb up 4 Thumb down 6
  11. 109 :

    Je to hezké, ale zároveň smutné. Staré koleje, po kterých mohly jezdit soupravy třeba s původními lokomotivami a dělat radost malým i velkým, vytrhali, aby to tam skoro celé pro auta zalili asfaltem, novou trať nejsou schopni postavit ani po 10 letech a také se v její trase parkuje, no tak tam aspoň odloží jednu T3. A vedle místo kdysi slibovaných domů vznikla nějaká prodejna aut. Aha, dotace došly a nápady taky. Prostě cirkus.

    Thumb up 22 Thumb down 4
  12. Rýša :

    Proboha kdo tohle zase vymyslel???

    Thumb up 4 Thumb down 5
  13. Rado :

    Dotace docházejí a je třeba vymýšlet šílenosti tohoto typu. Když si člověk uvědomí, že se podstata DOV už vypařila, že stávající areál nemá s areálem ze začátku už moc společného, je to smutné. Něco na způsob, jak pejsek s kočičkou vařili dort. Ale na Ostravu asi dobrý, jak se říká. Co jinde zavání kýčem, my to tady vřele vítáme.

    Thumb up 5 Thumb down 15
  14. Jana :

    Rado: Souhlasím. Dnes dopoledne jsem strávila několik hodin v centru Ostravy a pozorovala jsem KDO vlastně v Ostravě žije. Popravdě, není to pěkné zjištění. Kromě Romů, kterých je v Ostravě čím dál tím více, důchodci a lidé kterým se hanlivě říká „socky“ (taťkové(!) s kočárkem a dalšími 2 dětmi apod.). Na turistu člověk nenarazí. A co se oblékání týče – trekingové soupravy v Ostravě vítězí!!! Prosperující město vidím trošku jinak, ale na Ostravu i trekingové boty v bance dobrý :-(, jak se říká.

    Thumb up 10 Thumb down 16
  15. aggu :

    Blábolíte. Oba.

    Thumb up 10 Thumb down 5
  16. Adam Cerv :

    Jana: Samozřejmě to tak je. Od roku 91 přišla Ostrava o více než 40 tisíc obyvatel. Kromě okrajových částí s rodinnými domky, typu Krásné Pole, jsou všechny části vnitřního města včetně centra dlouhodobě ztrátové jak demograficky (krom vyloučených lokalit), tak stále i migračně (i když už méně). A pokud se nic nezmění tak to bude pořád horší. Projevuje se to na ulicích, ve volbách, všude. Můžete se podívat na mapy migrací, jediné oblasti odkud Ostrava obyvatele získává jsou Karvinsko, Havířov, Orlová, z části Bruntál a Jesenicko. A to všechno v době kdy města prožívají nebývalý rozkvět. Jsem zvědavý kolik dostanu negativních hlasů, ale tak to prostě je.

    Thumb up 17 Thumb down 7
  17. Rado :

    Adam Cerv: Negativů netřeba, taková je bohužel pravda. Chce to jen otevřít oči a nic si nenalhávat.

    Thumb up 7 Thumb down 7
  18. Jirka :

    Adam Cerv: trend se obrací. Chce to otevřít oči a ne se pořád dívat do minulosti

    Thumb up 9 Thumb down 3
  19. aggu :

    Adam Cerv:
    1.Spousta industriálních měst přišla V URČITÉM OBDOBÍ o určitou část obyvatel. Některé více, některé méně. Brno, Ostrava, Manchester, Liverpool….
    2. Dějiny nezačínají v roce 1991 a nekončí v roce 2019. Ty chceš trollit, takže si vybereš úsek demografické křivky, který ti zrovna vyhovuje, a na jeho základě začneš vytvářet zcela vadné závěry ;) Úplně stejně si já můžu vybrat posledních 100 let. A hele, Ostrava je cool, počet obyvatel se ztrojnásobil!
    Jinými slovy, takhle asi ne ;)

    Thumb up 9 Thumb down 5
  20. Adam Cerv :

    aggu: Ok, tak já chci trollit a proto si vyberu ten nejpodstatnější úsek, ale hlavně, že se mi hodí. Co je ve městě důležitější než obyvatelé? Jaký jiný úsek bych si měl tedy vybrat, aby se o něm dalo mluvit lépe a nevytvářel tak podle tebe vadné závěry? Architektura , veřejný prostor, životní prostředí? Řekni

    Thumb up 3 Thumb down 4
  21. Adam Cerv :

    aggu: Ano, spousta industriálních měst přišla o podstatnou část obyvatel. To ovšem není podstatné, podstatné je, jak se z toho dokáží dostat, jak dokázala využít situace jakéhosi opětovného „triumfu měst“. Jestli se úspěšně transformovala skrze vzdělání, výzkum, dobrou politiku a znalostně náročné služby nebo jestli stagnují, upadají a budou dále upadat jako třeba Ostrava. To s těmi 100 lety je mimo, za posledních 100 nebo 200 let vyrostlo většina měst v USA například, ale to jedno. Podstatný je taky fakt, že Ostrava stále není městem postindustriálním.

    Thumb up 4 Thumb down 4
  22. aggu :

    Adam Cerv: To je těžké…
    První věta: není pravdivá. Druhá věta: irelevantní, rozvoj měst není nějaké ploché Simcity. Třetí věta: nesmysl, proč by třeba vzdělání, výzkum a průmysl nemohly jít ruku v ruce? Co je to „dobrá politika“? „Znalostně náročné služby“ dělá každý inženýr. Ostrava upadá? LOL. Opak je pravdou. Počet obyvatel je jeden atribut z mnoha a rozhodně není nejvýznamnější pro kvalitu života. Pořád jsme 1 000 000+ aglomerace a na tom se nic nezmění.
    To s těmi 100 lety tě mělo nakopnout, abys si uvědomil, že dělat dalekosáhlé závěry z kratičkého úseku jakékoliv křivky je pitomost. No, asi nenakoplo, možná proto, že je to „znalostně náročné“.
    A ano, Ostrava je město postindustriální. Porovnej si počet zaměstnanců v průmyslu a ve službách před 50 lety a dnes.
    A, koneckonců, i ta tramvaj u vysoké pece by tě mohla „nakopnout“, že se tu něco změnilo.

    Thumb up 3 Thumb down 4
  23. Adam Cerv :

    aggu: Jsi mimo. Nedal jsi žádný argument. Samozřejmě jsem pochopil jak jsi to myslel s těmi 100 lety, ale ty jsi nepochopil mě, že to je irelevantní. Btw Ostrava není postindustriální město.

    Thumb up 2 Thumb down 9
  24. Permonik :

    Adam Cerv: BTW a jaké je teda Ostrava město?

    Thumb up 2 Thumb down 1
  25. Martin [msstavby.cz] :

    aggu: Manchester: Pokles počtu obyvatel pokračoval přibližně do roku 2000 na cca 420tis. Dnes má 545tis obv.

    Leeds. Pokles přibližně do roku 1992 na cca 700tis obyvatel. Dnes má téměř 800tis.

    Dortmund. Pokles do roku 2011 na 572tis. Dnes má cca 590tis. obv.

    Linec. Posledních 20 let také setrvale roste a nyní se dostal přes 200tis. obyvatel.

    To je třeba západ. Teď východní blok, kde byl útlum později.

    Lipsko. Pokles do roku 2000 na cca 500tis. obyvatel. Nyní se blíží k 600tis. obyvatel. Samotné Sasko se vylidňuje.

    I ten náckovský Chemnitz dokázal zastavit pokles obyvatel a nyní narůstá.

    Podobě jsou na tom i jiná průmyslová města v ČR. Plzeň roste mírně. Překročila 170tis obyvatel.

    Liberec se také dostal přes hranici 100tis obyvatel.

    Například Katovice klesají podobně jak Ostrava a taky už jsou pod 300tis. obyvateli.

    Thumb up 4 Thumb down 6
  26. aggu :

    Martin [msstavby.cz]:
    Však ano. Různá města, různé státy, různé doby, různé důvody, různé přístupy vlád…
    Třeba německému Dortmundu trvalo 40 let, než se ZASE zvednul. Ostrava má za sebou 25 let, takřka žádnou podporu a už dnes je to jiné město než to, ve kterém jsem vyrostl.

    Thumb up 5 Thumb down 2
  27. Rado :

    aggu: Jenže pokud si vezmete centra měst jako měřítko, úroveň architektury, Ostrava to projíždí na celé čáře. Chybí zde velký počet investorů, kteří zde budou vyrábět výrobky/služby s vysokou přidanou hodnotou. Místním VŠ ubývají studenti, VŠB má největší úbytek studentů v rámci ČR, podporu vědy a výzkumu zde máte takřka nulovou. A pokud bych chtěl srovnávat Ostravu s Katowicemi, Ostrava taky z toho vyleze vyloženě špatně. Dvě stejná města, stejný industriální základ, ale každé je na úplně jiném konci. Na kterém je Ostrava, netřeba mluvit. Investoři Ostravu nevyhledávají, pokud zde něco vznikne, tak zase jen montovny nebo sklady.

    Ano, obyvatelé ubývají i v jiných městech, kde se to snaží nějak kompenzovat, jenže Ostrava nedělá vůbec nic. Nic pro zlepšení života obyvatel, nic pro zlepšení dopravní dostupnosti, zahraničních turistů je zde jak šafranů atd. atd.

    Thumb up 8 Thumb down 10
  28. Martin [msstavby.cz] :

    aggu: Ano, ale někdo ten úpadek ukončili později, někde dříve.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  29. qwertz :

    Rado: Nějaké konstruktivní návrhy, co konkrétně by Ostrava měla dělat?

    Thumb up 2 Thumb down 2
  30. balde :

    Jana: běžte si sednou na Václavák a pak to porovnejte, nebo před hl. Nádraží v Ostravě a v Praze a porovnejte. Pak pisněte co jste vypozorovala

    Thumb up 6 Thumb down 0
  31. balde :

    Adam Cerv: když jde něco nahoru, tak to pak jde i dolů, OStrava začila šílený rozmach ve 20 st. nemůžeme čekat, že to bude donekonečna, navíc když to stálo na surovinách které došli.

    Thumb up 2 Thumb down 1
  32. Jana :

    Rado: Vy už jste jednou vyslovil správnou myšlenku, že největší překážkou Ostravy jsou její obyvatelé. Takže znovu. Nemám po ruce sociologickou studii, osobně si myslím že taková studie o Ostravě ani neexistuje, ale vyvraždění Židů, odsun Němců a vyhnání ostravských elit se muselo dříve nebo později někde projevit. A to že se to projevuje až dnes je logické. Genetika je neúprosná a socialismus (otázkou je zda se k němu opět nevracíme) byl položen na tvrdém rovnostářství a tyto problémy dokonale zamaskoval – odsunul.V ostravské kotlině tak vznikl prapodivný mix genů bývalých dělníků, horníků, největší spodiny přicházející desetiletí(!) ze Slovenska a z Haliče – pro Ostravu hotová pohroma. A součanost? Kdo je ta elita, která by měla hnát Ostravu vpřed? Tošenovský? Odjakživa prázdná nádoba, který jako primátor zapinkal co se dalo. Drobil? Blekotající Svozil? Nebo snad prázdný Macura z Karviné? Kdo tedy? Rozehnalová, která připomíná aktivní svazačku? Nebo snad Semerák? Lidé, kteří mají pět pohromadě, musí z Ostravy dříve nebo později odejít. Konec konců, jeden z výroků Tošenovského z devadesátek „Umím si představit Ostravu se 100 tis. obyvat.“ mluví za vše. Vnímavější člověk už dnes cítí, že je Ostrava díra number one, která si neustále něco nalhává!!!

    Thumb up 4 Thumb down 12
  33. Jana :

    Rado: Ale abych nehanila pouze Ostravu. Podobným problémem jako Ostrava trpí i jiné místa v Moravskoslezském kraji. Jako příklad uveďme Frýdlant nad Ostravicí. Za normálních okolností ideální místo pro penziony, developery, živnostníky apod. Ovšem realita je přesně opačná – paneláková odosobněná noclehárna, plná závisti a nenávisti. A kde hledat příčiny? Opět v nedávné historii. První mezník 1948 a potom budování přehrady ve Starých Hamrech a sestěhování (resp. přidělování bytů) největší lůzy do Frýdlantu, která to tam geneticky dorazila.

    Thumb up 2 Thumb down 12
  34. Jirka :

    Jana: jste expert na bláboly. Představa že jinde je to lepší je naivní.

    Thumb up 9 Thumb down 2
  35. qwertz :

    Jana: Takže vy už jste se odstěhovala, nebo se teprve chystáte odstěhovat? Aby tady zase došlo k další drobné změně genetického mixu.

    Thumb up 10 Thumb down 0
  36. D-r :

    Jana: Krom horníků museli tady byt inženýry a manažery bez kterých by ti hutě a šachty ne mohli fungovat. Otázka druhá, co vy osobně děláte pro rozvoj Ostravy? Nebo někdo to má udělat místo vás jako bylo za totality?

    Thumb up 3 Thumb down 2
  37. Crazym :

    Tvl, genetik jak cyp :DD Teď otázka jestli svými geny přispěla k místnímu genofondu pozitivně či negativně ale podle toho, že tráví dost hodin pozorováním v centru Ostravy kdo vlastně v ní žije a pak teprve dochází k nepěknému zjištění, že na turistu nenarazí, tak to na velký přínos netipuji :-) Spíš na to, že když už se s nějakými kvalitními geny potkala, tak je spolkla v nějakém tmavém koutě :DD Ale třeba s mýlím a ona vrhla na místní trh s geny tlupu nadstandardních jedinců :DD

    Thumb up 5 Thumb down 5
  38. Radek :

    Zde máte demografickou projekci Moravskoslezského kraje. A ani do budoucna to není žádná sláva. Každý rok ubude 5-6 tisíc lidí v pracovním věku.
    https://www.czso.cz/staticke/animgraf/cz080/index.html?lang=cz

    Z oficiálních projekcí vyplývá že do roku 2050 ztratí Moravskoslezský kraj dalších 200 tisíc obyvatel.
    https://www.czso.cz/documents/10180/46015052/33021717.pdf/5b09c719-9194-496a-af24-c55fb10d8bee?version=1.7

    Toto se týká celé Evropy. Např. Německo vymírá kontinuálně od roku 1972. Zachraňují to přistěhovalci ale to nepůjde věčně. Stejně je na tom celé bývalé RVHP ale i Itálie, Španělsko atd.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Germany

    Thumb up 2 Thumb down 0
  39. Jp :

    Jana: S myšlenkou, že FnO je stavebně “zabržděný” souhlasím. Ale plný závisti a nenávisti ? To asi ne… To je trochu vaše projekce.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  40. qwertz :

    D-r: Přesně tak. Tady se poslední dobou nějak rozmohly příspěvky typu „všechno je tady špatné, někdo by s tím měl něco udělat“. Člověk se ptá na konstruktivní návrhy, co konkrétně by se mělo dělat, a najednou je ticho po pěšině. Holt jsou to pozůstatky pasivního totalitního myšlení.

    Thumb up 2 Thumb down 2
  41. Jana :

    Jp: On (FmO) je především architektonicky zprznění. Ale nebylo tomu tak vždy. Ještě v 50. letech minulého století celému FnO výškově dominoval kostel sv B. (mj. jeho bezprostřední okolí, vč. nasvícení lze považovat za velice zdařilé, zejména když to porovnáme s bezprostředním okolím ostravské katedrály) a dožívalo tam několik zajímavých, tehdy již znárodněných, živnostníků. Mělo to tam atmosféru a nebýt komunisty, je tam jeden penzion vedle druhého, krásné kavárničky a hospody, zkrátka parádní vstup do Beskyd. Dnešní Frýdlant sice uvádí, že je BRÁNOU BESKYD (což je pochopitelně pravda pouze geograficky), je i čistý, místy i pěkně upravený, ale naprosto odosobněný, připomínající sídliště na Ostravsku či Karvinsku (myšleno životním stylem a mentalitou místních). NIKDY(!) místním primitivům neodpustím likvidaci mlýna (šlo vykoupit a předělat na parádní galerii), v podstatě i likvidaci velice cenné vily od bratrů Šlapetových v sousedství tenisových kurtů (rovněž šlo vykoupit a po citlivé rekonstrukci použít jako malé muzeum), likvidaci jediného hotelu – Motel Panorama (velice nadčasová a na poměry širšího Ostravska velice cenná architektura) atd. atd. Zkrátka, na jedné straně zlikvidovaný Camping, na druhé vypálený Motel Panorama, do toho nesmyslně vpuštěné obchodní řetězce, které mají za následek likvidaci posledních frýdlantských živnostníků, kýčovité stavby Obecního úřadu, a ještě kýčovitější bytovky na Elektrárenské ulici. A aby toho nebylo málo, fůra zatrpklých důchodců a naplavenin, které nemají k místu žádný vztah. Ale abych nekončila pesimisticky, začíná tam žít hodně mladých, ale ti to tam prozatím moc nepozvedávají.

    Thumb up 3 Thumb down 3
  42. Jana :

    Jana: Oprava: On (Frýdlant nad Ostravicí) je především architektonicky zprzněný.

    Thumb up 1 Thumb down 2
  43. jp :

    Jana: Architektonicky zprzněný je, to souhlas :-)

    Thumb up 0 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.