Ideální místo pro sochu Liany Janáčkové, tohle místo je její poměrně přesný obraz.
08.11.2019 07:48
296
SSM :
Opravdu byl někdo tak naivní, že si myslel, že z tohoto bude studentské městečko? Proboha…. Je však třeba poděkovat všem aktivistům ze SSM (pirátům, zeleným, hipsterům, neziskovkám a jiným fanatikům jen s jedním správným světovým názorem), že obyvatelstvo, co takové lokality obývalo je chráněno, přehlíženo, nemá nastaven řád, nemá žádné povinnosti – jen práva, sedí doma na dávkách, prohrává v kasinech a hernách, popř. jejich mladší generace fetuje a kupčí. Policie, úředníci a politici se s tím bojí něco dělat, aby náhodou nebyli vláčeni médii a popotahováni po soudech. Bojí se nastavit nějaké pravidla a toto je výsledek. Je jedno jestli to má soukromý subjekt nebo město. Nikdo v ČR neví, jak takové lokality řešit, snad s výjímkou Čunka (i když také ne úplně ideálně). Dojet o víkendu do Ostravy a projet se tramvají ze špinavého hlaváku přes špinavý a vybydlený přívoz, pokračovat přes rozpadající se „Náměstí republiky“, nebezpečné mírové náměstí, popřípadě okolo tohoto skvostu, o kterém je článek…je jen pro silné povahy a silný žaludek, v centru a mariánkách samá kasina a hnusné reklamy a mladé bandy spratků. Doporučuji se projet do Polska, aby byl vidět pokrok. Tam se nebojí zasáhnout ani proti příživníkům, ani proti podnikatelům s chudobou. Ale pardon, budeme mít 3 nové stavby….ale některé části města stále více pustnou.
08.11.2019 08:46
6028
thvari :
SSM: Pokud se nemylim, tak v Mariankach je soustavne u moci „nezavisla“ kandidatka Liana Janackova, ne zadni vasi Pirati ani Zeleni. Problem je, ze jedine jeji reseni je ty lidi vystehovat, tudiz ten problem presunout jinam. Jako jestli chcete, abychom tu dopadli jak na vychodnim Slovensku, ze budou gheta cele vesnice, nebude tam elektrina, voda, nic, a my to budem obhanet zdi. Tak to ty lidi fakt radsi budu mit v Ostrave aspon pod nejakou kontrolou a dohledem.
08.11.2019 09:25
1930
Honza :
SSM: Vysvětlíš nám teda konkrétní postup který by město mělo používat proti vyloučenym lokalitám?
08.11.2019 09:28
1115
Tomáš :
Ale problém je přesně takový, vyhodíte je z jedné oblasti, tak vybydlí jinou a tak pořád dál… Chtělo by to mít nějaké lokality pod kontrolou, ale to už dnes nikdo nemůže udělat (lidská práva, práva menšin atp.).
Crazym: Soudruhu svazáku, ta první cedule je z období první republiky (kdy dokonce existovala „Země Moravskoslezská“, tedy z období o kterém pějou ódy radosti všichni politici z prava do leva (snad kromě KSCM) a vidíš to, nikomu to tehdá nepřišlo divné, ani Masarykovi ani jiným demokratům. A ČT nás pravidelně informuje o dokonalé demokracii v té době. Jak je to možné? Kde se stala chyba? Asi ti lidé v minulosti s tímto etnikem měli již jisté zkušenosti, nebo že by to byla cedule před Romským muzeem kultury v Dubňanech?
08.11.2019 10:20
289
snura :
thvari: Od posledních voleb do obecních zastupitelstev není Liana Janáčková v čele radnice a není ani členkou rady. Jen zastupitelkou.
Na jejich obranu je třeba říct, že se tam vyskytuje i barák který vykazuje nějakou stavební činnost http://screenshot.cz/8QD0B/ je to ten krajní https://mapy.cz/s/fubohofaje ale podle čtyři měsíce staré Panoramy ta činnost není nijak aktivní http://screenshot.cz/FJ5CE/. Za to co je aktivní, je místní obyvatelstvo, třeba dnes rozebírali sporák vytažený z „zabezpečeného“ bytu oknem a šli tak zářným příkladem svým vypomáhajícím potomkům v tom, že bez práce nejsou koláče. Současně s tím dokazují, že stávající majitel nemá zájem o přiměřenou ochranu svého majetku když tohle mohou provozovat za bílého dne ale i to, že nedaleké služebna MP je v podstatě k ničemu neboť pod svícnem je největší tma jak víme :-)
08.11.2019 15:35
127
Crazym :
Sorry, zapomněl jsem poslední odkaz na fotografii z edukačního programu zaměřeného na recyklaci druhotných surovin a vzdělávání potomků a současně dokumentující vysoké zabezpečení objektů http://screenshot.cz/41DKS/ :-)
08.11.2019 15:40
67
Martin [msstavby.cz] :
SSM: „Dojet o víkendu do Ostravy a projet se tramvají ze špinavého hlaváku přes špinavý a vybydlený přívoz, pokračovat přes rozpadající se „Náměstí republiky“, nebezpečné mírové náměstí“
Neposekal ses trochu v roce 1989?
Byl jsi v tom Polsku někdy? Novostavby mají lepší, ale ke starým objektům se absolutně neumí chovat. Zajeď se tam podívat. Nebo podle tvého příspěvku, aspoň vyjdi z bytu.
08.11.2019 16:48
1626
Raptor :
Martin ….. Ten člověk co slovo, to perla :-))
Mily Martine,ano asi se SSM sekl, ale jinak než myslite – na ulici H.Kvapilove jsem jezdil pred 89 k babicce a citil jsem se tam naprosto bezpecne, coz si myslim ze by se dnes nestalo. O vzhledu tehdy a dnes netreba hovorit.
08.11.2019 17:06
149
Martin [msstavby.cz] :
Raptor: Je úsměvné, že lidé s více nicky se zapojí vždy, když se začne řešit otázka menšin, nebo Baník.
Čeho se jako bílý muž blížící se padesátce s oblibou SPD bojíš?
Upřímně prolezl jsem kvůli focení hodně míst v Ostravě. A jediné místo kde se mi něco stalo byl Zábřeh u hromadných garáží na Pavlové.
Btw. když slovo to perla, byl jsi vůbec například v těch Katovicích?
08.11.2019 17:49
625
D-r :
Martin [msstavby.cz]: Ne souhlasím s tebou v hodně věcích, ale ohledně Katowic!? Takový pocit že lidi tam býlí 10 minut. Tolik feťáků jako v centru Katowic jsem ne viděl ani před Hlavakem v Praze. Pokrok ohledně novostaveb? Úplně stejný jako v Ostravě. Lítají tam loukost linky? Ne vidím v tom žádný rozvoj. Jediný rozdíl co vidím, moderní a opravdu krásná koncertní síň. Ne věřím že ta vesmírní loď se někdy v Ostravě postaví.
08.11.2019 19:00
710
David :
D-r:
V těch Katovicích jsi byl v tomto století?? Novostaveb maji rozhodně více a hlavně se jedná o kancelářské objekty zatímco v Ostravě jsou novostavby jen skladiště a fabriky! Už jen když projíždíš Katovicema tak je velmi patrný rozdíl že to město žije! Tolik kanceláří na to, že se jedná o 10. největší město Polska je pro srovnání s Ovou no ani nebudu mluvit! To že mají feťáky… no ti jsou úplňe všude.. v Ostravě se zastavil čas už mnoho let, to že vznikali projekty o kterých se pořád blatlá jako Koncertní síň, Knihovna, Lauby.. ani jedna z nich se nestaví, ani jedna! Za 10let možná vzniknou ale to už i ty blbé Katovice budou úplňe někde jinde.
08.11.2019 23:12
193
Adam Cerv :
Mám pocit, že někteří tady v Ostravě vůbec nebydlí nebo se prostě nedívají kolem sebe, nechci být nějaký nadřazený elitář, ale ty lidi co v centru a okolí o víkendu vídám nebudou čtenáři MSStavby (ale možná jim křivdím a jsem elitář – není to namířeno proti žádným menšinám). Se SSM se sice v mnohém nemusí souhlasit, ale to s tou tramvají má prostě pravdu. Já jezdím každý víkend z Jindřichu do Marijánek a potkat „normálního“ člověka je prostě problém (opět to není namířeno proti nenšinám). Všichni říkají jak je to tu lepší a lepší, no v něčem určitě – já tady žiju rád a jsem spokojený, ale co si budem., centrum je obvzlášť v neděli pořád zdechlé – najít otevřený podnik dá zabrat. Pár jich je, ale tak 20%. Když se udělá pěkné počasí tak to ješte jde, ale jinak je to bída. Jsem rád, že v Ově zavládl optimismus, ale klepat si na ramena jak je to skvělé fakt nemusíme – zvlášť teď na vrcholu ekonomiky (ale už se tu všechny ty nevyřešené a kolikrát narůstající problémy probíraly tisíckrát). Co se týče srovnání s Polskem, tak nemusíte ani do Katowic. Zajeďte si do té díry Rybnika, ať vidíte jak vypadá živé město – jinak souhlasím s posledním komentářem od Davida.
09.11.2019 00:23
205
aggu :
David: Tušíš, že Katovice jsou 4 milionová aglomerace, že jo? ;) Ostrava jen „jen“ skoro-milionová, takže „jistý“ rozdíl by na obou městech měl být patrný ;)
btw v Gliwicích si „jen tak“ nedávno postavili halu na úrovni pražské O2 arény. U nás by se o tom psalo 10 let dopředu a 10 let dozadu.
Centrum nebude mít problém. Trochu to potrvá, no a co. 50 let bylo odsouzeno k zániku a konšelé na tomto plánu prováděli systematické kroky.
Momentálně se třeba pilně pracuje na propojení – zástavbě DOV a Vítkovic…. Atd….
09.11.2019 08:47
617
aggu :
A co se tématu týče, asi každému dochází „u-některých-známých-ostravských-veřejných-činitelů“ poměrně silná korelace mezi hlasitou proticigánskou rétorikou a reálnými činy, které, „kupodivu“, buď zachovávají status quo, nebo něm rovnou profitují.
Hezky vymyšlené alibi…
09.11.2019 08:54
53
zzzz :
Ten článek možná „moc slov nepotřebuje“, ale paradoxně jich vygeneroval docela hodně.
09.11.2019 10:58
33
zzzz :
U takových diskuzí je vždy jen otázka času, kdy padne srovnání s Polskem. A proč ne, zvlášť v našem regionu je to logické.
Do velkolepých projektů typu stadiony, koncertní haly atd. se v Polsku už několik let sypou obrovské objemy peněz, a podle toho jejich veřejné finance taky vypadají.
Je to taky přístup, to je třeba uznat. I česká vláda by se mohla ubrat podobným směrem. Jenže chtělo by to věcnou, pokud možno emocemi nezatíženou debatu o tom, jaké klady a zápory tento přístup přináší. Na jedné straně to znamená takřka okamžitou vzpruhu pro ekonomiku a vytváří to řadu někdy i potřebných prvků veřejné infrastruktury. Ale na druhé straně co bude za dvacet, třicet let – tahle infrastruktura mnohdy ve velmi neuspokojivém stavu kvůli zfušovaným projektům i následnému zanedbání údržby, veřejné finance už v krizovém stavu, no a taky samozřejmě dlouhodobá ekonomická a platová stagnace, protože do vzdělávání a do znalostní ekonomiky se investovalo jen minimálně.
09.11.2019 11:56
70
aggu :
zzzz: Ano, s ohledem na téma tohoto webu můžeme polské části Horního Slezska jen „závidět“ ;) Ale jen do té doby, co si uvědomíme, že v mnohém jiném jsou Katowice tam, kde byla Ostrava v roce 1993. Rok před uzavřením posledního dolu. A od té doby uběhlo 26 let.
Polsko tenhle balvan pořád tlačí před sebou. Ergo stavby jako NOSRPR, arena v Gliwicích, nebo třeba podpora KTW fungují jako držhubné. Zatím.
09.11.2019 12:10
82
Adam Cerv :
zzzz: Investovat do velkolepých projektů typu koncertní hala apod. je v případě Ovy trochu špatný vtip, bez ohledu na to jestli je to něco co skutečně potřebujeme. V momentě, kdy se ve městě snižuje hustota obyvatel a rozrůstají se akorát infrastrukturně neekonomické části hlavně rodinných domů (Doporučuji pročíst Hustotu a ekonomiku měst od Hudečka a kol.), tak jsem zvědavý kdo bude tyto stavby udržovat v případě poklesu ekonomiky ČR, na které jsme závislí. Jasně, že nějaká trvalá udržitelnost nikoho nezajímá když je z čeho brát.
09.11.2019 12:35
78
aggu :
Adam Cerv:
1) Černá kostka, Bílý stín nebo koncertní hala nejsou žádné velkolepé projekty ani špatný vtip, ale úplně běžná výbava každého trochu civilizovaného města. Jen tím doháníme dluh.
2) Co mají tyto stavby společného s hustotou obyvatel (mimochodem ne snižující se, ale měnící se), když každá z nich má spádovost, která městské hranice o desítky kilometrů překračuje?
PS: Třeba počet obyvatel MOaP už před rokem začal mírně stoupat. Jen pro informaci.
09.11.2019 12:56
148
Adam Cerv :
aggu: The vast majority of the urban housing development growth in the Ostrava area was driven
by an urban structure of single detached houses, which is one of the most expensive structures per
capita. This development represents a double trap for Ostrava, because on one hand the revenues from
population size decreases, and on the other hand, the maintenance costs of the urban structure itself are
increased by reducing the sustainability of economically advantageous types of housing development
and by increasing the areas of financially disadvantageous urban structures. Currently, the development
of infrastructure (e.g., planned new buildings for the Scientific Library or Philharmonic Orchestra),
but also a considerable part of regeneration projects for some selected Ostrava sites is subsidized
by EU funds or national funds (Lower Vitkovice Area, Black Meadow). However, these funds are
intended for construction only, whereas the financial burden that the operation and maintenance of the
implemented projects will represent for the city budget in the future is not taken into account. Similar
investments in shrinking cities, while ignoring the unavailability of adequate housing for low-income
groups, appear, according to Silverman ”…paradoxical and grotesque”
(Urban Shrinkage and Sustainability: Assessing the
Nexus between Population Density, Urban Structures
and Urban Sustainability, 2019).
Despite an overall decreasing trend in the population of the
city of Ostrava (−10.1%), a built-up area has increased (7.5%), which is obviously
reflected in a decrease in the average population density.
Jinak ano, meziročního nárůstu v MOaP o 30 lidí jsem si vědom. Na nějaký věstší nárůst podle mě taky chybí bydlení.
09.11.2019 13:15
45
aldik :
A co investorovi v tom brání že dosud nezačal s přestavbou? Dšli peníze, nebo to někdo/ něco blokuje?
09.11.2019 15:17
10
Adam Cerv :
aldik: Pravděpodobně mu nebrání nic, ale k rekonstrukci nemá důvod. Doplatky za bydlení apod. jsou dobrý vývar a nemusí do toho dát ani korunu.
Až na to že v Ostravě se haly, koncertní síně atd nestaví jen pro Ostravu, ale pro cca 50 km spádovou oblast. A tím, že se to koncentruje všechno do Ostravy, tak se tady koncentrují i všechny negativní věci kolem (doprava, údržba okolí apod)
Nemohu s Tebou souhlasit. Žiju v Kato a nejen centrum a Nikiszowiec jsou opravené historické části města.
I na Brynowie, Załęské haldě, či na Koszutce najdeš výrazný postup v rekonstrukci starších domů.
A doporučuji Tauzen ( sídliště tisíciletí). Žádné barevné zhovadilosti, ale jedno z nejlepších sídlišť v Polsku, s jezerem Maroko a populárními Kukurydzami (Kukuřice) s dostavbou novych domů (Cztery wieże).
O novostavbách je hloupost psát. Tady se Ostrava má co učit.
Tím, že je zde oficiální “Metropolia” s 2,2 mio obyvatel se může zdát, že jsou Katovice hnusné. Ale ony jsou malé a bezprostředně na ně navazují Chorzów, Siemianowice, Mysłowice, Sosnowiec… pro lepší práci s rozvojem metropole byla tahle schválená státem jako oficiální. Někteří se bojí a jiní těší, že je to předkrok vytvoření “Velkých Katovic”, čili dvoumilionového města.
Důvod? Více peněz na provoz města (metropole).
Doporučím projít si ulici 3 Maja v blízkosti nádraží. Srovnatelná charakterem s Nádražní v centru. Úrovni tak o 10 lvl výše. :)
Co do městečka. Hnus. :) Když jsem na jaře opustil Ostravu a šel tady, důvodem byla úroveň města. Mám kancelář jak v Kato, tak v Ově a jezdím tam i zpět. Ale po práci chci být někde, kde to žije, kde je fajn. Ostrava taková není. V 2015, když jsem se do Ovy vrátil po pěti letech z Prahy, jsem si myslel něco jiného. Žel, nic moc k lepšímu se neděje.
09.11.2019 22:32
216
Phrabov :
EG: ulice 3 maja je o 10 levelu výš? No nevím. Žije to tam, to ano. Aby také né, když je tam obchoďák a nádraží, které obsluhuje de facto celou aglomeraci. Ale jinak je centrum poměrně malé, dle mého menší než ova. A take pěkně temné, myšleno fasády a ulice. Blízké monstr sídliště a silniční bulváry + vzduch jak v ove osmdesátých let. No raději krakow. Konec off topic
10.11.2019 05:39
52
aldik :
Adam Cerv: Aha. Nepoučili jsme se z toho už náhodou (třeba z Bauhausu a Jatek kdysi)? Tuším že to původně patřilo obvodu, ne? Tudíž si tam Liana mohla dát nějakou podmínku do kdy se má začít stavět, nebo se jim to vrátí..
10.11.2019 06:53
21
Rýša :
Tento článek moc slov nepotřebuje – jistě, stačí, že i tohle něco svědčí o obyvatelích Ostravy. A především o nich, neb na radnici může sedět kdokoliv a pokud bude celostátně nastaven systém dávek, doplatků a výhod jako doposud, budou takové lokality vznikat stále, i kdyby na radnici seděl svatý XY.
10.11.2019 07:30
65
aggu :
Adam Cerv: Jako chápu že lidé jako Rumpel z OSU už mnoho let mluví o tom, že Ostrava směřuje ke katastrofě, ale vědecký článek by měl alespoň trochu odpovídat realitě.
Drtivá většina výstavby jsou RD? Podíl výstavby RD na počtu bytů je přesně 54% (2009 – 2018). Malinkatá lež, že ano…
Ano RD jsou drahé, což však teoretiky z OSU nemusí zajímat, protože ona „hlava“ si to jaksi platí sama.
„Revenues from population decreases“ jsou rovněž zajímavý výrok, no stačí se podívat na vývoj ostravského rozpočtu, vývoj ostravského dluhu, a začít si klepat na hlavu.
Opravdu si někdo myslí, že když se postaví stavba nikdo neví kolik bude stát provoz? Bože…
Další věta je zase úplná magořina, je to přesně naopak, Ostravě roste rozpočet a může počítat s podporou fondů EU na dlouhou dobu dopředu. Navíc motají jabka s hruškama, sanační projekty neplatí město….
Dál to nemá cenu komentovat.
10.11.2019 09:53
75
aggu :
Crazym: Máš stará data a podivný zdroj, čísla ber přímo z webu MOap nebo magistrátu, kde jsou po kvartálech a čerstvá i za rok 2019.
Ale i tohle. Každý byt jiné typy oken. Opadané omítky, kvůli kterým staví i lešení pro ochranu chodců. Vybydlené a prázdné domy i na hlavní pěší třídě. Reklamní smog. Celková neúcta k historické zástavbě. Fotografie jsou z centra města. Foceno letos v létě.
EG:
Tobě musím poděkovat, že jsi jeden z těch kteří rozumí situaci i prakticky!! Tady je tolik Ostravských vlastenců, kteří absolutně nechápou situaci v Ostravě protože jejich dosavadní dovolené byly někde u Štěrkovny nebo na Radhošti a proto nemají ani tušení kde co je a co jak funguje. Jakmile se objeví někdo kdo toho zná trochu víc a viděl ještě víc a dokonce zažil více tak je hned cílem útoků. Lidi co upustili Ostravu udělali jen dobře, každý by se asi vrátil, ale pravda je, že není kam když město vypadá jako mrtvá duše i po těch letech kdy vznikají plány, super vizualizace, slibují se kulturní akce, otvírají se nové podniky zatímco jinde už tohle dávno je a plánujou jiné mega projekty. Fakt je, že v té Ostravě chcípl pes, to je fakt a můžeme jen doufat, že za 10 let aspoň ty projekty kterýma nás tahle webová stránka hemží a každý se pak raduje jak to tu bude krásné – tak aby to tak opravdu dopadlo! Jinak bych radil všem aby se prostě jeli podívat do zahraničí a viděli pravý městský život :)
10.11.2019 10:30
148
Adam Cerv :
aggu: Pravděpodobně jsi článek nepochopil. Ostravě se zvyšuje rozpočet protože se daří ekonomice jako celku v ČR. Revenues from
population size decreases – je pravda (revenues are tied to the state of the
national economy, which explains why, despite the decline in population, the municipal income is
growing from these taxes. In the crisis year 2010, Ostrava received 221 million EUR from shared
taxes (the total budget was 248 million EUR). In 2018, shared tax revenues amounted to 283 million
EUR (a total of 383 million EUR). In particular, the inflow of money from EU funds contributes to an
increase in sources apart from tax sharing. However, the city is losing its finances, because if the 1990
population were maintained, the budget would be theoretically higher by almost 40 million EUR.)
RD jsou drahé, což však teoretiky z OSU nemusí zajímat, protože ona „hlava“ si to jaksi platí sama – vůbec je nezajímá, že jsou RD drahé – drahá je infrastruktura a údržba (přečti si Hudečka).
Drtivá většina výstavby jsou RD? Podíl výstavby RD na počtu bytů je přesně 54% (2009 – 2018). Malinkatá lež, že ano… – objasni. – to, že roste počet obyvatel a výstavba struktur RD a zároveň klesá počet obyvatel a hustota ve strutkurách vnitřního města a sídlíšť je pravda.
Opravdu si někdo myslí, že když se postaví stavba nikdo neví kolik bude stát provoz? Bože… – možná ví možná ne, ale pochopitelně provoz a údřba není započítán do fondů a město to bude muset platit. (Což v případě stále méně početné a zároveň stále infrastrukturně dražší Ovy může být problém – samozřejmě ale nemusí), ale líbí se mi věta “prevention is better than cure”.
motají jabka s hruškama, sanační projekty neplatí město…. – objasni
10.11.2019 10:52
50
EG :
Každý máme jiný názor. Žiju tady a vím, jak vypadají jednotlivá místa. Máš svůj názor a toho si cením. Záleží hodně na tom, co člověk vidět chce a jak to vidět chce. Důležitý je také historický kontext.
Varšava má také mnohem menší historické centrum. A její historii známe jako Češi lépe. :)
Katowice mají svá temná zákoutí. A souhlasím s argumentem, že na 3 Maja je obchodní centrum a nádraží. Méně už s tím, že je to nádraží pro celou aglomeraci. Sosnowiec a Gliwice jsou také na hlavní trase “dalekobieżnych” vlaků. :) Nicméně ano. Má větší rádius než Ostrava, hl. n.
Ostravské centrum se zpozdilo ve svém rozvoji. Takový je ale můj názor.
S čím nesouhlasím, můžete i vy se mnou, je tvrzení o královském ovzduší. Je mnohdy horší než v Katovicích. Dá se porovnat na serverech věnujících se tématu.
Obludné sídliště? Tím jsou myšleny Gwiazdy? Pokud ano, tak se zeptám, jak se koukáte na paneláky na Poděbradově, či blízké Fifejdy.
Není to o mně, ale žil jsem ve třech státech v osmi městech. Každé z nich má krásná i odporná místa. Možná se se mnou shodnete… tvář městu dávají politici, kteří jsou zrcadlem obyvatel.
Ostravě pořád fandím. Spolu s Katowicemi a Lvovem jsou to má tři srdcová města. Věřím v rozvoj.
10.11.2019 11:37
133
Crazym :
aggu: Nemám data, nejsou moje a jo, je to podivný zdroj https://www.mvcr.cz/clanek/informativni-pocty-obyvatel-v-obcich.aspx
Ty máš zase zajímavého koníčka, sledovat cypoviny po kvartálech ale proti gustu žádný dišputát :-) Ale pokud se na konci roku ukáže, že ten pokles se zastavil, nebo dokonce změnil na opak, budeme asi oba rádi ne? Každopádně jen jednomu z nás to je úplně u análu a život mu to nezmění :DD
10.11.2019 12:04
47
Jirka :
Crazym: tak podle vás jsou podivný zdroj stránky Ostravy? No to dá logiku že v Ostravě nejspíš nic neví o poctu obyvatel v Ostravě
10.11.2019 14:31
15
aggu :
Crazym:
Zdroje magistrátu jsou lepší.
Posledních tuším 5 kvartálů s jednou výjimkou počet obyvatel MOaP už mírně roste, předtím dlouhá léta (s jednou výjimkou) klesal. Pozitivní to je. A zjevné je i to, že obrat trendu není způsobený politiky MOaP/MMO, ale samotnými ostraváky, kteří přes všechny škaredé a posmívající se ksichty okolí začali v centru podnikat. Město by jim mělo postavit sochu. Svým způsobem ho zachránili a vesměs na své riziko. Teď počítám začnou být všichni chytří (stejně jako u DOV).
10.11.2019 14:46
101
adamous :
aggu: neni ten rust treba jen zpusobeny navysenym importem obytelstva z jiste oblasti v jedne blizke zemi … ?
10.11.2019 15:12
53
aggu :
Adam Cerv: Na tom článku není nic k nepochopení ;)
Chceš mi naznačit, že daňové příjmy měst jsou zcela závislé na stavu ekonomiky jako celku nezávisí na ekonomice města? Ohoho ;) Proč má teda Praha v rámci RUD 2x vyšší příjem než Ostrava? Měl by být na hlavu stejný….
Příjmy města se skládají i z nedaňových, kapitálových, transferů….
Ohledně RD, ano Hudečka jsem četl, když už tady bydlí a radí ;)
Ale náklady na infrastrukturu si platí rovněž občan. Údržbu taky. Off topic.
Nicméně města (převážně ta menší) se mohou rozhodnout i jinak a z různých jemu známých důvodů si tu či onde zřídí „rozvojovou plochu“, kterou zasíťuje jako „favour“ pro občany. Z vlastní vůle.
54% z celkového počtu bytů v Ostravě je v RD, co na tom objasňovat? Že to jaksi není „vast majority“? Zbytek toho odstavce je guláš, ten jsem zase nepochopil já ;)
Ano obecně platí, že z hromady důvodů je pozitivnější hromadné bydlení proti individuálnímu, ale za prvé, žijeme ve svobodné zemi a každý si může stavět co uzná za vhodné, a za druhé, je to o podpoře města, jestli přizpůsobí svůj rozvoj hromadnému bydlení nebo individuálnímu (viz nahoře).
Asi oba věříme že s instalací MAPPA do městského rozhodování se začne konečně město tlačit do vnitřní zástavby (viz dnes již legendární web: http://www.platformaarchitekti.cz/ozivena-ostrava/)
Ohledně tvé obavy o náklady na údržbu – za prvé pokud si chceme říkat město, tak takovou infrastrukturu (Bílý stín, Černá kostka, konc. hala, PLATO, Ostravica atd.) prostě mít musíme a musíme si na ni vydělat. A za druhé, na jejich vyčíslení se pracuje už v rámci projektové dokumentace, počty nestojí na „možná to vyjde, možná ne“…
Ekologické sanační projekty neplatí město ale stát, prostřednictvím ministerstev ŽP a financí.
10.11.2019 15:13
56
aggu :
EG: Problém je, že svůj subjektivní názor na Katowice vs. Ostrava zevšeobecňuješ. Je to klukovská chyba, taky se mi to stává ;)
10.11.2019 15:16
38
Crazym :
Jirka: Přečti si mou reakci pořádně a pokud ji pochopíš, klidně reaguj znova :-) aggu: Zase to s těmi poctami nepřeháněj :-), protože ne každé podnikání je mi, člověku bydlícímu v opravdovém centru, k něčemu. Spíš naopak obtěžují ale shodneme se na tom, že pokud se ten trend odlivu obyvatel s trvalým bydlištěm zastavil, což zatím ve svém okolí nevidím, je to pozitivní trend a těším se, že bude mít i pozitivní vliv na obě mé nemovitosti v centru :-) Zatím registruji spíš spekulace soukromých majitelů a přibývající svoloč v podobě dočasných a často střídajících se nájemníků v jejich nemovitostech zatímco oni bydlí někde jinde. A taky velkohubé prohlášení lidí hospodařících s veřejným majetkem jak zodpovědně hospodaří a přitom osobní zkušenost mám jinou.
10.11.2019 15:20
32
aggu :
Crazym: Ano střídající se nájemníci je produkt doby. U nás na jižáku taktéž. Jmenovky na zvoncích ve třech vrstvách….
10.11.2019 15:23
31
Adam Cerv :
aggu: V Ostravě jsou daňové příjmy asi 80%, v Praze cca 70% rozpočtu. Praha má víc díky zákonu o rozpočtovém výnosu (jiný koeficient).
Ano v letech (2009-2018) bylo 54% RD z celkového počtu, jiná je však situace od roku 91. se kterou se v článu pracuje, taky záleží na tom kde se staví. Z map vidíme, že obyvatelé přibývají v hlavně v méně zahuštěných oblastech. Ale shodneme se na tom, že z hromady důvodů je pozitivnější hromadné bydlení proti individuálnímu.
„Obyvatel kolonie rodinných domů potřebuje ze společného rozpočtu 4.6x více než obyvatel blokové zástavby.“
Za prvé, žijeme ve svobodné zemi a každý si může stavět co uzná za vhodné, a za druhé, je to o podpoře města, jestli přizpůsobí svůj rozvoj hromadnému bydlení nebo individuálnímu – tady sis v podstatě odpověděl,
Asi oba věříme že s instalací MAPPA do městského rozhodování se začne konečně město tlačit do vnitřní zástavby – nikdo zatím ani neví jak bude MAPPA fungovat, ale fandím jim.
Ano mám obavy o náklady, bez ohledu na to, jestli byl v MoAP nějaký minimální nárůst nebo alespoň zabrždění poklesu. Ova bude i nadále ztrácet obyvatele, i když se zpomalí odliv, pořád bude hrát roli prostá demografie – hlavně ve vnitřním městě a sídlištích (bez vyloučených lokalit), kde je věkový index nejvyšší.
Skrátka bych byl mnohem raději kdyby se stavěli byty (likvidovali podobné SVL), zlepšoval veřejný prostor apod. Ostrava má před sebou momentálně větší výzvy, než dle mého názoru v současné situaci skutečně neadekvátní stavbu filharmonie atd, která bude akorát další zátěž. Nechápej mě špatně, já chci aby podobné projekty vznikaly, ale za jiných podmínek.
Jinak nevím proč furt mluvíš o těch sanacích, nikde o tom není zmínka, pokud ano tak se omlouvám, přehlídl jsem.
10.11.2019 21:17
53
uklid :
je vidět že i na úrovni města má někdo smysl pro humor :-)
Já bych si dovoli otázku: Kam poslali obyvatelsktvo vybydlovat dále?
11.11.2019 16:17
72
Raptor :
Martine, ja a SPD ? :-)). Ale no taaak Pirate, jsi vedle jak ta jedle, ale nic ti nemam za zle, jsi jiste pln priprav na vikendovou prima akci Milionu chvilek v Praze.
Ty mas proste v te sve hlavicce jen napameti, ze kdyz nekdo obhajuje napr.Banik, tak musi byt tupe, plesate a navic fasisticke hovado ze ? Ale opak je pravdou, tenhle web je i pres tvou pritomnost, webem kde nakouknu kazdy den. A holt nekdy se k necemu vyjadrim, nekdy ne.
Naopak diky za nazory lidi jako EGa mnoha dalsich !
12.11.2019 18:54
79
Martin [msstavby.cz] :
Raptor: Je velmi zajímavé, že pokud má někdo odlišný názor, je hned Pirát, posílán někam atp.
1.Tvou náklonost k SPD jsem soudil podle příspěvků pod článkem o Lubomíru Volném, který ve svých objektech dělá něco, co je i tématem tohoto článku.
2. I tam jsi mě označil za Piráta, pokud máš pro toto tvrzení, prosím dolož mi ho. Tak jako zde. Je mi sympatických více stran, záleží i na konkrétních lidech.
3.Pokud tě to zajímá, tak na Letnou se nechystám. Ale doporučím ti podnik Pho na Letné, mají skvělý thajský kuřecí vývar.
4. Svým vyjadřováním, přesněji „obhajuje napr.Banik, tak musi byt tupe, plesate a navic fasisticke hovado ze ?“, jsi jen víceméně potvrdil mou teorii, kam tě zařadit. Jestli máš problém s vlasy a občas ti ulétne pravačka do luftu, tak to si vyřeš sám. Nic takového jsme nezmínil.
5.No má přítomnost na tomto webu je takové, že jsem ho založil, vlastním a spravuji. Nějak se tomu nevyhnu.
Tak už tu byl článek. Radní schválili pokutu, včil je tu: Městský obvod uložil pokutu https://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/cerveny-kriz-mestsky-obvod-ulozil-pokutu-3-84-milionu-korun-20191228.html a počítám, že teď se tu roky budou objevovat články typu: Obvod vymáhá pokutu a možná by to stálo za to uzavřít nějaké sázky jak to dopadne :-)
Co mě zaujalo v článku je, že “ Hujdus konstatoval, že její výši stanovili na šedesát procent ceny domů stanovené znaleckým posudkem v kupní smlouvě“. Já konstatuji, že 3,84 milionu korun pokryje prodej jednoho trochu zrekonstruovaného baráku a další by mohl pokrýt výdaje které tam už vrazil a zbytek baráků bude zisk :-) Tak nějak bych přemýšlel kdybych byl „úspěšným provozovatelem hamburgerových bister“ :DD
30.12.2019 09:34
31
thvari :
Crazym: nejsem expert přes bytovou politiku, ale nebylo by účinnější, kdyby se toho ten obvod (byl býval) ujmul sám? možná než se hádat s majitelem, jestli jim to místo pokuty neprodá zpět za nějakou přijatelnou cenu a oni ať to přestaví. vždyť podobné rekonstrukce proběhly ve Vítkovicích s těmi vysokými domy kolem mostů u atletického stadionu nebo těmi bytovkami kousek od Mírového náměstí a neslyším, že by tam byl problém. nějak se mi zdá, že ti soukromí investoři to nezvládají, pokud dneska nejsou gigantičtí developeři, nebo naopak drobní majitelé jednoho domu. ale nevím, možná se mýlím.
30.12.2019 09:57
40
balde :
thvari: tam by byla upe luxusní vilová čtvrť, to by ale město muselo mít nějakou vizi, kteour by chtěl os nějakým investorem realizovat.
30.12.2019 12:59
10
Crazym :
Objevily se tam první „dodělané“ vlaštovky, třeba tenhle https://mapy.cz/s/codumepoze barák ale to provedení je dost síla. Ten starý brizolit napřený barvou a od země dost hnusný mi teda nepřipadá jako super rekonstrukce. Chtělo by to vidět zevnitř ale nedělám si iluze https://screenshot.cz/13A4U/
13.07.2021 22:02
21
O. :
Crazym: Tak toto uz neni ani na Ostravu dobry. To je maras.
14.07.2021 09:51
21
Crazym :
Tak za dost dlouhou dobu minimální změny, jeden barák moc pěkný a pár rádoby zrekonstruovaných a zbytek o ničem :-(
Nechápu, po té, co oblast opustila většina „nepřizpůsobivých“, tak dojem z procházky byl, že by se tam dalo docela dobře bydlet. To místo má potenciál, když si člověk představí, že by byly všechny ty baráky stejné jako ten na Cottonové 1968/6, tak nízká zástavba v hromadě zeleně působí až přívětivě na to kde se to nachází :-) Za ty roky už mohl mít obvod zisk nejen z nájmů i kdyby to rekonstruoval po jednom baráku postupně ale to by místní zastupitelstvo muselo myslet jinak než v horizontu volebního období…
Nějaké foto z dneška zde: https://crazymir.rajce.idnes.cz/Kolonie_Cerveny_Kriz_https_mapy.cz_s_lotudezulo
19.04.2023 19:22
21
NPete :
Nějak se tam rozjeli s opravami
Ví někdo co tam vlastně bude 😉
Jestli nezměnili plány na kampus
Děkuji
26.09.2023 10:13
20
bengoro :
NPete: Dobrý večer, stále tam bude ciganske ghetto. Děkuji za pozornost
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. SouhlasReject
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
balde :
co na to LIANA :D
AC :
Ideální místo pro sochu Liany Janáčkové, tohle místo je její poměrně přesný obraz.
SSM :
Opravdu byl někdo tak naivní, že si myslel, že z tohoto bude studentské městečko? Proboha…. Je však třeba poděkovat všem aktivistům ze SSM (pirátům, zeleným, hipsterům, neziskovkám a jiným fanatikům jen s jedním správným světovým názorem), že obyvatelstvo, co takové lokality obývalo je chráněno, přehlíženo, nemá nastaven řád, nemá žádné povinnosti – jen práva, sedí doma na dávkách, prohrává v kasinech a hernách, popř. jejich mladší generace fetuje a kupčí. Policie, úředníci a politici se s tím bojí něco dělat, aby náhodou nebyli vláčeni médii a popotahováni po soudech. Bojí se nastavit nějaké pravidla a toto je výsledek. Je jedno jestli to má soukromý subjekt nebo město. Nikdo v ČR neví, jak takové lokality řešit, snad s výjímkou Čunka (i když také ne úplně ideálně). Dojet o víkendu do Ostravy a projet se tramvají ze špinavého hlaváku přes špinavý a vybydlený přívoz, pokračovat přes rozpadající se „Náměstí republiky“, nebezpečné mírové náměstí, popřípadě okolo tohoto skvostu, o kterém je článek…je jen pro silné povahy a silný žaludek, v centru a mariánkách samá kasina a hnusné reklamy a mladé bandy spratků. Doporučuji se projet do Polska, aby byl vidět pokrok. Tam se nebojí zasáhnout ani proti příživníkům, ani proti podnikatelům s chudobou. Ale pardon, budeme mít 3 nové stavby….ale některé části města stále více pustnou.
thvari :
SSM: Pokud se nemylim, tak v Mariankach je soustavne u moci „nezavisla“ kandidatka Liana Janackova, ne zadni vasi Pirati ani Zeleni. Problem je, ze jedine jeji reseni je ty lidi vystehovat, tudiz ten problem presunout jinam. Jako jestli chcete, abychom tu dopadli jak na vychodnim Slovensku, ze budou gheta cele vesnice, nebude tam elektrina, voda, nic, a my to budem obhanet zdi. Tak to ty lidi fakt radsi budu mit v Ostrave aspon pod nejakou kontrolou a dohledem.
Honza :
SSM: Vysvětlíš nám teda konkrétní postup který by město mělo používat proti vyloučenym lokalitám?
08.11.2019 09:28Tomáš :
Ale problém je přesně takový, vyhodíte je z jedné oblasti, tak vybydlí jinou a tak pořád dál… Chtělo by to mít nějaké lokality pod kontrolou, ale to už dnes nikdo nemůže udělat (lidská práva, práva menšin atp.).
Crazym :
Hele soudruzi nároďáci a nebylo by jim lépe v nějaké ozdravovně pod kontrolou třeba v Letech? Vidím, že spousta vás by se chtěla vrátit k něčemu takovému https://narodnimyslenka.estranky.cz/img/mid/538/cikanum-vstup-zakazan.jpg či rovnou k takovému https://eurozpravy.cz/pictures/photo/2014/06/13/bm0o0205_resize-1402692442-c0748e97_660x371.jpg Jste nepoučitelní?
SSM :
Crazym: Soudruhu svazáku, ta první cedule je z období první republiky (kdy dokonce existovala „Země Moravskoslezská“, tedy z období o kterém pějou ódy radosti všichni politici z prava do leva (snad kromě KSCM) a vidíš to, nikomu to tehdá nepřišlo divné, ani Masarykovi ani jiným demokratům. A ČT nás pravidelně informuje o dokonalé demokracii v té době. Jak je to možné? Kde se stala chyba? Asi ti lidé v minulosti s tímto etnikem měli již jisté zkušenosti, nebo že by to byla cedule před Romským muzeem kultury v Dubňanech?
snura :
thvari: Od posledních voleb do obecních zastupitelstev není Liana Janáčková v čele radnice a není ani členkou rady. Jen zastupitelkou.
Pepper :
snura: Irelevantní, akorát tam nasadila Hujduse.
08.11.2019 12:20Crazym :
Na jejich obranu je třeba říct, že se tam vyskytuje i barák který vykazuje nějakou stavební činnost http://screenshot.cz/8QD0B/ je to ten krajní https://mapy.cz/s/fubohofaje ale podle čtyři měsíce staré Panoramy ta činnost není nijak aktivní http://screenshot.cz/FJ5CE/. Za to co je aktivní, je místní obyvatelstvo, třeba dnes rozebírali sporák vytažený z „zabezpečeného“ bytu oknem a šli tak zářným příkladem svým vypomáhajícím potomkům v tom, že bez práce nejsou koláče. Současně s tím dokazují, že stávající majitel nemá zájem o přiměřenou ochranu svého majetku když tohle mohou provozovat za bílého dne ale i to, že nedaleké služebna MP je v podstatě k ničemu neboť pod svícnem je největší tma jak víme :-)
08.11.2019 15:35Crazym :
Sorry, zapomněl jsem poslední odkaz na fotografii z edukačního programu zaměřeného na recyklaci druhotných surovin a vzdělávání potomků a současně dokumentující vysoké zabezpečení objektů http://screenshot.cz/41DKS/ :-)
08.11.2019 15:40Martin [msstavby.cz] :
SSM: „Dojet o víkendu do Ostravy a projet se tramvají ze špinavého hlaváku přes špinavý a vybydlený přívoz, pokračovat přes rozpadající se „Náměstí republiky“, nebezpečné mírové náměstí“
Neposekal ses trochu v roce 1989?
Byl jsi v tom Polsku někdy? Novostavby mají lepší, ale ke starým objektům se absolutně neumí chovat. Zajeď se tam podívat. Nebo podle tvého příspěvku, aspoň vyjdi z bytu.
Raptor :
Martin ….. Ten člověk co slovo, to perla :-))
08.11.2019 17:06Mily Martine,ano asi se SSM sekl, ale jinak než myslite – na ulici H.Kvapilove jsem jezdil pred 89 k babicce a citil jsem se tam naprosto bezpecne, coz si myslim ze by se dnes nestalo. O vzhledu tehdy a dnes netreba hovorit.
Martin [msstavby.cz] :
Raptor: Je úsměvné, že lidé s více nicky se zapojí vždy, když se začne řešit otázka menšin, nebo Baník.
Čeho se jako bílý muž blížící se padesátce s oblibou SPD bojíš?
Upřímně prolezl jsem kvůli focení hodně míst v Ostravě. A jediné místo kde se mi něco stalo byl Zábřeh u hromadných garáží na Pavlové.
Btw. když slovo to perla, byl jsi vůbec například v těch Katovicích?
D-r :
Martin [msstavby.cz]: Ne souhlasím s tebou v hodně věcích, ale ohledně Katowic!? Takový pocit že lidi tam býlí 10 minut. Tolik feťáků jako v centru Katowic jsem ne viděl ani před Hlavakem v Praze. Pokrok ohledně novostaveb? Úplně stejný jako v Ostravě. Lítají tam loukost linky? Ne vidím v tom žádný rozvoj. Jediný rozdíl co vidím, moderní a opravdu krásná koncertní síň. Ne věřím že ta vesmírní loď se někdy v Ostravě postaví.
08.11.2019 19:00David :
D-r:
V těch Katovicích jsi byl v tomto století?? Novostaveb maji rozhodně více a hlavně se jedná o kancelářské objekty zatímco v Ostravě jsou novostavby jen skladiště a fabriky! Už jen když projíždíš Katovicema tak je velmi patrný rozdíl že to město žije! Tolik kanceláří na to, že se jedná o 10. největší město Polska je pro srovnání s Ovou no ani nebudu mluvit! To že mají feťáky… no ti jsou úplňe všude.. v Ostravě se zastavil čas už mnoho let, to že vznikali projekty o kterých se pořád blatlá jako Koncertní síň, Knihovna, Lauby.. ani jedna z nich se nestaví, ani jedna! Za 10let možná vzniknou ale to už i ty blbé Katovice budou úplňe někde jinde.
Adam Cerv :
Mám pocit, že někteří tady v Ostravě vůbec nebydlí nebo se prostě nedívají kolem sebe, nechci být nějaký nadřazený elitář, ale ty lidi co v centru a okolí o víkendu vídám nebudou čtenáři MSStavby (ale možná jim křivdím a jsem elitář – není to namířeno proti žádným menšinám). Se SSM se sice v mnohém nemusí souhlasit, ale to s tou tramvají má prostě pravdu. Já jezdím každý víkend z Jindřichu do Marijánek a potkat „normálního“ člověka je prostě problém (opět to není namířeno proti nenšinám). Všichni říkají jak je to tu lepší a lepší, no v něčem určitě – já tady žiju rád a jsem spokojený, ale co si budem., centrum je obvzlášť v neděli pořád zdechlé – najít otevřený podnik dá zabrat. Pár jich je, ale tak 20%. Když se udělá pěkné počasí tak to ješte jde, ale jinak je to bída. Jsem rád, že v Ově zavládl optimismus, ale klepat si na ramena jak je to skvělé fakt nemusíme – zvlášť teď na vrcholu ekonomiky (ale už se tu všechny ty nevyřešené a kolikrát narůstající problémy probíraly tisíckrát). Co se týče srovnání s Polskem, tak nemusíte ani do Katowic. Zajeďte si do té díry Rybnika, ať vidíte jak vypadá živé město – jinak souhlasím s posledním komentářem od Davida.
aggu :
David: Tušíš, že Katovice jsou 4 milionová aglomerace, že jo? ;) Ostrava jen „jen“ skoro-milionová, takže „jistý“ rozdíl by na obou městech měl být patrný ;)
btw v Gliwicích si „jen tak“ nedávno postavili halu na úrovni pražské O2 arény. U nás by se o tom psalo 10 let dopředu a 10 let dozadu.
Centrum nebude mít problém. Trochu to potrvá, no a co. 50 let bylo odsouzeno k zániku a konšelé na tomto plánu prováděli systematické kroky.
Momentálně se třeba pilně pracuje na propojení – zástavbě DOV a Vítkovic…. Atd….
aggu :
A co se tématu týče, asi každému dochází „u-některých-známých-ostravských-veřejných-činitelů“ poměrně silná korelace mezi hlasitou proticigánskou rétorikou a reálnými činy, které, „kupodivu“, buď zachovávají status quo, nebo něm rovnou profitují.
09.11.2019 08:54Hezky vymyšlené alibi…
zzzz :
Ten článek možná „moc slov nepotřebuje“, ale paradoxně jich vygeneroval docela hodně.
09.11.2019 10:58zzzz :
U takových diskuzí je vždy jen otázka času, kdy padne srovnání s Polskem. A proč ne, zvlášť v našem regionu je to logické.
09.11.2019 11:56Do velkolepých projektů typu stadiony, koncertní haly atd. se v Polsku už několik let sypou obrovské objemy peněz, a podle toho jejich veřejné finance taky vypadají.
Je to taky přístup, to je třeba uznat. I česká vláda by se mohla ubrat podobným směrem. Jenže chtělo by to věcnou, pokud možno emocemi nezatíženou debatu o tom, jaké klady a zápory tento přístup přináší. Na jedné straně to znamená takřka okamžitou vzpruhu pro ekonomiku a vytváří to řadu někdy i potřebných prvků veřejné infrastruktury. Ale na druhé straně co bude za dvacet, třicet let – tahle infrastruktura mnohdy ve velmi neuspokojivém stavu kvůli zfušovaným projektům i následnému zanedbání údržby, veřejné finance už v krizovém stavu, no a taky samozřejmě dlouhodobá ekonomická a platová stagnace, protože do vzdělávání a do znalostní ekonomiky se investovalo jen minimálně.
aggu :
zzzz: Ano, s ohledem na téma tohoto webu můžeme polské části Horního Slezska jen „závidět“ ;) Ale jen do té doby, co si uvědomíme, že v mnohém jiném jsou Katowice tam, kde byla Ostrava v roce 1993. Rok před uzavřením posledního dolu. A od té doby uběhlo 26 let.
09.11.2019 12:10Polsko tenhle balvan pořád tlačí před sebou. Ergo stavby jako NOSRPR, arena v Gliwicích, nebo třeba podpora KTW fungují jako držhubné. Zatím.
Adam Cerv :
zzzz: Investovat do velkolepých projektů typu koncertní hala apod. je v případě Ovy trochu špatný vtip, bez ohledu na to jestli je to něco co skutečně potřebujeme. V momentě, kdy se ve městě snižuje hustota obyvatel a rozrůstají se akorát infrastrukturně neekonomické části hlavně rodinných domů (Doporučuji pročíst Hustotu a ekonomiku měst od Hudečka a kol.), tak jsem zvědavý kdo bude tyto stavby udržovat v případě poklesu ekonomiky ČR, na které jsme závislí. Jasně, že nějaká trvalá udržitelnost nikoho nezajímá když je z čeho brát.
09.11.2019 12:35aggu :
Adam Cerv:
09.11.2019 12:561) Černá kostka, Bílý stín nebo koncertní hala nejsou žádné velkolepé projekty ani špatný vtip, ale úplně běžná výbava každého trochu civilizovaného města. Jen tím doháníme dluh.
2) Co mají tyto stavby společného s hustotou obyvatel (mimochodem ne snižující se, ale měnící se), když každá z nich má spádovost, která městské hranice o desítky kilometrů překračuje?
PS: Třeba počet obyvatel MOaP už před rokem začal mírně stoupat. Jen pro informaci.
Adam Cerv :
aggu: The vast majority of the urban housing development growth in the Ostrava area was driven
by an urban structure of single detached houses, which is one of the most expensive structures per
capita. This development represents a double trap for Ostrava, because on one hand the revenues from
population size decreases, and on the other hand, the maintenance costs of the urban structure itself are
increased by reducing the sustainability of economically advantageous types of housing development
and by increasing the areas of financially disadvantageous urban structures. Currently, the development
of infrastructure (e.g., planned new buildings for the Scientific Library or Philharmonic Orchestra),
but also a considerable part of regeneration projects for some selected Ostrava sites is subsidized
by EU funds or national funds (Lower Vitkovice Area, Black Meadow). However, these funds are
intended for construction only, whereas the financial burden that the operation and maintenance of the
implemented projects will represent for the city budget in the future is not taken into account. Similar
investments in shrinking cities, while ignoring the unavailability of adequate housing for low-income
groups, appear, according to Silverman ”…paradoxical and grotesque”
(Urban Shrinkage and Sustainability: Assessing the
Nexus between Population Density, Urban Structures
and Urban Sustainability, 2019).
Despite an overall decreasing trend in the population of the
city of Ostrava (−10.1%), a built-up area has increased (7.5%), which is obviously
reflected in a decrease in the average population density.
Jinak ano, meziročního nárůstu v MOaP o 30 lidí jsem si vědom. Na nějaký věstší nárůst podle mě taky chybí bydlení.
09.11.2019 13:15aldik :
A co investorovi v tom brání že dosud nezačal s přestavbou? Dšli peníze, nebo to někdo/ něco blokuje?
09.11.2019 15:17Adam Cerv :
aldik: Pravděpodobně mu nebrání nic, ale k rekonstrukci nemá důvod. Doplatky za bydlení apod. jsou dobrý vývar a nemusí do toho dát ani korunu.
Crazym :
aggu: Ale jo, když se z těch údajů udělá správný graf, tak bude mít stoupající křivku :DD http://screenshot.cz/HGP7Z/ Jj, pohádky má každý jednoduchý tvor rád :DD https://www.youtube.com/watch?v=pB_H7QBuo0Y
09.11.2019 16:45Davidb :
Až na to že v Ostravě se haly, koncertní síně atd nestaví jen pro Ostravu, ale pro cca 50 km spádovou oblast. A tím, že se to koncentruje všechno do Ostravy, tak se tady koncentrují i všechny negativní věci kolem (doprava, údržba okolí apod)
09.11.2019 18:29EG :
Martin [msstavby.cz]:
Nemohu s Tebou souhlasit. Žiju v Kato a nejen centrum a Nikiszowiec jsou opravené historické části města.
I na Brynowie, Załęské haldě, či na Koszutce najdeš výrazný postup v rekonstrukci starších domů.
A doporučuji Tauzen ( sídliště tisíciletí). Žádné barevné zhovadilosti, ale jedno z nejlepších sídlišť v Polsku, s jezerem Maroko a populárními Kukurydzami (Kukuřice) s dostavbou novych domů (Cztery wieże).
O novostavbách je hloupost psát. Tady se Ostrava má co učit.
Tím, že je zde oficiální “Metropolia” s 2,2 mio obyvatel se může zdát, že jsou Katovice hnusné. Ale ony jsou malé a bezprostředně na ně navazují Chorzów, Siemianowice, Mysłowice, Sosnowiec… pro lepší práci s rozvojem metropole byla tahle schválená státem jako oficiální. Někteří se bojí a jiní těší, že je to předkrok vytvoření “Velkých Katovic”, čili dvoumilionového města.
Důvod? Více peněz na provoz města (metropole).
Doporučím projít si ulici 3 Maja v blízkosti nádraží. Srovnatelná charakterem s Nádražní v centru. Úrovni tak o 10 lvl výše. :)
Co do městečka. Hnus. :) Když jsem na jaře opustil Ostravu a šel tady, důvodem byla úroveň města. Mám kancelář jak v Kato, tak v Ově a jezdím tam i zpět. Ale po práci chci být někde, kde to žije, kde je fajn. Ostrava taková není. V 2015, když jsem se do Ovy vrátil po pěti letech z Prahy, jsem si myslel něco jiného. Žel, nic moc k lepšímu se neděje.
Phrabov :
EG: ulice 3 maja je o 10 levelu výš? No nevím. Žije to tam, to ano. Aby také né, když je tam obchoďák a nádraží, které obsluhuje de facto celou aglomeraci. Ale jinak je centrum poměrně malé, dle mého menší než ova. A take pěkně temné, myšleno fasády a ulice. Blízké monstr sídliště a silniční bulváry + vzduch jak v ove osmdesátých let. No raději krakow. Konec off topic
10.11.2019 05:39aldik :
Adam Cerv: Aha. Nepoučili jsme se z toho už náhodou (třeba z Bauhausu a Jatek kdysi)? Tuším že to původně patřilo obvodu, ne? Tudíž si tam Liana mohla dát nějakou podmínku do kdy se má začít stavět, nebo se jim to vrátí..
10.11.2019 06:53Rýša :
Tento článek moc slov nepotřebuje – jistě, stačí, že i tohle něco svědčí o obyvatelích Ostravy. A především o nich, neb na radnici může sedět kdokoliv a pokud bude celostátně nastaven systém dávek, doplatků a výhod jako doposud, budou takové lokality vznikat stále, i kdyby na radnici seděl svatý XY.
10.11.2019 07:30aggu :
Adam Cerv: Jako chápu že lidé jako Rumpel z OSU už mnoho let mluví o tom, že Ostrava směřuje ke katastrofě, ale vědecký článek by měl alespoň trochu odpovídat realitě.
10.11.2019 09:53Drtivá většina výstavby jsou RD? Podíl výstavby RD na počtu bytů je přesně 54% (2009 – 2018). Malinkatá lež, že ano…
Ano RD jsou drahé, což však teoretiky z OSU nemusí zajímat, protože ona „hlava“ si to jaksi platí sama.
„Revenues from population decreases“ jsou rovněž zajímavý výrok, no stačí se podívat na vývoj ostravského rozpočtu, vývoj ostravského dluhu, a začít si klepat na hlavu.
Opravdu si někdo myslí, že když se postaví stavba nikdo neví kolik bude stát provoz? Bože…
Další věta je zase úplná magořina, je to přesně naopak, Ostravě roste rozpočet a může počítat s podporou fondů EU na dlouhou dobu dopředu. Navíc motají jabka s hruškama, sanační projekty neplatí město….
Dál to nemá cenu komentovat.
aggu :
Crazym: Máš stará data a podivný zdroj, čísla ber přímo z webu MOap nebo magistrátu, kde jsou po kvartálech a čerstvá i za rok 2019.
10.11.2019 09:56Martin [msstavby.cz] :
EG: Katovice jsou tohle:
Ale i tohle. Každý byt jiné typy oken. Opadané omítky, kvůli kterým staví i lešení pro ochranu chodců. Vybydlené a prázdné domy i na hlavní pěší třídě. Reklamní smog. Celková neúcta k historické zástavbě. Fotografie jsou z centra města. Foceno letos v létě.

D-r :
Martin [msstavby.cz]: Ano, přesně tak vidím Katowice když tam bývám.
David :
EG:
10.11.2019 10:30Tobě musím poděkovat, že jsi jeden z těch kteří rozumí situaci i prakticky!! Tady je tolik Ostravských vlastenců, kteří absolutně nechápou situaci v Ostravě protože jejich dosavadní dovolené byly někde u Štěrkovny nebo na Radhošti a proto nemají ani tušení kde co je a co jak funguje. Jakmile se objeví někdo kdo toho zná trochu víc a viděl ještě víc a dokonce zažil více tak je hned cílem útoků. Lidi co upustili Ostravu udělali jen dobře, každý by se asi vrátil, ale pravda je, že není kam když město vypadá jako mrtvá duše i po těch letech kdy vznikají plány, super vizualizace, slibují se kulturní akce, otvírají se nové podniky zatímco jinde už tohle dávno je a plánujou jiné mega projekty. Fakt je, že v té Ostravě chcípl pes, to je fakt a můžeme jen doufat, že za 10 let aspoň ty projekty kterýma nás tahle webová stránka hemží a každý se pak raduje jak to tu bude krásné – tak aby to tak opravdu dopadlo! Jinak bych radil všem aby se prostě jeli podívat do zahraničí a viděli pravý městský život :)
Adam Cerv :
aggu: Pravděpodobně jsi článek nepochopil. Ostravě se zvyšuje rozpočet protože se daří ekonomice jako celku v ČR. Revenues from
population size decreases – je pravda (revenues are tied to the state of the
national economy, which explains why, despite the decline in population, the municipal income is
growing from these taxes. In the crisis year 2010, Ostrava received 221 million EUR from shared
taxes (the total budget was 248 million EUR). In 2018, shared tax revenues amounted to 283 million
EUR (a total of 383 million EUR). In particular, the inflow of money from EU funds contributes to an
increase in sources apart from tax sharing. However, the city is losing its finances, because if the 1990
population were maintained, the budget would be theoretically higher by almost 40 million EUR.)
RD jsou drahé, což však teoretiky z OSU nemusí zajímat, protože ona „hlava“ si to jaksi platí sama – vůbec je nezajímá, že jsou RD drahé – drahá je infrastruktura a údržba (přečti si Hudečka).
Drtivá většina výstavby jsou RD? Podíl výstavby RD na počtu bytů je přesně 54% (2009 – 2018). Malinkatá lež, že ano… – objasni. – to, že roste počet obyvatel a výstavba struktur RD a zároveň klesá počet obyvatel a hustota ve strutkurách vnitřního města a sídlíšť je pravda.
Opravdu si někdo myslí, že když se postaví stavba nikdo neví kolik bude stát provoz? Bože… – možná ví možná ne, ale pochopitelně provoz a údřba není započítán do fondů a město to bude muset platit. (Což v případě stále méně početné a zároveň stále infrastrukturně dražší Ovy může být problém – samozřejmě ale nemusí), ale líbí se mi věta “prevention is better than cure”.
motají jabka s hruškama, sanační projekty neplatí město…. – objasni
10.11.2019 10:52EG :
Každý máme jiný názor. Žiju tady a vím, jak vypadají jednotlivá místa. Máš svůj názor a toho si cením. Záleží hodně na tom, co člověk vidět chce a jak to vidět chce. Důležitý je také historický kontext.
Varšava má také mnohem menší historické centrum. A její historii známe jako Češi lépe. :)
Katowice mají svá temná zákoutí. A souhlasím s argumentem, že na 3 Maja je obchodní centrum a nádraží. Méně už s tím, že je to nádraží pro celou aglomeraci. Sosnowiec a Gliwice jsou také na hlavní trase “dalekobieżnych” vlaků. :) Nicméně ano. Má větší rádius než Ostrava, hl. n.
Ostravské centrum se zpozdilo ve svém rozvoji. Takový je ale můj názor.
S čím nesouhlasím, můžete i vy se mnou, je tvrzení o královském ovzduší. Je mnohdy horší než v Katovicích. Dá se porovnat na serverech věnujících se tématu.
Obludné sídliště? Tím jsou myšleny Gwiazdy? Pokud ano, tak se zeptám, jak se koukáte na paneláky na Poděbradově, či blízké Fifejdy.
Není to o mně, ale žil jsem ve třech státech v osmi městech. Každé z nich má krásná i odporná místa. Možná se se mnou shodnete… tvář městu dávají politici, kteří jsou zrcadlem obyvatel.
Ostravě pořád fandím. Spolu s Katowicemi a Lvovem jsou to má tři srdcová města. Věřím v rozvoj.
Crazym :
aggu: Nemám data, nejsou moje a jo, je to podivný zdroj https://www.mvcr.cz/clanek/informativni-pocty-obyvatel-v-obcich.aspx
10.11.2019 12:04Ty máš zase zajímavého koníčka, sledovat cypoviny po kvartálech ale proti gustu žádný dišputát :-) Ale pokud se na konci roku ukáže, že ten pokles se zastavil, nebo dokonce změnil na opak, budeme asi oba rádi ne? Každopádně jen jednomu z nás to je úplně u análu a život mu to nezmění :DD
Jirka :
Crazym: tak podle vás jsou podivný zdroj stránky Ostravy? No to dá logiku že v Ostravě nejspíš nic neví o poctu obyvatel v Ostravě
10.11.2019 14:31aggu :
Crazym:
10.11.2019 14:46Zdroje magistrátu jsou lepší.
Posledních tuším 5 kvartálů s jednou výjimkou počet obyvatel MOaP už mírně roste, předtím dlouhá léta (s jednou výjimkou) klesal. Pozitivní to je. A zjevné je i to, že obrat trendu není způsobený politiky MOaP/MMO, ale samotnými ostraváky, kteří přes všechny škaredé a posmívající se ksichty okolí začali v centru podnikat. Město by jim mělo postavit sochu. Svým způsobem ho zachránili a vesměs na své riziko. Teď počítám začnou být všichni chytří (stejně jako u DOV).
adamous :
aggu: neni ten rust treba jen zpusobeny navysenym importem obytelstva z jiste oblasti v jedne blizke zemi … ?
10.11.2019 15:12aggu :
Adam Cerv: Na tom článku není nic k nepochopení ;)
10.11.2019 15:13Chceš mi naznačit, že daňové příjmy měst jsou zcela závislé na stavu ekonomiky jako celku nezávisí na ekonomice města? Ohoho ;) Proč má teda Praha v rámci RUD 2x vyšší příjem než Ostrava? Měl by být na hlavu stejný….
Příjmy města se skládají i z nedaňových, kapitálových, transferů….
Ohledně RD, ano Hudečka jsem četl, když už tady bydlí a radí ;)
Ale náklady na infrastrukturu si platí rovněž občan. Údržbu taky. Off topic.
Nicméně města (převážně ta menší) se mohou rozhodnout i jinak a z různých jemu známých důvodů si tu či onde zřídí „rozvojovou plochu“, kterou zasíťuje jako „favour“ pro občany. Z vlastní vůle.
54% z celkového počtu bytů v Ostravě je v RD, co na tom objasňovat? Že to jaksi není „vast majority“? Zbytek toho odstavce je guláš, ten jsem zase nepochopil já ;)
Ano obecně platí, že z hromady důvodů je pozitivnější hromadné bydlení proti individuálnímu, ale za prvé, žijeme ve svobodné zemi a každý si může stavět co uzná za vhodné, a za druhé, je to o podpoře města, jestli přizpůsobí svůj rozvoj hromadnému bydlení nebo individuálnímu (viz nahoře).
Asi oba věříme že s instalací MAPPA do městského rozhodování se začne konečně město tlačit do vnitřní zástavby (viz dnes již legendární web: http://www.platformaarchitekti.cz/ozivena-ostrava/)
Ohledně tvé obavy o náklady na údržbu – za prvé pokud si chceme říkat město, tak takovou infrastrukturu (Bílý stín, Černá kostka, konc. hala, PLATO, Ostravica atd.) prostě mít musíme a musíme si na ni vydělat. A za druhé, na jejich vyčíslení se pracuje už v rámci projektové dokumentace, počty nestojí na „možná to vyjde, možná ne“…
Ekologické sanační projekty neplatí město ale stát, prostřednictvím ministerstev ŽP a financí.
aggu :
EG: Problém je, že svůj subjektivní názor na Katowice vs. Ostrava zevšeobecňuješ. Je to klukovská chyba, taky se mi to stává ;)
10.11.2019 15:16Crazym :
Jirka: Přečti si mou reakci pořádně a pokud ji pochopíš, klidně reaguj znova :-)
10.11.2019 15:20aggu: Zase to s těmi poctami nepřeháněj :-), protože ne každé podnikání je mi, člověku bydlícímu v opravdovém centru, k něčemu. Spíš naopak obtěžují ale shodneme se na tom, že pokud se ten trend odlivu obyvatel s trvalým bydlištěm zastavil, což zatím ve svém okolí nevidím, je to pozitivní trend a těším se, že bude mít i pozitivní vliv na obě mé nemovitosti v centru :-) Zatím registruji spíš spekulace soukromých majitelů a přibývající svoloč v podobě dočasných a často střídajících se nájemníků v jejich nemovitostech zatímco oni bydlí někde jinde. A taky velkohubé prohlášení lidí hospodařících s veřejným majetkem jak zodpovědně hospodaří a přitom osobní zkušenost mám jinou.
aggu :
Crazym: Ano střídající se nájemníci je produkt doby. U nás na jižáku taktéž. Jmenovky na zvoncích ve třech vrstvách….
10.11.2019 15:23Adam Cerv :
aggu: V Ostravě jsou daňové příjmy asi 80%, v Praze cca 70% rozpočtu. Praha má víc díky zákonu o rozpočtovém výnosu (jiný koeficient).
Ano v letech (2009-2018) bylo 54% RD z celkového počtu, jiná je však situace od roku 91. se kterou se v článu pracuje, taky záleží na tom kde se staví. Z map vidíme, že obyvatelé přibývají v hlavně v méně zahuštěných oblastech. Ale shodneme se na tom, že z hromady důvodů je pozitivnější hromadné bydlení proti individuálnímu.
„Obyvatel kolonie rodinných domů potřebuje ze společného rozpočtu 4.6x více než obyvatel blokové zástavby.“
Za prvé, žijeme ve svobodné zemi a každý si může stavět co uzná za vhodné, a za druhé, je to o podpoře města, jestli přizpůsobí svůj rozvoj hromadnému bydlení nebo individuálnímu – tady sis v podstatě odpověděl,
Asi oba věříme že s instalací MAPPA do městského rozhodování se začne konečně město tlačit do vnitřní zástavby – nikdo zatím ani neví jak bude MAPPA fungovat, ale fandím jim.
Ano mám obavy o náklady, bez ohledu na to, jestli byl v MoAP nějaký minimální nárůst nebo alespoň zabrždění poklesu. Ova bude i nadále ztrácet obyvatele, i když se zpomalí odliv, pořád bude hrát roli prostá demografie – hlavně ve vnitřním městě a sídlištích (bez vyloučených lokalit), kde je věkový index nejvyšší.
Skrátka bych byl mnohem raději kdyby se stavěli byty (likvidovali podobné SVL), zlepšoval veřejný prostor apod. Ostrava má před sebou momentálně větší výzvy, než dle mého názoru v současné situaci skutečně neadekvátní stavbu filharmonie atd, která bude akorát další zátěž. Nechápej mě špatně, já chci aby podobné projekty vznikaly, ale za jiných podmínek.
Jinak nevím proč furt mluvíš o těch sanacích, nikde o tom není zmínka, pokud ano tak se omlouvám, přehlídl jsem.
10.11.2019 21:17uklid :
je vidět že i na úrovni města má někdo smysl pro humor :-)
https://cistaova.ostrava.cz/neporadek-v-cele-oblasti-viz-foto/
11.11.2019 12:52Pavel Urban :
Já bych si dovoli otázku: Kam poslali obyvatelsktvo vybydlovat dále?
11.11.2019 16:17Raptor :
Martine, ja a SPD ? :-)). Ale no taaak Pirate, jsi vedle jak ta jedle, ale nic ti nemam za zle, jsi jiste pln priprav na vikendovou prima akci Milionu chvilek v Praze.
12.11.2019 18:54Ty mas proste v te sve hlavicce jen napameti, ze kdyz nekdo obhajuje napr.Banik, tak musi byt tupe, plesate a navic fasisticke hovado ze ? Ale opak je pravdou, tenhle web je i pres tvou pritomnost, webem kde nakouknu kazdy den. A holt nekdy se k necemu vyjadrim, nekdy ne.
Naopak diky za nazory lidi jako EGa mnoha dalsich !
Martin [msstavby.cz] :
Raptor: Je velmi zajímavé, že pokud má někdo odlišný názor, je hned Pirát, posílán někam atp.
1.Tvou náklonost k SPD jsem soudil podle příspěvků pod článkem o Lubomíru Volném, který ve svých objektech dělá něco, co je i tématem tohoto článku.
12.11.2019 21:072. I tam jsi mě označil za Piráta, pokud máš pro toto tvrzení, prosím dolož mi ho. Tak jako zde. Je mi sympatických více stran, záleží i na konkrétních lidech.
3.Pokud tě to zajímá, tak na Letnou se nechystám. Ale doporučím ti podnik Pho na Letné, mají skvělý thajský kuřecí vývar.
4. Svým vyjadřováním, přesněji „obhajuje napr.Banik, tak musi byt tupe, plesate a navic fasisticke hovado ze ?“, jsi jen víceméně potvrdil mou teorii, kam tě zařadit. Jestli máš problém s vlasy a občas ti ulétne pravačka do luftu, tak to si vyřeš sám. Nic takového jsme nezmínil.
5.No má přítomnost na tomto webu je takové, že jsem ho založil, vlastním a spravuji. Nějak se tomu nevyhnu.
Crazym :
Dal bych to sem https://www.msstavby.cz/z-kolonie-vznikne-studentske-mestecko-09-06-2015/ tam jsou mé pesimistické komentáře z dob kdy to prodali ale je tady novější vlákno a tak to dávám sem a jsem smutný z toho, že jsem nebyl daleko od reality :-( https://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/v-ghettu-se-zmenili-majitele-domu-radni-schvalili-pokutu-20191209.html Kdyby si to nechali, tak už mohli mít aspoň třetinu zrekonstruovánu i kdyby to dělali po jednom baráku a obvod by si ponechal kromě možnosti zisku i vliv na bytovou politiku. Takže vivat paní architektko, čert tě vem.
09.12.2019 16:13Crazym :
Tak už tu byl článek. Radní schválili pokutu, včil je tu: Městský obvod uložil pokutu https://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/cerveny-kriz-mestsky-obvod-ulozil-pokutu-3-84-milionu-korun-20191228.html a počítám, že teď se tu roky budou objevovat články typu: Obvod vymáhá pokutu a možná by to stálo za to uzavřít nějaké sázky jak to dopadne :-)
30.12.2019 09:34Co mě zaujalo v článku je, že “ Hujdus konstatoval, že její výši stanovili na šedesát procent ceny domů stanovené znaleckým posudkem v kupní smlouvě“. Já konstatuji, že 3,84 milionu korun pokryje prodej jednoho trochu zrekonstruovaného baráku a další by mohl pokrýt výdaje které tam už vrazil a zbytek baráků bude zisk :-) Tak nějak bych přemýšlel kdybych byl „úspěšným provozovatelem hamburgerových bister“ :DD
thvari :
Crazym: nejsem expert přes bytovou politiku, ale nebylo by účinnější, kdyby se toho ten obvod (byl býval) ujmul sám? možná než se hádat s majitelem, jestli jim to místo pokuty neprodá zpět za nějakou přijatelnou cenu a oni ať to přestaví. vždyť podobné rekonstrukce proběhly ve Vítkovicích s těmi vysokými domy kolem mostů u atletického stadionu nebo těmi bytovkami kousek od Mírového náměstí a neslyším, že by tam byl problém. nějak se mi zdá, že ti soukromí investoři to nezvládají, pokud dneska nejsou gigantičtí developeři, nebo naopak drobní majitelé jednoho domu. ale nevím, možná se mýlím.
30.12.2019 09:57balde :
thvari: tam by byla upe luxusní vilová čtvrť, to by ale město muselo mít nějakou vizi, kteour by chtěl os nějakým investorem realizovat.
30.12.2019 12:59Crazym :
Objevily se tam první „dodělané“ vlaštovky, třeba tenhle https://mapy.cz/s/codumepoze barák ale to provedení je dost síla. Ten starý brizolit napřený barvou a od země dost hnusný mi teda nepřipadá jako super rekonstrukce. Chtělo by to vidět zevnitř ale nedělám si iluze https://screenshot.cz/13A4U/
13.07.2021 22:02O. :
Crazym: Tak toto uz neni ani na Ostravu dobry. To je maras.
14.07.2021 09:51Crazym :
Tak za dost dlouhou dobu minimální změny, jeden barák moc pěkný a pár rádoby zrekonstruovaných a zbytek o ničem :-(
19.04.2023 19:22Nechápu, po té, co oblast opustila většina „nepřizpůsobivých“, tak dojem z procházky byl, že by se tam dalo docela dobře bydlet. To místo má potenciál, když si člověk představí, že by byly všechny ty baráky stejné jako ten na Cottonové 1968/6, tak nízká zástavba v hromadě zeleně působí až přívětivě na to kde se to nachází :-) Za ty roky už mohl mít obvod zisk nejen z nájmů i kdyby to rekonstruoval po jednom baráku postupně ale to by místní zastupitelstvo muselo myslet jinak než v horizontu volebního období…
Nějaké foto z dneška zde: https://crazymir.rajce.idnes.cz/Kolonie_Cerveny_Kriz_https_mapy.cz_s_lotudezulo
NPete :
Nějak se tam rozjeli s opravami
26.09.2023 10:13Ví někdo co tam vlastně bude 😉
Jestli nezměnili plány na kampus
Děkuji
bengoro :
NPete: Dobrý večer, stále tam bude ciganske ghetto. Děkuji za pozornost
26.09.2023 16:36