Výstavba cyklistických stezek v Ostravě

Dalších bezmála dvaatřicet kilometrů cyklistických tras by mohlo v Ostravě přibýt už v letošním roce.
Ale nejde jen o kilometry cyklostezek. Ale i o komfort pro cyklisty. První projekt, který se letos rozjede, jsou tři kryté úschovny pro kola pod zabezpečením kamer městské policie. Měly by vzniknout u nádraží Svinov, hlavního nádraží a na Mariánském náměstí. Po městě by pak měly přibývat také nové typy stojanů na kola, ve tvaru písmene U, jaké jsou například ve Vídni nebo Německu.

Při této příležitosti připomínáme náš loňský článek s přehledem odkazů na mapy a přehledy stávajících cyklostezek: Mapa cyklistických stezek Ostrava.

cyklostezky ostrava

celý článek: denik.cz

Související články


Komentáře

  1. Adam :

    V první řadě by měli zajistit, aby cyklostezky nebyly vykostkované. Kostky žerou výkon cyklisty. Je takový vynález, který má mnohem lepší vlastnosti – říká se mu asfalt. A taky by si mohli ušetřit úseky, kde cyklista přechází přes silnici jenom proto, aby se o dvě minuty později vracel zpět.

    Thumb up 3 Thumb down 1
  2. LP :

    Spíš by to chtělo zajistit, aby když je cyklostezka k dispozici byl cyklista povinen ji využít… takhle je to vyhazování peněz…

    Thumb up 2 Thumb down 5
  3. Hynek [msstavby.cz] :

    LP: myslis.. ? :o))

    Thumb up 3 Thumb down 1
  4. mJožka :

    LP: Cyklista je ze zákona povinen cyklistickou stezku a další zákonem vyjmenovanou infrastrukturu použít. Jenže za 1.: zákon neřeší, kdy a jak se cyklista má na takovou např. stezku zažínající za křižovatkou dostat, a za 2.: ze strany policie chybí důrazná represivní činnost v podobě vynucování dodržování tohoto ustanovení zákona (objektivně možná z teho důvodu, že se cyklista nemá z vozovky, jak na stezku legálně dostat). A v neposlední řadě, pokud policie toleruje (čti „ve většině případů přehlíží“) jízdu cyklistů po chodnících, tak jsou stezky možná opravdu vyhozené finance.

    Thumb up 1 Thumb down 1
  5. Crazym :

    Adam: Chudák sežraný výkon cyklisty na zámkové dlažbě :D
    Jinak, bez srandy, zámková dlažba na cyklostezkách ve městě mi vůbec nevadí, naopak, jde opakovaně opravovat po různých překopech, rychle schne po dešti, dá se barevně odlišit, zkrátka samá výhoda, jen ta cena asi bude vyšší.

    Thumb up 0 Thumb down 4
  6. Adam :

    Crazym: Aha, tak proto upřednostňujeme kostky i na silnicích pro motorová vozidla… …to asi těžko.
    Asi kolo vidíte leda z okna. Já zase moc nechodím pěšky, takže by se mi líbilo, kdyby chodníky byly z permanentně nalubrikovaného linolea. Vždyť se tak krásně leskne. A že to bude omezovat chodce? Ti k tomu přece nemají co říct.

    mJožka: Tato litera je zaprvé nevymahatelná a za druhé nesmyslná. Pokud pojedu na silničním kole po rovině 40 km/h (což je moje právo), nechcete mě na „cyklostezce“, po které se šourají například děti na homokolech nebo rodiče s kočárky, a jejíž povrch, na rozdíl od silnice, obvykle nedává galuskám žádnou adhezi. Navíc, pravidla silničního provozu jsou uzpůsobena pro bezproblémový pohyb cyklistů po silnici. Proto by bylo logické vykázat na k silnici paralení cyklostezku jen ty, kteří nejsou schopní normálního pohybu po silnici.

    Thumb up 4 Thumb down 0
  7. Crazym :

    Adam: Tak teď jsi to trefil frajere, možná by jsi to mohl vylepšit na z okna rychlíku :DDD Tak ať tě neopustí adheze a galusky ti pěkně sviští ti přeji Ty závodníku :DDD

    Thumb up 1 Thumb down 3
  8. Hynek [msstavby.cz] :

    se zelim!

    Thumb up 2 Thumb down 2
  9. Adam :

    Crazym: Nechci se nikoho dotknout, ale váš příspěvek vypadá jako od retardovaného jedince. Jestli máte nutkání psát zbytečné příspěvky do internetových diskuzí, doporučuju novinky.cz.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  10. Crazym :

    Adam: Jasně, jsem stejně retardovaný jako, že jsem kolo viděl leda z okna :-) Tím končím s reagováním na Vás, nechci to tu zaneřádit příspěvky jako od retardovaného jedince :D

    Thumb up 1 Thumb down 2
  11. mJožka :

    Adam: Bohužel zákon nerozlišuje, jestli jste cyklista na silničce nebo malý cyklista jedoucí ze školky. O vymahatelnosti a logice zákona tu vést diskuzi nechci, nejsem ani policista ani právník. A pro Vaši informaci, skupina lidí kolem národního cyklokoordinátora se snaží do zákona uvést změnu, která by cyklistům umožnila vybrat si, jestli vzhledem ke svému stylu jízdy musí na cyklistickou stezku nebo můžou jet souběžně po vozovce. Bohužel při rychlosti, jakou se střídají ministři na ministerstvu dopravy, je jakákoliv snaha o změna zákona či jen o diskuzi o ní obtížná a vleče se :)

    Thumb up 2 Thumb down 0
  12. Martin [msstavby.cz] :

    Nakonec budeme budovat cyklostezky ve stylu pohyblivých chodníků na letištích, aby se cyklista neunavil a byl to „fičák“…

    Thumb up 0 Thumb down 5
  13. Adam :

    martin [msstavby.cz]: Při rychlostech nad 20 km/h je dominantní odporovou silou aerodynamický odpor. S rostoucí rychlostí se dominance nad valivým odporem zvyšuje exponenciálně. Pohyblivý chodník by tedy znatelně pomohl jen těm, kteří by jeli velmi pomalu.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  14. Hynek [msstavby.cz] :

    +clanek „Ostrava cyklistická. Politici slibují další kilometry cyklostezek“ na idnes.cz: http://goo.gl/XsSA4P

    Thumb up 0 Thumb down 1
  15. Martin [msstavby.cz] :

    Adam: LOL, lidi nepoznaj ironii
    Poukázal jsem na „pohodlnost“. Ještě hodinky s vodotryskem. :)

    Thumb up 0 Thumb down 3
  16. Marian L. :

    Policajti by se mohli zaměřit hlavně na chodce na cyklostezkách.

    Thumb up 3 Thumb down 3
  17. Tomas T. :

    Adam: Myslim ze si to trochu pletete. Stejně jako Vy, kdyz jedete 40km/h a vas ti pomalejsi omezuji na cyklostezce, tak vy jste pomaly pro auto, ktere chce jet 50km/h a nemuze, protoze je treba obtizne Vas minout. A to proto, protoze se cesta zuzila, aby bylo mozne vybudovat na chodniku cyklostezku. A nemusi se jednat ani o cyklistu. Proste jsou lide co jezdi v obci 40, ikdyz muzou jet 50. Je to o toleranci a souziti. Stejne tedy nelze vycitat jinam ze jednou na stezce pomalu, protoze ja chci rychleji.

    A jen dovetek: pokud se da volnost lidem aby si zvolili, zda chteji jet na cyklostezce ci ne, tak je jasne ze vetsina jich bude na ceste. A budou to prave ti, kteri by meli byt na stezce. Klasickym modelovym prikladem je moje mama, ktera na stezky nadava, protoze jsou z kostek, a jezdi nahoru a dolu. A ona jede pomalu na kole, s taskami a vadi ji ze to koli sjizdi s chodniku na sestu a naopak. Cili zmena zakona ze dle sve potreby si vyberte stezku nebo ne toho moc nevyresi.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  18. Hynek [msstavby.cz] :

    +clanek „Dojet do centra Ostravy na kole podél řeky je možné, ale jen načerno“ na idnes.cz: http://goo.gl/4adWQ1

    Thumb up 0 Thumb down 0
  19. Crazym :

    Hynek [msstavby.cz]: Ježíš, tak já tam jezdím roky načerno, tak doufám, že mi to nespočítají :-)
    Jinak už to není aktuální, asfalt je i pod Rudnou, v neděli chyběly jen malé asfaltové nedodělky a dělají se finální terenní úpravy http://www.imagehosting.cz/?v=podrudnou.jpg Pokud jim sprchne, tak se jim to možná i zazelená do poloviny sezóny :-)

    Thumb up 0 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.