V únoru proběhla masivní mediální kampaň v podobě dotazníku, jehož výsledky mají být inspirací pro body Strategického plánu rozvoje města do roku 2023. Zde jsou výsledky.
S životem v Ostravě a časem tráveným ve městě jsou respondenti spokojeni průměrně z 64 %.
Lidé jsou téměř ze 70 % spokojeni s dopravou ve městě, zdravotními a sociálními službami a školstvím. Naopak pouze z necelých 30 % jsou spokojeni s kvalitou životního prostředí a přibližně ze 40 % s kulturou chování obyvatel a bezpečností.
Lidé si nejvíce přejí zlepšit kvalitu životního prostředí, bezpečnost ve městě nebo čistotu a vzhled veřejných prostor.
Podnikatelé a OSVČ vidí pro svou práci jako nejdůležitější zlepšit kvalitu pracovní síly, image města a služby veřejného sektoru.
Téměř 25 % respondentů s trvalým bydlištěm v Ostravě (mimo žáků a studentů) se v následujících letech plánuje stěhovat mimo město.
Téměř 60 % žáků základních a středních škol a vysokoškolských studentů by po ukončení studií chtělo bydlet mimo Ostravu.
Mezi Ostravany převažuje spokojenost s možnostmi trávení volného času s tím, že nejvyšší podporu získalo u nich zoo (spokojenost nad 85 %) a divadla a kina (přibližně 80 %). Nižší hodnocení dostala naproti tomu veřejná sportoviště, dětská hřiště, parky a in-line a cyklostezky (spokojenost 60 % a méně). Převažuje také spokojenost s dopravou, avšak možnosti parkování jsou hodnoceny pod 40 %.
Zatímco jsou lidé spokojeni se svými lékaři, ať už praktickými, dětskými, zubními nebo v nemocnicích a lékárnách, hůře vnímají služby na pohotovosti nebo v domovech pro seniory (přibližně 60% míra spokojenosti a nižší). Respondenti vysoko, přibližně 70% hodnotí školství, zejména univerzity. Výrazně méně jsou ale spokojeni s jeslemi (pouze 40 %).
Přání změn v historickém centru:
– navrátit do centra bydlení, obchody a společenský život
– vyřešit stav rozpadajících se budov, zkrášlení centra
– pro oživení centra využít „městské bydlení“
– zachránit Ostravici
– zastavět proluky v centru města
– vyřešit problém heren a zastaváren v centru města a na náměstí
– budování dětských hřišť
– rozvoj klidových zón a parků
– více volnočasových aktivit pro rodiny s dětmi
Výsledky s grafy najdete na webu kampaně fajnova.cz
MM :
Jsem za tento průzkum rád. Je vidět, že politici vidí Ostravu jinak než vlastní obyvatelé. Pokud 25% obyvatel plánuje stěhování mimo město a 60% studentů chce bydlet mimo Ostravu, není to pro město dobrá vizitka. Další pokles počtu obyvatel je zřejmý. Lidem vadí stav ovzduší, kvalita veřejného prostoru a bezpečnost. Jedno nelze oddělit od druhého. Když máte kvalitní veřejný prostor, lidé se chovají kulturněji, slušněji, je bezpečněji. Doufám, že si to město uvědomí!
AC :
Hlavní problém je životní prostředí a prezentace-obraz kraje, která ten problém dělá ještě trojnásobně horší (viz třeba http://ostrava.idnes.cz/) – to není černá kronika, ale zpravodajství z Moravskoslezského kraje. Tohle, když si někdo přečte, tak by byl blázen, kdyby se sem stěhoval. Nevím jestli ten obraz je takový záměrně, každopádně taková je realita zpravodajství. Všechno další je jen uzavřená spirála.
10.03.2016 18:21MM :
AC: Nesouhlasím. Pokud 60% studentů nechce bydlet v Ostravě, tak to není o prezentací Ostravy a kraje v médiích, ale reálným stavem. Ti studenti zde bydlí u rodičů nebo na kolejích, v pronájmech. Spousta studentů dojíždí, takže v Ostravě tráví většinu času a přesto je město neosloví, nechtějí zůstat. Není to o tom co si přečtou v novinách. Není to nejdůležitější, ale proč město neřeší černý výlep reaklamy, zákaz obřích reklamních plachet na domech, plotech atd. Jen toto opatření zlepší veřejný prostor. Stačí drobné krůčky a stejně to nikdo na radnici neřeší :-(
10.03.2016 19:26thvari :
MM: Ale to není o veřejném prostoru, aspoň ne primárně – lidi nechtějí v Ostravě zůstat zvlášť kvůli pracovním příležitostem a nízkým platům! Spousta nemá ani ponětí o tom, jak by měl nějaký veřejný prostor vypadat. Odpovědi typu znečištěné prostředí jsou už evegreen, prtž i když se do toho masivně investuje (kotlíkové dotace, nové odprašovače ve fabrikách), bohužel to pořád jde kupředu strašně pomalu a z různých výzkůmů víme, že se na tom podílí bordel nafoukaný sem z Polska, kde mají ta nařízení o dost měkčí než u nás. Ale podle mne by ani toto neodradilo lidi, pokud by v Ostravě bylo kde si vydělat peníze… tím to pro většinu lidí začíná i končí a veřejné prostory, kultura, sport, to následuje až za tím.
10.03.2016 19:47AC :
MM: U těch studentů je zase problém s uplatněním, kolik absolventů si zde najde práci? A ti pro studenty atraktivní zaměstnavatelé, sem zase nejdou právě i kvůli obrazu města. Když se rozhoduje o výběru třeba nové pobočky společnosti, tak tohle je velmi důležité, nikdo z manažerů nepůjde s rodinou bydlet do takového „podle médií pekla (špatný vzduch, kriminalita, bezdomovci, nepřizpůsobiví)“.
10.03.2016 19:55Martin [msstavby.cz] :
AC: Uplatnění mají studenti ze všech fakult VŠB. Strojní, stavební, FEI. Dokonce je nedostatek IT.
10.03.2016 20:12Nevím, jak s HGF atp.
D-r :
thvari: Když se podivam jake auta jsou zaparkovane na parkovišti pod Karolinou, tak bych vubec ne řekl že v Ostravě je takovy velky problem s prachy. Myslim si že takovy vysledek bude ve většině měst ČR, ale ti lidi nikam ne odjedou, proto že jedine fakt lepši město, s ohledu na penize, v ČR je Praha, ale zase bydleni a naklady na život je několikrat dražši. Emigrace do jinych statu? 99% nema tušeni co znamena emigrace, mužu řict že prvnich par let to je prostě hrozně. Ja ne vidim až takovy velky problem s penězma v Ostravě. Znam tady lidi ktere makaji na několikach pracich a žiji překrasně, a znam take kdo 10 let pracuji na jedne prace, pořad se stěžuji, ale ani ne zkusi aspon jednou tu prace změnit.
10.03.2016 20:12Adam :
thvari: Nízkým platům? prosím podívejte se na statistiky ČSÚ. MS kraj ma poměrně vysoký medián mezd, a je to pochopitelné vzhledem k vysokému počtu kvalifikovaných pracovních míst.
MM: A vy si myslíte, že mladí lidé, kteří žijí tady, přijímají více infomrací o celém městu či kraji z osobní zkušenosti, než z médií? Tak to máte vážný problém s nepochopením IT generace. Vsadil bych se, že drtivá většina z těch 60% by nedokázala najít jedinou ososbní zkušenost, která by se na takovém rozhodnutí měla podílet. Všechno vychází z pověsti a stereotypů.
10.03.2016 21:22Zdenek :
Platy tam jsou opravdu menší v porovnání třeba s Brnem. Na dva roky jsme se nastěhoval do Ostravy a neměl jsem z toho dobrý pocit. Sociálně slapší, agresivnější a společensky nevzdělaní lidé, opravdu příšerný vzduch, špinavo atd.
10.03.2016 22:54Nechi jenom nadávat, naopak v Ostravě je dost zeleně, dobré divadlo, a dostatek kulturních akcí.
Hynek [msstavby.cz] :
thvari: ted jdes trosku hlavou proti zdi, tohle je vysledek ankety, kterou vyplnilo skoro 7.000 lidi, takze pokud vysledkem je, ze velka cast z nich zaskrtla, ze by chtela zlepsit verejny prostor, netusim, proc to rozporujes..
mmch nektere spolecnosti maji platy shodne s prahou na stejnych pozicich.. jsou to vyjimky, ale je to o poptavce. pokud jim jede byznys a potrebujou nabrat opravdu schopne lidi a ne lenivy zbytek, ktery se nedokopal vypadnout, tak si nemuzou dovolit jinak..
10.03.2016 22:55Alex :
První postřeh: Z mých vrstevníků (spolužáci, sport, sousedi po okolí) neznám nikoho, jehož alespoň jedno dítě (vesměs s VŠ vzděláním) není trvale mimo Ostravu. Když se ptáš na jejich zkušenosti, srovnání (minimálně střední, ale někdy i VŠ absolvovali o Ově), odpověď je: tady, kde teď jsem (Brno, Praha, Olomouc, zahraničí) se líp cítím, lidé kolem mne jsou kultivovanější, chovají se vstřícněji a srdečněji, je tady historické centrum, je tady kam „zajít“….
Druhý postřeh: Ostravské umělecké kruhy, které do jisté míry ovlivňují kulturní kolorit města (okruh kolem Absintového klubu Les) si zakládají na svém okázalém buranství, jakési „ostravštině“, založené na vulgaritě, příklonu k chlastu (ať už je to skutečný alkoholismus, nebo jen póza), rádoby drsných a přímočarých mezilidských kontaktech, věčném „undergroundu“ a hledání pomyslného nepřítele. Mnoho z nich učí na VŠ nebo na středních školách, publikují. Nepřeceňoval bych veřejný vliv těchto kruhů. Ale to, že je o nich slyšet a že nejsou v Ostravě „přehlasovány“ jinou, i navenek kultivovanou vrstvou kumštýřů, má svou vypovídací hodnotu.
Intuitivní závěr: Lidi obecně přitahuje vyšší kultura každodenní životní zkušenosti. Tzv. vysoká kultura (divadla, koncerty) má na životní pocit v místě jen malý vliv, není-li doprovázena trvalým pocitem obecného kultivovaného mezilidského kontaktu. Dělat z ostravského „buranství“ jakousi konkurenční výhodu je z nouze ctnost, která ovšem prakticky pouze snižuje image města i okolí.
11.03.2016 07:46Hynek [msstavby.cz] :
Alex: ted nevim, jestli to byla reakce na neco, ale asi jsem prehlid, ze by tu nekdo „buranstvi“ prezentoval jako konkurencni vyhodu.
s prvnim odstavcem bohuzel souhlasim, vim, ze je to tak vnimano u lidi, co se sem presunou. u druheho mi prijde, ze zbytecne vypichujes jednu skupinku lidi a zobecnujes je na celou kulturu.. ja myslim, ze jak Les samotny, tak okruh lidi kolem, urcite nebude sedet vsem. ale neprijde mi, ze by jak zevnitr, tak zvenci nekdo tlacil, ze to je ta ostravska spickova kultura.. osobne si myslim, ze je to mozna vyrazny, ale spis mensi stripek z mozaiky.. (i kdyz… ono je to tak divne napsane, ze mozna oba mluvime stejne..)
11.03.2016 08:22D-r :
Hynek [msstavby.cz]: Maš pravdu. Proto že osobně ja mam tady kruh lidi, kteři maji Ostravu radi, a nechcou někam odsud stěhovat. Jsou to pro mně kulturni, společenske lidi, žadne alkoholiky nebo burani. Muže je nutni začat změnu ze sebe a uvidite že i lidi se měni kolem vas.
11.03.2016 08:29Jirka :
lide z vetsiny nejsou schopni samostatného nazoru. divaji se na svet skrze pohled který jim vkladaji media a ty jsou k Ostravsku prokazatelne nepratelske.
11.03.2016 08:34aggu :
Je veselé pozorovat, jak usilovně se lidé snaží dosáhnout na nějaký status. Už jen ten pocit, chodit po Karlově (nikoliv Sýkorově) mostě :-) „To přece znamená, že jsem něčeho dosáhl“. Není to nic jiného, než známka iracionálního chování maloměšťáka. Ale tak se chovají slabší povahy všude. Pocit, že žiješ v „lepším“ světě ;) Ty děti spolužáků, aka minulé a budoucí pseudoelity, bohužel nepochopily, že opravdový lepší svět se na téhle planetě týká opravdu mizivého zlomku lidí. Jenomže jako slabší povahy se spokojí i s kulisami lepšího světa. Musím uznat, že na iluzi šťastného života to stačí ;)
11.03.2016 09:09Silnější povahy mění svět kolem sebe.
jan :
Je typickym ostravskym koloritem být zapšklý, někdy až přehnaně. Nejhorší jsou samozřejmě ti co odejdou jinam (nejčastěji ti co odešli do Prahy). Přitom pokud se bavím s lidmi co sem přijedou z Plzně, Brna nebo ze zahraničí, tak jsou mile překvapeni a Ostravu nijak nehani, ocenuji genius loci, vubec si nestezuji na nejakou neochotu mistnich lidi spise naopak. Ja samozřejmě vidím, že není vše ok, že nabídka koncerů je katastrofální, moderní architektura je zde nulová, máme pár rozbitých památek v centru, vzduch taky v zimě není nic extra (ale pomalu se to lepší podle mě). Je zde pořád hodně na čem makat, což je zároveň i potenciál Ostravy. Ano v Praze a v Brně jsou lepší platy, ovšem co já znám lidi tak půlka z nich už je zpět v Ostravě a část z těch co jsou pryč chtějí zpět. Proč, protože v Praze máte lepší plat a větší nabídku kultury a tím to skoro končí. Praha je mnohem špinavější než Ostrava, misto cikanu tam maji hromadu feťaku. Brno co se tyče cikanu je na tom stejně jako Ostrava neli o něco malo huře. Za mě si Ostrava nevede tak zle, když se podívám jaké změny musela za posledních 20 let projít, tak je vlastně zázrak, že ubylo jen 20 tis. lidí. Na jednu stranu odchází mnoho ostravaku, na druhou stranu takdy pracuje spousty lidí ze zahraničí, hodně Slováků a Poláků. Takže je třeba dále pracovat, pozitivně vidím, že se dává dohromady Palác a skelet. Doufám, že brzy dojde i na Ostravici a Jatka.
Crazym :
aggu: Moje matka se narodila v Praze, můj fotr v Košicich ale jen proto, že tam byla rodina služebně, můj bratr v Novém Městě na Metují a já v Českém Těšíně ale jen proto, že v Havířově nebyla porodnice :-) Matka skončila v Ostravě, fotr v propadlišti dějin (bydlí v Havířově), bratr v Praze a já odmítl opustit Ostravu (možná jsem vůl a byla to chyba :-)). Zbytek rodiny je roztroušen v Podkrkonoší, na Karlovarsku, na Šumavě a ti co zdrhli před soudruhy po celém světě. Tak by mě zajímalo jaký jsem dosáhl status a jestli se u mě projevují známky iracionálního chování maloměšťáka. Dá se to odpozorovat a je to taky veselé? :-)
11.03.2016 09:51Alex :
Hynek [msstavby.cz]:
Jak sis možná všiml, používám formulace jako: „…do jisté míry ovlivňují…“, „Nepřeceňoval bych veřejný vliv…“, takže zcela odmítám, že bych vypichoval a zevšeobecňoval, to vůbec ne. Pouze poukazuji na to, že zde existuje výrazná skupina ostravských intelektuálů (nebojím se toho slova), kteří mají právě takovou potřebu sebeprezentace a kteří jsou, na rozdíl od jiných kruhů, v Ostravě více vidět a slyšet.
Je mi známo, že i v Ostravě působí lidé, kteří by mohli sloužit jako prototyp kultivovaného, vzdělaného intelektuála. Je zde Jan Keller (taky utekl do Bruselu:-), je zde (extrémně plachý) Viktor Kolář, je zde sociální geograf Rumpel a jiní. To, že ti první jsou vidět a slyše více, ti druzí méně, je jeden jev. Že Ostravě ubývají mladí vzdělaní lidé, je druhý jev. Případnou korelaci ať si vyhodnotí každý sám
11.03.2016 10:00Alex :
aggu:
11.03.2016 10:13Ano, něčí pomyslná síla spočívá v kultivaci okolí tím, že navrhuje v Ostravici kasino a nepohodlné hlasy v debatě vyřeší přiřazením přiměřeně negativního přívlastku, bez argumentu a myšlenky.
Vy jste politováníhodný člověk.
jan :
Mzda je lepsi jen v Praze vyrazne, Stredoceskem kraji, Plzenskem, Jihomoravskem a cca nastejno s Libereckym. Jinak je vsude mzda nizsi, takze ta mzda asi tak velky problem nebude a ani ten jihomoravsky kraj nas tak neřeže. http://ciselnik.artega.cz/kraje_pocet_obyvatel_hruba_mzda_nezamestnanost.php
11.03.2016 11:47Jirka :
Alex: vzdelani lide chybi všude. nejspis to bude stavem skolstvi, které jde do kytek. jinak co se tyce vzdelanostni struktury tak Ostrava na tom v porovnani se zbytkem republiky není vůbec spatne. nevim odkud berete sve zavery
11.03.2016 11:50Alex :
Jirka:
Pokud jste četl, co jsem napsal, víte, odkud beru své závěry: z pozorování ve svém okolí. A píšu o nich jen proto, že jsou ve shodě se zjištěními dotazníku, pod jehož výsledky diskutujeme. Pokud by tomu tak nebylo, považoval bych své závěry za svou mentální úchylku a nechal bych si je pro sebe.
Nicméně je to, jak to je a proto nedělám nic více, než že své, opakuji, intuitivní závěry nabízím jakou jednu z možných příčin popisovaného stavu. Že vám nebo komukoli jinému takový pohled na problém nevyhovuje, je přípustné. Ale nemělo by to vést k popírání reality, ani k záměně pojmů: téma, o kterém píšu, je něco, co jsem nazval kulturou každodenní životní zkušenosti. A ta se mi (na základě pozorování) jeví v Ostravě nižší, než ve srovnatelných městech.
11.03.2016 12:13jan :
Alex: a kde jsi žil? To by mě zajimalo. Protože moje zkušenosti jsou, že rozdíl mezi Ostravou a jinými městy je velmi malý.
11.03.2016 14:02Jirka :
Alex: tak k tomu tak nejak intuitivne uz nemam co dodat.
11.03.2016 14:05Zdenek :
Průměrný plat ti toho moc neřekne, pěkný detailní průzkum platů je zde
http://www.grafton.cz/~/media/Files/Downloads/CZ/Salary%20Survey%202013_14.ashx
Záleží dle oboru, ale na to, že je Ostrava třetí největší město, tak bych řekl, že to není moc velká sláva.
11.03.2016 21:40Adam :
Zdenek: To je hezký seznam pozic, ale data jsou to naprosto k ničemu, protože minimum a maximum o celkové skladbě neříkají skoro nic. Pokud potřebujete jedno číslo na popis platové situace, je to medián. Každý metodicky správný průzkum platů musí jako zásadní kvantitu uvádět medián. Pro dostatečné pochopení situace by ale bylo nutné pro každou pracovní pozici znát alespoň medián, aritmetický průměr a horní/dolní decil (nebo podobnou dvojici kvantilů).
12.03.2016 00:54Jirka :
Adam: souhlas nechapu co je na tom nepochopitelného a median vychazi pro MSK tedy vcetne Bruntalska velmi dobře. ale to by se diskutujici museli podivat na data a to se nikomu nechce
12.03.2016 08:42zdenek :
Adam: To je pravda. Na druhou stránku se není čemu divit, že to tam tvurci nedali, pro většinu obyvatelstva by to bylo nepochopitelné.
12.03.2016 10:34jp :
Tak, „tvrdá“ data politici a úřednící mají. Teď budu zvědavý, jak s nimi naloží. Pan primátor už se nechal v (tuším v mf dnes) slyšet, jak je dobré že 2/3 obyvatel jsou spokojeny. No, aby nezůstalo jenom u toho.
12.03.2016 11:28Danek :
Dnes vyšel článek na idnesu. Využití důlní vody k rekreačním účelům. Podle mě je to šance jak blázen. Nedávno jsem o tom psal, že autor tohoto nápadu je již po smrti. Poprvé jsem o využití důlní vody četl článek ca.12let zpět. Náš radní Semerák to podporuje, že by to mohlo přinést pracovní místa…to je ten pán co je podepsán pod ne realizaci mnoha stavem, které by měli přivést cca.2500prac.míst.Ale přece si nepřivede konkurenci, že? Jinak radní… čas letí, jděte do toho a ty lázně postavte. Někde v blízkosti centra, aby došlo k oživení.http://ostrava.idnes.cz/podnik-zatim-vypousti-dulni-vodu-do-ostravice-zvazuje-se-smysluplnejsi-vyuziti-ggw-/ostrava-zpravy.aspx?c=A160311_2231805_ostrava-zpravy_woj
12.03.2016 16:34Lukáš :
Danek :
12.03.2016 17:30Aby to nedopadlo jako ve Chrastavských lázních kde paradoxně musí ještě tu vodu ohřívat. Neboli jak si z vody udělat krásný tunel.
aggu :
Teplotu vody z Jeremenka si může každý vyzkoušet dole u řeky za Hornbachem.
12.03.2016 17:45thvari :
http://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/jaka-bude-ostrava-v-roce-2030-20160314.html
Nechce to někdo nafotit a hodit někam na web?
14.03.2016 16:55aggu :
Už zase. Státní úřady. OSN. Lanovky. Kaviárový tousty.
14.03.2016 18:18A neumí to ani vydláždit chodník a posekat trávu.
slovakia :
Naj zaostalý region horšie ako u nás na východe…. To je pohlad turistu. Rozpadnute budovy v cente….
15.03.2016 13:28rasta :
slovakia: jako provokace dobrý, ale reálně jsi mimo…
15.03.2016 14:10aggu :
Don´t. Feed. Troll.
15.03.2016 14:20slovakia :
Preto chodíte makať do Prahy alebo do zahraničia tak sa vám tam dobre žije. Ked nie pre prácu tak pre ten vzduch co dýchate.
15.03.2016 14:48Vám čo tam žijete to vám nevadí. Pre u nás žije polka Ostravy a pracuje.
Hynek [msstavby.cz] :
slovakia: ahoj. je moc mile, ze nam tu po pul roce neco zase pises. skoda, ze je to porad dokola ta sama zbytecna pisnicka. anglicky se na to rika: Get a life!
15.03.2016 14:59Danek :
slovakia: Nechci se zastávat Ostravy,samozřejmě že mi třeba Ostravice vadí.Nicméně rozpadnutou budovu jsem viděl třeba i centru v Praze, nebo ve Vídni.A to se jedná o hlavní města.Ne vždy se vše podaří, aby bylo vše o.k.
15.03.2016 15:01moon :
slovakia: tomu se lze leda zasmát :D
15.03.2016 16:24balde :
slovakia: doporučuji se podívat na pár dílu Gebrian versus ze Slovenska zejména z vašeho hlavního města Budapešti, teda Bratislavy
15.03.2016 16:42Danek :
Dnes měla paní Vitasková on-line rozhovor na idnesu…tak jsem využil situace a poptal jsem se na umístění sídla ERú v Ostravě o kterém se mluví.Tady je otázka a odpověd…čili podle ní to vázne na zákonu.Takže se čeká až si kluci sednou ve směmovně a schvalí. OTÁZKA: Dobrý den.Chci se zeptat, objevili se informace v tisku, že se chystá přestěhovat ČRÚ do Ostravy+že by v Ostravě měli přibýt nějaké zahraniční pobočky.Jak to tedy vypadá?Je nějaké datum?Kdy dojde tedy k přestěhovaní.Děkuji za informaci.
Danek
Hostem on-line rozhovoru se čtenáři iDNES.cz je předsedkyně Energetického… Alena Vitásková: Ostrava jako třetí nejlidnatější město ČR nemá v této chvíli sídlo žádného významného úřadu. Pokud by ERÚ mělo mít sídlo v Ostravě místo v Jihlavě, je nutná změna zákona. V Ostravě by mohla vzniknout pobočka Remit pro více zemí, např. V4.
21.03.2016 23:16Danek :
V rámci deštivé soboty jsem přečetl jaké jsou priority města v dalších letech a kam by se Ostrava měla za čas posunout na fajnova.cz.za mě jsem s toho nadšený…proč?..protože poprvé je snaha vedení města,aby se lidé zapojili do toho aby pomohli rozhodnout jak bude jejich město za pár let vypadat.Jsou tam, i nestavené body co by město chtělo udělat.Jsou tam opravdu zajímavé body.Mi jen chybí jen zaměření na sektor služeb…kancelářské centrum na Karolině a zaměření na kongresovou turitiku+určitě vystavení kongresového centra.http://fajnova.cz/wp-content/uploads/2016/09/Strategicky-ramec.pdf
19.11.2016 21:55Nimrod :
Danek: Kongresové centrum? a to mi řekněte proč? Kapacit je tady dost (Gong, Clarion…), navíc tohle není typ služeb poskytovaný veřejným sektorem…
21.11.2016 08:53Danek :
Nimrod: Já si myslel na poředaní mezinarodních kongresů pro cca. třeba 5000lidí chápeš.Nedávno takové kongresové centrum vystavěli v omilaných Katowicích viz.odkazy na foto(přímo v centru) https://goo.gl/hHSR5m
21.11.2016 11:15thvari :
Co říkáte na zveřejněný strategický plán k letem 2017-2023? http://www.patriotmagazin.cz/ostrava-planuje-miliardove-projekty-postavit-chce-novou-knihovnu-i-koncertni-halu/
09.03.2017 18:45Michal :
To se v roce 2023 nasmějeme!
09.03.2017 19:18No vlastně spíše nabrečíme.
jp :
thvari: Vsadil bych na to, že se toho moc nepostaví a celé to postupně vyšumí, ale rád bych se pletl.
09.03.2017 20:29aggu :
Michal: My?
09.03.2017 20:32thvari :
jp: mě k tomu napadá snad jen jediné: aby se toho aspoň zhruba politici drželi napříč stranami, ne že za rok a půl přijde nová garnitura a smete to ze stolu. minimálně je to pozitivní proklamace
09.03.2017 20:40Aleš :
Ach jo, býval jsem, býval lokálním patriotem. A ti, kdož mne znají, vědí, že docela fanatickým. Jenže – oba hospodářské zázraky, ten první židovský a ten druhý socialistický, patří již definitivně minulosti. Za těch sedmadvacet let dosáhla zkáza mého rodného města téměř apokalyptických rozměrů a tak se mé rodiště stalo nedobrovolnou noclehárnou pro ty, kteří je ještě neopustili. Dnes, obávám se, již není místa, kam zajít s děvčetem na skvostné rande. Kde jsi třeba kavárno s barem na Hladnovské vodárenské věži?
Nechci lkát nad zbytečně rozlitým mlékem, fandím pánům Světlíkovi, Pleskotovi a Babkovi za jedinečnou a světově unikátní Dolní oblast Vítkovic. A propos, Vítkovicemi jsem za totáče projížděl opravdu jen nerad – dnes se jedná o bezesporu nejatraktivnější lokalitu metropole. Fandím trojhalí. Fandím přestavbě Zábřežské nemocnice v areál lékařské fakulty Ostravské univerzity. Fandím Zámečku v Zábřehu, kde jsem strávil půl století. Tím ten výčet asi končí.
Těch záporných dojmů je neskonale víc – viz http://moravskoslezsky.denik.cz/tema/ostudy-ostravy201612.html. Jako rodilý Ostravák bych ten seznam mohl donekonečna rozšiřovat. Takže se výsledkům dotazníku vůbec nedivím…
10.03.2017 07:59Balde :
thvari: fajn je že se na tom shodli napříč stranami, ted aby ty projekty byly kvalitně vypracované a podrobeny jak veřejně tak i profesionální kritice
10.03.2017 10:07