VRT Prosenice – Ostrava-Svinov – EIA

Záměr vysokorychlostní trati (VRT), v úseku Prosenice – Ostrava-Svinov, prochází procesem EIA.

Součástí procesu je i veřejné projednání, které proběhne 25. června v Koncertním sálu města Hranice. Součástí příloh k procesu EIA jsou i situační výkresy, ze kterých je patrné řešení a umístění trati a přidružených objektů. V následující části článku najdete vybrané lokality plánované vysokorychlostní trati. Zájemci si mohou dokumentaci detailně prohlédnout ZDE.

Připomeňme si ještě, že vysokorychlostní trať je součástí Transevropské dopravní sítě (TEN-T).

Transevropské sítě (TEN) mají vytvářet moderní a efektivní infrastrukturu pro spojení evropských regionů a vnitrostátních sítí. Sítě TEN jsou důležité pro správné fungování jednotného trhu Evropské unie (EU) a pro zaměstnanost, protože zajišťují volný pohyb zboží, osob a služeb.

Články 170171172 a 194 Smlouvy o fungování Evropské unie poskytují právní základ pro transevropské sítě, které existují ve třech odvětvích činnosti:

  • transevropské dopravní sítě (TEN-T) zahrnují projekty společného zájmu, jež vytvářejí novou dopravní infrastrukturu nebo modernizují stávající infrastruktury, uzavírají mezery, odstraňují hlavní překážky a eliminují technické překážky pro plynulost dopravy mezi členskými státy EU,
  • transevropské energetické sítě (TEN-E) zahrnují odvětví elektřiny a zemního plynu. Jejich cílem je propojit energetickou infrastrukturu členských států EU, což napomůže vytvoření jednotného energetického trhu a přispěje bezpečnosti dodávek,
  • transevropské telekomunikační sítě (eTEN) mají za cíl odstranit digitální překážky bránící vytvoření jednotného digitálního trhu a dosáhnout cílů EU napojením všech domácností v EU na internet.

Vedení VRT v úseku před nádražím Ostrava-Svinov, v místě odbočení na Polaneckou spojku.

Výhybna Polanka nad Odrou

Železniční přejezd v Polance nad Odrou bude nově mimoúrovňový

V lokalitě Polanecké nivy vznikne ekodukt

Nová podob železniční stanice Jistebník

V úseku mezi Ostravou a Studénkou VRT kopíruje stávající železniční koridor. Před Studénkou se však odpojuje a město obchází severně.

Severně od Studénky se VRT přibližuje k dálnici D1. I zde má vzniknout Ekodukt.

Řešení VRT u severního okraje Studénky-Butovic.

V místě u silnice spojující obce Pustějov a Bílov přechází VRT mostním objektem nad dálnicí D1.

Úsek je dále veden po severním okraji dálnice D1- Zde řešení v obci Hladké Životice.

Vedení úseku u hlavní silnice spojující Odry a Mankovice.

pramen: EIA

Související články


Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.