Městský obvod Poruba si nechal vypracovat architektonické návrhy nejdůležitějších veřejných prostor na svém území. Postupně představíme lokality Duha, Vozovna, náměstí Družby, Alšovo náměstí a Oblouk.
Prezentace v plném rozlišení: ZDE
Městský obvod Poruba si nechal vypracovat architektonické návrhy nejdůležitějších veřejných prostor na svém území. Postupně představíme lokality Duha, Vozovna, náměstí Družby, Alšovo náměstí a Oblouk.
Prezentace v plném rozlišení: ZDE
Moon :
Vždy jsem byl skeptický vůči většině zde uvedených plánů na rozvoj Ostravy, ale v poslední době už je to extrémní. Důvodem je, že se málokdy něco opravdu uskuteční. A toto? Kéž by… Po těch letech šíleného zanedbávání to působí jako koncepce nějakého hodně ambiciózního sci-fi.
Michal :
V Porubě se asi zbláznili. To magistrát s hlavním architektem nepovolí, ani náznak po terminálu, modré unifikované zastávce a taky tam chybí zásadní červenobílé zábradlí!!!
Patrik :
Rozhovor s Vltavským: http://fajnova.cz/cyril_vltavsky_rozhovor/
05.09.2016 12:04aggu :
Moon: Urbanistická koncepce „ve stylu ambiciózního sci-fi“ by vypadala úplně jinak ;) Tohle je, tak nějak, normální studie.
05.09.2016 12:13Spíš je zarážející, že je jenom jedna. Porubská radnice by asi víc návrhů intelektuálně nezvládla. Nebo konkurenční studie chybí z jiných, „naprosto neznámých“ důvodů.
A taky chybí autor. V normální zemi by to byla informace #1.
Význam trojúhelníku jsem moc nepochopil. Pro připomínku bruselu by mi kruh připadal vhodnější. Třeba jako miniatura havířovského nádraží, místními socialisty a komunisty předělaného na betonový válec.
A výstavba záchytného parkoviště, i když podzemního, v samotném středu Poruby? 100 stání je v Porubě prd do Šumavy a cenově to může posunout rekonstrukci někam úplně jinam, třeba do složky „nerealizovatelné“. Mnohem lepší by bylo velké P+R někde u Globusu až bude hotová tramvaj, nebo maximálně u Slovanu. Ale zrovna u Vozovny mi to připadá docela hloupé.
Adam :
Trojúhelník? Jak nudné. Navrhuji kosočtverec, který by mnohem lépe vystihoval charakter návrhu.
05.09.2016 12:15Martin [msstavby.cz] :
Patrik: To opravdu říkal on? V tom případě si protiřečí svou dosavadní odvedenou „prací“.
05.09.2016 12:16aggu :
Patrik: Precizně cizelované umění vyjadřovat se v klišé a neříct absolutně nic o své práci. Chyba těch co vedli rozhovor.
05.09.2016 12:17Nejvíc mě dojímají věty typu „musíme se pokusit“. Ne uděláme to. Jen se „pokusíme“. A ještě se k tomu „musíme“ přinutit.
Tomas :
Tak vizualizaci duhy jsem bral jakstaks s nadhledem. Ale tohle uz je fakt sci-fi. Hlavne z hlediska toho parkoviste. A navic na miste onoho trojuhelniku stoji stanek s kvetinarstvim a pochybuji, ze se ho majitele jen tak v blizke dobe budou chtit vzdat :-)
05.09.2016 12:18Tomas :
Uz ted jsem zvedav na Namesti druzby, jelikoz blizko toho prostoru bydlim:)
05.09.2016 12:19skelet :
Diskuze s autory návrhů bude probíhat zítra od 17.hodin u Lenina na Lenince. Tedy tam , kde jsou tyto návrhy prezentovány v rámci porubského Sdilka.Podzemní parkoviště hlavně odlehčí vnitroblokům, stejné podzemní parkoviště je uvažováno u studie k modernizaci Alšáku.
05.09.2016 12:51jp :
A co teda ten Vltavský celé ty roky na magistrátu dělá ? Má vůbec nějaké kompetence ? Nějaká zodpovědnost ? Přišel vůbec s nějakým smysluplným nápadem ? Realizoval něco ? Protože z toho rozhovoru to nevypadá, že by za sebou měl nějakou práci. Možná považuje za své plus, že na magitrátu nezařízli DOV… A ta část s údržbou ? To je teda perla. Prý se moc soustředíme na velké stavby a projekty. Co jsou podle pana arch. velké stavby ? Já jich tady moc nevidím. Možná myslí vizualizace, kterých má v šuplíku za ty roky požehnaně. A neměla by ta údržba být tak nějak náhodou samozřejmostí ? Že by třeba donutili technické služby něco dělat.
05.09.2016 13:02Rýša :
Jak dojdu k větě:Ostrava je městem zeleně, přestávám číst. Ostatní města snad nemají zeleň? Nemají parky? Nemají stromy v ulicích? Tu zeleň má jenom Ostrava? kdysi jeden významný návštěvník z věže Nové radnice řekl, že je překvapen, jak je Ostrava zelená a od té doby se touto větou zaklínají všichni představitelé města.
05.09.2016 13:16A samozřejmě ještě nezapomenou na slůvka – krize. To snad bude Ostravu pronásledovat dalších 2o let.
skelet :
aneb jak řekla má pražská návštěva „tady máte zeleně, to jsem nečekal..“. Většina mimoostravských čeká apokalyptické město.
05.09.2016 13:46Xavier :
Rýša: Mně osobně, a to jsem člověk poměrně zcestovalý, Ostrava přišla vždy tak nějak „zelenější“, než podobně velká a větší města, která jsem navšívil. Ale je to asi dost subjektivní. Otázkou také je, odkud se člověk dívá. Když vylezete na radniční věž, vidíte všude kolem spoustu zeleně. Když vylezete na takovou Petřínskou rozhlednu, vidíte v nejbližším okolí hlavně záplavu červených střech a občas nějaký ten strom. Pro srovnání centra měst a jejich nejbližší okolí: Ostrava (http://goo.gl/uRqfWe); Praha (http://goo.gl/Od4MFl); Brno (http://goo.gl/rW3JkX); Krakov (http://goo.gl/LUU7ly).
05.09.2016 14:47Ale jinak chápu… pokud to řekne někdo v „osobnějším“ rozhovoru, většinou mu rozumím. Většinou jsem ovšem také alergický na to, když to slyším od někoho, kdo z toho chce vyvozovat nějaké pitomé závěry, resp. to bere jako něco objektivního a směrodatného.
aggu :
skelet: @12:51 Ví porubská radnice, kolik potřebuje parkovacích míst když chce „odlehčovat“? A jak odlehčí vnitroblokům, když by to zjevně nebylo parkoviště pouze pro rezidenty (viz funkce parkingu ve studii)? Nijak. Od 7 od rána full house. Pokud by to bylo čistě na rezidentské karty tak OK. Docela luxus, nicméně přístup OK. Ale svádět cizí auta na Vozovnu je další majstrštyk hodný slavných terminálů.
05.09.2016 15:25Tady jde už o stamiliony. Ty bych raději investoval tak abych provoz aut v zástavbě omezil, než ho podpořil a tak si vyrobil do budoucna další drahý problém… Třeba tím, že ten parking pro přespolní vybuduji na hranici Poruby, levněji a na povrchu, a ne uprostřed ní a v podzemí.
Záchytné parkoviště uprostřed husté zástavby Vozovny je prostě nesmysl. Sjízdné rampy na 4 místech, to je demolice celé křižovatky a okolí, přeložky sítí… Mission impossible.
Jinak to co je uvažováno nad zemí, se mi, až na ten vágní trojúhelník docela líbí. Veřejná debata je taky něco na co není Ostrava zatím zvyklá. V centru to už funguje (díky aktivitě místních, nikoliv radnice), v Porubě to (zlehka) začíná, u nás na Jihu na to zatím jdeme rozvážně a od piky, už jsme vyřešili jak sekat trávu. Na Rykalovce docela dobrý.
nototo :
Tak jen tak na okraj: studie zřejmě zase bez výběrového řízení, autora návrhu možno odvodit z červené střechy…
Opět nějaký nesmyslný chodník středem trávníku, lidé od přechodu půjdou přímo a nebudou dělat „esíčko“. Aneb někdo chtěl asi zopakovat labyrint z hlavního nádraží, nicméně myslím, že odpudivých vyšlapaných cest máme v Ově už dost (jmenovitě třeba trasu Zámecká – Karolina).
Pokud podzemní parkoviště, tak jsem všemi deseti, nicméně by mělo být dostatečně kapacitní a hlavně by nemělo zahušťovat provoz u přilehlé křižovatky, zase tak moc místa tam není. Myslel na to někdo?
Žádná tráva v kolejišti na 99 % nebude, DPO ji dlouhodobě odmítá, bojkotoval ji i na 28. října u KÚ a na Nádražní místo panelů svolil alespoň k asfaltu. Nicméně se ani nedivím, stačí se kouknout do kolejiště na Opavské a není to hezký pohled, spíše to připomíná smetiště sloučené s plevelem, které DPO asi sotva kdy uklízí, na zastávkách pidi koše, které neustále překypují. Už vidím, jak budou zavlažovat trávník… Ostatně i třeba taková zastávka Svinov mosty, h. z., už není moc hezká, kamerám navzdory. Lidé si v Ově prostoru moc neváží, proto by na to měli architekti brát ohled a město při údržbě neusnout na vavřínech, tlachání pana architekta o kvalitních stavbách a nutnosti zajištění čistoty je spíše k pláči…
05.09.2016 16:20skelet :
ano, není to tak nedávno co porubská radnice psala kolik chybí v Porubě parkovacích míst. O rezidenčních kartách se taky v Porubě něco šušká delší dobu atd. O rezidenčních kartách se taky ledasco šušká.. ona lehká zmíňka o P+R je spíše módní svezení na eko vlně, než že by o tom někdo vůbec uvažoval. Na to je to příliš malé.
05.09.2016 16:20O.O :
Tady faraji (spravne) nad tim, jak zkratit chodcum vzdalenosti kolem krizovatky, na navrhu u Duhy vsak zbytecne zvetsuji kruhac do nesmyslnych rozmeru.
Zastreseny objekt by byl fajn, pokud se bude udrzovat, vcetne okoli, a pokud v nem budou provozovny typu pekarna, bistro,… Pokud tam bude nonstop herna a cele to casem bude spinave a pochcane (pardon) jako vetsina podobnych objektu v Ostrave, tak je lepsi na to zapomenout.
Podzemni parkoviste by bylo prinosem, chce to vice takovych staveb a podobnych parkovacich objektu jako na Fr. Cechury. Tyto maji slouzit rezidentum, ne dojizdejicim.
Jinak nejake P+R v techo mistech nebo nekde u Globusu je nesmysl, to ma vznikat u kraje centra, 2-3 zastavky by mozna dost ridicu byla ochotna dojet do centra, kde se spatne parkuje, naopak nechat auto nekde v poli a pokracovat pres cele mesto MHD nikdo nechce. To je podobny nesmysl jako nove terminaly.
05.09.2016 17:58aggu :
O.O: Park and RIDE. Nikoliv Park and ujdi 15 kroků do kanceláře. P+R se staví na okrajích měst, u nádraží apod. Z jakéhokoliv okraje Ostravy do centra je to tramvají 15-25 minut. Autem mimo špičku 15-20 minut. Ve špičkách klidně 2x tolik. Plus doba na hledání místa pro auto + nervy s navigací pro přespolní + parkovné + benzín…
05.09.2016 18:21V centru je to něco jiného, tam se musí stavět parkingy hlavně pro rezidenty. Kdyby bylo po mém, výlučně ;)
Přitahovat přespolní lidi s auty do centra velkokapacitními parkovišti je v mnoha ohledech nonsens.
Fakt mě zajímá, proč lidi z bohatého Curychu tohle chápou, a lidi v Česku musí svoje Fabie dotáhnout až ke dveřím kanclu.
Lukáš :
aggu: Možná je to tím, že Curych nebo jákéhokoliv západního města má modernější a lépe vybavená vozidla MHD např. klimatizací. Nebo jsou tam levnější taxislužby, nebo spíš cenově úměrné k platům obyvatel. Nedovedu si představit, že bych někde nechal auto na okraji Ostravy kde jsou terminály a celkovým vzhledem terminálů a okolí to připomíná gheto, takže bych měl strach o auto, a pak se plahočil v rozpálené tramvaji 15-20 minut do centra. Lidé jsou pohodlní.
06.09.2016 09:37Rado :
aggu: Ono srovnávat Curych s Ostravou je trošku rána vedle a plně souhlasím s Lukášem. Švýcar asi není co Čech a míra vandalismu a kriminality je tam určitě nižší. Navíc parkoviště P+R a terminály stavět v místě, kde by si člověk normálně nekoupil byt, je nesmysl. Je postavené na hlavu, až se MHD zlepší, možná bude cestovat více lidí, ale kroky posledních let hromadně směřují k tomu, že lidé sedají do aut. A vize v Porubě? Už jak píše Rýša, slyší slovo zeleň a přestává číst. Ostrava má možná více zeleně než jiná města, ale rozhodně se neumí o ní starat, což je vizitka ihned bijící do očí. Takže mám i obavy, aby onen tramvajový pás plný zeleně nebyl v reálu, pokud vůbec, plný zeleně nad kotníky. A stále, zase je to řešení, které se vynořilo, řeší jenom kousek, ale celek zůstává totálně bez nápadu. Kde ti pražští nebo brněnští architekti jsou?
06.09.2016 10:00aldar :
To Rado : „Kde ti pražští nebo brněnští architekti jsou?“
Ti jsou ve Vítkovicích a budují tam lunapark…
06.09.2016 10:33Martin [msstavby.cz] :
Na Masarykáči se podzemní parkoviště neudělalo – problém. Tady je navrženo – problém.
06.09.2016 11:26wtf?
Skeptik :
Myslí to někdo vážně? Mám pocit, že takových studií musí mít úřady plné skříně. Nebo se to po volbách vyhazuje? Velké podzemní parkoviště za ZŠ Porubská nebylo z ekonomických důvodů realizovatelné. A jak je to daleko s realizací parkoviště ve dvoře za DK Poklad?
06.09.2016 11:58O.O :
aggu : Neco jsem uz procestoval, a ver mi, ze ve vyspelem svete neni problem zaparkovat v parkovacich domech v cetrech mest. Samozrejme to neni zadarmo, coz Cechacci, pro ktere je mantrou „Lidl je levny“, moc nezkousnou.
06.09.2016 20:58„Z jakéhokoliv okraje Ostravy do centra je to tramvají 15-25 minut.“ Opravdu? Namatkou treba od Globusu?
P+R bych rad videl v mistech kde se ctyrproude silnice priblizuji centru, treba Mistecka nekde u Frydlantskych mostu, mozna tak jeste u Hornbachu u Rudne. Ale ver tomu, ze kdyz nekdo jede pul hodiny autem na okraj Ostravy, tak radeji stravi dalsich 20 minut v aute plus 5 minut hledanim mista na zaparkovani, nez 45 minut v MHD. Mozna kdybys mel auto a bydlel nekde, kde nejezdi tramvaj, tak bys to pochopil.
Jinak male podzemky na sidlistich maji byt pro rezidenty, ne pro dojizdejici, to je jasne. Vozovna je porad moc daleko od centra, ja bych tam auto nenechal, abych pak pokracoval mhd pres cele mesto.
Adam :
O.O: Ze Slovanu na Elektru to tramvají ve špičce trvá 25 minut.
06.09.2016 21:061111 :
Autor studie znamy je, kdyz si najedete na stranky sdilka, a rozkliknete vystavy, jsou tam vsechny studie ve forme plakatu, v dolni casti je autor navrhu
07.09.2016 20:07O.O :
Adam : Dam jeste posledni pokus, naprosto polopaticky.
Zkusim treba cloveka, ktery dojizdi do prace do centra Ostravy treba z Dolni Lhoty.
Varianta A:
Pojede autem 15 minut ke Slovanu. Pak pokracuje autem dalsich 15 minut do centra. V praci je priblizne za 30 – 40 minut.
Varianta B:
Pojede autem 15 minut ke Slovanu. Tam necha auto na zastavce a prestoupi do tramvaje, ktera na nej ceka. Za dalsich 25 minut je u Elektry. Pracuje hned vedle zastavky. V praci je za 40 – 45 minut.
Varianta C:
Pojede autem 10 minut ke Globusu (jedine vetsi parkoviste na kraji mesta). 5 minut jde na zastavku Opavska. 5 minut ceka na autobus. Pak jede asi 30 minut do centra a pokracuje asi 10 minut pesky do prace. Soucet casu za DU :)
Z praxe: kazdy pracujici, ktery ma auto, tak vi, ze pokud nebydli a nepracuje v mistech, ktere maji prime spojeni mhd, tak za kazdou cestu usetri v aute priblizne pul hodiny, tj. hodina denne, a to uz je znat.
PS. Nevim, proc se vzdycky u tematu o cyklodoprave najde nekdo, kdo hleda jakekoliv argumenty proti cyklostezkam a cyklistum, u tematu o parkovani nebo doprave ve meste nekdo kdo hleda jakekoliv argumenty proti automobilove doprave, atd.
07.09.2016 20:35Adam :
O.O: Argumentujete proti něčemu, co jsem nevtrdil. Straw man.
08.09.2016 00:32Pouze jsem uvedl fakt o době jízdy tramvaje mezi konkrétními zastávkami, protože vy jste nevěřil, že to trvá do 25 minut (dobře, v případě dostavby tramvajové trati ke Globusu to bude 28, a z třeba z konečné na Dubině do centra je to 29, ale vaše silná matematická nátura jistě rozumí, že to je pořád méně, než vámi předložených 45). Zbytek vaší irelevavntí diskuze je mi ukradený.
Jestli se vám nelíbí směšná protiautomobilová propaganda tohoto serveru, tak to asi netušíte, že právě mluvíte s někým, kdo tu na to upozorňuje pravidelně.
jrov :
Jízda v MHD je celkově takový zajímavý zážitek, občas se o víkendech svezu a co potkám za individua … naposled nějaký feťák s rozbitou a krvácející hlavou, do toho asi retardovaný týpek co na všechny mával a nahlas všechny pouštěl si sednout a to neřeším „hlučné a početné rodiny“ . Takže myšlenka že nějaké P+R parkingy donutí v Ostravě dojíždějící lidi nechat auta na periférii a užít si každý den sociální sondu v ostravském MHD je utopická. Neříkám v jiném městě , ale centrum OVy je obklopeno páteřníma komunikacemi a čas dojezdu tramvají je srovnatelný s autem.
08.09.2016 10:59robert :
Mi se na tom především líbí ta myšlenka zatrávnění drážního tělesa. Takto už je pěkně v Ostravě zatrávněna alespoň polovina tramvajových tratí. Alespoň podle vizualizací. A taky se těším na ten anglický trávník tam, který je všude v Ostravě už pěknou řadu let dobrým zvykem.
08.09.2016 12:20Balde :
robert: takhle zatravněn není ani metr tratí
08.09.2016 12:38skelet :
výhoda trávy v drážním tělese je v tom, že ji poseká každá tramvaj :)
08.09.2016 13:40aggu :
jrov: Nevím jak často jezdíš v Ostravě tramvají, ale máš nehoráznou smůlu. 3 herecké skupiny v jedné tramvaji… To se nám co jezdí každý den stane tak jednou za půl roku. No, hlavně že ses vypsal o sociální sondě.
08.09.2016 14:35I to ostatní nedává smysl. Ano zbytečně široké silnice do centra vedou. Zatím. Ale to auto nemůžeš jaksi nechat stát uprostřed cesty, že. Takže když nebude kde parkovat a poslední míli před centrem strávíš v autě stejnou dobu jako celý zbytek cesty, možná se někdo inteligentnější i zamyslí nad tím co dělá. Anebo třeba ne.
P+R v Ostravě ano. Jako ostatně všude jinde.
bapi :
aggu: Taky záleží v kolik hodin člověk jede. Když je to během prac. týdne mezi 4:30 – 7:00, tak je to obsazení MHD většinou slušné. Odpoledne už to může být horší, ale zas je tam četnější zastoupení žáků a studentů. Ale jet o víkendu tramvají třeba přes Mariánky nebo kolem Avionu… Úplně v pohodě jrov věřím.
08.09.2016 15:54jrov :
aggu: já si myslím, že pokud jedu cca 20-30 min autem na hranici Ostravy (beru přespolní) a pak mám zaparkovat a stihnout ideálně tramvaj/bus/trolejbus – tak prostě v Ostravě dojedu autem kdekoli a kdykoli dříve … pokud teda neberu extrém Místecké (oba mosty v opravě).
Ale jde udělat to, že se všude namalujou modré pruhy a udělají R zóny, pošlou desítky MP rozdávat pokuty a zpoplatní se parkoviště v širším centru a pak je možné, že se podaří vytlačit ty co dojíždí do centra. Ale přinese to taky nelibost obchodníků, protože ten co má auto někde na P+R nebude mít náladu tahat v přeplněném MHD tašky s nákupem…
V rámci dispozice Ostravy kde je několik menších městkých části spojených silnicemi skoro dálničního typu a hustotě místní dopravy, bude systém P+R na perifériích fungovat pouze násilím ze strany jednotlivých radnic, viz diskutované terminály. A to remcají lidé, kteří tu cestu už v MHD (příměstské dopravě) realizují přímo ze svého bydliště
08.09.2016 20:46aggu :
jrov: Zjevně si v Ostravě maximálně na návštěvě. Autem dojedeš kdykoliv a kdekoliv dříve možná tak v době 01:00-05:00.
09.09.2016 11:22Rovněž nerozumím tomu, proč by někdo z Děhylova kupoval v centru rohlíky a pak s taškami v ruce cestoval do Poruby na P+R. P+R je k něčemu úplně jinému, hlavně převést větší masy lidí, třeba pravidelně dojíždějících autem do práce, na MHD. Centrum musí zajistit parking hlavně pro rezidenty a ne si do centra stahovat auta z celého kraje. Pak ten problém logicky nikdy nemůže kapacitně (není kde ty obří parkoviště postavit) ani finančně (není z čeho) zvládnout. A přesně tohle myšlení vládne na MOaP, ergo jsou intelektuálně v pasti a urbanistický rozvoj centra s nimi.
Chytří lidi tomu říkají „změna paradigmatu myšlení“. Přinese to možná jedinou oběť, pohodlí. A to potřebujeme jako prase drbání.
Větší města v civilizačně vyspělejších krajích začínají dělat kroky přesně v tomhle směru. My asi potřebujeme ještě desítky let a desítky miliard utracených pitomým způsobem, aby jsme se dostali do bodu, kde jsou dnes ony. To jestli jsme schopní tuhle etapu přeskočit nebo ne bude znamenat, jestli jsme „smart city“. Nebo „dumb city“.
Lukáš :
aggu: Cituji od tebe “ Přinese to možná jedinou oběť, pohodlí. A to potřebujeme jako prase drbání“ to je skoro jedna z velkých obětí v dnešní době – pohodlí. Lidé jsou pohodlní a budou ještě více pohodlní díky technologii. A ze zastaralou MHD to půjde velice těžko.
09.09.2016 12:18Navíc sice OT, ale průmysl ČR potažmo celosvětový průmysl je provázán na automobily (všichni víme co se dělo když v americe krachovali automobilky nebo nynější problémy s emisemi u VW) a dokonce dneska proběhla zpráva, že stát bude dotovat nákup automobilů (s tím ale absolutně nesouhlasím) a na druhé straně se doprava zklidňuje, auta se dávají do ústraní a jako takové nucené zlo. Takže jdou tyhle dva proudy proti sobě a zatím ani na jedné straně není moc kompromisu.
aggu :
Lukáš: MHD v Ostravě rozhodně není zastaralá. Zeptej se třeba některého cizince z tvého okolí co si myslí o veřejné dopravě v Ostravě / ČR.
09.09.2016 13:41Příměr ohledně aut nemá smysl.
Lukáš :
aggu: Takhle vozy jsou moderní ale vybaveností ne. Opět narážím na problém klimatizace/topení. Dneska je klimatizace všude i v hospodě 3. cenové a topení to taky není zázrak. A informace na LCD displayích to nezachrání.
09.09.2016 14:27aggu :
Ano. Klimatizace, wifi, vyhřívaná sedadla.
09.09.2016 15:16Podstatné spíš je, že vozy jsou vesměs nové, velká část bezbariérové, dopravní síť funguje, je široká a vozy jezdí včas. Tohle je ve světovém měřítku luxus, věř mi ;)
skelet :
je celkem nepodstatné co je ve světovém měřítku luxus.. podstatné je, že ty nové vozy jsou často vymražené, skřípou na všechny strany, protože se šetří na izolačních materiálech, v létě jich je na chcípnutí apod. Takže jakožto každodenní uživatel tramvají řeknu následující – jediný důvod proč využívám MHD je, že jezdím přímo a časově se mi neoplatí používat auto.
09.09.2016 16:50Sanju :
Taky každý den využívám MHD a obecně preferuju tento způsob přepravy před auty, pokud je to jen trochu možné. Ale občas mám pocit, že DPO dělá všechno pro to, aby cestování lidem znepříjemnilo. Architektonickou úroveň zastávek nemá cenu řešit, ale tristní je i jejich údržba – během letní výluky naběhli dělníci na zastávku Důl Jindřich. Výsledkem je natřené zábradlí, prohnutá střecha přístřešku, rozlámané lavičky a dlažbou prorůstající tráva zůstávají. Stejně tak všudypřítomná špína a podezřelé skvrny, na které by stačilo vzít WAPku. Na Náměstí republiky se s fanfárami spustí systém obrazovek, ale rozbitá skla, špínu, grafity, odlupující se barvu a rezavějící konstrukce neřeší nikdo. Ve vozech se dá nově koupit lístek platební kartou, ale nikde nanejdete návod nebo vysvětlení toho, jak to funguje, i když „reklamní vytrínky“ zejou prázdnotou. Donedávna nikoho ani nenapadlo na automaty přidat nějakou informaci v cizím jazyce. Neumíš česky? Tak fuck off, lístek si nekoupíš.
A aby to nebylo tak brutálně off topic, tak ještě jednu poznámku k navrhovaným P+R. Úplně jsem nepochopil, kde přesně by se mělo podzemní parkoviště nacházet, ale vypadá to skoro, jako přímo pod křižovatkou. Nemusela by se pak ta celá rozkopat a uzavřít? Nezpůsobilo by to opravdu velké dopravní komplikace?
09.09.2016 18:46skelet :
podzemní parkoviště by bylo pod „parčíkem“
09.09.2016 21:09pomsta jouzovy :
Jedna malá poznámka k P+R v Ostravě.
a) můj úhel pohledu: Ostravou vedou skrz SJ/VZ minimálně tři kapacitní silnice (Frýdecká, Místecká, Plzeňská, D1, Rudná).
b) Zároveň mám pocit, že v jejich blízkosti se v „širším“ centru najde dost míst pro P+R (různé proluky, brownfields atd …)
c) Koncepce P+R v ostravě není žádná a přestupní terminály jen vzbuzují obavy s jako P+R koncepcí by asi tak vedení města mohlo přijít.
d) mně z toho vychází ideální prostory pro PR – Svinov nádraží, dolní oblast vítkovic, Jeremenko
10.09.2016 12:46Jrov :
aggu:
Jezdim pravidelne ve spicce a naposled jsem si cvicne v 7.30 otestoval cestu Vozovna Poruba – Marianske Namesti. Cestou jsem predjel nekolik tramvaji a ta ktera se mnou zacinala na Vozovne dojela nekolik min po me. Na Vodarne jsem stal cca 100m pred sjezdem na Dubi – takze takova standartni ranni „zacpa“ Kdybych jel dal do centra at uz mysi dirou a nebo to vzal na Fifejdach na Misteckou tak proste tramvaj nedojede drive.
V Ostrave ziju cely zivot a MHD tady funguje dobre, ale vymysleni P+R na periferiich je proste utopie, ktera ve meste formatu Ostravy muze fungovat jen nasilim…
10.09.2016 19:31Balde :
Jrov: příjde do cela dobrý nápad vybudovat ty P+R pod Frýdlantskými mosty a mostem ulice českobratrská, a jak bylo řečeno P+R má význam jen v okolí Centra města, plus by mělo dojít k zásadnímu upřednostnění MHD z POruby a Jihu směr centrum na křižovatkách, tramvaj by vůbec neměla brzdit jinde než na zastávce, klidně by se mohli zavést pruhy pro autobusy.
10.09.2016 21:48