Pěkné! Teď už jen maličkost – dohodu mezi MSK a OLK o elektrifikaci rychlíkové tratě Olomouc-Krnov(-Opava). Pamatuji časy, kdy tudy majestátní parní lokomotivy tahaly pětivozové vlaky (jedna z posledních tratí s parním provozem), dnes polovinu spojů jezdí šukafony. Tak jako jezdí moderní přímé vlaky z Olomouce přes Šumperk do Koutů n. D., mohly by jednou jezdit napřímo stejné vlaky z Ostravy až na Malou Morávku.
davidb: Protože bez poptávky krajů by SŹ do toho jen tak nešla, musí existovat vůle elektrifikovanou trať patřičně využívat (objednávat přepravu ze strany krajů). Elektrifikace regionálních tratí v Česku probíhající v posledních letech je prakticky vždy financována s vydatnou podporou fondů EU. Natažených rukou na dotace je hodně, bez podpory kraje se stojí spíše na konci fronty. Něco o tratích v jiných regionech: https://archiv.ihned.cz/c1-66635780-elektrifikace-ceka-v-cesku-stovky-kilometru-trati-ubudou-prestupy.
Ono taky zrychlení dopravy pomůže zvýšit mobilitu a zaměstnatelnost lidí z Bruntálu, Rýmařova, Moravského Berouna a i proto by to hejtmany mělo zajímat.
04.02.2021 21:22
41
davidb :
Pavel:
Díky za komentář. Chápu.
Já už se elektrifikace Ova-FM nemůžu dočkat.
05.02.2021 18:09
10
S200 :
Pavel: A co má elektrifikace společného s moderními vozidly? Odpovím si sám, nic.
07.02.2021 23:17
05
S200 :
A co má společného s rychlostí? Taky nic.
07.02.2021 23:18
14
Pavel :
S200: Tak si ještě položte otázku, proč se vůbec někde elektrifikace dělá, a rovnou si na ni odpovězte. Psát to sem nemusíte, vystačíte si sám.
10.02.2021 20:53
31
S200 :
Pavel: Důvody jsou různé, ale tvrzení, že elektrifikace přinese moderní vozidla a zvýší rychlost je prostě lež. Mrkněte se třeba do Valašského Meziříčí. Tam si můžete vybrat, zda pojedete po elektrifikované trati vrakoidní elektrickou jednotkou řady 460 (Vmax 110 km/h) nebo po neelektrifikované trati moderní motorovou jednotkou řady 844 (Vmax 120 km/h). Pak si zajeďte do Opavy, odtud se můžete vydat po elektrifikované trati s maximální rychlostí 100 km/h do Ostravy, nebo po neelektrifikované trati s maximální rychlostí 120 km/h do Krnova (ale svezete se tam jen s Vmax 110 km/h, protože rychlejší vozidla tam ČD nenasazují).
10.02.2021 23:42
15
Pavel :
S200:
Vyvracíte tvrzení, která nikdo netvrdí. Sám je formulujete a pak proti nim bojujete, to je osvědčená metoda demagogie. Napsal jsem a stojím si za tím, že zrychlení dopravy pomůže zvýšit mobilitu a zaměstnatelnost lidí a dále že by na uvedené trati jednou mohly jezdit podobné moderní vlaky jako do Koutů nad Desnou. A když už máme mluvit o lžích, tak si srovnejte jízdní řád mezi Svinovem a Opavou před 20 lety a dnes. Jasně, že pro rychlost železnice je rozhodující nejprve kvalita kolejí, teprve pak trakce, ale budoucnost dieselům opravdu nepatří. Elektrifikace samotná samozřejmě nevyřeší nic, pokud politici neobjednají na kvalitní trať zároveň kvalitní vozidla. A můžeme přemýšlet, proč vedení MSK na jedné straně bazíruje na nejmodernějších autobusech (nová vozidla, ekologický pohon, komfort pro cestující, atd.) a na druhé straně objednává u ČD přepravu v obstarožních šukafonech a 460kách se sedačkami s červenou koženkou.
11.02.2021 14:09
60
Cyklista :
S200: maximální rychlost nic nehovoří o modernosti vozidla. M 290.0 má maximálku 130 km/h, rychlostní rekord 148 kn/h, ale moderním vozidlem ho nenazvete. Na mnoho tratích běžné vlaky své maximálky stejně nedosáhnou, protože zastávky jsou tak blízko sobě, že to nemá smysl…
Moderní vozidla se na naši železnici dostanou pouze pokud pro to bude nějaký důvod. A u závazkové dopravy to je pouze objednávka krajem, nebo MD. Dopravce (ČD), pokud má zásobu starých vozidel, tak dobrovolně nové kupovat nebude.
Na druhou stranu, proč kupovat moderní vozidla, když na to není uzpůsobena infrastruktura. Nejen koleje, zabezpečovací zařízení, trakce, ale i nástupiště, atd.
12.02.2021 13:23
10
S200 :
Cyklista: Nehovoří, stejně tak na rychlost spojení nemá vliv elektrifikace a to je to, co jsem kritizoval. Není třeba nic elektrifikovat, stačí pořádný svršek a kvalitní vozidla. A pokud kraji nevadí, že na trati Opava – Krnov, kde je traťová rychlost 120 km/h, jezdí motoráky 810 s Vmax 80 km/h, tak je asi zbytečné chtít po Správě železnic nějaké modernizace tratí, že?
12.02.2021 15:52
15
davidb :
S200:
Je třeba elektrifikovat!
Nám třeba stojí na nádraží dieselová lokomotiva i půl hoďky a pěkně bublá. Nechtěl bych vedle toho bydlet.
S200:
Zajímavé. Nevěděl jsem.
Ale u nàs stojí nákladní vlaky. Ty nejsou nízkopodlažní.
13.02.2021 08:39
00
S200 :
davidb: Mimochodem, i na elektrizovaných tratích jezdí dieselové lokomotivy. Já tedy nevím, kde to je „u vás“, ale abyste se po elektrizaci nedivil, že tam dieselové lokomotivy rachotí dále.
14.02.2021 20:41
10
davidb :
S200:
U nás je Vratimov.
A samo, že tam budou jezdit i dieselové.
Ale i vlečka AWT do bývalého dolu Paskov se má elektrifikovat. Aspoň to tvrdí SŽ, dle jednání s AWT.
15.02.2021 12:13
00
S200 :
davidb: Tak elektrizace vlečky PKPCI na (bývalý) důl Paskov samozřejmě smysl má (rozhodně větší, než třeba elektrizace Opava – Krnov – Olomouc), protože vlaky na Paskov ujedou stovky kilometrů s elektrickou lokomotivou (třeba z Gdaňska, Koperu aj.) a pak se musí na posledních pár kilometrů přepřahat na diesel. Druhá věc je, že PKPCI má na Paskově depo, takže tam jezdí a budou jezdit dieselové lokomotivy na údržbu apod.
15.02.2021 20:25
10
davidb :
S200:
Souhlasím.
Ale omezí se doba stání v naší stanici, protože nebude jednokolejka směr FM. (Tím nemyslím ty které zajíždějí na Paskov, ti už mají svou kolej dávno.)
A počet dieselových lokomotiv rapidně klesne.
16.02.2021 08:55
10
Cyklista :
S200: No ale obecně problém v Židlochovicích není v elektrifikaci, ale v provozovaných „moderních jednotkách“ – Panterech. Mají opravdu problém s hlukem, ale stejný mají i davidem zmiňované nákladní dieslové lokomotivy. Pokud by ČD provozovaly opravdu moderní jednotky a ne Pantery, taky by takový problém s hlukem nebyl.
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. SouhlasReject
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Pavel :
Pěkné! Teď už jen maličkost – dohodu mezi MSK a OLK o elektrifikaci rychlíkové tratě Olomouc-Krnov(-Opava). Pamatuji časy, kdy tudy majestátní parní lokomotivy tahaly pětivozové vlaky (jedna z posledních tratí s parním provozem), dnes polovinu spojů jezdí šukafony. Tak jako jezdí moderní přímé vlaky z Olomouce přes Šumperk do Koutů n. D., mohly by jednou jezdit napřímo stejné vlaky z Ostravy až na Malou Morávku.
04.02.2021 18:21davidb :
Pavel:
04.02.2021 18:23Proč dohoda krajů když trať je SŽ?
Pavel :
davidb: Protože bez poptávky krajů by SŹ do toho jen tak nešla, musí existovat vůle elektrifikovanou trať patřičně využívat (objednávat přepravu ze strany krajů). Elektrifikace regionálních tratí v Česku probíhající v posledních letech je prakticky vždy financována s vydatnou podporou fondů EU. Natažených rukou na dotace je hodně, bez podpory kraje se stojí spíše na konci fronty. Něco o tratích v jiných regionech: https://archiv.ihned.cz/c1-66635780-elektrifikace-ceka-v-cesku-stovky-kilometru-trati-ubudou-prestupy.
04.02.2021 21:22Ono taky zrychlení dopravy pomůže zvýšit mobilitu a zaměstnatelnost lidí z Bruntálu, Rýmařova, Moravského Berouna a i proto by to hejtmany mělo zajímat.
davidb :
Pavel:
05.02.2021 18:09Díky za komentář. Chápu.
Já už se elektrifikace Ova-FM nemůžu dočkat.
S200 :
Pavel: A co má elektrifikace společného s moderními vozidly? Odpovím si sám, nic.
07.02.2021 23:17S200 :
A co má společného s rychlostí? Taky nic.
07.02.2021 23:18Pavel :
S200: Tak si ještě položte otázku, proč se vůbec někde elektrifikace dělá, a rovnou si na ni odpovězte. Psát to sem nemusíte, vystačíte si sám.
10.02.2021 20:53S200 :
Pavel: Důvody jsou různé, ale tvrzení, že elektrifikace přinese moderní vozidla a zvýší rychlost je prostě lež. Mrkněte se třeba do Valašského Meziříčí. Tam si můžete vybrat, zda pojedete po elektrifikované trati vrakoidní elektrickou jednotkou řady 460 (Vmax 110 km/h) nebo po neelektrifikované trati moderní motorovou jednotkou řady 844 (Vmax 120 km/h). Pak si zajeďte do Opavy, odtud se můžete vydat po elektrifikované trati s maximální rychlostí 100 km/h do Ostravy, nebo po neelektrifikované trati s maximální rychlostí 120 km/h do Krnova (ale svezete se tam jen s Vmax 110 km/h, protože rychlejší vozidla tam ČD nenasazují).
10.02.2021 23:42Pavel :
S200:
11.02.2021 14:09Vyvracíte tvrzení, která nikdo netvrdí. Sám je formulujete a pak proti nim bojujete, to je osvědčená metoda demagogie. Napsal jsem a stojím si za tím, že zrychlení dopravy pomůže zvýšit mobilitu a zaměstnatelnost lidí a dále že by na uvedené trati jednou mohly jezdit podobné moderní vlaky jako do Koutů nad Desnou. A když už máme mluvit o lžích, tak si srovnejte jízdní řád mezi Svinovem a Opavou před 20 lety a dnes. Jasně, že pro rychlost železnice je rozhodující nejprve kvalita kolejí, teprve pak trakce, ale budoucnost dieselům opravdu nepatří. Elektrifikace samotná samozřejmě nevyřeší nic, pokud politici neobjednají na kvalitní trať zároveň kvalitní vozidla. A můžeme přemýšlet, proč vedení MSK na jedné straně bazíruje na nejmodernějších autobusech (nová vozidla, ekologický pohon, komfort pro cestující, atd.) a na druhé straně objednává u ČD přepravu v obstarožních šukafonech a 460kách se sedačkami s červenou koženkou.
Cyklista :
S200: maximální rychlost nic nehovoří o modernosti vozidla. M 290.0 má maximálku 130 km/h, rychlostní rekord 148 kn/h, ale moderním vozidlem ho nenazvete. Na mnoho tratích běžné vlaky své maximálky stejně nedosáhnou, protože zastávky jsou tak blízko sobě, že to nemá smysl…
Moderní vozidla se na naši železnici dostanou pouze pokud pro to bude nějaký důvod. A u závazkové dopravy to je pouze objednávka krajem, nebo MD. Dopravce (ČD), pokud má zásobu starých vozidel, tak dobrovolně nové kupovat nebude.
Na druhou stranu, proč kupovat moderní vozidla, když na to není uzpůsobena infrastruktura. Nejen koleje, zabezpečovací zařízení, trakce, ale i nástupiště, atd.
12.02.2021 13:23S200 :
Cyklista: Nehovoří, stejně tak na rychlost spojení nemá vliv elektrifikace a to je to, co jsem kritizoval. Není třeba nic elektrifikovat, stačí pořádný svršek a kvalitní vozidla. A pokud kraji nevadí, že na trati Opava – Krnov, kde je traťová rychlost 120 km/h, jezdí motoráky 810 s Vmax 80 km/h, tak je asi zbytečné chtít po Správě železnic nějaké modernizace tratí, že?
12.02.2021 15:52davidb :
S200:
12.02.2021 19:07Je třeba elektrifikovat!
Nám třeba stojí na nádraží dieselová lokomotiva i půl hoďky a pěkně bublá. Nechtěl bych vedle toho bydlet.
S200 :
davidb: Běžte se zeptat do Židlochovic, jak jsou nadšení z „tiché“ elektrifikované tratě: https://brno.rozhlas.cz/drazni-urad-kvuli-hluku-nezkolaudoval-modernizovanou-zeleznici-v-zidlochovicich-8414702 :-)
12.02.2021 23:42davidb :
S200:
13.02.2021 08:39Zajímavé. Nevěděl jsem.
Ale u nàs stojí nákladní vlaky. Ty nejsou nízkopodlažní.
S200 :
davidb: Mimochodem, i na elektrizovaných tratích jezdí dieselové lokomotivy. Já tedy nevím, kde to je „u vás“, ale abyste se po elektrizaci nedivil, že tam dieselové lokomotivy rachotí dále.
14.02.2021 20:41davidb :
S200:
15.02.2021 12:13U nás je Vratimov.
A samo, že tam budou jezdit i dieselové.
Ale i vlečka AWT do bývalého dolu Paskov se má elektrifikovat. Aspoň to tvrdí SŽ, dle jednání s AWT.
S200 :
davidb: Tak elektrizace vlečky PKPCI na (bývalý) důl Paskov samozřejmě smysl má (rozhodně větší, než třeba elektrizace Opava – Krnov – Olomouc), protože vlaky na Paskov ujedou stovky kilometrů s elektrickou lokomotivou (třeba z Gdaňska, Koperu aj.) a pak se musí na posledních pár kilometrů přepřahat na diesel. Druhá věc je, že PKPCI má na Paskově depo, takže tam jezdí a budou jezdit dieselové lokomotivy na údržbu apod.
15.02.2021 20:25davidb :
S200:
16.02.2021 08:55Souhlasím.
Ale omezí se doba stání v naší stanici, protože nebude jednokolejka směr FM. (Tím nemyslím ty které zajíždějí na Paskov, ti už mají svou kolej dávno.)
A počet dieselových lokomotiv rapidně klesne.
Cyklista :
S200: No ale obecně problém v Židlochovicích není v elektrifikaci, ale v provozovaných „moderních jednotkách“ – Panterech. Mají opravdu problém s hlukem, ale stejný mají i davidem zmiňované nákladní dieslové lokomotivy. Pokud by ČD provozovaly opravdu moderní jednotky a ne Pantery, taky by takový problém s hlukem nebyl.
16.02.2021 10:09S200 :
Cyklista: Ale Pantery moderní jsou, další má Jihomoravský kraj objednané. Stejné stížnosti jsou i na trochu starší Elefanty, viz třeba https://www.lidovky.cz/byznys/doprava/fejkuv-zlepsovak-hucici-vlak-jezdi-prazdny.A110713_152115_ln-doprava_nev. Hlavně jsem tím chtěl říct, že elektrizace automaticky neznamená nižší hluk (a už vůbec neznamená vyšší rychlost, vyšší komfort pro cestující apod.).
16.02.2021 14:39