Video vizualizace plánované vysokorychlostní trati Moravská brána. Ve videu můžete vidět úsek od Hranic po Ostravu včetně provozního zázemí v Ostravě-Vítkovicích.
Vizualizace vysokorychlostní trati
Martin [msstavby.cz] | 31.8.2023 | ostatní, OSTRAVA | #jistebník, #polanka, #svinov, #vítkovice, #vrt | 11 Comments
Komentáře
Napsat komentář
Napsat komentář
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
jlname :
V 15:38 jsem se úplně ztratil..
31.08.2023 19:45To nepojede dál na PL?
Animace krásná, realizace 2045, slavnostní otevření 2089.
Takže ten cyklo přejezd ve Svinově – dosmrti budu čekat na závorky a nebo kolo tahat na zádech v humusáckém provizoriu tunelu.
Co se musí stát, aby se realizovalo něco pro ochranu obyvatel ještě v jejich životech, protože takto se to dělat nedá. To ve Studénce (možná) bude taky k ničemu u VR.
Já nechci čekat celý život na sny! – aspoň easy podjezd! 🙏🙏
aggu :
jlname: Česko (Správa železnic) vyprojektuje VRT pouze do Svinova (a související stavby, jako třeba novou kolej na vítkovické trati). Další úsek ve směru na hlavní nádraží, do Katowic a dál do Polska (zejména do uzlu CPK, doporučuji se na tento projekt podívat) budou projektovat Poláci, prostřednictvím konsorcia korejských firem Korea National Railway a Dohwa Engineering. Škoda, že jen na rychlost 250 kmh.
JSjr. :
jlname: Ve Svinově bude nadjezd nebo podjezd pro kola a pěší, viděl jsem to na situačním výkresu, počítá se s tím.
01.09.2023 10:34Marian Kechlibar :
aggu:
250 vs. 320 km/h už na úseku Ostrava-Katowice nedělá takový rozdíl. Je to zhruba 100 km a vlak se nejdřív musí na tu rychlost rozjet, přičemž energetická náročnost roste nelineárně; kolem 300 km/h už hustá atmosféra v blízkosti země klade velký odpor.
Ono je to tam hustě osídlené a lepší mít skutečnou trať na 250 km/h než teoretickou na mnohem víc, která ale neprojde přes nesouhlas místního obyvatelstva.
davidb :
Marian Kechlibar:
Na 100 km by rozdíl dělal 5,25 minuty (24:18,75).
Ale reálně to bude o něco méně, protože až do 250 km/h vlaky zrychlují a zase od 250 km/h do zastavení brzdí.
Takže to vidím tak na 3,5-4 minuty.
Pendolino má maximální počáteční zrychlení 0,41 m/s2.
01.09.2023 13:30Na tratích s maximální rychlostí do 160 km/h je zábrzdná vzdálenost 1000 m, to odpovídá zrychlení 1 m/s2.
Permonik :
davidb:
Na useku Ova – Katowice mají být navíc dvě zástavky. Od Katowice jsou první dva úseky kratší lehce přes 25km. Takže vlak dosáhne rychlosti 260-270km a už zpomaluje. Na tom třetí úseku sice na 320 dosáhne, ale ušetři se tak max. 2min.
01.09.2023 18:00S200 :
davidb: Zábrzdná vzdálenost 1000 m je pro rychlost do 120 km/h, na 160 km/h už je 2000 m.
01.09.2023 21:35Tm :
To jsou hodne vlhke sny …
02.09.2023 16:17Davidb :
S200: Může být. Našel jsem to na netu.
03.09.2023 05:36Kicruj :
Permonik: Na druhou stranu není nikde řečeno, že všechny vlaky musí zastavovat na všech zastávkách. Ale za mně je 250km/h též dostatečné. Navíc mi kamrádu piva tvrdil, že poláci to sice staví na 250 km/h, ale oblouky mají poloměry, které dovolí při nějaké rekonstrukci i vyšší rychlosti. Neumím polsky, neumím ověřit, jestli je to pravda.
04.09.2023 12:46S200 :
Ty rychlosti nejsou samoúčelné. Nefunguje to tak, že se stanoví rychlost a tomu se vše přizpůsobuje. Normálně se to dělá tak, že se udělá nějaký dopravní model pro nějaké území (kraj, stát, Evropa), který zahrnuje návaznosti v uzlech a z tohoto modelu pak vyjde, že mezi A a B potřebujeme zajet třeba za 55 minut. Pokud pro takový čas stačí rychlost 250 km/h, nemá smysl stavět na 320 km/h.
04.09.2023 13:14