Vizualizace vysokorychlostní trati

Video vizualizace plánované vysokorychlostní trati Moravská brána. Ve videu můžete vidět úsek od Hranic po Ostravu včetně provozního zázemí v Ostravě-Vítkovicích.

Související články


Komentáře

  1. jlname :

    V 15:38 jsem se úplně ztratil..
    To nepojede dál na PL?
    Animace krásná, realizace 2045, slavnostní otevření 2089.
    Takže ten cyklo přejezd ve Svinově – dosmrti budu čekat na závorky a nebo kolo tahat na zádech v humusáckém provizoriu tunelu.
    Co se musí stát, aby se realizovalo něco pro ochranu obyvatel ještě v jejich životech, protože takto se to dělat nedá. To ve Studénce (možná) bude taky k ničemu u VR.
    Já nechci čekat celý život na sny! – aspoň easy podjezd! 🙏🙏

    Thumb up 17 Thumb down 11
  2. aggu :

    jlname: Česko (Správa železnic) vyprojektuje VRT pouze do Svinova (a související stavby, jako třeba novou kolej na vítkovické trati). Další úsek ve směru na hlavní nádraží, do Katowic a dál do Polska (zejména do uzlu CPK, doporučuji se na tento projekt podívat) budou projektovat Poláci, prostřednictvím konsorcia korejských firem Korea National Railway a Dohwa Engineering. Škoda, že jen na rychlost 250 kmh.

    Thumb up 18 Thumb down 2
  3. JSjr. :

    jlname: Ve Svinově bude nadjezd nebo podjezd pro kola a pěší, viděl jsem to na situačním výkresu, počítá se s tím.

    Thumb up 5 Thumb down 0
  4. Marian Kechlibar :

    aggu:

    250 vs. 320 km/h už na úseku Ostrava-Katowice nedělá takový rozdíl. Je to zhruba 100 km a vlak se nejdřív musí na tu rychlost rozjet, přičemž energetická náročnost roste nelineárně; kolem 300 km/h už hustá atmosféra v blízkosti země klade velký odpor.

    Ono je to tam hustě osídlené a lepší mít skutečnou trať na 250 km/h než teoretickou na mnohem víc, která ale neprojde přes nesouhlas místního obyvatelstva.

    Thumb up 13 Thumb down 0
  5. davidb :

    Marian Kechlibar:
    Na 100 km by rozdíl dělal 5,25 minuty (24:18,75).
    Ale reálně to bude o něco méně, protože až do 250 km/h vlaky zrychlují a zase od 250 km/h do zastavení brzdí.
    Takže to vidím tak na 3,5-4 minuty.

    Pendolino má maximální počáteční zrychlení 0,41 m/s2.
    Na tratích s maximální rychlostí do 160 km/h je zábrzdná vzdálenost 1000 m, to odpovídá zrychlení 1 m/s2.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  6. Permonik :

    davidb:

    Na useku Ova – Katowice mají být navíc dvě zástavky. Od Katowice jsou první dva úseky kratší lehce přes 25km. Takže vlak dosáhne rychlosti 260-270km a už zpomaluje. Na tom třetí úseku sice na 320 dosáhne, ale ušetři se tak max. 2min.

    Thumb up 7 Thumb down 0
  7. S200 :

    davidb: Zábrzdná vzdálenost 1000 m je pro rychlost do 120 km/h, na 160 km/h už je 2000 m.

    Thumb up 5 Thumb down 1
  8. Tm :

    To jsou hodne vlhke sny …

    Thumb up 1 Thumb down 7
  9. Davidb :

    S200: Může být. Našel jsem to na netu.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  10. Kicruj :

    Permonik: Na druhou stranu není nikde řečeno, že všechny vlaky musí zastavovat na všech zastávkách. Ale za mně je 250km/h též dostatečné. Navíc mi kamrádu piva tvrdil, že poláci to sice staví na 250 km/h, ale oblouky mají poloměry, které dovolí při nějaké rekonstrukci i vyšší rychlosti. Neumím polsky, neumím ověřit, jestli je to pravda.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  11. S200 :

    Ty rychlosti nejsou samoúčelné. Nefunguje to tak, že se stanoví rychlost a tomu se vše přizpůsobuje. Normálně se to dělá tak, že se udělá nějaký dopravní model pro nějaké území (kraj, stát, Evropa), který zahrnuje návaznosti v uzlech a z tohoto modelu pak vyjde, že mezi A a B potřebujeme zajet třeba za 55 minut. Pokud pro takový čas stačí rychlost 250 km/h, nemá smysl stavět na 320 km/h.

    Thumb up 6 Thumb down 1

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.