VŠB vypsala veřejnou zakázku na „VYPRACOVÁNÍ PROJEKTOVÉ DOKUMENTACE NOVÉ BUDOVY EKONOMICKÉ FAKLTY VŠB-TUO S POUŽITÍM METODIKY BIM“. Součástí je i poskytnutí architektonické studie, ze které máme aktuální vizualizace a situace.
Česká, a hlavně ostravská, malost nezná konce a stále hledá dno. Ostravská Ekonomická fakulta nápadně kopíruje svým vzhledem budovu Ekonomické fakulty ve Vídni. Tedy vykrádá z ní charakteristické prvky. Bohužel vnitřní prostory obšlehnuty nebyly a stále tak ostravští studenti budou mít pocit spáchat sebevraždu nejen díky svým výsledkům, ale také díky tomu, kde se nacházejí.
Ekonomická fakulta VŠB TU Ostrava
Wirtschaftsuniversität Wien:
zdroj: zakazky.vsb.cz
balde :
co na to p. Macura? a městský architekt? zajímal by mě jejich názor. tak aspoň že podobným způsobem nebude VŠB ničit historickou budovu v centru. Ti co chtěli ať zůstane v centru by měli být rádi, že se tak nestalo, protože to by pak bla tragédie.
13.03.2019 11:13Ričí :
Univerzitní budova by mohla být odvážnější.
Graylag :
Podobnost s Vídní tam určitě je. Ale kopií bych to osobně nenazýval. Podobnost je čistě v podobě fasády, kdyby to mělo stačit na označení „kopie“, tak se prakticky každá budova světa dá označit za kopií jiné.
Že je jinak budova obyčejná a bez nápadu je druhá věc, ale na VŠB by stejně cokoliv více bylo házení perel sviním. Viz třeba různá atria, kam se nedostanete kvůli zamčeným dveřím s řetězem (co kdyby tam totiž třeba někdo chtěl jít!)
JenaerJunge :
Zdá se mi to spíše podobné fakultě FEI. Ale za mě určitě ano. Jelikož studuji na FF OSU, tak bych neustálou snahu Báňské s porovnáním s OSU hodně ocenil.
13.03.2019 12:16Adam k. :
Co vim tak stehovani EKF jeste zdaleka neni definitivni.
13.03.2019 13:25rasta :
Neporovnatelné. Že se opakuje nějaká křivka na fasádě? V porovnání s Vídní obyčejná plechařina. Na báňskou dobré, v tomhle kampusu je již směr hangároidních staveb nastaven dávno…
a :
Trocha inspirace a tady to je hned kopie :D Taky ve Vídni mají jiný rozpočet než u nás, takže těžko budeme mít něco exkluzivního, všechno stojí peníze. ;)
13.03.2019 14:57PetrKs :
Tak to je fakt brutální vykrádačka :-D Díky Martine, pobavil jsi.
13.03.2019 17:01Adam Třetí :
Já tady s Martinem souhlasím. Ten centrální motiv je prostě obšlehnut, tady bych nehovořil o pouhé inspiraci. Je to taková low-cost kopie…
R. :
Alespoň kdyby byla střecha zpřístupněná. :-(
13.03.2019 19:37JohnnyKrabák :
Na začátku odstavce napsat „Česká, a hlavně ostravská, malost nezná konce a stále hledá dno.“ a zakončít „studenti budou mít pocit spáchat sebevraždu nejen díky svým výsledkům, ale také díky tomu, kde se nacházejí.“ mi přijde jako pěkná ubohost a pokrytectví nejvyhrubšího zrna. A to zcela pomíjím, že poslední věta zní, jako by jí psal tatar.
Nimrod :
JohnnyKrabák: Souhlas, on autor tady už své dno našel, řekl bych, že příliš sleduje Soukupa na TV Barrandov…s odborným pohledem (se kterým tento blog začínal), to již má málo společného…
14.03.2019 08:06Ať mě klidně smažou cenzoři :
Ostravská malost a její dno? Jestli tohle píše místní, rád bych ho osobně odtud vypaloval, ať si je rozumovat ke sluníčkářům do práglu!
14.03.2019 09:28Tady tyto stránky už vede zdegradovaný póvl!
Zlatá doba stránek http://www.ostrava.unas.cz
Martin [msstavby.cz] :
PetrKs: JohnnyKrabák: V čem?
Ano, nejedná se hmotově a zcela stejnou kopii. Ale budova ve Vídni má dva hlavní architektonické prvky. Jedním jsou vykonzolována horní patra budovy. Tím dalším je charakteristické zalomení fasádních pásů. A ne, tohle zalomení opravdu není běžné. Tyto křivky jsou běžné právě pro studio Zaha Hadid.
Byl jsi někdy v nějaké budově VŠB? Myslím nyní. Uvedu to na příkladu fakulty stavební. U vstupu je navigační panel. Kde jsou označeny i odpočinkové/ relaxační místnosti. Tyto místnosti byly pro nás dlouhá léta tajemná komnata, nemohli jsme je najít. Až jsme přišli na to, že to jsou tři místnost kde je pár stolů a židlí. Vlastně z těch tří místností funguje již jen jedna. V jedné je vozíček pro invalidy a další prvky pro studenty městského. V druhé místnosti jsou aktuálně umístěny staré počítačem, snad dočasně. A pak je tu ta třetí. Bez vzduchotechniky. Opravdu jen pár stolů a židlí. Na stovky studentů, co tam studuje slušné.
Celkově vnitřní prostřední budovy je nepříjemné. Kde pak mají studenti studovat, společně pracovat na projektech?
Pak zde máme tuto studii. Kde jediná taková místnost je ten skleník ve dvoře s pár pohovkami.
A nakonec navštívíš jiné budovy vysokých škol, kde jsou vnitřní budovy nesrovnatelně jiné. Zdravější, vzdušnější, příjemnější a hlavně větší. Jako právě ve Vídni. Klidně se tam zajdi podívat. Některé části jsou volně přístupné. Z Ostravy je to autem pár hodin. Pak máš opravdu po návratu do prostor budov VŠB chuť si vystřelit mozek. Ale pokud vám tento návrh vyhovuje. :)
Ať mě klidně smažou cenzoři: Tak tady je vše, ještě chybí zmínit neziskovky, romové. Klidně navštěvuj ostrava.unas.cz dále, zcela jistě tam nejdeš aktuální informace.
Nimrod: Pane Malík (ANO), o dnu bych ve vašem případě raději pomlčel. To co vaše strana aktuálně dělá kolem projektu Místecké nebo jmenování členů dozorčí rady DPO je dno pod dnem. Nebo když si jiní členové myslí, že si pro srandu vytváříme studie a nepoznají projekt z Young architecture awards,i když to tam je napsáno, že…
Z vašeho postavení člena rady města bych čekal projev na o něco vyšší úrovní, než že se koukám na Soukupa. Zklamu vás, nedívám. Upřímně je mi u člena rady města líto váš projev a názory. Asi nikdy nezapomenu ne váš komentář k terminálu Dubina.
„Tolik hnusu a žluči vyplodit, to chce opravdu silnou náturu. Kluci, mám obavu o vaše zdraví. Brzděte. Upozorňovat na chyby je v pořádku, kydat už je malost.“
Z tohoto chápu, že vám podobné paskvily nevadí a vlastně jsou sympatické.
14.03.2019 10:54Crazym :
To mě zajímá, on je to fakt tenhle kašpar? https://ovajih.ostrava.cz/cs/radnice/organy-samospravy/zastupitelstvo/karel-malik :-)
14.03.2019 14:36Jp :
Crazym: :D asi to tak bude
14.03.2019 15:19Adam Třetí :
Jestli je to fakt tenhle kašpar, nelze se divit tomu, že malost strany ANO je stejně nízká, jako malost samotného Malíka :D Že se jim chce nabírat mezi sebe takový zpátečnický a zaslepený póvl neschopný argumentace… a jo, vlastně chce, on tam má v té každý v těchto vlastnostech kopírovat agenta Bureše :D
14.03.2019 17:41Adam Třetí :
*v té straně
14.03.2019 18:03Tonda :
Kdyby tohle byla rekonstrukce nějaké staré školy, řekl bych dost slušné ale jako nová budova..tragédie.
16.03.2019 14:20Budovy jako hlavní knihovna, budovy fakult, klidně i nemocnice – prostě významné budovy se mají stavět tak, aby děti našich dětí je chtěly mít za chráněné. Chci tady mít KVALITNÍ architekturu a tajně si přeji světovou úroveň:-)
Agribellum :
Dlouho jsem se tak nepobavil:-)
Ty smělé křivky, ty ochozy, ty ponorkoidní vitráže!
Jestliže ostravským medicínským studiím by slušel název Lékařská fakulta MUDr. Kuby Dařbujána, pro tohle je jediné označení: Nautilus.
Počet studentů VŠB-TUO:
2009: 24 013
2017: 13 123 (čísla za r. 2018 doposud nejsou známa)
Do tohohle trendu stavět leda Noemovu archu. Ale Nautilus je lepší nápad, vzhůru dolů!
Všechny ty CPIT, CENET, CNT, IVT a já nevím jaké ústavy mají problém, jak uživit ty baráky, postavené ze strukturálních fondů. Ze zoufalství organizují poradenství, jak žít z grantů, ze kterých žili doposud. Akorát po tom ani pes neštěkne. V MS kraji se žádný výzkum a vývoj nedělá, montovny mají leda zájem, jak co nejlaciněji vyráběly s minimální přidanou hodnotou to, co jim namalujou někde jinde.
A do toho tenhle Nautilus, aby měla mladá garda potenciálních úředníků na MSK, MMO, MOb a jiných vysoce produktivních institucích studovat Samuelsona:-) člověk si říká, že hůř už nejde, ale vždy je znovu a znovu mile překvapen.
16.03.2019 19:23rasta :
Nejvíce se těším, až konečně začnou promlouvat(nemyslím ne na soc. sítích a internetu) do novodobé místní architektury absolventi a snad i patrioti ostravské katedry architektury. A mimochodem, ten postup je přece vždy jasný. Architekt si dovolí, co mu investor zadá a jaké jsou jeho finanční možnosti. V případě VŠB jako státní instituce na periferii ČR daleko od Prahy to asi nějaký balík nebude. Ono přeci jen Vídeň je evropská metropole. Martin to se svými komentáři někdy přežene, což se mu povedlo i zde, ale tím maximálně vyprovokuje k reakci několik zdejších komentátorů. Někdy tady všichni klesáte na úroveň rádoby „komentátorů“ na FB. Angažujte se veřejně pro město. Myslím, že se konečně začlo něco po letech hýbat. A netahejte do toho furt politiku. Už se tady vystřídali všichni a obrázek si dokáže udělat každý, kdo chodí nebo jezdí po městě s otevřenýma očima.
19.03.2019 10:56Martin [msstavby.cz] :
rasta: Nová budova se dá postavit, vkusně i levně. Nemusí se obslehnout hlavní arch. prvky již stojící stavby.
Tohle není o penězích, ale mentalitě.
19.03.2019 11:25rasta :
Martin [msstavby.cz]: Částečně s vámi souhlasím. Neznám budget VŠB na tento projekt, ale s ohledem na náklady které stál kampus ve Vídní (492 mil. Eur) tak je to o penězích. A pokud vám jde o čtyři linky z jakýchsi roštů, které se tomu, co porovnáváte přibližují jen zdánlivě tvarem, tak to je fakt kopie jako „hrom“. Nechci se dotktnout vaší profesní cti, ale nazvat tohle hlavním architektonickým prvkem objektu je taky dost odvážné tvrzení. No pojďme od toho, realita bude stejně jiná, takže možná zbytečné vzrušení a vyvolávání skandálu…
19.03.2019 13:41Martin [msstavby.cz] :
rasta: 492 mi. Eur. je cena za vídeňskou budovu, což neznamená, že tolik musí stát i budova v Ostravě. A už vůbec to pak nemusí znamenat, pokud nemáme tolik peněz, že lacině zkopírujeme zalomení fasády, které je opravdu pro vídeňskou stavbu charakteristické. Tohle opravdu není něco běžného.
19.03.2019 14:30aggu :
Má cenu řešit kampus VŠB, když VŠB o žádnou úroveň novostaveb nestojí a dává to jasně najevo? Ne, že by to bylo u jiných univerzit jiné, beton se musí točit, ale u alma mater to mrzí…
19.03.2019 17:54Rado :
aggu: V tomto případě s aggu souhlasím, úroveň toho, co se na VŠB doposud postavilo, je hodně nízká a jak mi nedávno potvrdil jeden vysoce postavený člověk na VŠB, však ono stavět účelně, ne na krásu, znamená přeci hospodárně využité fin. prostředky. A pak celý kampus vypadá jak vypadá a táhne se to celou Ostravou, jen účel, chtít, aby se to i líbilo, to už je názor za hranou.
20.03.2019 07:11Jája :
Ono přirovnávat tuhle pidi přístavbu ke stávajícím budovám s fakultou ve Vídni, to už musí mít člověk velkou představivost :).
20.03.2019 08:13„Ono dělat machry a pak se hádat s prasetem, kdo bude spát u stěny“, jde lehce, ale tady jsme pořád ve fázi, kdy nákladná stavba by nám svázala ruce nejen zvýšenými náklady na stavbu, ale i velkými náklady na provoz a na údržbu a už by nám nezbyly prostředky na kvalitní výuku, kterou dělají kvalitní vyučující. Pořád jsme ve fázi, kdy se školství hádá o každou korunu a náklady na zvedání platů se kompenzují snížením osobního ohodnocení a prémií.
Ať si to postaví, mě zajímá jediné, aby se vyšvihli z doby, kdy pořád přetrvává mezi lidmi vtip, že nejtěžší je na ekonomce v Ostravě otevřít vstupní dveře. Aby přestali na VŠ nabírat mech a trávu, jen aby měli kapacitu, protože Ostrava je už opravdu pro zoufalce, které nevezmou ani do Prahy ani do Brna. Pak ti, co se jim daří a jsou v něčem dobří, zaniknou v té hromadě balastu a ono číst v pracovních inzerátech, chceme VŠ vzdělaného člověka, ale jen z ČVUT nebo z VUT, je pro ně určitě skličující.
Některé fakulty na VŠB už mají tradici, některé se snaží, tak jen tak dál. A pořádně ořezat fakulty, na které jdou už jen opravdoví idioti, kteří dvakrát nebo i třikrát ukončili studium na jiné škole hned po prvním roce :D.
Pokud budou produkovat kvalitní studenty, kteří mají šanci se uplatnit v oboru, tak nikdo na to v jaké budově studují si ani nevzpomene.
Martin [msstavby.cz] :
Jája: Ještě jednou, pokud člověk porovná architektonické ztvárnění. Představivost nepotřebuje žádnou.
20.03.2019 08:25aggu :
Jája: Utápíš se v klišé. VŠB je s ČVUT nebo VUT naprosto srovnatelná škola, čili naprosto nevýznamná. Což platí pro všechny české univerzity obecně. To jen v Praze a legračně i Brně mají vlhké představy o své nadřazenosti, přitom každý druhá německá nebo třetí čínská vesnice má lepší ratingy. O USA nebo GB se ani bavit nemusíme.
20.03.2019 08:44Mimoto, jsou fakulty VŠB, třeba HGF, jejichž diplom má, na rozdíl od diplomů jiných českých technik, pořád váhu.
Jája :
Martin [msstavby.cz]: Ta budova ve Vídni má to úplně jiný půdorys, objem, není to pouze přistavěna na nějakou pravidelnou původní budovu, je šikmá na všechny strany a má další nepředvídatelné prvky, vnitřní prostory jsou obrovské, úplně někde jinde. Jen ta jejich knihovna by hravě strčila prostorově do kapsy tohohle trpaslíka.
20.03.2019 09:01Co má ta stavba v Ostravě z toho? Prostě jediná nepovedená zelená vlnovka, která by to mohla vzdáleně připomínat.
Prostě hodně ekonomicky pojatá stavba a hodně ekonomicky provedené vnitřní prostory.
A třeba je v tom Ostravská malost, ale asi tak v tom, že Ostrava je malá. Češi si obecně po dlouhých letech pod někým na malost zvykli a dokážou se řádně podceňovat.
VŠB prostě nepřitáhne davy, kvalitních studentů, aby utáhli „velkou opičárnu“. Vybudování velkého úspěchu neprovází budování obrovských staveb, ale ti lidi, kteří tam učí a ti lidi, kteří z té fakulty vyjdou. Ti to posunou a pak budou možná i peníze na nějaké mega super stavby.
Tak nebuďte smutní z toho, co se staví. Ve Vídni taky určitě nepostavili prvně tohle monstrum a pak až se zabývali vyučujícími a studenty.
Prostě kulháme za světem.
Jája :
aggu:
20.03.2019 09:10Já se neutápím v klišé, to se Ostrava musí dostat z klišé v rámci ČR, pak se můžeme poohlédnout, co se staví ve Vídni.
Celá ČR je opravdu v porovnání se světem nevýznamná, ale svět nedohoníme, když budeme stavět monstra :).
S těmi inzeráty a podsouváním u pracovních pohovorů, kdo je asi lepší, jsem se setkal bohužel i u firem v Ostravě.
Nyní je všude nedostatek lidí, tak snad je to už přešlo, když kdo na to má, jde jinde a zpět se nevrací.
Napsat že „ostravští studenti budou mít pocit spáchat sebevraždu nejen díky svým výsledkům, ale také díky tomu, kde se nacházejí“, jde lehce, ale přes ty klíšé a malost se vzhledem stavy nikdo nedostane :D.
aggu :
Jája:
20.03.2019 09:28Blábolení, Ostrava není „člověk“ který se musí „z něčeho“ dostat.
Příměr, který použil Martin, se týkal pouze a jedině budovy. Tu zevšeobecňující omáčku sis tam nakydal sám ;)
Jája :
aggu: Pokud by mu šlo jen o budovu samotnou, tak tam pro příště nenapíše tohle:
20.03.2019 09:34„Bohužel vnitřní prostory obšlehnuty nebyly a stále tak ostravští studenti budou mít pocit spáchat sebevraždu nejen díky svým výsledkům, ale také díky tomu, kde se nacházejí.“
Tak tu budovu můžete rozebírat vzhledově z jaké strany chcete, ale ta jediná věta ten článek posouvá významově úplně někde jinde, pokud by si tu jednu větu odpustil, tak ano, někdo obšlehl nepodařeně jeden vzhledový prvek :D.
Jája :
Martin [msstavby.cz]:
20.03.2019 09:36Tak ještě jednou. To jsem rád, že se u příspěvku objeví červeně, že příspěvek čeká na schválení a pak zmizne. Před čím, že nás tu kdo chrání?
Ta budova ve Vídni má to úplně jiný půdorys, objem, není pouze přistavěna na nějakou pravidelnou původní budovu, je šikmá na všechny strany a má další nepředvídatelná prvky, vnitřní prostory jsou obrovské, úplně někde jinde. Jen ta jejich knihovna by hravě strčila prostorově do kapsy tohohle trpaslíka.
Co má ta stavba v Ostravě z toho? Prostě jediná nepovedená zelená vlnovka, která by to mohla vzdáleně připomínat. Hodně staveb v historii se něčím inspirovalo a mnohdy to nezakrývají.
Podle vizualizace je to prostě hodně ekonomicky pojatá stavba a hodně ekonomicky provedené vnitřní prostory.
A třeba je v tom Ostravská malost, ale asi tak v tom, že Ostrava je malá. Češi si obecně po dlouhých letech pod někým na malost zvykli a dokážou se řádně podceňovat.
VŠB prostě nepřitáhne davy, kvalitních studentů, aby utáhli „velkou opičárnu“. Vybudování velkého úspěchu neprovází budování obrovských staveb, ale ti lidi, kteří tam učí a ti lidi, kteří z té fakulty vyjdou. Ti to posunou a pak budou možná i peníze na nějaké mega super stavby.
Jája :
Martin [msstavby.cz]:
20.03.2019 09:53Tak ještě jednou. To jsem rád, že se u příspěvku objeví červeně, že příspěvek čeká na schválení a pak zmizne. Před čím, že nás tu kdo chrání?
Ta budova ve Vídni má to úplně jiný půdorys, objem, není pouze přistavěna na nějakou pravidelnou původní budovu, je šikmá na všechny strany a má další nepředvídatelná prvky, vnitřní prostory jsou obrovské, úplně někde jinde. Jen ta jejich knihovna by hravě strčila prostorově do kapsy tohohle trpaslíka.
Co má ta stavba v Ostravě z toho? Prostě jediná nepovedená zelená vlnovka, která by to mohla vzdáleně připomínat. Hodně staveb v historii se něčím inspirovalo a mnohdy to nezakrývají.
Podle vizualizace je to prostě hodně ekonomicky pojatá stavba a hodně ekonomicky provedené vnitřní prostory.
A třeba je v tom Ostravská malost, ale asi tak v tom, že Ostrava je malá. Češi si obecně po dlouhých letech pod někým na malost zvykli a dokážou se řádně podceňovat.
VŠB prostě nepřitáhne davy, kvalitních studentů, aby utáhli „velký pavilón opic“. Vybudování velkého úspěchu neprovází budování obrovských staveb, ale ti lidi, kteří tam učí a ti lidi, kteří z té fakulty vyjdou. Ti to posunou a pak budou možná i peníze na nějaké mega super stavby.
aggu :
Jája: Jak by si definoval slovo „malá“? ;) A třeba v případě Gongu by si použil jaké slovo? „Velká“?
20.03.2019 10:01LOL
No je vidět, že jinak uvažovat nedokážeš… Což neomlouvá tvůj poslední odstavec, který je zcestný úplně.
Jája :
aggu: Njn ale slova o malosti, dnu a sebevraždách studentů ze svých výsledků tu už dostal Martin hned na začátku článku, ještě před fotkami :D.
20.03.2019 10:49Jsi jeden z těch, kdo přečte nadpis a podívá se na fotky?
Bych o tom jinak nepsal a přikývl „Ano, někdo něco použil z jiné stavby“ a basta fidli. Z pohledu architekta to asi nevyhraje světou architektonickou soutež, ale když už do vzhledu objektu tahá malost Ostravy, slova o dnu a kvalitě vzdělávání v Ostravě :D?
Ostrava je tak velká jak se cítí. A ten text před fotkami, to je jen fňukání nad tím „ach jo, zase nás neuvidí ve světě, zase zapadneme“.
A jestli se ti nezdá myšlenka, že vybudovat si pověst kvalitou uvnitř a pak se dívat dál, co zlepšit, protože nám ta kvalita dotáhne peníze, tak tady pak můžeme mít les mrakodrapů a velkých budov jako v Číně, ale budou prázdné jako město duchů, lepší půjdou pryč, na kulisy je tu neudržíme.
Já jsem šel na fakultu, která zdědila rozpadlé ošuntělé baráky, ale uvnitř byla kvalitní včetně vyučujících, studentů, které prosili zkouškami, a neustále zlepšovali vybavení pro výuku a všichni byli rádi, že tam studují. Objekty, kde sídlí, se zlepšují doteď, protože jsou studenti, kteří se tam při určité úrovni studia udrží, tak jsou peníze a třeba za pár let si postaví něco jiného :).
Mě by se teda dobře nedýchalo v budově, která by třeba byla daleko lepší než je ta ve Vídni, pokud by o mě někdo psal, že mám deprese z výsledků a myslím na sebevraždu :D.
rom :
Doložení malosti Ostravy a neschopnosti našich regionálních politiků. Je to vznik nového státní orgánu možná na úrovni ministerstva – Národní agentury pro sport. Navrhoval to poslanec Hnilička z ANO. Hlasovalo se minulý týden ve 3. čtení, takže to jde do Senátu.
Neřeším oprávněnost vzniku této agentury, ale to se schválilo. OK. Proč ne. Byl tam návrh přesunout agenturu do Ostravy – a hle. Hnutí ANO hlasovalo pro pouze 4 hlasy, naopak opoziční poslanci v mnoha případech, i když byli proti agentuře, hlasovali pro. Někteří poslanci ANO – regionální – se buď zdrželi, nebo byli omluveni – třeba paní Ožanová, p. Vondrák. Naopak opozice byla prakticky jednotně pro. Možná naschvál, aby Hnilička musel jezdit do Ostravy.
Domnívám se, že by to byl zásadní průlom v postoji Prahy k Ostravě. Opět si necháváme srát na hlavu. ANO se odvděčilo regionu za nejvíce hlasů a poděkovalo Praze, že tam vyhráli v komunálních volbách. Je to fatální selhání našich regionálních příslušníků ANO, kteří mají plnou hubu, jak stíhají funkce a jak mohou být v centru dění v Praze pomáhat regionu.
Pro přesunutí do Ostravy bylo 63 hlasů, 69 proti. Viz stránky sněmovny. Opravdu si nemyslíte, že by v Ostravě podobný orgán mohl být, když jich je plno v Brně, Olomouci a ostatních městech?
Proč nikdo tyto lidi nekonfrontuje s touto věcí! Regionální noviny mlčí.
Pořád je řešení – shodit to v Senátu a vrátit zpět, ale to by musel někdo řešit!!!
20.03.2019 11:09Moon :
rom: Jojo, bohužel. V Ostravě nelze spoléhat na stát, vždyť tam neopraví ani tu blbou železnici (viz článek na MS deníku – ostravský uzel posunut na rok 2024, rekonstrukci hlaváku ale SŽDC neplánuje ani výhledově). :)
20.03.2019 11:40Naopak: než brečet, že k nám stát nepřerozděluje peníze, je třeba lákat investory a rozvíjet soukromý sektor, dokud nás úplně nerozdrtí Poláci…
Martin [msstavby.cz] :
Jája: Chrání před neslušnými slova a jeho částmi. Bohužel, český internet moc slušnosti nepřeje.
O to to je horší, ekonomická stavba, co vykrade důležitý prvek. Chápu, že hodně lidí s tím problém nemá, ale já bych se jako autor propadl hanbou.
„A třeba je v tom Ostravská malost, ale asi tak v tom, že Ostrava je malá. Češi si obecně po dlouhých letech pod někým na malost zvykli a dokážou se řádně podceňovat.“ Tak to je ale smutné, ne?
Ještě jednou, vkusná budova se dá postavit i levně. Nemusí se hned mluvit o „mega super stavbách“…
21.03.2019 12:51Mx :
Šel jsem tento tyden shodou okolnosti kolem nove budovy univerzity Palackého v Olomouci. Bylo mi z toho hodne smutno, jak se to da delat taky ze statnich penez a jen o 100 km dále. Od kvality materiálů, tvary, spoustu zajimavych prvků, upravu okoli atd. Pritom zadny kýč
23.03.2019 09:18aggu :
Mx: Současné vedení Ostravy veřejně přiznalo (Šebestová nebo Bajgarová, už nevím), možná mimoděk a nechtěně ;), že kvalita veřejného prostoru až dosud nebyla v Ostravě téma. Tím je řečeno vše. A týká se to všech veřejných institucí v Ostravě, VŠB tuplovaně. Stačí se podívat, jak vypadají budovy v majetku státu, třeba soudy nebo policie..
23.03.2019 21:17Takže slovy Davida Černého, děkujeme všem odpovědným za ty „promr*ané roky“.
balde :
už se těšíte na tu krásu? :D https://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/ekonomka-se-chysta-na-presun-do-poruby-uz-pod-novym-vedenim-20200126.html
30.01.2020 20:11cervik :
Ve videu cca v 32min jsou zabery na vizualizaci ekonomicke fakulty, ktera se uplne lisi od minulych vizualizací.
05.01.2021 22:21https://youtu.be/C7Uz_YmO2Nk