V blízkosti Masarykovo náměstí, přesněji v proluce na ulici Dlouhá, plánuje město Ostrava vybudovat veřejné toalety.
Veřejné toalety vzniknou v tomto prostoru
Obdobné veřejné toalety vznikl v Komenského sadech. Informovali jsem v tomto článku ZDE.
V blízkosti Masarykovo náměstí, přesněji v proluce na ulici Dlouhá, plánuje město Ostrava vybudovat veřejné toalety.
Veřejné toalety vzniknou v tomto prostoru
Obdobné veřejné toalety vznikl v Komenského sadech. Informovali jsem v tomto článku ZDE.
hugo :
„Jedná se o stavu dočasnou, s dobou trvání do 31.12.2038“ Nic proti hajzlíkům, ale nebylo by lepší, kdyby v té době už na tom rohu konečně stál pořádný dům?
Pat :
Takže slovo “ dočasně “ v Ostravě znamená 15 let , bomba , někteří z nás se dostavby centra už možná nedožijí .. kdyby ty záchody aspoň stály za to , ale město má v plánu přesně to , čeho se všichni báli , postavit tyhle ohavné buňky přímo do centra . Ať žije Ostrava .
Crazym :
Ale, že se s tím serou aby se mohlo pak pár lidí vysrat 🤪
08.04.2024 15:45David :
Mě by zajímalo který debil vymýšlí ty názvy projektů prý „SMART WC“ co všechno za smart funkce to WC tedy bude mít? … Alexo spláchni, Alexo podej papír?
Michal :
„modulární mobilní buňky“
„stavba dočasná do roku 2039“
Tohle je výsměch a sprostá drzost na pár facek.
Mx :
Holt domluvený kšeft je domluvený kšeft. A že je to pro Ostravu je nesmírně špatně, asi nikdo na magistrátu nechápe. Jinak to opravdu není možné.
Hrdý Ostravák :
Já bych ten termín prodloužil ,záchodky tam budou až do roku 2139. Nikdo z nás se nového Masarykáče,žel,nedožije.
08.04.2024 21:34PetrK :
Pořád se ještě někdo diví, že mladí lidé nemají zájem v Ostravě zůstávat? Co by tady dělali, když vidí ten žalostný přístup města k veřejnému prostoru, vymáhání pravidel při parkování, cykloinfrastruktuře apod. Rozhodují přesně tyhle detaily, ne to, že se tu postaví nějaké mrakodrapy nebo koncertní síň.
JOaNE :
PetrK: Tak myšlení, že kvůli WC a cyklo infrastruktuře z Ostravy odcházejí mladí lidé, mě dneska nejvíc pobavil 😄.
09.04.2024 22:51Parkování je místy na prd, ale je to město, a kde jinde ve městech není?
Ještě když jsou mladí a mají malé děti, tak jo, školky jsou fajn, ale většina, co odešla z našich známých, a že jich bylo, si nedokázala představit, že tu jejich děti chodí do školy.
Jen jedni tu neměli polskou základní školu.
Prostě to tu měli v uvozovkách za „nečistou díru plnou neřesti nevhodnou pro děti“. A to většina tu udělala vysokou školu a i pracovala nějakou dobu.
Přestože s tou dírou to je pravda, tak v některých školách v některých částech Ostravy a raketoví inženýři z těch dětí opravdu nevyrostou, celkový obraz u těch lidí nespravily ani světlé výjimky.
A že máme i hodně dobré školy.
Celkově, když k tomu vezmete drahé nájmy k mizerným platům, tak co by tu mladí lidé dělali?
Už kdysi byl rozdíl v ceně za práci jinde propastný a argument, že jinde jsou nájmy nebo byty dražší, byl lichý, i tak v součtu zbytek dával víc.
Ostravě a lidem v ní je třeba rozumět a to je hodně tvrdý oříšek pro lidi, kteří k Ostravě přičichnou. Nakonec i někteří rodilí Ostravaci utekli pryč a za covidu byl exodus úplně.
David.Witosz :
Zdravím ve spolek.
Na úvod, toto není akce MOaP, ale MMO na pozemku který spravuje MMO. Pro ujasnění prvního pádu „Kdo? Co?“
A teď doplňující informace.
1) WC v Komenského sadech je WC ostrovního typu, tedy není připojeno na sítě. O to dražší jak pořízením, provozem, údržbou.
2) Toto WC je umístěno v místě, kde sítě jsou a tedy lze se na ně připojit. Toto WC tedy nemá být ostrovní (nebo teda já osobně bych nechápal proč by tam ostrovní = dražší varianta měla být)
3) Stavba dočasná … no jasně, že nikdo nechce aby tam bylo WC do roku 2038, ale pro stavební úřad tam něco napsat musíte. A já osobně bych taky dal termín, pro sichr, víc do budoucnosti, než brzké přítomnosti.
4) Naproti se začne v druhé polovině dekády stavět parkovací dům s živým parterem. To by mělo velmi, velmi pomoci zastavět tuto a jiné proluky v okolí.
5) Ostravské stavební předpisy a parkovací minima v historickém jádru. Pokud se s tímto něco udělá (a že to může být velmi brzy) pak opět dojde k zvýšení šancí zastavět proluku co nejdříve.
Takže na obhajobu kolegů z magistrátu, neberte rok 2038 jako něco dogmatického a zkusme trošku vnímat prostor více do široka, v souvislostech.
Hezký den Vám všem ;)
10.04.2024 09:44JSjr. :
Termín povolení dočasné stavby je jen číslo, vůbec to neberte jako souvislost s nějakým trvalým řešením.
Je to jen z důvodu, aby dočasné povolení nemuseli prodlužovat.
Modulární buňka je nejlevnější řešení bez potřeby stavebních zásahů a není třeba ji bourat, prostě se odveze. Nepotřebujete projekt a stavební povolení, je plně vybavena, šetří čas. A i buňka může vypadat hezky. Je spousta WC, které je z buněk a ani byste to neřekli.
10.04.2024 09:44Michal :
Tak já teda zkusím trošku vnímat prostor více do široka, v souvislostech, jo? Květinová síň je kolik roků proluka? Ta vietnamská hrůza naproti je kolik roků proluka? To parkoviště hned vedle je kolik roků proluka? Jo a to pole, které je dnes součástí Masarykova náměstí, je kolik že desetiletí prolukou?
Mx :
D. Witosz: neberte si to Vy osobně, ale zeširoka a v souvislostech tady máme odporné buňky na top místech Ostravy, i přes mediální nelibost některých politiků, zůstane jen u slov a nadávek občanů a nic se nezmění. Turisti si to budou fotit, to bude pecka ten kout náměstí. A po 34 letech rozvoje Ostravy v souvislostech máme odporné proluky i kolem náměstí – JEDINÍ v ČR bych tipoval. Pořád hledáme důvody, proč to nejde, ale s tím lze vystačit pár let, ne 34 let.
10.04.2024 18:41Szczur :
JOaNE: PetrK: Oba opakujete starou mýlku.
V mnoha „systémově zanedbaných“ částech země se na úbytku obyvatel výrazně podílí vysoká míra odchodů a nízká míra příchodů. V Ostravě nikoliv. Z Ostravy neodchází, na poměry celé země, nijak neobvyklé množství lidí. Úbytek obyvatelstva Ostravy je způsobený prvotně tím, že do Ostravy jen zcela mizivé množství lidí PŘICHÁZÍ. Jediný způsob, jak pokles zastavit, je zvýšit počet příchozích. Počet odchozích nikdy nebude nižší; právě naopak, „živější“ města mají dokonce ještě vyšší míru odstěhovalých (v jejich případě kompenzovanou vysokou mírou přistěhovalých).
Souvislost mezi úbytkem obyvatelstva a pocity současných obyvatel Ostravy prostě neexistuje. Souvislost existuje mezi úbytkem obyvatelstva a pocity lidí, kteří v Ostravě NEŽIJÍ.
10.04.2024 18:55Jinými slovy, pokud mluvíme o demografii, na skutečném stavu města záleží mnohem méně, než si myslíte. A mnohem více, než si myslíte, záleží na mediálním obrazu města ve zbytku země. Ta realita samozřejmě taky není nic moc, ale to je pro počet obyvatel téměř nepodstatné. Podstatné je, že mediální obraz města je lživý; mnohem horší, než realita. Na tom rozhodně nic nezmění veřejné WC, „pravidla parkování“ ani „cykloinfrastruktura“. Mrakodrap nebo koncertní síň mají sice malou, ale alespoň nějakou šanci ovlivnit mediální obraz města, a tím i demografický vývoj.
JOaNE :
https://m.youtube.com/watch?v=2oj0u8NHMJA
10.04.2024 18:58JOaNE :
Szczur: V hlavě jsem si prošel počet kamarádů a známých, co zmizli z Ostravy jen za covidu.
10.04.2024 20:3932 jich bylo a od té doby přibyly do jejich rodin čtyři děti.
A předtím? Už se ani nedopočítám.
Ono když chcete dělat něco pro lidi a poznávat je, tak i víte, proč odešli. Přímo hrdým Ostravakum by to neřekli, bo by dostali po čuni.
Do toho máte děti a u každého ve třídě min. 26 párů rodičů. Tak víte, kterému děcku odešli ze třídy kamarádi. Předtím ve školce jiní rodiče.
No sečteno a podtrženo, pocity marnosti ohledně budoucnosti jejich dětí, když budou žít ve městě, v odstěhování hrály zásadní roli. Žili v Ostravě nebo do ní přišli s nějakou představou a tu tady nenašli.
Vždy vítězí klid na dědině, vlastní domek se zahradou, příroda hned za vratký a malotřídky pro děti. Tady jen část si nechala práci.
Mediální obraz je takový jaký je. Někteří malují vše na růžovo, jiní ho nedělají vůbec.
Jiní včetně některých politiků, když se mluví o koncertní hale nebo o knihovně, ci domu umění kvičí proč? Přitom jenom dostat se v Ostravě za kulturou do divadla je takřka nereálné.
A to výkřikují do světa přes všechny média. Jo tak pro Baník by chtěli nový stadión nebo další arénu.
Pak to vypadá, že tu žije jen pár opilců, co fandí Baníku a velí jim politici, které si zvolí.
Mx :
Odchod za město není ještě takový problém, většinou to město nadále hodně využíváte. Horší je odchod zcela mimo region. Na druhou stranu zapomínáme, že Ostrava na rozdíl od jiných středně velkých měst má obrovskou zalidněnost okolí díky mnoha dalších měst. Ať ti Ostravu taky využívají, z toho pohledu nemusí být úbytek tak tragický, protože jsme prostě pořád centrem obrovského regionu. Že by se měl trend zvrátit, o tom ale žádná. Bo tu zbydou jenom důchodci. Jo a taky, nemůže tady být samozřejmě tolik mladých lidí, jako za Husákových děti před 20 lety, to je taky přirozený proces. Já osobně napočítám v okolí tak zhruba 15 odchozích a 10 příchozích a věřte nebo ne i ze vzdálených koutů republiky.
10.04.2024 22:00JOaNE :
Mx: Tak odchod za město je problém, pokud už to není místní část, no a ti známí nešli někam blízko Ostravy. Zatím to možná není takový problém jako v Praze, ale může být snadno větší.
10.04.2024 23:25Ráno ti lidi pouze zaplní silnice do práce a parkoviště auty a zhoršují tak prostředí místním.
Vymýšlí se pak hloupé parkovací zóny, kolem obchodů jsou závory, kurnik už jak v Brně a podobné píp se vymýšlí, ale míst nepřibude.
Odpoledne ucpou silnice zase cestou domů.
MHD nepoužijí, protože nějaká chytrá hlava udělala přestupní uzly kdesi v dupě a další v dupě plánuje. Takže misto ekologického autobusu, který se dotuje, a který jel na ÚAN, jede xy aut.
Obchodů je v kraji tolik, že ty se už delší dobu jen přitahují mezi sebou. Přínos? Čistá „0“ a zase méně místa pro místní lidi.
Někteří dojíždějící v rámci času tu potřebují školku nebo školu blízko práce pro děti, zase méně prostoru pro místní. Platí to město, ale oni tu daně neplatí.
Město dotuje kroužky, sport, kulturu, kterou využívají, ale z těch lidí nic nemáte.
Pak vychází články, že v městě pro půl milionů lidí bydlí 280 tisíc. Budou pusté byty, ale kolem samý domek a plot a dál klidná příroda pro ty lidi z města. A ještě od těch domkářů slyšíme, že si dovolíme přijet pod hory o víkendu. Od těch samých, co přes týden zasírají autu Ostravu od brzkého rána do večera.
Jen za pár let třeba Poruba má -10 tisíc lidí. A to je ta lepší část Ostravy. Příroda na všechny strany na kole za pár minut, ale bydlení tu dusí Heimstaden. Sehnat něco v osobním vlastnictví? Pomalu nereálné.
Tak nevím, na co si někteří hrají.
Když se najde dobré místo, bydlí se tu dobře.
Prezentace kulhá a řeší se tu wc u náměstí a chodník.
Ono i v době, kdy jsme se tu stěhovali, byl pro nás jediný mediální obraz Ostravy Baník a Stodolní. Hlavně „Balík číčo“.
A pak spousta vtipů na havíře, kteří už tu nebyli, na místní školy atd.
A některým přístupem se ty vtipy dodnes potvrzují
Dan :
JSjr.: Celkem odvazne psat, ze stavba nepotrebuje povoleni pod clankem o zahajeni uzemniho rizeni. Coz je pro neznale jednou z forem povoleni vydavaneho stavebnim uradem.
Ano, tyto stavby mohou vypadat i dobre. Kde se tak v Ostrave stalo? Pod lavkou na Karoline, kde v mobilni bunce maji zazemi ridici DPO?
Nebo v Komenskeho sadech, kde zachody vypadaji jak opici voliera a navic jsou zcela nevhodne umisteny? Bylo podrobne popsano i zde.
Obecne me unavuji ty reci politiku o tom, ze zastavbam proluk brani parkovaci limity.
Brani jim jine veci. Ostrava nena ekonomickou silu na to, aby zde investori staveli. A nadale ji ztraci. Parcely jsou v pesi zone a zde parkovaci limity…. Asi tezko.
Zabednenost stavebniho uradu pro MOaP.
Investori, co v mistni mentalite Ostravy chteji stavet domy s nadstandartnim poctem parkovacich mist, protoze maji pak vyssi zisk.
Podivejte se do jinych mest, jak se v nich zastavuji proluky. Se STEJNYM stavebnim zakonem.
Ostravske stavebni predpisy (byt si myslim ze by se mely vydat takove, ktere budou pro celou zemi stejne) mohou byt prinosem. Politicke reprezentaci vsak pak odpadne vymluva, ze za minimalni vystavbu muze nefunkcni zakon.
11.04.2024 06:29Mx :
JOaNE: Lidé bydlící za městem tady pouze např. nezatěžují silnice, oni sem jezdí pracovat a/nebo utrácet svoje peníze a v těch firmách, kde pracuji, ty firmy jsou třeba ostravské. Akorát se na večer vracejí za město nebo do beskyd. Proto je horší, když nám lidé odcházejí úplně mimo region. Se špatnou image regionu, ne vždy právem, s tím souhlasím, ale podle mě jde i o geografickou polohu, ani lepší image a stav regionu nezpůsobí, že se sem přestěhujete z Plzně nebo Brna nebo Jihlavy.
11.04.2024 11:28JSjr. :
Dan:
Prosim vás, píšu, že nepotřebuje STAVEBNÍ povolení. Článek uvádí, že bude vydávat územní řízení a sám ještě dodatkuje, že tentokrát nestačí pouhý územní souhlas, protože uznal za vhodné, že je tady potřeba oslovit i další účastníky/soukromé osoby, které se mohou cítit tímto WC dotčeni. Zřejmě kvůli tomu, že WC bude „přilepeno“ na budovy třetích osob.
Takže běžný je územní souhlas, jednoduché povolení, které lze vyřídit rychle.
Co se týče WC, co třeba náměstí družby? https://fajnovaporuba.cz/p/revitalizace-namesti-druzby-park
12.04.2024 14:07Jak píšu, ani nepoznáte, že je to unifikovaná buňka.
Co třeba Ostrava JIH na nově zrekonstruovaném náměstí?
Nebo menší typ buňky – smart WC zde: https://ovajih.ostrava.cz/cs/o-jihu/tiskove-zpravy/verejne-zachody-na-jihu-ziskaly-posilu-ve-forme-smart-wc
abc :
Ve 21. století je kvalitní veřejné WC v metropolích krajů jejich významnou součástí, odpovídá tomu i rozsah diskuse. Ostrava nijak nezaostává, ba naopak boduje. Ve městě na soutoku Labe s Orlicí se nyní staví fakulta za 7 mld. korun, ovšem k čemu je člověku nějaká fakulta, když potřebuje nutně na WC.
12.04.2024 18:59David.WItosz :
Mx: Michal: Zdravím.
Díky že jste začali vnímat prostor „do široka“. Nemohu zodpovídat za léta 90´, kdy někdo podepisoval choré nájemní smlouvy, ani za léta rekonstrukce náměstí, kdy někdo naprosto odflákl kontrolní činnost. Mohu však popsat co se děje v lokalitě nyní, v posledních 5 letech co jsem já osobně v úřadu a co se v lokalitě chystá.
1) Bouda od katovických rurek byla po dlouhém boji a za značné prostředky „vykoupena“. Tato chyba, kterou někdo spískal desítky let zpět byla vyřešena a jak je vidno, prostor je již prázdný a čeká jej brzká demolice.
2) To samé čeká trafiku vedle, má smlouvu vždy prodlužovanou na pár měsíců a zmizí ve stejný moment jako bouda od katovických rurek.
3) Na proluce, ve které je parkoviště, proběhla architektonická soutěž (byl jsem při definici podmínek a v následné porotě). Projektuje se parkovací dům, s živým parterem. Navíc dům bude v konfiguraci, že jej lze v budoucnu přestavět na dům bytový.
https://www.cka.cz/souteze/databaze/parkovaci-dum-za-katedralou-ostrava
4) Přípravy parkovacího domu pokračují v plné proudu a po jeho postavení dojde k zrušení parkovacích míst kolem chrámu a rekultivaci plochy na piazzettu.
5) Soukromý vlastník „plechové boudy“ sleduje přípravy parkovacího domu a rovněž plánuje investici na svém pozemku, stejně jako pozemek po květinové síni, který je v majetku města.
Tohle vše je několik posledních let práce, která se brzy změní (jak já říkám) v „maltu a cihle“. Informace o tom jsou sice v éteru, ale pro Vás jsem je zde raději sumarizoval ;) Takže ano, boudy tam zatím jsou, ale v okolí již několik let probíhají přípravy (výkup a výpovědi nájemních smluv, sondy, projektová dokumentace) na radikální změnu okolí.
Vždy když se nějaký prostor totálně zaplevelíte (jako v tomto případě) pak dá mnoho práce jej dát opět do pucu. A nejde teď o nějaký úklid odpadků, jde například o scelení pozemku, kdy právě nevýhodná nájemní smlouva blokovala pozemek na 90+ let, jde o desítky let kdy byl zaplevelen pozemek parkoviště sítěmi, teď je bude potřeba všechny přeložit a nově nakonfigurovat, jde o samotnou přípravu projektové dokumentace, která v našem legislativním prostředí trvá několik let.
Snad Vám nyní tento pohled „do široka“ ukazuje, že věci nestagnují, naopak se prudce mění a brzy na vlastní oči zjistíte, že nekecám ;)
Hezkou neděli Vám i čtenářům.
Yann :
David.WItosz: Dobry den, dekujeme za info. Prosim, kdyz uz jste tady, nemate bejake blizsi informace k projektu “Jindrich Plaza”? Diky
14.04.2024 10:53Roman :
David.WItosz: Jsme východ a dlouho jim budeme. Nezaregistroval jsem západního politika, který by se rozplýval nad parkovacím domem na kraji pěší zóny a hlavního náměstí centra města. Očividné nadšení z domů za stamiliony s minimálním dopadem je až zarážející.
Jo možné, že prostor kolem katedrály se vyčistí od kolika aut? Cca 30 povrchových stání? Zároveň však parkovací dům přitáhne stovky nových aut, které budou chtít v domě parkovat. Ve finále to jen zvýší dopravní zátěž v historickém jádru. Na to město, pokud připravuje projekt pečlivě, dopravní analýzu mít musí.
ŽÁDNÝ parkovací dům nenaplní to, že auta budou dále ničit dlažbu v historickém jádru. Namátkou z posledních dní – Jiráskovo náměstí, Masarykovo náměstí, Karolina, Poštovní, Reální apod. Navíc mnozí si určitě všiml, že na mnoha místech se pěší zóna boulí a podloží bobtná. Ten malý opravený kousek centra je na hranici životnost.
Namísto vymáhání špatného parkování a jeho dodržování se zde staví chrámy pro dojíždějící automobilisty. Vše podpořené „odbornými“ diskuzemi MAPPY, která ze strachu ztráty výplaty, nekomentuje nijak nesmyslné záměry města a ještě je podporuje.
14.04.2024 20:05rom :
David Witosz:
jsou prosím nějaké konkrétní termíny? díky
15.04.2024 09:57Crazym :
Tak včera jsem se potkal s peticí proti této stavbě. Docela jsem se zasmál když mě oslovili… NIMBY efekt úřaduje na Zámecké 7 a šíří se dál 😀
25.04.2024 13:23Pražák :
Ostrava je panoptikum nejhorší centrum v EU. Na IIHF nedokážete centrum upravit. Slušně řečeno vy*es* ve centru. Toaletu bude u té steny ?
26.04.2024 23:57