V Ostravě budou 4 přestupní terminály

Video

Aleš Boháč (ČSSD), náměstek primátora Ostravy: „Město má v nejbližších 4 letech ambiciózní plán, a to v tom, aby se vystavěly terminály. Získali jsme evropské peníze na hlavní nádraží a chceme změnit celou jeho logistiku, získali jsme 200 milionů korun na vybudování terminálů Hranečník, dneska se rekonstruují Svinovské mosty a bude se připravovat terminál na straně jižního města.“
Součástí všech terminálů budou parkoviště, kde mohou řidiči nechat auta a dále už pokračovat MHD. 

Tramvajová zastávka Nová Karolina do konce září – odkaz na video

infoportaly.cz

Související články

  • žádné související články, zkuste tagy pod nadpisem..

Komentáře

  1. Tomas T. :

    No …. ja nevim…. byl bych rad optimista, ale opravdu nevim jestli tento projekt bude mit uspech. Nechali by jste stat sve auto na hranecniku a jeli by jste do centra tramvaji? Co si o tom myslite vy ostatni? Myslite ze bude parkovani na hranecniku placene?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  2. Miv :

    Terminál = Nádraží nebo Parkoviště?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  3. Summerboy :

    Já předpokládám, že parkoviště P+R bude placené, ale velice, velice mírně, opravdu pár korun na celý den, a že to bude hlídané. Oplocené a hlídané. V tom případě nevidím problém ani s necháním auta na Hranečníku.
    @Miv: Terminál je dle mého konečná příměstských autobusů z daného směru, parkoviště P+R a zastávka MHD. V případě Svinova samozřejmě i blízké nádraží :-).

    Thumb up 0 Thumb down 0
  4. Tomas T. :

    Summerboy: ano ano… tak to samozrejme je mysleno a prezentovano. Dojet na to misto, nechat tam auto, a jezdit po ostrave pouze v MHD.
    A jak bude to prakoviste reseno, to se nechme prekvapit. Aby to nedopadlo jako v centru, kde sice je pak co bybira parkovne, ale kdyz se ho zeptate co v pripade ze vam auto vykradou, tak odpovi ze on jen vybira parkovne, a neni tam od toho aby resil jestli auto nekdo vykrada nebo ne.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  5. X236K :

    Terminal na Hranecniku… OK. Jestli bude mozne se od nej dostat rychle a levne do centra, pak proc ne. Dovedl bych si predstavit treba denni parkovne + dve jizdenky na cestu do centra treba za 50. Terminal na Dubine je naprosty nesmysl. Nedovedu si predstavit, kdo by ho mohl potrebovat.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  6. Summerboy :

    @x236k: Do centra Ostravy to jsou z Hranečníku dvě zastávky tramvají, takže úplná pohoda. Terminál na Dubině asi proto, že holt jsou čtyři světové strany, tak chcou i něco na jihu. Což si nemyslím, že je špatně.. výhledově by odtamtud mohljezdit i bus na letiště, až budou jezdit ty vlaky po nových kolejích tak přeplněné, že se tam lidé nebudou moct narvat :-)

    Thumb up 0 Thumb down 0
  7. X236K :

    Summerboy: no pamatuju se, ze z Hranecniku do centra to sice je kousek, ale intervaly tam jsou jako u sobich sprezeni na Cukotce. Kdyz budu vedet, ze zaparkuju a do 5 minut budu v tramvaji, pak to bude skvela volba. Ale na nejake 20 minutove cekani bych se mohl vy******t. Ostrava neni jako Praha, nema zdaleka tak tragicke parkovani nebo dojezdove doby. Teoreticky bych si dovedl predstavit i nejaky velky parkovaci dum u Karoliny.

    Netusim, pro koho na Jihu bude terminal. Pro mistni? To asi ne, leda ze by tam parkovali Dubinaci. Pro prespolni..? Kdyz pojedu do centra, treba z NJ, FM nebo Brusperku, tak urcite nenecham auto na Dubine a nebudu se 1/2h tahnout tramvaji. Z Dubiny do centra dojedu, aniz by me zastavil jediny semafor nebo zpomalila zacpa. U autobusu je to to samy.. proc vystoupit na Dubine, kdyz autobusy ted konci na Namesti Republiky, tedy prakticky v centru.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  8. Martin [msstavby.cz] :

    X236K: „proc vystoupit na Dubine, kdyz autobusy ted konci na Namesti Republiky, tedy prakticky v centru.“ protože autobusy na náměstí Republiky výhledově jezdit nebudou a budou právě končit na Dubině ( tedy ty od strany NJ, Kopřivnice, Vsetín, Frýdek Místek ). Což je hodně velký obrat cestujících. Já osobně touto stranou denně jezdím.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  9. X236K :

    Ukoncovat busy na Dubine je totalni blbost. To by busy od FM jezdily nekde kolem Makra? Tak jako tak, dojezdova doba od hranice mesta (R56, I/58) do centra musi byt do 10 minit i se zastavkou v Hrabove. Nevim, jak nadseni budou cestujici, az se jim cestovani prodlouzi o 20-30 minut…

    Thumb up 0 Thumb down 0
  10. Martin [msstavby.cz] :

    X236K: Jezdí i přes Helbich a následně po Ruské přes Vítkovice. Jak který spoj, ale mnoho cestujících vystupuje už na začátcích Ostravy. Ne všichni se pádí na ÚAN.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  11. X236K :

    ^^ no to jo, ale prave proto existujou zastavky… je ale blbost busy ukoncovat tam, kde ted jen zastavuji

    Thumb up 0 Thumb down 0
  12. Tomas T. :

    X236K: Bohuzel, takovyto je dlouhodoby plan mesta. Maji to podlozeni i nejakou dopravni studii a anketou ci co. Ted se pouze realizuje to, o cem uz je rozhodnuto delsi dobu. A jen zopakuji to co zde uz bylo jednou psano – UAN bude slouzit pouze pro dalkove spoje, napr Ostrava – Praha a pod.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  13. marian :

    o blaho cestujících tady vůbec nejde. jasně, že na to mají studie, ale taky je jasné, že je to celé hovadina. jediný důvod je proinvestovat miliony z veřejných peněz a dohodit zakázky podnikatelům napojených přes ostravské janoušky na penězovody. furt dokola.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  14. X236K :

    Tomas T.: spis bych to videl na podklad v podobe tluste obalky a domluvenych stavebnich zakazek. Tu studii bych rad videl. Je to do oci bijici nesmysl.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  15. Sanju :

    Z tohohle projektu mám smíšené pocity – terminály Svinov a Hranečník – proč ne. Co se týče severu, mluvilo se spíš o něčem v blízkosti zastávky Hlučínská, než o hlavním nádraží. Ale celá ta decentralizace současného ÚANu… Mě se líbí, že z jednoho místa můžu vyrazit ve všech směrech. A neříkejte mi, že současný provoz je kdovíjaká dopravní zátěž. Pamatuju si, když jsem kdysi musel jezdit z centra na Dubinu, abych se vypravil linkou 33 směrem na Mošnov. Toho zabitého času! Postupně jsem radši začal jezdit s linkami, které začínaly na ÚANu, abych čas strávený v tramvaji a nijakém prostoru sídliště mohl využít na knihovny, kavárny a obchody v centru.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  16. X236K :

    ^^ Proto postavili Fukusimu, aby byly vsechny „kavarny“ na jednom miste, a lidi nahnali cas, ktery ztrati v tramvajich :-D

    Thumb up 0 Thumb down 0
  17. PetrP :

    O žádné Fukušimě v Ostravě nevím a Vy by jste taky nevěděl, kdyby se ta nešťastná událost v Japonsku nestala… už je to dost trapné…

    Thumb up 0 Thumb down 0
  18. Martin [msstavby.cz] :

    PetrP: Tak tak, navíc drtivá většina kaváren je v historickém centru na ve Foru…

    Thumb up 0 Thumb down 0
  19. Summerboy :

    @Petr a Martin: souhlas, uz je to ohrane…

    Thumb up 0 Thumb down 0
  20. X236K :

    ^^ a jeje, nekomu jsme sahli a bolistku…

    Thumb up 0 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.