Moravskoslezský kraj má zpracovanou územní studii Dopravní obslužností Karvinska.
Celou studii, včetně výkresů, si můžete prohlédnout ZDE.
Předmětem územní studie je nalézt územně průchodné a technicky proveditelné trasy nové kapacitní pozemní komunikace v úseku mezi dálnicí D1 (lokalita MÚK Vrbice – km 366) a Havířovem, konkrétně do křižovatky Havířov Sever/Sever II na plánované silnici I/11 (úsek Havířov – Třanovice). Při vyhledávání tras daným územím byl uvažován jak návrh nových pozemních komunikací, tak i využití stávajících. V rámci územní studie bylo prověřeno 7 základních variant. Navržené varianty byly posouzeny z hlediska územní průchodnosti a dopadu do přepravních vztahů v území. Byla prověřena i možnost etapové výstavby, kdy je uvažováno s využitím stávající silnice II/470 intravilánem měst Rychvald a Orlová. Též byla prověřena i možnost alternativního místa napojení na dálnici D1. Začátek navrhované pozemní komunikace (km 0,000) je ve všech variantách situován na dálnici D1 v MÚK Vrbice (km 366). Konec navrhované pozemní komunikace je situován v místě napojení na stavbu silnice „I/11 Havířov – Třanovice“, severně od Havířova v MÚK Havířov – Orlovská a MÚK Havířov sever.
K dalším krokům byly vybrány tři varianty.
Začátek navrhované pozemní komunikace (km 0,000) je ve všech variantách situován na dálnici D1 v MÚK Vrbice (km 366).
Konec navrhované pozemní komunikace je situován v místě napojení na stavbu silnice „I/11 Havířov – Třanovice“, severně od Havířova v MÚK Havířov – Orlovská a MÚK Havířov sever.
Varianta 1 se od varianty 2 odděluje u Rychvaldu.
Varianta 2 pak směřuje na Podlesí, kde je i navržen tunel.
pramen: msk.cz
graylag :
V článku mi chybí informace o tom jak bude stavba souviset s uvažovanou tramvajovou tratí, zejména protože přes Rychvaldské rybníky jednoduše není dost místa na silnici i koleje. Naštěstí v dokumentaci se píše, že se počítá s dosypáním hráze, případně estakádou.
31.01.2025 09:23Jinak varianta 2 mě osobně připadá jako úlet. Na mapě to sice vypadá hezky, ale v praxi to znamená rozseknout klidnou oblast s rodinnými domky silnicí v hlubokém zářezu. O následném průtahu přes les završený křížením silnice na vysokánském náspu s železnicí, která je už sama o sobě na vysokém náspu, raději nemluvím.
SjetYeti :
No, ono v Územním rozvojovém plánu je vedení přes Petřvald a Rychvald nyní vypuštěno. Zůstal pouze úsek Havířov – Orlová, přičemž trasa vede dále v současné stopě na Karvinou a poté na Bohumín. viz níže
https://uzemniplanovani.gov.cz/dokumenty-pro-celou-cr?p_p_id=ngup_tpd_INSTANCE_fiho&p_p_lifecycle=0&p_p_state=normal&p_p_mode=view&_ngup_tpd_INSTANCE_fiho_mvcPath=%2Fdetail.jsp&_ngup_tpd_INSTANCE_fiho_id=8f2d91d1-7860-444a-9c99-d51537790261
31.01.2025 11:38ritter :
zas ožil ten absolutně nesmyslný nápad?😆
31.01.2025 15:36via :
Napojení na dálnici vypadá přímo děsivě. Už tak je u Vrbického jezera kravál z dálnice a tímhle se to ještě vylepší o další kraválnické koridory nad hlavami cyklistů.
31.01.2025 15:43vojtag :
Za mě by teda osobně stačilo bohatě jen napojení od dálniční křižovatky ve Vrbici do Heřmanic kolem haldy. Sjezdy a nájezdy na kruháč už tam jsou. Docela by to zlepšilo spojení k dálnici a nebylo by potřeba zajíždět do Ostravy, nebo naopak jezdit přes Záblatí do Bohumína.
31.01.2025 20:43Ostraváček :
Pokud nejsou schopni provádět opravy klíčových čtyřproudových komunikací v Ostravě rychleji, tak by měli vymyslet západo-jiho-východní obchvat Ostravy (od dálnice jižně od Jihu a napojený alespoň na Místeckou, anebo ještě lépe na Rudnou někde mezi Kunčicemi a Havířovem). Máme tu Rudnou, která je od Vítkovic po Kunčice kvůli křižovatkám a při každé opravě (které jsou vlastně pořád) zasekaná, Místecká, která je v centru opět zašpuntovaná zúžením a křižovatkou.
01.02.2025 11:51davidb :
Ostraváček:
01.02.2025 14:26Stačí když se podíváte do ÚP Ostravy, kde ta silnice má územní rezervu.
Kolem Vratimova vede jako jihovýchodní tangenta.