Na pěší zóně u Kulturního domu K-Trio byla instalována nová lavička. Ale není to jen tak obyčejná lavička. Můžete si na ní nabít mobil nebo se připojit na WiFi. A díky solárním panelům a akumulátorům funguje ve dne i v noci.
USB WiFi lavička Jih
acdlcia [msstavby.cz] | 31.10.2016 | OSTRAVA | #jih | 34 Comments
Komentáře
Napsat komentář
Napsat komentář
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
Xavier :
Tak to by mě zajímalo, za jak dlouho nějakého toho jižana či nejižana napadne ji odinstalovat :-D
dolil :
https://smlouvy.gov.cz/smlouva/32161
31.10.2016 16:48dolil :
http://www.capasitty.com
31.10.2016 16:50aggu :
Já teda úplně nerozumím tomu, co se honí Rykalovcům na radnici v hlavě, ale kupovat za 130 000 lavičku s nabíjením 2 mobilů po USB kabelu… Který má každý běžně v kapse při procházce nebo když jde do Alberta pro rohlíky…
Když už pár let existuje bezdrátové nabíjení, kde se cena nabíječky pohybuje do tisícovky a šikovný truhlář by jich tam mohl umístit několik. O wifi ani nemluvím. Kdyby si koupili obyčejný 2 Ghz router za 2000, a strčili ho k oknu v K-Triu, která je od lavičky 5 metrů, mohli ho zapojit do zásuvky.
Chápal bych to někde uprostřed Bělského lesa. Tohle je nesmysl, který asi bude mít jediný účel. Fotka se dostane na str. 1 nebo 2. Jižních listů jako promo, jak jsou naši konšelé „progresivní“. Asi jako jejich vzor Škromach.
aggu :
Stolek vyrobit jde. Lavička taky.
31.10.2016 17:57http://www.ikea.com/us/en/catalog/products/S69094954/
Hynek [msstavby.cz] :
aggu: ok, je to trochu kuriozita, ale ja v tom nevidim problem, pokud to bude udrzovane a funkcni.
jinak s tou ikeou se zbytecne shazujes.
31.10.2016 18:49Švančara :
totální kravina chorých mozků na JIhu :/ ale věřím, že kdejaký mamlasoid v tom uvidí „kůůl věc“ :D
31.10.2016 19:33rasta :
Nechci mit zaprdene nazory, ale za ty prachy mohli opravit nebo umistit nekolik novych lavicek. Je to dalsi priklad spravneho hospodare. V Hrabuvce desitky chodniku, na kterych by si polamal nohy i kamzik. Obecni komunikace neopravovane od sedmdesatych let. Udrzba zelene a verejnych prostor nula…
Hynek [msstavby.cz] :
rasta: se obavam, ze v tom ale 130.000 v kase navic nic nezmeni. to je treba si uvedomit! pokud to vazne ted, tak to fakt nestoji na tehle lavicce.
31.10.2016 20:00Marek :
Přijde mi to uplně absurdní, když hned vedle je stojan veřejného osvětlení. Kdyby raději vytáhli kabel z té lampy a napájeli nabíječku s routerem, který tam stejně je, než aby tam instalovali solární panel, který se v životě nezaplatí. Kolik lidí tam bude takhle sedět a nabíjet si mobil???
31.10.2016 20:13Marek :
A klidně bych se s někým vsadil, že se najde dement, který do USB portu strčí žvýkačku nebo něco podobného…nekup takovou lavičku za 120 000 kč!!
31.10.2016 20:18Hynek [msstavby.cz] :
ja nevim, asi jsme tady proste na jine vlne.
ten panel se samozrejme nikdy nezaplati a ano, kdyby strcili router do okna a nekam strcili nabijeci koutek, ktery je treba v lase dole, pokud se nemylim. udela to stejnou sluzbu (+ klasickou lavicku ven, dobre). o tom to ale neni (alespon pro mne).
a ano, co si znicime, bude znicene. tak to chodi.
31.10.2016 20:29Lukáš :
Spíš by mě zajímalo kolik by stál takový nabíjecí sloupek, který je např. v Nové Karolině přímo u hlavního vchodu, sice bude vypadat obyčejněji než tahle lavička, ale dá se tam nabít 5 a více mobilních zařízení (do toho vložit Wi-Fi router a je to), ale to by asi nebylo tak drahé.. Takhle se zase Jih tváří jo dali jsme vám novou „chytrou“ lavičku za 130.000Kč, ale sorry na základní údržbu chodníků, cest, popřípadě na zimní prohrnutí – což je vtipné protože zrovna u K-tria a přilehlém okolí je značka – chodníky se v zimě neudržují, na to nejsou peníze.
31.10.2016 21:01Lukáš :
Ještě bych dodal, že jsem teď se podíval pořádně na foto č.1 a ty lavičky v pozadí by chtěli alespoň natřít, aby to s tou novou nevypadalo tak blbě.
31.10.2016 21:09acdlcia [msstavby.cz] :
Lukáš: Vždyť těm lavičkám v pozadí nic není.
31.10.2016 21:52Summerboy :
Podle me je to zajimavy napad, ale mel by byt realizovan spis v centru mesta, kde by tuto vec (hlavne nabijeni) vyuzili predevsim turiste. Takovychto lavicek, kdyby umistili v centru nekolik a bylo by o ne patricne starano (vcetne dohledu a cedulky upozornujici na monitorovani kamerovym systemem, ktery by v idealnim pripade uz na tom miste mel byt), byla by to velmi dobra sluzba obcanum a hlavne navstevnikum. Ne kazdy si s sebou taha powerbank a ne kazdy cizinec si hned kupuje ceskou simkartu.
01.11.2016 01:00Xavier :
Hynek [msstavby.cz]: Souhlasím s tebou v tom, že 130 000 nic moc v rozpočtu Jihu nic moc nezmění a v celkových ročních výdajích se tato položka lehce ztratí (cca 1 miliarda korun). I když je zde samozřejmě fakt, že když se takovýchto kuriozit nastřádá víc, tak už to tak zanedbatelné nebude. Kromě toho, já bych např. raději viděl trochu pěkněji opravené podchody Hrabůvka kostel/Poliklinika, než tohle… a těch 130 tisíc by těm projektům určitě pomohlo.
01.11.2016 09:11Na (oprávněnou) kritiku ostatních uživatelů ale píšeš, že „jsi asi „na jiné vlně“ a že to „je o něčem jiném“. Můžeš nám lidem, kteří se nevezou na tvé vlně, tu svou „vlnu“ popsat a sdělit nám, o čem jiném to tedy je?
Jp :
Ja proti te lavicce nic nemam, je to zajimavy napad, ale je trochu iritujici, kdyz kousek vedle mate uplne novy podchod (Hrabuvka – kostel), kde se s poradnym uklidem nikdo nezabyva a zacina tam stropem prosakovat voda a nikoho z obvodu to nevzrusuje. A to nemluvim o oblasti kolem Savarina, to je opravdu peklo se vsim vsudy.
01.11.2016 09:50thvari :
Ta lavička je jasný signál, jakým směrem se ubírat co se týče wi-fi a dobíjení: Musí to být k dispozici i „venku“. Mně by nejlogičtěji napadala městská MHD. Wi-fi a dobíjení na zastávkách (příp. ve vozidlech) by bylo fajn.
01.11.2016 10:06David :
thvari:
01.11.2016 12:17Teď jsem byl na 4 dny v Anglii.
Wifi měli v MHD v Londýně i Crawley a dokonce i v meziměstské dopravě: https://www.metrobus.co.uk/free-wi-fi/
Xavier :
David: V Londýně už tohle bylo v roce 2010, když jsem tam byl poprvé (kromě metra, kde je to stále problematické). Totéž jsem zažil letos v Edinburgu, kde mají bezplatnou wifi pokryté také celé rozsáhlé centrum (a plánují to prý rozvádět dál), a musím říct, že jsem neměl problém s připojením na žádném místě, kde jsem se zdržoval (to u nás často nefunguje třeba ani v rámci jednoho hotelu). Jsme prostě v mnoha ohledech dost pozadu. Ale co jiného si přát, když jsou u nás v popředí pitomá „politická témata“ (viz např. to, jak byl problém „uprchlíků“ řešen v rámci krajských voleb, i když s tím kraje nic moc dělat nemají) a vyhrávají politické strany, která tato témata účelově táhnout do popředí, aby si tak získaly u „voličů“ body…
01.11.2016 12:33David :
Xavier:
01.11.2016 12:38Tak já jsem měl problém i v busech, (v Crawley, i meziměstských) poprvé úplně super, ale když jsem se na to připojoval znovu tak byl problém.
S mobilem i s tabletem. V Londýně to bylo lepší.
A hotel úplně marný, wifi byla placená a naprosto zoufalá.
Danek :
Xavier: Jednou jsem četl článek že rozšíření wifi free je možné třeba v celém městě.A podle mě by to tady bylo dávno.Jenže bere se v potaz, že když je internet za poplatek….internetové firmy, které zaměstnavají lidi..je budou muset propustit.Tekže jako klienti UP jim pracujicí stejně budou platit formou dávek.Takže asi tak.
01.11.2016 12:39Xavier :
Danek: V Crawley jsem nebyl, tak netuším. Mimochodem, už jim to v Londýně funguje i v metru? Nějakou dobu jsem tam nebyl…
David: Tohle je slabý argument. Podle mě by v případě existence celoměstského „wifi free“ nedošlo k takovému katastrofickému scénáři, a to ze dvou důvodů: 1) wifi free je veřejná (a tedy ne bezpečná pro určitou skupinu osob; 2) wifi free má většinou mnohem nižší rychlost downloadu i uploadu. Uživatelé internetu, na nichž ony firmy poskytující internet hlavně stojí, jsou dvojí: 1) velké firmy (a tam je nutná bezpečnost, že, takže připojení přes něco veřejného nepřipadá v úvahu; 2) lidé přijímající/odesílající velké objemy dat (filmy/hudbu/hry), a ti by se nejspíš nespojili s rychlostí kolem 1Mb/s, která je sice dostačující pro získávání informací (a kvůli myšlence „volné dostupnosti informací“ se razí ta myšlenka free wifi), ale pro stažení takové full HD epizody oblíbeného seriálu je to asi celkem naprd….
01.11.2016 13:18Jediný, kdo by na tom asi tratil, by byli poskytovatelé mobilního připojení (O2, T-Mobile a Vodafone + virtuálové). Ale to jen částečně (já třeba mobilní internet potřebuji dost i na cestách mimo město). Navíc jim to vzhledem k přístupu k lidem (vysoké ceny, naprosto debilní limity) přeji. Byla by to taková zdravá konkurence, která by spíše než k propouštění zaměstnanců vedla k zkvalitnění nabízených služeb a změně cenové politiky, která by nás v tomto ohledu dostala blíže k zemím, jako je např. již zmíněná Británie.
Hynek [msstavby.cz] :
Xavier: nejsme na jedne vlne, protoze nemam moc rad logiku typu „mame tady designovou lavicku, ktera kombinuje pripojeni, nabijeni a solarni napajeni ALE kdybychom dali do rohu stolicku z ikea a router do okna, mame vyreseno“. to rovnou muzeme porad jezdit konmo po prasnych cestach…
proto pro mne ta vec neni jen o te funkci, je to jednak designove pekne a druhak technicky zajimave. cena neni prizniva, ale osobne ji chapu, kdyz byl objednany jeden kus.
nepopiram, ze v jakesi alternativni realite se to nemuselo koupit a diky tomu by podchody zarily cistotou. osobne na to neverim, spis by nebyla lavicka a bordel by zustal stejny.
ale chapu i lidi, kteri si pri pohledu na to zatukaji na celo a zacnou nadavat. idealne bychom meli mit ciste podchody i veci podobne tehle lavicce.
a mimochodem mi to treba uplne nejvic dava smysl umistit nekam do parku. jenze tam uz by na to zrejme nebyl dostatecny dohled.
01.11.2016 14:23Tomas T. :
V belskem lese wifi zdarma je, nevidim duvod proc ji nemit na lavicce. Me se toto libi. Navic nevim proc by tyto veci mely prijit mermomoci do centra. Naopak jsem rad, ze je to pro ty, co ve meste bydli. A abych pravdu rekl, tak ve svem okoli neznam nikoho, kdo by mel bezdratovou nabijecku v mobilu.
01.11.2016 14:54dolil :
http://www.qinside.biz/en/support/qi-enabled-phones-2016
01.11.2016 15:23Xavier :
Hynek [msstavby.cz]: Jasně, já tě chápu a rozhodně bych netvrdil, že jsem zcela na jiné vlně. A souhlasím s tím, že ideál by bylo oboje. Jenže si myslím, že by měly mít přednost to první (např. podchody, komunikace, chodníky atp.) před takovými prkotinami, které jsou fajn a dokážou zkrášlit okolí, ale nejsou nutností.
Kromě toho, těch 140 tisíc je prostě šílená částka. Počítám-li správně, pak 2x Qi nabíječka (cca 400 kč), solární panel 12V 100W včetně akumulátorů (cca 6 000), nějaký ten router/modem + ostatní materiály (dřevo (jasan), kov, dráty atp. řekněme 10 000?) + doprava a instalace (3 000?). To máme necelých 20 000, a to jsem byl ještě v některých ohledech dost mírný. To si jako ta podivná firma bere 120 000 za design, který je sice fajn, ale nejde o nic světoborného, a za realizaci? To je tedy krutá přirážka. Více než nějakých 30-40 tisíc včetně výrobních nákladů si tohle nezaslouží.
Ale co, věřím tomu, že když si zastupitel Ostravy Jihu koupí služební mobil, tak to bude nejspíš IPhone od pochybné firmičky za nějakých 70 tisíc :)
Tohle není negativita. Snažím se o zdravě kritický postoj. Jsem pro oživování a estetizaci městských prostor. Ale je třeba to dělat inteligentně a s nadhledem. Nějaký šikovný místní kutil by tohle udělal za třetinu ceny, a možná by to i vypadalo lépe…
01.11.2016 16:31dolil :
http://www.steora.com
01.11.2016 16:54http://www.soofa.co/getsoofa/
http://www.designlab.com.pl/?p=207&lang=pl
http://versatilex.eu/seedia/
http://senergy.rs/proizvodi/strawberry-pametna-klupa/?lang=en
http://novi-marof.hr/solarcorner/
http://www.engoplanet.com/smartbench-smart-solar-benches
Marek :
Hynek [msstavby.cz]: Já si taky nemyslím, že bych byl na úplně jiné vlně, ale přijde mi zcela absurdní kupovat lavičku za 130 000 kč, aby si tam mohl někdo sednout a dobít si tam mobil. Kolik lidí sebou nosí USB kabel? Dnes již má spostu lidí datové připojení, takže ani v tom wi-fi bych neviděl něco revolučního. Pochopil bych, kdyby třeba někde v Jeseníkách, třeba na Dlouhých Stráních dovezli takovou lavičku a tam byla. Proč ne, pochopil bych i tu cenu. Ale ve městě, kdy shojí hned vedle zdroje elektrikcké energie instalovat toto???
Tuhle lavičku vymysleli na ČVUT, kdyby na to nebyl grand a dotace, tak by to snad nikdy nemohlo fungovat. Mimochodem, zajímalo by mě kdo si ulil těch 30 000 kč, když stejnou lavičku koupili před rokem v Litoměřicích za 100 000 kč!!
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/regiony/1774613-chytra-a-ekologicka-unikatni-lavicka-umi-dobijet-telefony-a-nabizi-wi-fi-pripojeni
01.11.2016 17:02Martin [msstavby.cz] :
Wifi aspon na Jihu na některých tramvajových zastávkách provozuje Ovenet. V centru pak na Masarykáči. Jinak bída.
01.11.2016 17:21Xavier :
dolil: Ty jo, ty poslední dva případy, to je o několik levelů výše! :-)
01.11.2016 17:34Xavier :
Marek: To víš, 30 tisíc sem, 30 tisíc tam… tak to chodí nejen na úrovni obcí, ale i celého státu. A občané pak pěkně musí solit psycho daně a koukat se, jak státní dluh narůstá. A to klidně i online (http://www.verejnydluh.cz/) na té krásné nové a účelné lavičce za směšných 140 tisíc :)
01.11.2016 17:37Xavier :
dolil: Mimochodem, je zvláštní, jak jsou ty jednotlivé internetové stránky podobné… nezkoumal jsem to detailněji, takže se ptám: je pro to nějaký důvod?
01.11.2016 18:52