V Ostravě-Porubě probíhají stavební úpravy křižovatek ulic Studentská x Opavská. Nově bude doprava řízena světelnou signalizací.
Jedná se o prostorovou úpravu křižovatky Studentská x Opavská v Ostravě – Porubě. Dojde k rozšíření ul. Opavské o jízdní pruh pro samostatné odbočení vlevo na ul. Studentskou a rozšíření ul. Studentské pro samostatné odbočení vlevo směrem na Opavu a odbočení vpravo na ul. Opavskou směrem k ul. 17. listopadu. Součástí stavby je vybudování světelného signalizačního zařízení a vybudování přechodu pro chodce na ul. Opavské.
Fotografie zaslal čtenář. Děkujeme!
yolozillacosinepamatujeprezdivku :
Ten přechod tam měl být už 50 let, tak konečně.
28.09.2023 07:48Vždy mě zajímalo kam vede tento chodník https://www.google.cz/maps/@49.8371137,18.1619402,3a,87.2y,245.21h,84.26t/data=!3m6!1e1!3m4!1sZsSBkIkKzreUGtNKfTGrXA!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu
balde :
nejsem úplně místně znalý, ale nebylo by do budoucna fajn propojit Studentskou a Slavíkovu?
28.09.2023 07:5422LHS5 :
balde: To by za mě taky dávalo největší smysl, ale při současné intenzitě provozu bych tam stejně radši viděl kruháč místo světelné křižovatky.
28.09.2023 09:56VU :
22LHS5: Nejen, chtělo by to propojit i s ulicí Marty Krásové, kde je mezi ní a Slavíkovou taky jen pár metrů trávy. Poruba ale prý nemá zájem. O to absurdnější je siteuce, kdy na ulici Marty Krásové, která patří pod ÚMOb Poruba, se dá dojet pouze kolem Zlatého Lva z Pustkovecké, které zas spravuje Pustkovec
28.09.2023 10:10VU :
22LHS5: Na Pustkoveckém stavebním úřadě pár let zpátky k tomu říkali, že důvodem, proč není kruháč, ale světelná, je, že v době projektování ještě nebyla zprovozněná Rudná ke Globusu a byla tedy křižovatka dimenzovaná na jiný provoz. Pak už by kompletní předělání projektu jen stavbu prodlužovalo.
28.09.2023 10:14Uvědomělý občan :
Tohle je asi to nejsmějšější a nejsmutnější, co se nyní na ostravských cesta je děje. Ještě horší, než vítkovické místa na Rudné :'(
28.09.2023 20:14Romana :
Tato vytížená komunikace je uzavřena od 10.7., dokončení je plánováno na a 31.10. Dle fotek se s tím pěkně crcaj.
01.10.2023 18:56Dr. Kohn :
balde: Ne, protože na Slavíkově by se tím navýšila intenzita provozu. Což není chtěné, protože ta komunikace nemá parametry. Navíc hned vedle je škola, školka a zuš. A došlo by ke zhoršení bezpečnosti dětí. Už nyní se uvažuje o omezení příjezdu aut ke škole, a toto je vlastně úplně v rozporu s tímto krokem.
02.10.2023 10:48Pavel :
No, hrají si s tím jako s první láskou. Čekal jsem, co tam po takové době vytvoří, ale pouze rozšíření na pár metrech a semafory? Vždy si vzpomenu na video, jak se v Japonsku propradla ráno křižovatka, zvnikl kráter a druhý den se již jezdilo. No u nás asi problém, že se „pracuje“ na více stavbách současně, případně jako svinovské mosty, vyšívají tam čtyři chlapi půl roku od sedmi do tří…
12.10.2023 12:27O. :
Pavel: Odbocovaci pruhy jsou plus, jestli vznikne prechod s ostruvkem uprostred, tak taky dobre. Ale semafory v tom miste jsou spatne. Celkove ta manie cpat semafory vsude… A nejvic takove semafory potesi v nedeli dopoledne, nebo nekdy kolem pulnoci, kdyz cekate na zelenou a siroko daleko nikdo nikde.
12.10.2023 13:15Marthin :
O.: Můžete nám vysvětlit, proč jsou semafory špatně? Vy asi pěšky moc nechodíte, že? Nemá třeba zřízení semaforu sloužit tomu, aby chodci bezpečně přešli od kolejí třeba do Kurnik Šopa? Proč se v Ostravě pořád něco dělá jen pro motoristy?! Proč tu nemáme alespoň pár přechodů v centru bez tlačítek? Proč tu nemáme jediný přechod s odpočtem? Proč tu stále máme přechody, které musíte přecházet na několik fází a přitom by se daly projít najednou? Proč se nezúží dva pruhy Opavské mezi Slovanem a zastávkou vozovna? Proč nebezpečný přechod u vozovny místo zabezpečení (viz výše) policie navrhne místo zúžení zrušit?! Proč neexistuje slušné a důstojné přímé pěší propojení Poruby s Mariánskými Horami? …a desítky a desítky dalších problémů, které ostravské chodce a cyklisty trápí každý den. Přečtěte si „Města pro lidi“, ať zjistíte, o kolik desítek let jsme pozadu.
15.10.2023 19:38