Pomocí neuvěřitelných pracovních postupů a několikerém předělávání již dříve hotových věcí byla dokončena i tato stavba. Podobnou proměnou prošlo na Jihu i několik dalších zastávek.
Úprava zastávky Josefa Kotase
acdlcia [msstavby.cz] | 5.1.2016 | OSTRAVA | #jih | 30 Comments
Komentáře
Napsat komentář
Napsat komentář
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
Lukáš :
To zábradlí do tvaru U na fotce č.5 je umělecký záměr? Krásně to navazuje na to zrezlé staré zábradlí, které je výškově jinak. Navíc proč je do U? Mohlo být spíš do L a nějak navazovat. Celkově tyhle rekonstrukce jsou divné. Stříšky se skly, které někteří občané rádi rozbíjejí, takže se musí furt vyměňovat (asi výhodná smlouva se sklenáři), lavičky na kterých je zima, protože jsou hliníkové a sednou si tam dva lidi ostatní musí stát, ale tak hlavně chceme vylepšovat MHD pro 21. století, ale tohle je návrat tak do 20. století. A opět počítám, že to bylo drahé takže zase někdo z toho má užitek.
aggu :
No tak teď by tedy Rykala mohl začít tu rekonstrukci zastávek, ne? Vypadají už hrozně a není na co čekat…
marie :
A kde udělali soudruzi chybu, když dlažba navazuje na zebru jen jednou polovinou? Alespoň to na fotu č. 5 tak vypadá.
05.01.2016 12:59A co se týče rekonstrukcí zastávek, zaslechla jsem cosi o rušení podchodu u HD Hlubina… PRÝ se má zasypat??? Ale je to podle agentury JPP, takže uvidíme. Nicméně stav toho podchodu je opravdu zoufalý.
Hynek [msstavby.cz] :
Lukáš: to zabradli je past pro ty, co jdou po prechodu vpravo :D
Lukáš :
Hynek [msstavby.cz]:
05.01.2016 13:13Toho jsem si ani nevšiml :D wow to je teda slátanina. Navíc nechápu politiku stříška pro soupravu s jedním vozem, to nemohli ty stříšky natáhnout ať se schovají lidi kteří chtějí nastoupit do druhého vozu? Myslím, že tohle nejsou okrajové zastávky kde nastoupí 3 lidi za den, ale ve špičce plně vytížené, bohužel když chceš do druhého vozu mrzni, zmokni venku nebo se potom nějak protlač. Navíc stříšky v létě „dobře“ chrání před sluncem – nějak tam není stín.
aggu :
Se stávajícími politiky (a na Jihu zvlášť) to jinak a lépe nepůjde.
05.01.2016 13:50Vyměním 5g PM10 denně navíc za přestěhování Rykaly do Prahy a zákaz vstupu do Ostravy.
aggu :
Tramvajová zastávka ve španělském Alicante (velikost cca Ostravy)
05.01.2016 14:09http://www.archdaily.com/1809/tram-stop-in-alicante-subarquitectura
Zdravím úředníky z Jihu.
A ten prach je v mikrogramech na kubík.
Rado :
I kdyby to měl být kýbl prachu, ale ať už ta Ostrava konečně vypadá hezky, neboť nechce se mi ta ty šílenosti, co se zde staví, zvykat.
05.01.2016 14:29Tano :
Jaképak zábradlí ve tvaru U. Jsem si tam jen oplotil svou zahrádku (vrata tam ještě dodělám).
05.01.2016 15:29Víťa :
To je neuvěřitelný paskvil.
05.01.2016 15:41Martin :
Lukáš: Jak jste psal o tom návratu do 20. stol: Já si naopak myslím, že i v tom 20. stol. uměli postavit zastávky lépe! Původní cihlový přístřešek už byl sice dosti neudržovanyý, ale chránil před sluncem, větrem, deštěm a vešlo se do něj poměrně dost lidí. Tento prosklený je sic lepší než to peklo na ÚANu, ale pořád to není žádná evoluce. O srovnání se zastávkou HD Hlubina raději ani nemluvím. Pokud se o něčem dá říci, že to jde „od desíti k pěti“, jsou to zastávky mhd v Ostravě. Dokud si lidi nebudou stěžovat, nic se nezmění. Jenže spoluobčané raději nasednou do auta a DPO zdraží jízdenky… a tak tu žijem…
05.01.2016 16:13Hynek [msstavby.cz] :
aggu: nj, ale za rozpocet te „tve“ zastavky udelaji cely obvod.. (cimz nerikam, ze se mi to nelibi – i kdyz ten prechod mi tam prijde na hlavu padly..)
05.01.2016 17:38Lukáš :
Hynek [msstavby.cz] :
05.01.2016 17:56Ano sice tram. zastávka ve Španělsku je drahá, ale kolik stály tyhle zastávky? Navíc ta Španělská je hezká, ale zdá se mi až megalomanská zase tolik lidí na Kotase nenastupuje, a tím se dost prodražuje, navíc v Ostravském prašném prostředí si nedovedu představit jak by za chvíli vypadala. Něco podobného vzniklo v Bruntále taky megalomanský a předražený projekt autobusové zastávky. Chce to něco mezi účelností, kvalitou a přijatelnou cenou, bohužel stávají stav rekonstrukcí není ani jedno.
aggu :
Hynek [msstavby.cz]:
05.01.2016 18:29Jasně, je to za 25 mil., ale…
Jednak rondel na Kotasu je v podstatě střed jedné z největších čtvrtí v Česku. A politik téhle čtvrti, tady, (s intelektuální podporou ÚHA) umístí s podporou švýcarských fondů zastávky jako někde na okraji Horní Suché. Sorry Horní Suchá.
Druhak co je to v Ostravě 25 mil.? Jsme bohaté město. Zastávky na Karolině stály 80 mil., podchody u Venuše tuším 50.
Ale fakt nevím jak to má hozené někdo jako Rykala a přátelé. Těm je totiž dlouhodobě nějaká kvalita veřejného prostoru u zádele. Kdo žije v Hrabůvce ví. Řeší podstatnější věci.
Na rondel se kdysi dělala architektonická studie. Asi byla založena do archivu.
Takže měly by ty zastávky stát 3 mil. (štýl Horní Suchá) nebo 30 mil.? (štýl Alicante)? ;) Oranžoví vědí.
Lukáš :
aggu:
05.01.2016 18:44Ono je spíš problém v tom, že radnice tvrdí šetříme. A to všude. V létě se neseká tráva, v zimě se některé chodníky neudržují (raději se tam dá značka chodník se v zimě neudržuje), některé cesty jsou v dezolátním stavu (vedlejší cesta Horní u Mobelixu) a pak by mi někdo postavil předimenzovanou megalomanskou a evidentně předraženou zastávku asi bych to blbě snášel. Až bude všechno v pořádku tak ať klidně se staví zastávky jako ve Španělsku. Zatím pořád slyším šetříme a na různých daních platím čím dál tím víc peněz.
Tím nechci tvrdit, že stávají stav je ok a nebyl předražený, právě naopak.
aggu :
Lukáš:
05.01.2016 19:20Zastávka a její okolí v Alicante mi teda nepřipadají jako megalomanské nebo předražené.
Jestli ostravské radnice šetří nebo ne, bych nechal ad acta. Po zkušenosti s vítkovickým stadionem…
Jádro pudla je v tom, že se někdo nechá titulovat radní a přitom o své čtvrti a velmi frekventovaném veřejném místě, což rondel je, smýšlí tak, že ho vylepší otevřenými plechovými budkami krytými polykarbonátovými deskami. Za to dá 3 miliony, a z toho ještě 80-90% (přesně nevím) vytáhne ze švýcarských fondů. To je asi tak stejný výsměch, jako bys své ženě koupil do nového obýváku jednu plastovou zahradní židli, usmál se, a s „Deal with it“ odešel.
Aleš :
Ještě jsem se nevzpamatoval z „rekonstrukce“ Nádražní a už tu máme další katastrofu. Ti, kteří jsou za takové paskvily zodpovědní, by to měli zacvakat z vlastní kapsy.
05.01.2016 19:36Lukáš :
aggu:
05.01.2016 20:43No to bych si nebyl tak jistý, že tam to není megalomanské a předimenzované, podle fotek studií tam měli spoustu panáčků ve formě lidí, na fotografiích stojí na zastávce jeden člověk, vím že to může být fotka v den kdy tam nikdo není nebo těsně před otevřením atd. ale i tak se mi to nezdá. Navíc i ta krásná zastávka v Alicante má chyby – nejsou tam lavičky k sezení je to jenom na stání a kulaté díry ve střeše nepočítají s deštěm, ale to jsou maličkosti a asi v tom moc rýpu.
A myslíte si, že by to tady stálo těch 30 mil Kč? O tom pochybuji stálo by to ještě víc. Spíš mi šlo o to aby to bylo především účelné, tramvajová stříška má ochránit před vlivy počasí většinu lidi čekající na svůj spoj, to je účel.
Ano může být lépe provedená, ale podle mě nejsou to zase tak důležité stavby aby zastávky vyhrávali Design Awards, k tomu nejsou určené a spíš by tuto cenu měli vyhrávat jiné stavby a ne stavby postavené z peněz daňových poplatníků (ty design awards berte s nadhledem, přeháním přirovnání).
Navíc je to sice místo pro Ostraváky zajímavé, ale pro ostatní je to jenom velký kruháč mezi paneláky takových je v Evropě tisíce, nic víc a krásnou zastávkou MHD se to nezmění, bude to jenom velký kruháč mezi paneláky s pěknými zastávkami.
Lukáš :
Btw:
05.01.2016 21:00Kdo chce může se na danou zastávku v Alicate podívat přes Google mapy – street view, a může posoudit „předraženost a předimenzovanost stavby“, kdy podle fotek z roku 2014 se to rozpadá a to ve Španělsku moc neprší a nesněží, a opět tam stojí jenom jeden člověk.
tom :
Parádní jsou i ty lavičky! Takové krásně prefabrikované, a ještě se dají polepit. Myslíte, že si tuto diskuzi někdy přečte někdo zodpovědný nebo někdo za radnice. Třeba by se jim alespoň trochu otevřely oči.
06.01.2016 20:59Dominik :
Taky si nemyslím, že pro zastávku jako je Josefa Kotase je třeba vymýšlet řešení podobné tomu v Alicante. Výsledek, kterého dosáhli ve francouzské Remeši, je taky příjemný, moderní a bez megalomanských ambicí. Viz http://www.pixelcreation.fr/fileadmin/img/sas_image/galerie/design/Observeur%20design%2012%20Etoiles/Abris%20station-Sovann%20Kim.jpg. Jenom pevně doufám, že stejný osud nepotká i zastávku na Elektře. Byla by to obrovská škoda.
06.01.2016 22:03aggu :
Dominik: Není třeba vymýšlet? Tak nějak neznám místo na Jihu, kde by bylo třeba víc vymýšlet, než na rondelu a okolí. Tím „není třeba“ se asi řídí i Rykala když uvažuje čím by veřejný prostor na Jihu posunul dál.
07.01.2016 10:48thrpst :
To je maras!
07.01.2016 10:57Dominik :
Aggu: Trochu mě chytáte za slovo. Spojení „není třeba vymýšlet podobné řešení jako v Alicante“ je v mém sdělení podstatné. Stejně jako vy si ale myslím, že každý prostor si zaslouží důkladné promyšlení. Zároveň chci dodat, že se současným výsledkem nejsem rozhodně spokojen. Myslím, že výše uvedené slovo „maras“ je příhodné.
07.01.2016 11:49Zároveň jsem uvedl příklad, který ukazuje, že dobrý a kvalitní projekt nemusí být ten nejdražší a nejvíce do očí bijící.
Martin :
Když se diskuze rozjela směrem „šetření vs zbytečné plýtvání“, vzpomínáte na nový květinový záhon kolem chodníku od rondelu k Pegasu? Na jaře tam nasadili květiny, nesekali trávu, pak tráva zahlušila květiny, tak to všechno posekali i s květinami… a nikomu to nevadí
07.01.2016 14:23mJožka :
Pro informaci: díky webu msstavby.cz se obrázek č. 5 dostal ke správci komunikace ulice Horní a vodorovné dopravní značení bude upraveno dle nového stavebního uspořádání(bezbariérový přístup na tramvajovou zastávku).
14.01.2016 06:47Hynek [msstavby.cz] :
mJožka: to zni tak, ze pouzivani oci a mozku je podmineno nejakou akci pres internet :)) to je 21. stoleti, no :)
14.01.2016 09:39mJožka :
Hynek [msstavby.cz]: Je to spíše kombinací provozní slepoty, snahy si nepřidělávat práci a chutí řešit něco za jiné a nad rámec svých pracovních povinností :)
14.01.2016 10:09Martin [msstavby.cz] :
mJožka: Fajn. Ale proč je to nenapadne samotné.
14.01.2016 19:44mJožka :
martin [msstavby.cz]: Těch scénářů, jak k temu došlo, si dovedu predstavit více, ale co třeba „nehas, co tě nepálí“ :)
14.01.2016 21:56