Jako jednoduché opatření pro zvýšení komfortu a bezpečnosti pro cestující byl vytvořen chybějící nástupní ostrůvek zvýšením celého jízdního pruhu.
Jedná se o tzv. zastávku „Vídeňského typu“. Víc e o tomto typu zastávky se můžete dočíst na MHD Ostrava.
Jiřík :
Dobrý nápad, snad se to chytí i na více potřebných místech :)
10.05.2013 06:57Tomas T. :
Jiřík: V Brne to je celkem bezne. Takovymto zpusobem by meli upravit i zastavku stodolni a elektra. Aspon by se staly bezbarierovymi.
10.05.2013 08:36thrpst :
Dobré řešení, akorát se z fotek zdá že provedení v detailech pokulhává.
10.05.2013 09:31Houbelec :
Je to dobré, ale jenom do momentu, než se ty rampy začnou rozpadat.
10.05.2013 11:58Tomas T. :
Houbelec: Tak je tam podstatne aby ty najezdy a sjezdy byl udelany dobre. Jak jsem uz psal vyse, tak v brne jich je hodne a zadny problem jsem u nich nevidel. Cili je to dle meho jen o tom, aby to bylo provedeno kvalitne a aby si zadavatel pohlidal kvalitu.
10.05.2013 12:42Jediny kdo s tim ma opravdu problem jsou ridici, protoze ti vlastne maji retarder co cca 1km. Coz podvozku nedela moc radost.
qisyfx :
Zastávek, kterým by tohle řešení prospělo, je v Ově celkem dost, takže doufám, že nezůstane jen u tohohle jediného případu a rozšíří se to.
10.05.2013 14:53Houbelec :
Tomas T.: Já mám obavy z těch kostek. Bude je nutné po každé zimě či dvou srovnat a případně spravit spáry. Jinak půjdou rychle do háje.
10.05.2013 16:52Crazym :
A já doufám, že se to až tak nerozšíří, tam do toho místa se to se to celkem hodí, je tam malý provoz, nedá se tam rozjet a je to první nástupní zastávka na konečné. Neuvážené aplikování podobných, byť funkčních věcí bez rozmyslu je cesta do pekel. Většinou si to lidé uvědomí až si někde na tom někdo ublíží. A bude celkem jedno jestli to bude nezodpovědný motorista nebo prostě jen pěší člověk se slabším zrakem co přehlédne hranu, jak všichni víme pády z malých výšek bývají fatální.
11.05.2013 14:13Balde :
Crazym: pokud vim kazdy chodinik ma obrubnik takze je to absolutne nerelevantní námitka
11.05.2013 14:41Crazym :
Balde: Jo? :-) Tak si někdy zkus zavřít oči a projít normální obrubník čí schod a tenhle zvýšený se zakulacenou spodní hranou. Jo a bacha na kotník, i když Ty o té hraně u toho pokusu budeš vědět… :-)
11.05.2013 17:17Balde :
Crazym: porad nevidim zedny rozdil oproti normálnímu chodniku sorry
12.05.2013 00:07Martin [msstavby.cz] :
Houbelec: Kostky jsou ohraničený po stranách obrubníky. Pokud by byly na udružbu tak nákladné a po dvou zimách by se musela provést generální revize. Pochybuji, že by potom byly tak hojně využívány po staletích a nyní často použivány při rekonstrukcích veřejných prostorů, nebo při realizaci novostaveb.
12.05.2013 21:06Tomas T. :
martin [msstavby.cz]: No pokud mam opet zminit brno, tak tam ty kostky neukladali jako klasickou dlazbu, ale zalili je do betonu, tak jak se to dela treba u autobusovych zalivu. Vypada to pak pekne a je to mnohem trvanlivejsi.
13.05.2013 09:35Opravdu si myslim ze je to vporadku, toto reseni. Nevyzaduje to zadne rozsireni vozovky jako pri stavbe ostruvku, lide nastupuji pohodlne, morotista nemuze jezdit kolem tramvaje 50kou protoze ho to nuti zpomalit. Pro mne je to opravdu jedno z nejlepsich reseni.
Rumcajz :
Úplně zbytečně vyhozené peníze v tomto místě, kde chcípnul pes!!! Tady navíc není co zkoušet, v jiných městech tyhle zastávky fungují a bez problému! Když už ale, tak tohle měli vyzkoušet někde, kde je to třeba, a když zrovna né na 28. října v Mariánkách, tak třeba na klidnější ul. 1. Máje… jako sůl jsou tyhle cypovinky potřeba na NÁDRAŽNÍ ulici a když by v budoucnu prošla rekonstrukcí, nástupiště jako takové by už mohlo definitivně zůstat…
21.05.2013 16:28Tomas T. :
No o víkendu jsem se na to byl podívat, a provedení žulových kostek je opravdu tragické. Kdyby to udelali na nadrazni, tak to neprezije ani jeden tyden, a musi to opravit. Kostky nejsou vubec usazeny, a staci aby jste do ni trosku kopli a uz se hybe.
Cili na tomto miste to asi postacuje, ale jinde to je potreba provezt naprosto jinak. Resp. ne jinak ale poradne.
Rumcajz: ulice nadrazni by mela projit rekonstrukci cela, nejsou tam ani poradne chodniky, natozpak zastavky.
Navic si myslim ze na tuto vyvyseou cast cesty by pak podel tramvajove trate mel navazovat ten vyvyseny obrubnik, co se nyni dela na hulvackem kopci.
21.05.2013 17:15Balde :
z Ulice 28 rijna, by se měla udělat tak jak je udělaná stodolní, celé to vydláždit, a večer jen taxi, když už bude Porážková tak auta nemusi přes 28 řijna vubec jezdit
21.05.2013 17:22Crazym :
Balde: Nějak jsem to nepochopil, nespletl jsi si ulice? :-)
21.05.2013 17:39Balde :
no Porážková se ted rekonstruuje a povede až k česko bratrské, plus tam je i Poděbradova, takže dvě možnosti jak jet mimo 28 října, a myslim tu čast 28 řijna od Elektry po Českobratrskou.
21.05.2013 17:53Martin [msstavby.cz] :
Balde: Ulice 28. října nevede od Elektry po Českobratrskou, ale z Nové Vsi k Masarykovu náměstí. Přes 28. října pojede vždy, jelikož Pořážkova a Poděbradova se na ni napojují.
21.05.2013 19:36Balde :
ok tak NAdražni :D
21.05.2013 20:17Tomas T. :
Balde: No udelat z teto casti mesta (ulice) takovouto klidovou zonu je nerealne. At uz z ruznych natlakovych skupin nebo z pohledu oziveni mesta http://www.ozivenaostrava.cz/cz/propojovani
22.05.2013 09:21Martin [msstavby.cz] :
Balde: Když o něčem diskutji, tak si zjistím co to vlastně jě. Stačilo se jen podívat na mapu….
22.05.2013 15:54Balde :
martin [msstavby.cz]: jaj tak se stane ne :D
22.05.2013 16:23