Chodníky v centru Ostravy se mění – chodník u antikvariátu Fiducia byl zúžen a vznikl pás pro zeleň.
„Rekonstruovali jsme pravostranný chodník od ulice Nádražní po Tyršovou a stejné čeká i levostrannou až po ulici Milíčovu. V zelených pásech, které po obou stranách vzniknou, budou vysazeny stromy ginkgo biloba ,Princeton Sentry´,“ přiblížila mluvčí Moravské Ostravy a Přívozu Jana Pondělíčková. Oprava by měla být včetně sadových úprav dokončena v průběhu října.
zdroj: denik.cz
Crazym :
Tak na tohle jsem hodně zvědavý, hned jak to budovali jsem si to vyfotil http://www.imagehosting.cz/?v=mlnskwsw.jpg protože mě napadlo, co je to zas za blbost. Jsem uvidím jak to dopadne, protože Mlýnská je celkem frekventovaná, choděj jí lidé z tramvaje na busy V Husově sadu. Kdyby zůžili chodník zeleným pásem třeba na Nám, Msgr. Šrámka u Fénixu, tak bych se nedivil ale tady se mi to nějak nezdá. Tak uvidíme, jak ta zeleň bude odolná… :-)
16.10.2013 18:35Jarda :
Crazym: Ulice není moc prosluněná, ale snad se tam zeleň uchytí, zatím to vypadá dobře.
21.10.2013 09:06Hynek [msstavby.cz] :
+foto se stromky z fb fiducie: http://goo.gl/mwMtT7
21.11.2013 12:40Michal :
Ty vzrostlé stromy tam koukám zase strašně vadily
21.11.2013 13:26Balde :
v centru se ted s rekonsturkcema chodniku roztrhl pytel, plus pasáž vesmír
21.11.2013 18:24Crazym :
A zde: http://www.imagehosting.cz/?v=mlnskses.jpg (stav z 17.11. cca 13 hod.) ukázka toho jak se u nás dělá, nebo že by se jim pro velký úspěch stavění, rozebírání a opětné budování tak líbilo? :-)
21.11.2013 20:50Tomas T. :
Balde: Myslim ze to je jen dobre. Ukazte mi mesto kde jsou chodniky v tak prosernem stavu jako v ostrave. Budete hledat jen tezko.
22.11.2013 08:35Tomas T. :
Michal: Mozna se mylim, ale pred fiducii nikdy stromy nebyly ne? ten pas hliny tam je novy.
Jo a jen tak mimochodem, pokud se tam neda nejaka zabrana tak si myslim ze ta trava tam nevyroste. Protoze ten chodnik je nyni celkem uzky na to kolik tam chodi lidi.
22.11.2013 08:39Hynek [msstavby.cz] :
Michal: jak se na to tak koukam, tak docela i jo.. viz nize.
Tomas T.: Michal mysli protejsi chodnik – http://goo.gl/maps/l3G1M
a o travnik bych se nebal, lidi si zvyknou a pochybuju, ze budou nejak zasadne klickovat po travniku mezi stromkama, nez aby sli po chodniku..
22.11.2013 12:08Hynek [msstavby.cz] :
+clanek „Partyzánské zahradničení. Jak ho vnímají ostravští radní?“ na denik.cz: http://goo.gl/SRLLju
21.04.2014 11:57Crazym :
Aktuální info o bojích Města a Technických služeb za hezčí město :-) http://www.imagehosting.cz/?v=mlnskdalpo.jpg
22.05.2014 13:34Už žádný Guerilla gardening vzkazují bojovníci z města a zahájili obranné stavby proti vandalům. Pokud ani to nepomůže, v další fázi přijde na řadu minové pole, peněz od vás oveček máme dost :D
Michal :
Takže stromy vadily, tak šly dolů.
22.05.2014 13:48Ale teď teda jakože asi nevadí, tak nasadíme nové a rovnou po obou stranách ulice?
Jak typické pro Ostravu: bez koncepce, bez dlouhodobého plánování, halabala projekty.
Hynek [msstavby.cz] :
Michal: to uz tu jednou bylo, koukni se na streetview jake ty stromy byly..
Crazym: je to zabavna epizoda, ale nejspis vse dobre dopadne (teda pokud se nekdo neprizabije o ten plot)
22.05.2014 14:21aggu :
Dlažba druholigová, která se hodí někam před garáž, dřevěné hranoly jak někde z pastviny…. Bravo, centrální radnice 2. největší aglomerace Česka…
22.05.2014 14:40Crazym :
Lidi, já se z toho zvencnu. Ještě si myslíte že tady v tom Ostravském blbákově ví pravá ruka co dělá levá? Telenovela Mlýnská má dnes další pokračování: http://www.imagehosting.cz/?v=mlnsktelen.jpg :-)
23.05.2014 09:51Hynek [msstavby.cz] :
Crazym: je to napinave
23.05.2014 10:25Tomas T. :
Crazym: Dneska to psali na FB – fiducia chtela aby to dali pryc, tak to demontovali.
23.05.2014 14:11Crazym :
Tomas T.: To je dobrý, Fiducia, která je v nájmu v budově si určuje co bude a nebude na ulici? Ti musejí mít dobré páky :-) Tak už mi pomalu začíná být jasné jak to, že stále žijí :D
23.05.2014 20:47Hynek [msstavby.cz] :
Crazym: ted nechapu, proc z toho citim neco negativniho. v cem vidis problem? ze fiducia nekrachla a nezavrela? ze mesto/technicke sluzby umi reagovat na ohlasy lidi? ze nekdo ma zajem o to, co se deje na chodniku pred kramem (coz je zrovna v tomhle pripade trosku mimo kontext, pac zrovna oni neresi jen jak to vypada pred jejich prahem.. kde bychom byli, kdyby tohle bylo bezne..)
23.05.2014 23:25Crazym :
Hynek [msstavby.cz]: Správně v tom cítíš cosi negativního, to cítíš moje zkušenosti s městem :-) Je zajímavé jak Fiducii vyšli bleskově vstříc, protože normálně si do toho co budují na „svém“ nenechávají kecat a spíš ještě naopak kecají do toho co si na svém budují jiní. Asi taky začnu před barákem zkulturňovat něco jejich podle mého vkusu a jsem zvědavý jestli to po mě uklidí a budou ke mě stejně vstřícní tak jako k Fiducii. Uvažuji, že začnu podobně a něco si nasázím kolem baráku na jejich pozemku a ještě se tím budu chlubit na FB, jsem zvědavý jak rychle dostanu obsílku.
24.05.2014 05:15Hynek [msstavby.cz] :
Crazym: mno, ono mozna, ze kdyby kazdy mel podobny pristup, tak bychom nepotrebovali technicke sluzby a lidi by to nemeli v hlavach nastaveno zpusobem „podivej mamo, ten hajzl pred plotem neco tvori, hned volej starostovi“
a porad se bavime o trave vs trava a bylinky, neni to to same, jako by si tam vystaveli sklenik (ackoliv pokud by byl volne pristupny, proc ne?). a s tim plotem taky nechapu, proc si to tak strasne spojujes s fiduciou, tam 90% lidi, co prochazi a omezovalo by je to, do fiducie vubec nejdou. ja jsem byl treba taky pro odstraneni a ve fiducii jsem nebyl tak 8 let..
a jinak tam byla pry ohledne bylinek nejaka domluva uz predem, jen se to nekde ztratilo v prekladu.
24.05.2014 10:04Hynek [msstavby.cz] :
ono (par prikladu, ktere znam).. pak by to mohlo vypadat treba takto:
ze nemas nudny travnik, ale mas tam kvetouci kere http://goo.gl/zz5xQW anebo pred barakem zahradku http://goo.gl/FrktZT
v obou pripadech to je obecni pozemek a technicke sluzby se o ten kus nestaraji, resp. vykoseno tam vzdy bylo drive, nez co kosily TS v okoli.
tohle ti jako vadi?
24.05.2014 10:19Crazym :
Hynek [msstavby.cz]: Aby nedošlo k mýlce. Já nemám problém s tím, že jsou lidé, které zajímá a snaží se zvelebovat své okolí. Mě na tom zaujal přístup města. Už jen to, že se město pro něco rozhodlo (aniž by se zajímalo o názor lidí v místě) a pak po jediné intervenci Fiducie bleskově zareagovalo a vyšlo vstříc mě zaujalo protože mám s městem spíše opačné zkušenosti, že si něco v rámci svých projektů vymyslí a zrealizuje a pak setrvává na svých pozicích i když se najdou lidé, kteří vyjadřuji nesouhlas a nejde s nimi hnout. Proto ten podiv nad bleskovým odstranění plotu ještě před jeho dokončením. To a jiné indicie svědčí o nadstandartních vztazích Fiducie a města a nikdo mi to zatím nevyvrátil protože: Fiducia z vlastní iniciativy a z určitě dobrých pohnutek ale bez souhlasu města něco udělala na pozemku který jim neříká pane https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10152812935668835.1073741842.126809238834&type=1 a město reagovalo tím, že to po nich „uklidilo“ na náklady všech https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152824809188835&set=a.435274598834.225506.126809238834&type=1&theater načež začalo budovat něco, co mělo v plánu se svým majetkem https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152829609193835&set=a.435274598834.225506.126809238834&type=1&theater a na základě jediné intervence Fiducie změnilo názor a opět na náklady všech to odstranilo https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152834363713835&set=a.435274598834.225506.126809238834&type=1&theater a Vám se to zdá normální?
24.05.2014 11:57Mimochodem kdyby nebylo těchto stránek, které mě baví, tak by mě nikdy nenapadlo se podívat na FB Fiducie a tyto informace bych se nedověděl a neměl bych důvod být negativní protože je mi v podstatě ukradené co se tam děje a když to nevím, tak mě to ani netrápí jak moc město plýtvá s penězi které vytáhne i z mojí pěněženky. Jenže teď to vím jsem slušně řečeno nasr.. negativistický a prohlubuje se to pohledem na pracovní stůl kde mi leží složenka na daň z nemovitostí :-)
Martin :
Crazym: Začněte být aktivní jako Fiducia, shromažďujte kolem sebe lidi, kterým není osud města ukradený a budete mít také silnou vyjednávací pozici. Vedení města je celkem ukradený osud každého jednotlivého občana. Ten si tak akorát zanadává a tím to hasne. Nakonec budou radní zase zvoleni, o což jim šlo. Pokud ale onen občan je členem nějaké víceméně organizované skupiny, zvládne problémy dostatečně „rozmáznout“, pak může v politice reálně něco měnit. Říká se tomu občanská společnost. Je to trochu jiný přístup k politice než tu vládl doposud. Zatím ještě pořád ve většině případů platí, že politici vládnou a lidé se o věci veřejné nestarají.
24.05.2014 15:45Hynek [msstavby.cz] :
Crazym: v pohode, mame odlisne nazory a mozna i pristup k vecem. ten plot tam proste dali, spekulovat nad tim, co by – kdyby, nema cenu. to, ze zvolili cestu odstraneni ja osobne vitam a je mi jedno, jestli to neco stalo, vic by me stval plot, ktery zaplatim stejnou merou a bude me x let iritovat. stejne tak nemam problem s bylinkama.
do jake miry to bylo nebo nebylo se souhlasem, myslim, ze ani jeden aktualne neumime spolehlive rict, tak bych nevynasel soudy na zaklade fotek na fb.
24.05.2014 17:17Madla :
Fiducie osázela bylinami plochu, jež byla připravena v rámci celé rekonstrukce pro další plánované a oznámené sadové úpravy, podle kterých tam neměl být jen trávník, ale i růže. Dřevěné ohrazení se může někomu líbit, někomu ne, je to věc názoru. To, že bylo na základě intervence soukromého subjektu odstraněno, moc příkladné není , jakkoli Martin argumentuje občanskou společností. De facto došlo k přivlastnění si veřejného prostoru a prosazení vlastního názoru na to, co je krásné a vhodné, a co nikoliv. A zatímco radní, kteří nesplňují mou představu o vedení města, si příště zvolit nemusím, organizované skupině se silnou vyjednávací pozicí a konexemi se chtě nechtě musím přizpůsobit.
24.05.2014 18:44Hynek [msstavby.cz] :
z komara velbloud. a zitra si jdu schvalne privlastnit kus parku zasazenim kedlubny.
24.05.2014 20:05Madla :
Hynek [msstavby.cz]:
24.05.2014 20:49:-),jo,dobrej nápad, taky si beru kus parku, ale sázím lopuch.
Madla :
jinak s příměrem komára a velblouda máte pravdu. Když soukromý podnikatel nechá odstranit dřevěné zábradlí z ulice, kde má kšeft, je to „komár“.“Velbloud“ to je v okamžiku, když jiný podnikatel, jindy a jinde, nechá před svou firmou odstranit třeba Urubův reliéf na OD Kotva. Argumenty i motivace k odstranění by byly v obou případě nejspíš podobné – nelíbí, zbytečné, zavazí… Jasně, dřevěné zábradlí, o jehož kvalitě, hodnotě lze s úspěchem pochybovat, není totéž jako artefakt s nadčasovým přesahem. Ale princip je týž.
25.05.2014 08:54Hynek [msstavby.cz] :
Madla: souhlasim, kotvu jsem zaznamenal a nevim jaka sance na diskuzi proti odstraneni tam byla, ovsem tam se (pokud se nemylim) jedna o soukromy majetek, se kterym si vlastnik muze delat „co chce“.
25.05.2014 12:24Madla :
Hynek [msstavby.cz]:
25.05.2014 18:49přesně tak, bohužel. Jenže Fiducia dokázala svou intervencí u města, že i s veřejným prostorem si může dělat, co chce, tak jako s majetkem soukromým. Diskuse neproběhla ani v tomto případě. Jak by mohla ulice vypadat po rekonstrukci, se už nedozvíme, těžko si tedy udělat objektivní názor.
Martin :
Madla: Nátlakovým skupinám se přizpůsobovat nemusíte. Můžete si založit vlastní skupinu a vyjádřit opačný názor. Pokud seženete dost aktivních lidí se stejným názorem, musela by začít diskuze, jejíž výsledek by odrážel vůli většiny. Pokud budete mlčet, radnice se vydá cestou menšího odporu: Fiducia hlasitě nechce, „šedá zóna“ tiše mlčí=vyklidíme pole hlasitějším odpůrcům.
25.05.2014 20:42Podobně to funguje v obchodě. Pořád se mluví o tom, jak je „náš zákazník, náš pán“, ale přitom Vám obchodník klidně řekne do očí, ať nakupujete raději u konkurence, pokud se Vám jeho nekalé praktiky nelíbí. Záleží mu totiž jen na zákaznické mase, ne na jednotlivcích. Pak už záleží, jaké máte „páky“ na ovlivnění názoru a spotřebního chování ostatních.
robert :
Jak se tak dívám, mají to kluci na radnici asi kolikrát těžké. Jednou vyhoví stížnosti občanů o porušování obecní vyhlášky a nepovolí zahrádky po 22:00. A mají proti sobě nájemce a provozovatele. Jednou vyhoví provozovatelům a mají proti sobě kolemjdoucí, kteří mohou mít pocit že neslyší názor masy a jdou na ruku svým nájemcům. Má to ta demokracie v Ostravě vždy trochu těžší než jinde…..
25.05.2014 22:06Madla :
Martin:
26.05.2014 15:59„Šedá zóna“ mlčí proto, že v běžném chodu města spoléhá na demokraticky zvolené zastupitele, že budou více či méně postupovat v zájmu svých voličů a nepodlehnou a bezprostředně nevyhoví jakékoliv sebehlasitější zájmové skupině, která cosi nechce, nebo naopak chce.
Založit vlastní skupinu a sehnat dost aktivních lidí se stejným názorem – Aktivních v čem? A o jak velké skupině mluvíte? Jaký počet je relevantní k vyvolání oné diskuse? A na jaké platformě by tato diskuse měla probíhat? Kdo nebo co by rozhodlo o vůli většiny? Souboj lajků na fanouškovské stránce FB? Hospodská nebo pouliční rvačka?
Pokud Fiducie má „páky“ na spolupráci s městem,silnou vyjednávací pozici, jak jste psal, má tak činit otevřeně a přímočaře od samého počátku, ne si hrát na „guerilla gardening“ a boj proti „Berlínské zdi“.
Summerboy :
Madla: Promiňte, ale i když to, co píšete, má hlavu a patu a smysl, tak já pořád nechápu, oč jde. Jasně, jestli byly vynaloženy nějaké peníze zbytečně, je to škoda. Ale ty zábrany vypadaly naprosto příšerně a když tam někdo (třeba ta Fiducia) chce zkrášlovat okolí zahrádkou, tak proč ne? Když se jim do toho chce a budou vybírat hovna od psů a vajgly od kolemjdoucích, tak proč ne? Jak již bylo zmíněno – zahrádky před baráky na obecních trávnících jsou normální – proč by to muselo být nějak pořád motáno s politikou a pákami a tlaky a bůhvíčím tady v tomto nicotném případě? Kašlete na to, buďme rádi, že to je hezké a že je někdo aktivní.
26.05.2014 16:48Michal :
Fiducia je celkem úsměvný spolek anarchisticko-sluníčkovských lidí. Do všeho mluvíme, všemu rozumíme, na vše máme názor, vždyť my to s lidmi myslíme dobře! Holky by měly konečně otěhotnět, ať přestanou mít čas na páchání dobra ve jménu všech.
26.05.2014 16:57aggu :
Michal: Nevzpomenu si, kdy jsem na msstavby naposledy četl něco tak oduševnělého…. :-/
26.05.2014 17:00Crazym :
Dnes jsem tam viděl jak přijeli s travními koberci ale protože sotva lezu a jsem v ortéze nebyla chuť to vyfotit, touhle dobou už to bude položené, tak možná zítra :-)
27.05.2014 16:28acdlcia [msstavby.cz] :
Crazym: Je úsměvné že i tento komentář dostal od někoho palec dolu.
27.05.2014 19:21acdlcia [msstavby.cz] :
acdlcia [msstavby.cz]: No a tenhle palec jsem tak nějak už čekal.
27.05.2014 21:16Hynek [msstavby.cz] :
Madla: porad nechapu, kde vidite jake paky + podle ceho soudis, ze si hrajou na guerilla gardening? fakt to nafukujete do obrovskych rozmeru, ktere to imho nema.
28.05.2014 09:57Crazym :
Tak a je to, Pat a Mat by byli spokojení :D http://www.imagehosting.cz/?v=mlnskkonec.jpg Teď už jen ať nám to tam vydrží co nejdéle bez újmy když už kolem toho byly takové manévry :-) A doufám, že ty sluníčkoví lidé do toho nebudou vrtat jak už uvažují na svém FB https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152844274248835&set=a.435274598834.225506.126809238834&type=1&theater
28.05.2014 10:14aggu :
Asi založím hnutí za likvidaci poloviny dopravních značek.
28.05.2014 11:20Tomas T. :
Crazym: Myslim ze kdyz to pisou na FB , tak to maji v planu to udelat. Jen musi jeste pockat. Nic na tom ale nemeni, ze ten travnik se v tech mistech vubec delat nemel.
28.05.2014 12:58Crazym :
Tomas T.: Myslím, že kdybych něco takového udělal já a pak bych veřejně vyhlásil, že to zopakuji, tak už je se mnou zahájeno správní řízení a to „vylepšování“ veřejného majetku po mě chtějí uhradit :-) Jasně, tam žádné nadstandartní vztahy Fiducie a Města neexistují :D
28.05.2014 15:36Hynek [msstavby.cz] :
Crazym: nikdo ti tvuj nazor nevezme, ale spekulujes o detailech konfliktu, ktery imho neexistuje. pseudosoukrome zahonky pred barakem nejsou nijak vyjimecna vec.
je tu z toho strasna bojovka, pritom to pocinani je zcela dobrovolne a pro radost, neni zistne a pokud nekde takhle sadis, pocitas s klidem v dusi i s alternativou, ze to nekdo ukrade, rozslape nebo neco podobneho.
28.05.2014 19:40Madla :
Hynek [msstavby.cz]:
29.05.2014 07:38Máš pravdu, ale objektivně Kenny-tu bojovku z toho hned na začátku udělala Fiducie, se podíváš na jejich oba FB, tak to podle mě o „klidu v duši“ zrovna nesvědčí. Když si přečtu exaltovaný komenty typu :“Fidu zavelí a město přivede k pořádku. Tleskám!“, tak ve mně bouchnou saze-proč by mi proboha měla fiducie v čemkoliv velet? Jaké jsou její kompetence a předurčení k tomu, jak má ulice vypadat?
Přitom stačilo, aby Fiducie v průběhu té rekonstrukce zašla za Městem se domluvit a svou představu sadových úprav si do koncepce města prosadit-když to nakonec tak jednoduše stejně udělala s tím zábradlím. Ten rustikální užitkovo-neužitkový záhon natěsno vysázených bylin s různými nároky a vlastnostmi tam mohl bejt, o možnosti existence zábradlí by se nikdo nedověděl a celá kauza vůbec nemusela vzniknout.
Hynek [msstavby.cz] :
Madla: rozumim. ale za komenty fiducia nemuze, naopak kdyz kouknes na uplne prvni reakci, tak je ve stylu „mrzi nas to, nevyslo to, pokracovat budem jinde“. ze se nasledne domluvili, je jina vec a na domluvu jsou potreba vzdy dve strany. z meho pohledu je to zcela v poradku.
taky, pokud si vzpominam, tak o tom, jak to bude vypadat, se zajimali a bylo jim receno, ze pujde o plotek. predpokladam, ze nikdo si pod tim nepredstavil metrovou zabranu. byt to decentni/“normalni“, pochybuju, ze by s tim mel nekdo nejaky zasadnejsi problem..
a nemyslim si, ze je ambici fiducie nejak resit predstavu sadovych uprav obecne, jen se stretli se svou iniciativou na jednom pisecku a zrovna to holt neni chodnik, kde je kazdemu sumak, co na nem bude a kdyz se jim neco nelibi, tak to neskonci jen klasickou lamentaci u piva..
29.05.2014 10:32Martin [msstavby.cz] :
Tady se hezky ukázala typická vlastnost čechů. Závist. Jeden subjekt tady něco protlačil. Něco co je prospěšné. Tedy odstranění toho stání pro koně. Jenže se ukáže někdo, něco, co to nepřekousne. Že on nezmůže nic. A pak se rozjedou argumentace, co jsou psány pod článkem… Pláč
30.05.2014 10:26Madla :
martin [msstavby.cz]:
30.05.2014 12:34vaše iracionální neargumentace jen dokresluje způsob uvažování a jednání zainteresovaných v této kauze. Arogance,netolerance a svévole ve mně nevzbuzují žádné sympatie, natož pak závist. Ale chápu, že v tom návalu pláče vám schází odstup.
Tomas T. :
Madla: Čili každý , kdo nesouhlasí s Vámi, tak zainteresovaný?
30.05.2014 17:22Crazym :
Tak nám to opět vylepšují travními koberci, zajímal by mě už celkový součet výdajů za tyto kousky trávníku :-)
29.04.2016 19:54http://crazym.rajce.idnes.cz/Opetovne_zatravnovani_pomoci_travnich_kobercu_na_ulici_Mlynska./
Summerboy :
Crazym: kdyby tak k tomu jeste opravili tu cestu, ktera je sama zaplata…
30.04.2016 02:41Crazym :
Pokračování nekonečné story s výměnami trávníků, tentokrát to trvalo jen rok a půl :-) http://www.imagehosting.cz/?v=2810201756.jpg Fakt by mě zajímal celkový součet za tyhle piditrávníky a taky jsem zvědav co za zázrak tam přijde teď před zimou a hlavně na tu omáčku kterou si to pak zdůvodní když se budou chválit v měsíčníku Centrum co mi „zdarma“ přistane ve schránce :-) Ostrava!!!
29.10.2017 02:43Martin [msstavby.cz] :
Crazym: Myslím, že tam má být květinový záhon.
29.10.2017 14:26Crazym :
Tak včera se tam objevily nějaké kolíky, vypadá to jako pokus to oplotit jako kdysi http://www.imagehosting.cz/?v=mlnskdalpo.jpg ale v menším a s kulatými kolíky, neměl jsem možnost to v noci nafotit a za světla jsem kolem nešel, tak snad někdy příště,,nebo počkám až to bude hotovo :-)
01.11.2017 15:54Oasis :
Crazym: Podle tvého popisu to asi bude to, co dali na zrekonstruovanou Českobratrskou, viz galerie https://moravskoslezsky.denik.cz/galerie/ceskobratrska-v-ostrave-se-otvira20171031.html?mm=8243751&back=3326075520-2514-57&photo=7
01.11.2017 19:35Crazym :
Oasis: No, bylo to nižší, asi poloviční, tak uvidíme
01.11.2017 20:07davidb11 :
To bylo i u nás ve Vratimově i na Sokolské.
01.11.2017 20:16Dočasně než zakoření ty kytky, aby tam nešlapali lidi.
Martin [msstavby.cz] :
Crazym: Původně to mělo být trvalé, ale mnohým se to nelíbilo. Na jaře by to mělo zmizet. Jestli na Českobratrské, to netuším.
01.11.2017 22:19Crazym :
Už je to osázené nějakými trvalkami a je to něco jako na Českobratrské, jen miniaturizované a musím říct, že to z těch pokusů zatím vypadá nejlépe, tak doufejme, že to tam vydrží z nich nejdéle :-)
03.11.2017 07:51Sorry za nekvalitní fotku ale opět jsem tam nebyl za světla http://www.imagehosting.cz/?v=0211201756.jpg
Crazym :
Tak jsem byl v místě konečně za světla http://www.imagehosting.cz/?v=pb056016.jpg Jak vidíte, první sloupek už nepřežil víkend :-)
05.11.2017 17:44Davidb :
Crazym:
06.11.2017 08:42Jo, ve Vratimově se taky hned vyvracely.
Pak je doničila zima a plužení.
Na jaro byla odstraněny, ale asi svůj úkol splnily.