Unie podpoří rozšíření paskovského terminálu

Na partnerském webu Patriot magazín byly zveřejněny informace o aktuálních záměrech v překladišti AWT v Paskově.

Podpisem grantové dohody s Výkonnou agenturou pro inovace a sítě (INEA) Evropské komise bylo završeno úsilí společnosti AWT, člena skupiny PKP CARGO, k získání dosud nejvyšší dotace v historii společnosti.  Rozvoji terminálu věnuje AWT velkou pozornost a v budoucnu by měl hrát velkou roli v logistickém trojúhelníku Balt-Jadran-Severní moře, kde bude hlavním uzlem na jeho jižní straně.

„AWT má s intermodální přepravou dlouholeté zkušenosti, vidíme v tomto segmentu potenciál pro náš rozvoj a terminálu v Paskově věnujeme velkou pozornost. Překladiště má strategickou a perspektivní polohu v rámci Evropy, dnes je součástí 25 terminálů a překladišť v Polsku a je napojen na významné evropské přístavy. Spolu s PKP CARGO ho chceme stále více zapojovat do logistického trojúhelníku Balt-Jadran-Severní moře nebo obsluhy Hedvábné stezky. Pro celou skupinu PKP CARGO představuje bránu především do jižní Evropy,“ říká Arkadiusz Olewnik, generální ředitel skupiny AWT.

Pro podporu přípravy a realizace výstavby III. etapy multimodálního kontejnerového terminálu Paskov byl využit „Nástroj pro propojení Evropy“, (CEF – Connecting Europe Facility), z jehož zdrojů byl společnosti AWT přiznán příspěvek ve výši 5 871 360 EUR.

Tato částka (tzn. přibližně 158 500 000 Kč) představuje 66 % uznatelných nákladů projektu, jehož součástí je kromě nového kolejového napojení, manipulačních ploch, osvětlení a dalšího vybavení vlastního terminálu i studie, projekt a realizace rekonstrukce vlečky v Paskově.

„Cílem projektu je maximální využití kapacity pracoviště pro vlakové soupravy délky 700 m, umožňující nabídnout nový standard přepravy a odbavení našim zákazníkům při současné úspoře nákladů na vlečkové manipulace,“ podotýká Viktor Bystrian, obchodní ředitel AWT.

Nyní bude následovat fáze stavební a technologické realizace celé modernizace paskovského terminálu. Do konce roku 2020 bude vybudováno nové kolejové napojení, rekonstruována vlečková stanice a překladiště bude rozšířeno na více než dvojnásobek, přičemž dopravní a manipulační plochy dosáhnou plochy 71 000 m2 a dopravní výkonnost naroste na téměř 5 000 TEU. Prováděné úpravy ve výsledku umožní zrychlený průjezd stanicemi na dopravních ramenech k terminálu.

celý článek: patriotmagazin.cz

Související články


Komentáře

  1. Davidb :

    Ty jo, nové kolejové napojení?
    Takže přes vratimovský přejezd bude jezdit ještě více vlaků? A tudíž budou závory častěji spuštěny!!
    No máme se na co těšit.

    Thumb up 0 Thumb down 6
  2. Fantomas002 :

    Davidb: Třeba udělají podjezd nebo nadhezd. :D

    Thumb up 1 Thumb down 0
  3. Davidb :

    Fantomas002:
    Ano, ČZDC má v plánu zdvojkolejnění a elektrifikaci tratě mezi Ostravou a FM. Teď to vypadá i na něco s vlečkou na Paskov.

    V plánech už dlouhou dobu je nadjezd, v minulém roce to řešili s městem. Dokonce to požaduje záchranka, že by nestíhali dojezdové časy.
    Ale nadjezd je asi drahý a zasahuje do mnoha pozemků a budov, tak to teď vypadá na podjezd.
    S podjezdem je zase ta potíž, že se dostane pod úroveň Ostravice a hrozí podzemní vody.

    Samozřejmě, že pokud ke stavbě dojde do 10 let, tak to bude super.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  4. Kamil Staš :

    Ono to vypadá celkově, jak by se v Ostravsku připravovalo k nějakému mohutnému průmyslovému a populačnímu skoku, viz nedávno oznámené řešení Ostravou rychleji viz http://ekonomika.idnes.cz/ostravou-rychleji-sprava-zeleznic-chysta-obri-zakazku-za-8-miliard-1fd-/eko-doprava.aspx?c=A170112_235213_eko-doprava_suj

    Thumb up 2 Thumb down 1
  5. Davidb :

    když jsem si našel něco o modernizaci Ostrava-FM, tak je tam psáno o zdvojkolejnění a elektrifikaci.
    A doba jízdy mezi O-Kunčice a FM by se měla snížit z 28 na 14 minut!!
    Což je fakt super čas.
    A Ostrava- Val. Mez by se měl dostat až na 58 minut ze skoro 2 hodin.
    Ale to by byl asi jen nějaký spěšný spoj. Ale i tak je to super.
    Už aby to bylo.

    Thumb up 7 Thumb down 0
  6. skelet :

    Kamil Staš: a to je nějaká chyba, že se modernizuje trať?
    To skučení je neskutečné, buď se skučí, že se nic nedělá nebo naopak. Hlavně, když se skučí.

    Thumb up 6 Thumb down 0
  7. Marián Kyral :

    _A doba jízdy mezi O-Kunčice a FM by se měla snížit z 28 na 14 minut!!_

    Neuvěřím, dokud neuvidím.

    Thumb up 0 Thumb down 2
  8. Davidb :

    Marián Kyral:
    To já taky, ale je to plán.
    http://ostrava.idnes.cz/plan-elektrickych-trati-v-kraji-ceka-na-schvaleni-ministerstvem-p8e-/ostrava-zpravy.aspx?c=A160729_130726_ostrava-zpravy_sme

    Thumb up 0 Thumb down 0
  9. Kamil Staš :

    skelet: není, určitě to bude přínos.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  10. Martin [msstavby.cz] :

    Kamil Staš: Osobní vlaková a nákladní vlaková doprava je na vzestupu a je podporována EU. Což je pochopitelné, ekologická a kapacitní doprava. Můžeme být velmi rádi, že tak velký uzel se nachází v Ostravě. A neskutečně rádi za to, co se stává z Paskova. Uzel měl být modernizován již dávno.

    Mimochodem, něco o vlacích v Holandsku. http://mymodernmet.com/netherlands-ns-eneco-wind-energy/

    Thumb up 2 Thumb down 1
  11. Davidb :

    Já to taky považuji za dobrý krok, ale musí se s tím vyřešit víc věcí.
    Právě ten přejezd ve Vratimově, důsledný zákaz jízdy mimo Místeckou a Rudnou,
    protože hodně aut pendluje mezi Paskovem a překladištěm v Šenově apod.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  12. jp :

    Mě „děsí“, když vidím, že rekonstrukce Ostrava-FM je plánována na období „od 2021“. Když si vzpomenu, že v roce 2010 se psalo, že někdy mezi léty 2012-2014 se bude mezi Přerovem a Brnem jezdit přes 200 km/hod. a de facto půjde o první VRT v ČR, aby se loni ukázalo, že vlastně žádné práce jěště na úseku nezačly…

    Thumb up 1 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.