Na partnerském webu Patriot magazín byly zveřejněny informace o aktuálních záměrech v překladišti AWT v Paskově.
Podpisem grantové dohody s Výkonnou agenturou pro inovace a sítě (INEA) Evropské komise bylo završeno úsilí společnosti AWT, člena skupiny PKP CARGO, k získání dosud nejvyšší dotace v historii společnosti. Rozvoji terminálu věnuje AWT velkou pozornost a v budoucnu by měl hrát velkou roli v logistickém trojúhelníku Balt-Jadran-Severní moře, kde bude hlavním uzlem na jeho jižní straně.
„AWT má s intermodální přepravou dlouholeté zkušenosti, vidíme v tomto segmentu potenciál pro náš rozvoj a terminálu v Paskově věnujeme velkou pozornost. Překladiště má strategickou a perspektivní polohu v rámci Evropy, dnes je součástí 25 terminálů a překladišť v Polsku a je napojen na významné evropské přístavy. Spolu s PKP CARGO ho chceme stále více zapojovat do logistického trojúhelníku Balt-Jadran-Severní moře nebo obsluhy Hedvábné stezky. Pro celou skupinu PKP CARGO představuje bránu především do jižní Evropy,“ říká Arkadiusz Olewnik, generální ředitel skupiny AWT.
Pro podporu přípravy a realizace výstavby III. etapy multimodálního kontejnerového terminálu Paskov byl využit „Nástroj pro propojení Evropy“, (CEF – Connecting Europe Facility), z jehož zdrojů byl společnosti AWT přiznán příspěvek ve výši 5 871 360 EUR.
Tato částka (tzn. přibližně 158 500 000 Kč) představuje 66 % uznatelných nákladů projektu, jehož součástí je kromě nového kolejového napojení, manipulačních ploch, osvětlení a dalšího vybavení vlastního terminálu i studie, projekt a realizace rekonstrukce vlečky v Paskově.
„Cílem projektu je maximální využití kapacity pracoviště pro vlakové soupravy délky 700 m, umožňující nabídnout nový standard přepravy a odbavení našim zákazníkům při současné úspoře nákladů na vlečkové manipulace,“ podotýká Viktor Bystrian, obchodní ředitel AWT.
Nyní bude následovat fáze stavební a technologické realizace celé modernizace paskovského terminálu. Do konce roku 2020 bude vybudováno nové kolejové napojení, rekonstruována vlečková stanice a překladiště bude rozšířeno na více než dvojnásobek, přičemž dopravní a manipulační plochy dosáhnou plochy 71 000 m2 a dopravní výkonnost naroste na téměř 5 000 TEU. Prováděné úpravy ve výsledku umožní zrychlený průjezd stanicemi na dopravních ramenech k terminálu.
celý článek: patriotmagazin.cz
Davidb :
Ty jo, nové kolejové napojení?
13.01.2017 07:54Takže přes vratimovský přejezd bude jezdit ještě více vlaků? A tudíž budou závory častěji spuštěny!!
No máme se na co těšit.
Fantomas002 :
Davidb: Třeba udělají podjezd nebo nadhezd. :D
13.01.2017 08:45Davidb :
Fantomas002:
Ano, ČZDC má v plánu zdvojkolejnění a elektrifikaci tratě mezi Ostravou a FM. Teď to vypadá i na něco s vlečkou na Paskov.
V plánech už dlouhou dobu je nadjezd, v minulém roce to řešili s městem. Dokonce to požaduje záchranka, že by nestíhali dojezdové časy.
Ale nadjezd je asi drahý a zasahuje do mnoha pozemků a budov, tak to teď vypadá na podjezd.
S podjezdem je zase ta potíž, že se dostane pod úroveň Ostravice a hrozí podzemní vody.
Samozřejmě, že pokud ke stavbě dojde do 10 let, tak to bude super.
13.01.2017 10:05Kamil Staš :
Ono to vypadá celkově, jak by se v Ostravsku připravovalo k nějakému mohutnému průmyslovému a populačnímu skoku, viz nedávno oznámené řešení Ostravou rychleji viz http://ekonomika.idnes.cz/ostravou-rychleji-sprava-zeleznic-chysta-obri-zakazku-za-8-miliard-1fd-/eko-doprava.aspx?c=A170112_235213_eko-doprava_suj
13.01.2017 10:17Davidb :
když jsem si našel něco o modernizaci Ostrava-FM, tak je tam psáno o zdvojkolejnění a elektrifikaci.
13.01.2017 11:13A doba jízdy mezi O-Kunčice a FM by se měla snížit z 28 na 14 minut!!
Což je fakt super čas.
A Ostrava- Val. Mez by se měl dostat až na 58 minut ze skoro 2 hodin.
Ale to by byl asi jen nějaký spěšný spoj. Ale i tak je to super.
Už aby to bylo.
skelet :
Kamil Staš: a to je nějaká chyba, že se modernizuje trať?
13.01.2017 11:15To skučení je neskutečné, buď se skučí, že se nic nedělá nebo naopak. Hlavně, když se skučí.
Marián Kyral :
_A doba jízdy mezi O-Kunčice a FM by se měla snížit z 28 na 14 minut!!_
Neuvěřím, dokud neuvidím.
13.01.2017 11:37Davidb :
Marián Kyral:
13.01.2017 11:57To já taky, ale je to plán.
http://ostrava.idnes.cz/plan-elektrickych-trati-v-kraji-ceka-na-schvaleni-ministerstvem-p8e-/ostrava-zpravy.aspx?c=A160729_130726_ostrava-zpravy_sme
Kamil Staš :
skelet: není, určitě to bude přínos.
13.01.2017 15:08Martin [msstavby.cz] :
Kamil Staš: Osobní vlaková a nákladní vlaková doprava je na vzestupu a je podporována EU. Což je pochopitelné, ekologická a kapacitní doprava. Můžeme být velmi rádi, že tak velký uzel se nachází v Ostravě. A neskutečně rádi za to, co se stává z Paskova. Uzel měl být modernizován již dávno.
Mimochodem, něco o vlacích v Holandsku. http://mymodernmet.com/netherlands-ns-eneco-wind-energy/
13.01.2017 15:16Davidb :
Já to taky považuji za dobrý krok, ale musí se s tím vyřešit víc věcí.
13.01.2017 19:21Právě ten přejezd ve Vratimově, důsledný zákaz jízdy mimo Místeckou a Rudnou,
protože hodně aut pendluje mezi Paskovem a překladištěm v Šenově apod.
jp :
Mě „děsí“, když vidím, že rekonstrukce Ostrava-FM je plánována na období „od 2021“. Když si vzpomenu, že v roce 2010 se psalo, že někdy mezi léty 2012-2014 se bude mezi Přerovem a Brnem jezdit přes 200 km/hod. a de facto půjde o první VRT v ČR, aby se loni ukázalo, že vlastně žádné práce jěště na úseku nezačly…
13.01.2017 19:29