Facebooková stránka Ostrava 360, která informuje o řešení reklamy v Ostravě, zveřejnila první dílčí úspěchy.
V průběhu posledních dnů byly zveřejněny fotografie ulic před a po odstraněním velkorozměrových reklamních bannerů.
Ulice Tyršova před úpravou.
Po úpravě.
Ulice Stodolní před úpravou.
Po úpravě.
Ulice Zámecká před úpravou.
Po úpravě.
zdroj: FB Ostrava 360
vojta :
Pomalými krůčky k hezčímu městu – Tleskám!
Crazym :
vojta: Já ne, připravili nás o výdělky a sami ničím nepřispějí i když jsou 14% spoluvlastníky :-(
vláďa :
Nařízení je účinné od 1.1.2022… naivní si myslet, že více než rok před nabytím má vliv nějaký zákaz.. spíš jestli to není z důvodu minimalizace nákladů v podnikání jestli někdo čtete poslední zprávy..
25.09.2020 10:58Honza :
Wow! Na Stodolní to je obrovský rozdíl.
JanDa :
Crazym: Vydělávat zcela bezohledně na úkor druhých, zde všech obyvatel města, není vhodné. Fasády budov tvoří veřejný prostor, ať už jsou v soukromém vlastnictví či nikoliv. Nemluvě o těch visících reklamách klenoucích se nad ulicí, to už se soukromým vlastnictvím nemá společného vůbec nic. Veřejný prostor je veřejným zájmem a rozhodně není ve veřejném zájmu, aby na ulicích visely nevzhledné, naprosto kýčovité reklamy.
Já tleskám, hlavně ta Stodolní, to je fakt pořádná změna. Pokud vnímáte okolí a neprocházíte ulicí bezmyšlenkovitě, zapůsobí to na Vás skoro jako jiná ulice :-)
Ještě by to chtělo, aby se zamyslelo i samo město, DPO a mnozí další, kteří jsou placeni z veřejných peněz a dávají reklamy tam, kam nepatří – např. formou polepů na veřejných lavičkách, zastávkách atp., je to hnus…
Fanda :
Martin (msstavby.cz)Jak to vidíš,je to lepší než to bývalo? Nějaký posun k estetizaci města je tam znát.
25.09.2020 12:38Slosor :
Crazym: Zvláštní. V Německu a dalších vyspělých zemí tento reklamní smog není a přesto mají ekonomiku a výdělky na daleko vyšší úrovni.
Adam K. :
Toto mi jako rezidentovi centra dela obrovskou radost. Chvalim jak velmi koncepcni a systemovy pristup mesta, tak i toto sdileni konkretnich prikladu PRED/PO. Jen tak dale!!!
thvari :
Ještě sundat ty největší plachty z fasád domů, to je taky velká bolest. To co pověsili na žlutý mrakodrap u Frýdlantských mostů, to snad ani nemá cenu komentovat. Ten barák je ověšený reklamou ze všech světových stran.
chytrak :
Fanda “vlezdořiti” Martinovi.
25.09.2020 19:50Petr :
tak a teď vyřešit to živelné parkování v centru
25.09.2020 20:45Fanda :
chytrák:Ty jsi tak chytrý, že jsi na skoro kapl.Je to ale naopak,s ním právě nejvíc polemizuju.
25.09.2020 20:58Dubina :
Jsem zvědavý, jestli se dočkáme doby, kdy regionální politici se začnou řídit pravidly, které nastaví. Teď všude ksichty nymandů typu vyžraného Rykaly jak slibují lepší zítřky .. mě by zajímalo jestli vyřízený zábor nebo nájem ..asi ne co
25.09.2020 21:31Martin [msstavby.cz] :
chytrak: To bohužel i naštěstí ne :D
25.09.2020 23:03něgdo :
chytrak: Fanda je dupenka a Martin příjemce :-). Teď už to všichni víme!
25.09.2020 23:40Tano :
Uvidíme, jestli se tam ty reklamy nevrátí den po volbách :-)
26.09.2020 00:58Pepper :
Tano: Jakože soukromé subjekty, které je sundaly, je dají zpátky? Jakou to má logiku?
26.09.2020 08:08Crazym :
Pepper: Naivko :-) Soukromé subjekty je nesundaly, soukromé subjekty byly donuceny formou cukru a biče z pozice síly a neměly moc na výběr.
26.09.2020 09:33Pepper :
Crazym: Aha, a s volbama to teda souvisí jak?
26.09.2020 09:49Crazym :
Pepper: Já říkal něco o volbách? Ale když už se ptáš, tak to bylo čistě politické rozhodnutí jestli ti to doteď nedošlo :-)
26.09.2020 09:53Pepper :
Crazym: To nepopírám, ale podívejte se, na co reaguji.
26.09.2020 10:12Crazym :
Pepper: Stejně tak se podívejte na co reaguji já. A ano soukromé subjekty by je daly zpátky kdyby měly možnost, věřte tomu. Za mě Vám to dávám písemně :-)
26.09.2020 10:37talage :
Crazym: Hele, uznej, že ty bannery všude jsou estetická zrůdnost a tragedie. Přestože chápu, že to je snadný výdělek. Nikde to není k vidění jen u nás a směrem na východ (čest výjimkám i u nás).
Bohužel, estetické cítění „provozovatelů reklamní činnosti“ je nulové, ohled na okolí také, tak musel nastoupit befel. Já bych ještě přitvrdil.
Crazym :
talage: Hele to ti neberu a i když mě jsou většinou ty bannery zcela ukradené, některé jsou opravdu za hranou. Ale s tím východem bych si nebyl tak jistý ale možná to je bráno podle toho, že když půjdeš dostatečně dlouho na východ, dojdeš na západ https://1url.cz/gzhEh kde už mezitím došli na jiný level :-) Ale aby jsme nechodili tak daleko, tak je pravdou, že od šedesátých let https://1url.cz/JzhEC někteří se už trochu krotí https://1url.cz/uzhEU :-)
27.09.2020 11:14Otázkou je, kdo jim tam a jak hodnotí estetické cítění :-)
A konkrétně ten snadný výdělek u nás dělal cca 12 tisíc za rok což je částka bez které se už snadno obejdeme ale uznej, odmítal by jsi ji v situaci kdy musíš vše hradit ze svého a závazek obnáší jen dva uchycovací body na fasádě? Ze začátku v tom léty podfinancovaném domě, kdy největší vlastník najednou platí do společného jako všichni co tam bydlí podle m2 ale inkasuje cca mega za rok na nájmech a nehne ani prstem, byla každá koruna dobrá aby si člověk nemusel půjčovat a řeknu ti, byl jsem rád za drobné přivýdělky jako tohle a anténu Eurotelu na střeše :-)
talage :
Crazym: Jak jsem se zmínil – chápu, že je to nějaký výpadek přijmu.
No a ty příklady – no, je to cirkus :-), ale to provedení je jinde, lokalizace na jeden flek. Hned vedle vidět historické domy, kde není ani ň, krásný kontrast. Není to po celém Londýně nebo NY. Pořád tam vidím nějakou estetickou hodnotu i když pro někoho možná spornou. No a co si budeme povídat, samotné provedení je trochu jiný level, než-li plachta z Avie polepená reklamní fólií. Takže u mě dobrý. Jak Londýn, NY, Tokio,… tak uninstall plachet :)
Jen můj pohled, neříkám že jediný správný.
28.09.2020 19:14Joachim :
Vtipné jásat nad zákazem reklam v dnešní době, většina podnikatelů dnes uvažuje spíš jestli neskončit a nejít na pracák. Mě by jen zajímalo, kdo konkrétně posuzuje co je hezké a co se musí sundat. Úředník z magistrátu? Jméno? Nebo je na to nějaký útvar? Ať vím, až mi někdo zaklepe na mé restauraci, v mé budově a na mém pozemku, že nesmím mít slunečníky od pivovaru, protože se mu to nelíbí. Kdo to zakazuje na té Stodolní viz foto? Děkuji za odpověď.
balde :
Joachim: moje péro je taky soukromý majetek a ukazovat ho na veřejnosti nemůžu :D jen tak
29.09.2020 17:53joachim :
balde: o)) ty seš hlavně ocas člověk a chodíš po ulici a nikdo ti to taky nezakazuje. o)))
29.09.2020 18:12joachim :
Zeptal jsem se na konkrétní věc, ale kromě idiotských odpovědí se tady asi nedočkám, tak nic no..
29.09.2020 18:16davidb :
joachim:
29.09.2020 18:26http://www.google.cz tam se najde věcí!
Nařízení města- https://mapy.ostrava.cz/vyhlasky-a-narizeni/zakaz-reklamy/
Manuál- https://www.ostrava360.cz/upload/manual-reklamy-ostrava.pdf?5a57e3a3
Pokud je tvůj pozemek veřejný prostor, tak můžou.
DRJPJR :
joachim: https://www.ostrava360.cz … včetně nařízení MMO o omezení venkovní reklamy, manuálu a kontaktních údajů.
29.09.2020 18:28joachim :
davidb: To nařízení jsem četl, ale kdo mě bude kontrolovat? Příklad: mám Plzeňskou restauraci, na zahrádce mám přes léto slunečníky s logem Prazdroje. Dle tohoto nařízení jsem asi za čarou, podle mě se tam hodí, podle hostů se tam hodí… a můj dotaz byl kdo mi může nařídit tyto slunečníky dát pryč. Nic víc.
29.09.2020 18:33davidb :
joachim:
29.09.2020 18:45Magistrát – úředníci.
joachim :
o)))
29.09.2020 20:14joachim :
davidb: a kteří?
29.09.2020 20:15joachim :
No nic, čeká nás tady zajímavá doba s nejasným koncem.
29.09.2020 21:10talage :
Joachim: Nechápal bych to jako zákaz reklamy (to taky ani není), ale jako zregulování na nějakou přijatelnou mez a zkulturnění, ze kterého nebudou bolet oči a nebudou vyvolávat dojem jako po užití LSD. Časem si všichni ověří, že to funguje daleko lépe, než ten chaos.
Ony ty změny jsou už vidět a jak to najednou začíná vypadat čistě a přehledně. Když jdu k pekaři, tak stačí vidět nápis pekař, není třeba mít ve výloze fotky celého sortimentu.
Slunečník? Proč ne, ovšem jednoho typu, nějakým způsobem vizuálně sjednocený a né každý kus z jiné sezony, podle toho se ketrým pivovarem měla zrovna knajpa smlouvu. Mimochodem plzěňské restaurace, mají většinou vizuál v pořádku, proč asi. (možná na tom Prazdroji záleží)
Jestli si někdo myslí, ze když bude mít barák olepený Kofolou, Ostravarem, Hellmansem a tyčinkama Havlík tak se najednou začnou do provozovny valit davy, tak ten hospodský byznys asi moc nepochopil.
Veřejný prostor je všech, tak by na to měl být brán ohled. To bychom jinak mohli všechny ty školy pro architekty výtvarníky, grafiky a typoografy zavřít a bydlet třeba ve slumech. (Což ten reklamní smog dost připomíná.)
Pro příklad – Lokál v Dlouhé ulici v Praze. Jak jen ta hospoda může fungovat, když má nad futrama jeden nápis a visačku Prazdroje.
Joachim :
talage: Krásné pojetí optimálního stavu. Kde je ale hranice „knajpy“ a Lokálu v z Dlouhé ulice bude hodnotit úředník. Jsem si jist že je nestranný a je znalec „vhodné“ architektury, aby nakonec nezbylo pár nedotknutelných a zbytek.. uvidíme no.. maximálně nás zhltnou asijské bistra.
30.09.2020 09:18talage :
Joachim: Tu hranici bude možná ve finále určovat úředník, ale má k tomu za zadkem manuál a nějaký okruh lidí z branže. (Mimochoddem otevřel jsi ten manuál? Držet se těch doporučení je opravdu jednoduché.)
A pro asijská bistra platí také ;-)
Jestli bude problém v restauračním byznysu, tak se trochu bojím že bude způsoben něčím jiným, než nedostatkem reklamy. Věřím že se s touto výzvou poperete a že to bude nakonec k užtiktu nás všech. Přeji ať se daří!
talage :
Prazdroj:
01.11.2020 02:43Joachim:
https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/plzensky-prazdroj-vizualni-smog-ladronka-designerka-hospody-restaurace.A201030_101319_ekonomika_maz