Třinec má manuál venkovní reklamy

Věděli jste, že město Třinec má manuál pro označování a umísťování reklam? Víte, že pro letošní rok tradiční soutěže Stavba roku byla vytvořena nová kategorie, týkající se kvality designu označení provozoven? Město se tak chystá ocenit investory, kteří se o estetiku a veřejné prostranství starají. Bude hodnoceno celkového pojetí reklamního značení firemními nápisy, vývěsními štíty, výkladci, vitrínami, tabulemi, áčky či zahrádkami. Vznik této kategorie navazuje na schválený „Manuál pro označování provozoven a umisťování reklam“.

Manuál je ke stažení ZDE.

Cílem a posláním manuálu je ukázat, jak vhodně kultivovat veřejný prostor. Podoba, atraktivita, funkce a kvalita veřejného prostoru má totiž vliv na dlouhodobou prosperitu celého města. Atraktivní veřejný prostor má vliv na naši konkurenceschopnost i spokojenost, bezpečí a kvalitu každodenního života těch, kdo ve městě žijí, podnikají, pracují, nebo zde přijíždí jako návštěvníci či turisté. Tento manuál ukazuje vhodné postupy a příklady. Cílem je usnadnit práci podnikatelům a zatraktivnit město pro občany, turisty, nové obchodníky, investory ad.

Pomocí názorných ukázek představuje možnosti a způsoby, jak úspěšně pracovat s označováním provozoven a reklamou. Pomůže vám rozhodovat se o způsobech a formách reklamy koncepčně, smysluplně a funkčně. Nastíní vám, jak volit vhodné formy reklamy, jak přemýšlet nad vizuální podobou jednotlivých typů reklamních nosičů i nad jejich umístěním v kontextu veřejného prostoru.

Přejeme si méně „reklamního smogu“, který z hlediska komunikace se zákazníky zcela postrádá svůj původní smysl. Rozptyluje a odpuzuje. Přejeme si více podtrhnout urbanistické a architektonické prvky městského prostředí, které pak dají lépe vyniknout příjemné a smysluplné komunikaci značek v přirozené kráse městského prostoru.

Dejme společně vzniknout reklamě, vedle které se budeme všichni cítit dobře. Takové, která přitahuje a dobře prodává. S ohledem na velikost města Třince přitom neaspirujeme na rozsah a podobu manuálu, které již představila města jako Praha, Brno nebo Ostrava. Manuál jsme vytvořili jako souhrn doporučení.

„Potřebuji být viděn.“

Na každého z nás se dennodenně valí velké množství informací, a tak si sami intuitivně vybíráme, čemu budeme svou pozornost věnovat. Velké množství reklam, obří nápisy, ještě barevnější a blikající poutače jsou tím, co ve skutečnosti ze své pozornosti vytlačujeme jako první. Prezentujte se svou službou, kvalitou, uspořádaností, čistotou.

Místo velkého množství reklamních nápisů se zkuste zaměřit i na dobrou komunikaci v online prostředí. Promyslete si dlouhodobou strategii. Zvolte si, co chcete ukázat, kde a jakým způsobem to odprezentujete. Všechny tyto detaily rozhodují o tom, zda budete viděni svými zákazníky.

„Nemám peníze na kvalitní reklamu.“

O to více si dejte pozor, abyste nevyhodili zbytečně peníze za reklamu, která nefunguje a nepřináší kýžené výsledky. Vsaďte raději na kvalitu, ne na kvantitu. Oslovte dobrého designéra nebo grafika, který má zkušenosti a dobré reference. Pokud si přesto nevíte rady, přijďte se poradit s architektem města. Lepšího výsledku dosáhnete kvalitním a jednoduchým označením provozovny a cílenou online komunikací, než hojnými pokusy o reklamu, která je neúčinná a zaniká mezi množstvím jiných inzerentů. Ve výsledku vás pak stojí více peněz, ale výsledky má nejisté.

Co je to Reklamní smog?

Někdy též označovaný jako vizuální smog, je termín, který se používá pro označení přebujelé reklamy, která nás obklopuje nejen v městském prostoru a je charakteristická svým rozsahem, velikostí, nadměrnou agresivitou a koncentrací. Často zakrývá původní architekturu objektů s mnohonásobně vyšší estetickou a historickou hodnotou, nebo ji významně narušuje. Může jít o legálně i nelegálně umístěné reklamní nosiče, které se jednotlivě i jako nesourodý celek vyznačují nevkusem. Mají vliv na celkový obraz místa i celého města. Ve změti reklam pak zaniká samotné sdělení a účel reklamy. Přehlcení reklamou se člověk snaží nevnímat nebo eliminovat, čímž omezuje vlastní vnímavost i zájem o veřejný prostor. Zhoršuje se také přehlednost veřejného prostoru. To může mít i přímý dopad na špatnou pozornost řidičů na silnicích a dálnicích.

pramen: Tisková zpráva / trinecko.cz

Související články


Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.