Rada městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz vyhlásila záměr pronájmu pozemku Jiráskova náměstí za účelem zajištění provozu trhů v roce 2014. „Chceme vyjít vstříc těm lidem, kteří volají po zrušených stáncích z Masarykova náměstí. Dodáme naše dřevěné stánky a zajistíme možnost nákupu sezónního zboží, jako je ovoce, zelenina, sýry, masné výrobky, koláče, květiny, ořechy, med a podobně. K dispozici dáme minimálně 4 dřevěné stánky, ty, které nyní slouží na vánočních trzích, a celoročně je umístíme na Jiráskovo náměstí. Přistoupili jsme k tomu z důvodu oživení samotného centra města a rozšíření nákupních možností pro obyvatele této lokality i její návštěvníky,“ uvedla místostarostka centrálního obvodu Petra Bernfeldová.
více: moap.cz
Rumcajz :
No už bylo na čase! Stejně to ale nebude to pravé ořechové, městské trhy, každý stánek jinak pestrobarevný, bude to všecko stejné, nudné, minimalistické…
07.01.2014 13:43Summerboy :
Vůbec to není špatný nápad – akorát doufám, že nedají PRÁVĚ 4 stánky, aby z toho prostě nebyly městské prodejní budky. A hlavně: aby to opravdu bylo sezónní zboží a podobně – ne laciné krámy od Vietnamců apod.
07.01.2014 15:25Mimochodem, nepřijde vám divné, že na vánočních trzích na Masarykáči nebylo nikde možné koupit pražené mandle?? Ty se prodávají i na nejobyčejnější pouti v malé obci – takže jsem byl VELMI zklamaný, že tak základní a typické zboží neprodávali v Ostravě na Masarykáči…
Crazym :
Tak a je to tady, čekal jsem co se vyvine z té akce vystrnadění prodejců ze soukromého pozemku na Masarykově náměstí zahalené do krásných řečí o kulturnosti prodeje a estetického hlediska. Paní Petra Bernfeldová a hnutí Ostravak u mne tímto definitivně ztratili zbytky kreditu, protože jako vždy jde o peníze až v první řadě.
07.01.2014 18:44robert :
Crazym:
07.01.2014 19:02Navrhuji odstěhovat se do USA, tady v Evropě, stejně jako Jižní Americe a kulturně bližší části Asie není město, kde by stánkový prodej v centru města chyběl. Já jsem měl z jejich vyjádření dojem, že Ostravaku vadí hlavně v centru města prodej výběhových dvd, ponožek a podobných atrakcí…. U mě osobně si tímto rozhodnutím polepšili. Jestli teda půjde o tu zeleninu, ovoce atd.
z.m :
Souhlas s @robert. Ty stánky co zrušili měly děsivou úroveň hlavně vzhledem a kromě dvou s ovocem/zeleninou to bylo vetešnictví.
07.01.2014 22:08Jestli je Kuří rynek ideální a jestli se to povede nahodit správným směrem je otázka. Nejsem si jistý dostatečně masivní kupní silou, bude záležet i na propagaci.
Nicméně osobně to z pozice zákazníka určitě podpořím :-)
Martin [msstavby.cz] :
Crazym: Prosím ? Stánky jak ze třetího světa s prodejem snad ze čtvrtého byly kulturní a hodící se na náměstí ?
Nebo jde spíše o to, že kamarádovi, co z toho jen těžil prachy za pronájem vyschl tento příjem?
09.01.2014 16:07Martin [msstavby.cz] :
z.m: Jiráskovo náměstí je velmi exponované místo :)
09.01.2014 16:08aggu :
Mě víc vadí, že je to ZASE jakési provizorium (typicky ostravský způsob řešení jakéhokoliv problému) pro trhy v centru. Současná tržnice je na neperspektivním místě a nikdo neřeší, kde by nová měla stát a jak vypadat. Zhodit na kachličky Kuřího rynku 4 boudy asi stálo úředníky MOaP hodně úsilí při přemýšlení. Co takhle arch soutěž na tržnici, klidně i na tom Kuřím rynku? Květiny + ovozel. Úspěch zaručen.
09.01.2014 20:19Crazym :
martin [msstavby.cz]: Ach jo, přečti si to po mě pořádně a pokud možno u toho stůj. Nenapsal jsem nic o tom, že by byly kulturní a hodící se. :-(
09.01.2014 21:14Crazym :
robert: Špatně jste mě pochopil, já rozhodně nejsem proti tržnici s ovocem, zeleninou aj. na Kuřím rynku, ba naopak, jen nechápu proč město, potažmo hnutí Ostravak kolem toho dělá takový humbuk, prostě to tam nezřídilo a pokud by to tam mělo ůroveň tak by ty původní stánky na vedlejším náměstí o 100 metrů dál dřív či pozdeji vychcípaly na nezájem kupujících a taky na plánované výstavbě v tom místě. Ale ono je to takhle zajímavější z hlediska medializace a vlastní propagace do dalších voleb že?
09.01.2014 21:39Mě se hlavně nelíbí to šikanování soukromého vlastníka. Tak ať mu dají lákavou nabídku, vykoupí to a neuplatňují svou rádoby sílu stejným způsobem jak komunisti, kteří to jeho rodině přivedli do stavu ve kterém to je. Řeknu Vám, já být ten restituent, tak se zabejčím a bývalí soudruzi z radnice na mém pozemku už neudělají nic a ještě si tam postavím třeba tank jako restituent Šimek, jehož rodinu taky soudruzi okradli.
Summerboy :
Crazym: Typické zabedněné přemýšlení. Jiné Vaše příspěvky dávají smysl, ale toto je na polití kýblem studené vody.
10.01.2014 13:45Crazym :
Summerboy: Nevím nakolik je mé přemýšlení zabedněné ale trvám na tom, že kdyby město stanovilo podmínky jako třeba jak mají vypadat stánky, jaký mohou mít prodejní sortiment aj. udělalo by lépe než plošně zakázat stánkový prodej a pak přes zákaz povolovat vyjímky jako je toto: http://www.imagehosting.cz/?v=zmeckbeb.jpg Automaticky tím vzniká minimálně podezření, že jim nejde o estetickou, kulturní a sortimentní stránku prodeje, kterou úředníci hodně argumentovali ale o prospěch ať už formou úplatků těch co tyto vyjímky získali nebo jen o příjem města, protože z toho soukromého pozemku o kterém se tady bavíme nic neměli.
10.01.2014 20:03A to, že bránění soukromému majiteli ekonomicky využívat svého majetku, který mu minulý režim zabavil a zdevastoval je sviňárna a tím vlastně pokračování minulých křivd, mě jako člena rodiny která měla s tímto režimem problémy nepřesvědčíte. Ano, v tomto mám myšlení zabedněné ale to je na dlouhou debatu.
PS. A to už ani nemluvím o tom monstru na pravé straně té fotografie u provozovny o které prokazatelně vím, že vznikla nezákonně a jediné co ji legalizovalo byly úplatky.
Oasis :
Podle reportáže TV Polar magistrát města Ostravy chce farmářské trhy v Trojhalí, viz.: http://polar.cz/archiv/video/regionalni-zpravy-polar-10-01-2014-17-00#cast-7280 .
11.01.2014 13:19aggu :
Oasis: Ostrava je větší než vesnice, takže se odvažuju s jistou mírou nepřesnosti tvrdit, že v centru Ostravy může být víc než 1 trh ;)
11.01.2014 17:41Summerboy :
Crazym: Ta hrůza se slunečníky Stella Artois je skutečně příšerná. Nevím, jak vznikla zahrádka u Opatije, ale jsem za ni rád, esteticky mi nepřijde, že by nějak vadila, je to u restaurace a má to apoň nějaké opodstatnění. Nevím, co je na zahrádce špatného? Nebo proč by tam měly být nějaké úplatky? Zahrádky tam přece mohou být, nebo se pletu?
12.01.2014 07:30Fred :
To u Opatije se snad neda nazyvat zahradkou. Je to proste pristavba, co nemá se zahradkou, tj „sedet venku na vzduchu“ uz nic spolecneho…
12.01.2014 11:14Crazym :
Summerboy: Nemyslel jsem zahrádku ale celou provozovnu. Prostory o velikosti 60 m2 které nikdy nebyly určeny pro restaurační provoz, bez zázemí, v obytném domě a zkolaudovány jako prodejna. Kdysi prodejna obuvi byla hodně dlouho na černo bez jakéhokoliv stavebního povolení přestavována a pak podvodem převedena na balkánce. Město a stavební úřad neragovalo, přitom každého jiného by nechalo černou stavbu odstranit a zničeho nic se objevil dokument jehož kopii stále mám o dodatečné kolaudaci. Přitom kdyby jste viděli jakým balkánským způsobem jsou udělány rozvody a hlavně odpady z vestavěných záchodů smíchy se neudržíte. A to že ta restaurace nemá žádné zázemí je kapitola sama o sobě. A další perličky o „náhodné“ balkánské privatizaci obálkovou metodou bytu nad obchodem a dalšího bytu v pátém patře jsou skvělou ukázkou toho jak funguje místní samospráva. Holt kdo maže ten jede a to tady přitáhli když jsme jim poskytli humanitární pomoc když si doma navzájem podřezávali krky a oni se po válce zapoměli vrátit.
12.01.2014 18:18Summerboy :
Crazym: To s tou válkou byl zbytečný dodatek :-/… ale jinak díky za info.
13.01.2014 13:09Martin [msstavby.cz] :
Oasis: Dobře vyjádřeno to je zde http://www.archiweb.cz/news.php?action=show&id=14727&type=1
13.01.2014 16:24Crazym: Majitel vlastní pozemek v centru,na kterém nechal( samozřejmě korunky z toho káply ) prodávat něco v něčem, ani se to nedá slovy popsat. Tady jde ale o vyšší zájem společnosti, kterého není majitel schopný…. K fotce, stánky k je odporný. Ale zvláštní jak ostravaci raději fotí nějaké stánky, počmárané grafitti a kde jakou blbost, než něco pozitivního. Hold…
Crazym :
martin [msstavby.cz]: Majitel zažil už jeden vyšší zájem, to když mu sebrali barák a vrátili holý asfaltový plac… :-) Schválně jaký je rozdíl mezi pláckem na fotce vpravo a vlevo http://www.imagehosting.cz/?v=pict5208.jpg , pst, nikomu to neříkejte ale na tom plácku vlevo může majitel podnikat… :-) HOLT všichni jsme si rovni, akorát někteří jsou si rovnější… :-) Takže skládám HOLD tomuto systému a jen tak dál.
14.01.2014 09:21PS. Je to dostatečně pozitivní?
Tomas T. :
Crazym: No bud jsem nechapavy a nebo mi porad neco unika. Kdo je si rovnejsi, kdyz v pravo neni zadny stanek? A jaky maji vliv ty stanky na to, ze po restituci majitel pozemku prisel o ten dum? A navic neni ten pozemek od mesta? uvazuje se tam o stavbe radnice, ne?
14.01.2014 12:31Crazym :
Tomas T.: Na fotu vlevo jsou čerstvě navezené stánky města, které se teprve snaží pronajmout, viz plakát (zvětšete si to) a na placu přilehlému Zámecké ulici platí celoplošný zákaz stánkového prodeje vyhlášený městem a je tam na zemi vyznačen pozemek, který rozhodně není od Města, na kterém se provozoval stánkový prodel (samozřejmě nevalné úrovně, s tím souhlasím). Nesouhlasím s postupem města, měli stanovit pravidla a ne plošně zakázat a pak udělovat vyjímky.
14.01.2014 16:48Co se týče toho pozemku, tak majiteli byl zabaven dům i s pozemkem a po více než čtyřiceti letech vrácen jen pozemek, který navíc teď nemůže komerčně využívat ale jinde a čirou náhodou na pozemcích města to jde. Zdá se Vám to fér?
Pro úplnost jsem Vám nahrál na net screen z katastru se zvýrazněným pozemkem o kterém je řeč a majiteli, protože nevím jestli by se přímý odkaz zobrazil: http://www.imagehosting.cz/?v=pozemexgx.jpg . Rozhodně není města.. :-)
Crazym :
Tak jsem si dal práci a našel fota jak vypadal ten barák na rohu Zámecké a Masarykova náměstí co tomu majiteli zabavili a vrátili jen pozemek. Všiměte si zábavného rozdílu na vývěsních štítech v sousedství třeba z Semena Jarda na Semenářství nebo z Drogerie Weber na Drogerie nezi lety 1947 a 54 kdy už soudruzi měli vše „znárodněno“. Každopádně ten rohový barák byl pěkný,velký a z pozemku co mu po něm zbyl se moc nenají… :-)
15.01.2014 13:00http://www.imagehosting.cz/?v=zmeckxpoto.jpg
http://www.imagehosting.cz/?v=zmeckxtmt.jpg
http://www.imagehosting.cz/?v=zmeck19606.jpg
Martin [msstavby.cz] :
Crazym: Jo, jen vy nejste ovce a jako jedinný odoláváte všem lžím a polopravd….
Abych to shrnul.
Majitel dotyčného pozemku si tento zákaz prodeje na sebe přivolal sám. Kdyby určil podmínky, jak by měly stánky esteticky vypadat, dát jim jednotu, rozumnost a co prodávat. Nikomu by snad nevadily. Jenže, tohle neudělal,šlo mu jen o peníze.Nestaral se. Bez zábran tam nechal vyrůst barevnou „vietnamskou“ tržnici, na jejichž odpudivý vzhled si lidé stěžovali. Stěžovali by si lidé, kdyby stánky na hlavním náměstí 3. největšího města republiky aspoň nějak vypadaly? ….
Na druhou stranu nechápu povolení stánku u Bati, před Bachnerem apod. …
A najednou se tady objeví článek, že město chce udělat trhy na Jiráskově náměstí a vy se oháníte tím, že známemu pozemek vrátily bez asanovaného domu….. To má současné vedení obnovovat znárodněné zabrané baráky ? Jako co ?
15.01.2014 15:57Crazym :
martin [msstavby.cz]: Sorry ale jste mimo mísu. Město určuje podmínky, a zde místo aby na podnět těch prý stěžujících si lidí určilo podmínky a regulovalo tím vzhled a popř sortiment prodeje, tak plošně zakázalo stánkový prodej v centru. Je ale zajímavé, že na druhou stranu povoluje v tom samém centru stánky tu tomu, tu támhletomu a ejhle nikdo si prý na vzhled těchto víceméně stejných stánků nestěžuje… :-) A o tom jak moc si na ty nevzhledné barevné „vietnamské“ stánky lidé stěžovali svědčily jejich každodenní nákupy na tom místě a věřte, že prodejci žili a i platili nájem tomu hroznému člověku bez zábran.
15.01.2014 19:12A to že se někde (Tady? Nefanděte si tak) objevil článek o tom , že město chce udělat trhy nemá nic společného s tím, že to byl podraz a mělo to proběhnout jinak. A znova připomínám, není to můj známý a slouží jen jako jeden z příkladů dvojího přístupu města k problémům a upřednostňování zájmů bůhvíkoho.
Abych to ukončil doporučuji diskuze na tohle téma nechat a nadále se věnovat stavbám v MS kraji což nás baví oba, protože máme velmi rozdílné zkušenosti a názory na stánky z třetího světa, na korunky které z toho káply, na vyšší zájmy, na to jak ostravaci nefotí nic pozitivního a obvzlášť na to jak jednoduše jsou lidé manipulovatelní, nevedlo by to nikam a já mám tenhle web celkem rád. :-)
Tomas T. :
Crazym: Mno jen mne tak napada, proc se tam tem dum neobnovi? Pri restituci byla samozrejme s navracenym majetkem proplacena i suma, za snizeni hodnoty navraceneho majetku. Cili ty penize na stavbu noveho domu by byly. Myslim ze kdyby tam ten dum postavili, tak by to mnohem vice donutilo mesto s tim zbytkem neco udelat uz davno, a nemusela by tam byt takova proluka.
16.01.2014 08:37Summerboy :
Crazym: Jste si jistý, že by město mohlo regulovat vzhled stánků v centru? Jestli to skutečně je možné, tak by to ale narazilo na to, jak právě definovat, jak by měl stánek vypadat. Jestli by se dalo říct, že má být dřevěný, a stačilo by to, tak ok, ale myslím, že by tam vznikly problémy s definicí, které by mohl kdokoli poměrně úspěšně napadnout u soudu…
16.01.2014 08:57Crazym :
Summerboy: Jsem si jistý., tato samospráva reguluje kdeco, např. i jak má vypadat třeba taxi podnikající na „jejich“ území a taky to dělá, v tomhle případě celoplošným zákazem stánkového prodeje na území města. Kdyby stanovili rámcové pravidla jako např. typ materiálu, barvu, max. rozměry a v neposlední řadě i sortiment prodávaného zboží aby se tam zas neprodávalo to co tam nechtějí tak by po té co by kdokoliv nesplnil podmínky mu nemuseli povolit prodej. Ale vydat celoplošný zákaz a pak povolovat vyjímky a následně začít zřizovat tržnici o osmdesát metrů vedle „problematického pozemku“ samozřejmě na městském pozemku svědčí spíš o jiných zájmech jako např. zisku, likvidaci konkurence apod. Toto vše by nevzniklo, kdyby se chovali korektně a ne z pozice moci, která jim je jen svěřená ale jak se zdá dost stoupá do hlavy.
16.01.2014 09:49