Tramvajové spojení Ostrava – Karviná

Správa silnic Moravskoslezského kraje vypsala veřejnou zakázku „PD – Tramvajové spojení Ostrava – Karviná, úsek Orlová – Karviná (dokumentace o umístění stavby).“

Předmětem veřejné zakázky je uzavření smlouvy s jedním dodavatelem na zpracování dokumentace o umístění stavby „Tramvajové spojení Ostrava – Karviná, úsek Orlová-Karviná“, počátek úseku Orlová (stará Orlová) vlakové nádraží, konec úseku Karviná „Karvinské moře“.

Bližší technické podmínky a rozsah díla:
• Rámcové zaměření úseku ve vybraných bodech (kritické úseky)
• Návrh směrového a výškového řešení kolejového propojení
• Dispoziční posouzení ve vazbě na komunikaci I/59 a navazující komunikace
• Projednání zvolené varianty s ŘSD
• Vyčíslení předběžných nákladů
• Návrh dispozičního řešení mostních objektů
• Projednání s majiteli dotčených inženýrských sítí
• Textový a grafický výstup formou – Průvodní zpráva a koordinační situace, (vzor. řez)

Součástí veřejné zakázky je „Studie proveditelnosti tramvajového spojení Ostrava – Orlová – Karviná“, ze které je patrné řešení úseku Orlová-Karviná“, počátek úseku Orlová (stará Orlová) vlakové nádraží, konec úseku Karviná „Karvinské moře“.

pramen: vhodne-uverejneni.cz

Související články


Komentáře

  1. Lojza :

    Tohle se nesmí nikdy postavit. Cca 8 miliard zbytečně vyhozených. Do Karviné se dá dostat vlakem za stejnou dobu. Navíc Karviná bude za pár let mít cca 25 000 obyvatel. Šachty, vše tam končí, mladi se stěhují pryč
    Tak proč tam stavět tramvaj. Jo tak tramvaj Ostravy Beskydy to by bylo. Nejezdilo by tam tolik aut. Super pro ekologii.

    Thumb up 26 Thumb down 38
  2. Dr. Kohn :

    Lojza: A kdo by tou tramvají jezdil do Beskyd?

    Thumb up 23 Thumb down 0
  3. Gelnar :

    Možná tak do Frýdku Místku a ještě do Opavy.

    Thumb up 3 Thumb down 3
  4. Gelnar :

    Změnil jsem názor jediné kde se to vyplatí tak do Havířova jelikož z Hranečníku jezdí celkem dost autobusu

    Thumb up 8 Thumb down 3
  5. JOaNE :

    Možná pokud by lidi nebyli pohodlní, tak by to mohlo fungovat…. Mizivá naděje je.
    Nádraží se v Karviné ocitlo na periferii a je k prdu jako v Havířově. Lidi prostě v dnešní době nebudou Xkrát přestupovat.
    Místo aby Karviná a Heimstaden hromadně bourali bytové domy, tak mohli chytnout příležitost za pačesy a nabídnout výhodněji byty v Karviné.
    K tomu, kdyby byl od tama další druh dopravy, tak by možná tam a v okolí nemuseli skuhrat, že jim jen ubývají lidi.
    V Ostravě ceny bytů vyletěly nahoru a ani nájmy nejsou žádná sláva. Navíc v některých lokalitách není z čeho vybírat.

    Thumb up 9 Thumb down 5
  6. Dr. Kohn :

    JOaNE: V Ostravě šly ceny bytů nahoru? A kde prosím? V Ostravě jsou pořád extrémně levné byty a proto se také nové moc nestaví.

    Thumb up 4 Thumb down 18
  7. Lojza :

    Dr. Kohn: kdyby jste někdy jel z Ostravy do Beskyd, tak by jste to věděl.

    Thumb up 1 Thumb down 5
  8. Dr. Kohn :

    Lojza: No právě že jezdím, a všichni chtějí jet do obchodu a autem domů. O víkendu jsou spoje vytíženější, ale pouze ráno a odpoledne. Pořád mi tedy uniká, kde jsou ty davy, které by jezdily tou tramvají?

    Thumb up 4 Thumb down 11
  9. Michal :

    Extrémně levné byty v Ostravě? A můžu je vidět?

    Thumb up 17 Thumb down 3
  10. Dr. Kohn :

    Michal: Stačí si otevřít jakoukoliv inzerci. Třeba například tento?
    https://www.bezrealitky.cz/nemovitosti-byty-domy/843343-nabidka-prodej-bytu-krakovska
    A samozřejmě při jednání se dá ještě něco srazit. Při současných hypotékách to je 14 000 měsíčně. Pro pár s průměrným platem 39 000 v tomto regionu to opravdu není problém…

    Thumb up 6 Thumb down 19
  11. Tomáš Čada :

    A kdy se má začít z výstavbou když se má stavět nové sídliště na žofincea a v roce 2028 zahajuje SŽDC modernizaci kolejové infrastruktury Ostravy. To mě hrozně zajímá a ještě byla zmiňovaná výstavba tramvajové trati v porubě? Tuším že u duhy

    Thumb up 0 Thumb down 2
  12. aldik :

    Lojza: a jaký bude mít smysl tramvaj do Beskyd, když SŽDC má v plánu trať elektrifikovat? :-D Možná kdyby se nějak vyřešilo Karvinské nepřizpůsobivé obyvatelstvo (otázkou je jak?), tak by to město mohlo být dobré místo pro život.. dostatek bydlení za přijatelné nájmy, ikdyž od Heimstadenu, kousek do Ostravy za prací..

    Thumb up 7 Thumb down 0
  13. Lojza :

    aldik: sám jsis odpověděl…s Karvinou je konec. Každý kdo tam byl v posledních letech ví o čem píšu

    Thumb up 4 Thumb down 6
  14. Adam :

    Výhodou tohohle řešení je, že většina kolejí je již položena. Zbývá jen logisticky napojit centrum Orlové a Karviné, aby se vyplatilo tím jezdit na Střed nebo na Stodolní a třeba i dál. V Číně by takový projekt trval dva roky než by vyjela první tramvaj. Ale tady to bude trvat deset až patnáct let (jestli vůbec), tramvaj bude objíždět půlku okresu, aby nakonec skončila na terminálu Konečník.

    Thumb up 6 Thumb down 3
  15. Milada :

    Výborný nápad.uz aby to bylo!!!

    Thumb up 5 Thumb down 1
  16. Radomír Polák :

    Vyhazovat prašule jde vládcům dobře ! Kdo by proboha jel šalinou do Orlové ?To jako fakt ? 😂

    Thumb up 3 Thumb down 13
  17. Szczur :

    Radomír Polák:
    1. Podle Sčítání 2021 z Orlové do Ostravy dojíždí denně přes 2000 lidí, méně pravidelně skoro 3000. V celé oblasti mezi Ostravou, Orlovou, Karvinou a Havířovem denně pendlují desetitíce. Podle některých metrik jde o komutérsky nejaktivnější oblast v celé ČR.
    2. Doba jízdy z Lutyně do centra Ostravy by byla nějakých 20 minut. To je mnohdy rychleji, než autem.

    Co vám na tom přijde k smíchu?

    Thumb up 21 Thumb down 3
  18. Michal :

    A můžu některé ty metriky s komutérsky nejaktivnější oblastí v ČR vidět?

    Thumb up 3 Thumb down 6
  19. abc :

    Michal: https://mobilmania.zive.cz/ShowArticleImageFull.aspx?file=541288835&article=1359029

    Thumb up 9 Thumb down 0
  20. abc :

    Dodatek: S odkazy se sluší uvést, kam směřujou, ten výš na mapu s nejčastějším vyjížďkovým směrem z obcí.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  21. Szczur :

    Michal: Tak to určitě můžete, nečekaně na czso.cz, resp. scitani.gov.cz

    Thumb up 1 Thumb down 1
  22. adamous :

    Kdyz vidim, kolik mostu by se muselo prebudovat, tak tohle bude pekna palba. Ja tam osobne nevidim ani nejakou navratnost te investice, kdo mohl, tak uz z Karvine davno utekl. Vetsi smysl mne dava spojeni do Havirova.

    Thumb up 3 Thumb down 9
  23. Lojza :

    adamous: s Karvinou je bohužel konec. Té už není pomocí. Havířov má jedinou naději že se připojí k Ostravě.

    Thumb up 8 Thumb down 10
  24. Vítek :

    Nějak jsem v diskusi nezaznamenal ohlasy obyvatel Orlové a Karviné. Mám pocit, že je moc nezajímá a není to jejich priorita. Mýlím se?

    Thumb up 0 Thumb down 7
  25. Shrew :

    Jsem obyvatel Orlové, projekt mě zajímá, ale tak nějak netuším, proč bych se k němu měl vyjadřovat zrovna na tomhle webu. K čemu by to mělo vést? A myslím, že většina v okolí to má úplně stejně. Navíc tenhle projekt se vždy objevuje před krajskými volbami a pak se další 4 roky skoro neposouvá, nevidím důvod proč by to tentokráte mělo být jinak.

    Thumb up 13 Thumb down 0
  26. Jakub FM :

    Za mě také hloupost spojovat města tramvajema. Od toho jsou autobusy a luxusně vybavené vlaky. Které se postupně obnovují. A samozřejme dostupnoat a návaznost linek. Tramvaje patří do větších měst. U nás Ostrava. Maximálně trolejbusová doprava ve FM, Havířově nebo Karviné by byla fajn.

    Thumb up 2 Thumb down 6
  27. Dr. Kohn :

    Shrew: Protože zdejší diskutéři si myslí, že vyjádřením názoru v diskuzi se vše od základu mění a politici mění svá rozhodnutí dle jejich přání.

    Thumb up 3 Thumb down 2
  28. Lojza :

    Jakub FM: máte pravdu. Smysl by dávala tramvaj Ostrava Mošnov, Je tam neustále rostoucí průmyslová zóna, o hodně se zvyšuje počet letů a zaparkovat tam začíná být velký problém. Osobní zkušenosti letos. A vlak? Ten jede dlouho a snad oklikou přes olomouc…Ale tohle bohužel napadne jen chytrého a inteligentního člověka.

    Thumb up 0 Thumb down 2
  29. Roman :

    Lojza: Nemá smysl vést tramvaj do průmyslové zóny, když tam je poptávka po přepravě pouze v časech měnění směn.
    Navíc, s novým jízdním řádem vlaků od prosince se obslužnost zvýší linkami S8, kdy vybrané spoje budou zajíždět i na letiště (jedná se o linku Ostrava-Veřovice).

    Samotná vlak je z hlavního nádraží na letišti za 32minut. Ze Svinova pak za 23minut.

    Thumb up 8 Thumb down 0
  30. Lojza :

    Roman: a jaký má smysl tramvaj někam do Karviné????

    Thumb up 2 Thumb down 5
  31. potkan :

    Lojza:

    smysl velký, milý Lojzo, milý Lojzo, smysl velký, milý Lojzo, velký

    Thumb up 2 Thumb down 1
  32. Lojza :

    potkan: z Ostravy tam nepojede do Karviné nikdo a z Karviné akorát ti co v Ostravě opravdu nechceš

    Thumb up 3 Thumb down 7
  33. Ondra :

    Odpurci co se tu pohybuji maji svuj zkresleny pohled na vec a je videt jejich sobeckost. Ale to, ze tady pisou, ze kdo mihl, tak z Karvine utekl je podivny nazor. Ja jsem z Karvine a pracuju v chaosu jmenem Praha. A tomto miste bych nikdy nebydlel. Budu li mit stesti s prelozenim do Ostravy, tuto moznost uvitam nez se cpat do Ostravy autem, kde jsou silnice precpane a vlakem je to oklikou a zrovna ani ta ostrava nema moc dobre umistene nadrazi ve svych lokalitach, tak tramvaj se primo nabizi jako nejlepsi a rychla volba. Takze tech par idiotu se sobeckym sebestrednym nazorem pekne jebu a vic se techto rsdoby expertu v teto diskuzi distancuju. Do predrazene spinave Ostravy bych jezdil maximalne za praci, ale rozhodne bych tam nezil. Zdar

    Thumb up 12 Thumb down 4
  34. superhero :

    https://www.vhodne-uverejneni.cz/index.php?m=xenorders&h=order&a=detaildocumentsandimages&rwr=pd-tramvajove-spojeni-ostrava-karvina-usek-orlova-karvina-dokumentace-o-umisteni-stavby

    Rozhodnutí o zrušení zadávacího řízení – PD Tramvajové spojení Ostrava-Karviná, úsek Orlová-Karviná (dokumentace o umístění stavby)
    Zadavatel výše uvedené veřejné zakázky tímto rozhoduje v souladu s § 127 odst. 2, písm. d) zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“) o zrušení zadávacího řízení v rámci veřejné zakázky malého rozsahu s názvem „PD Tramvajové spojení Ostrava-Karviná, úsek Orlová-Karviná (dokumentace o umístění stavby)“.
    Odůvodnění:
    V rámci zadávacího řízení byla podána pouze jedna nabídka, čímž není možné tuto nabídku porovnat.

    Thumb up 0 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.