Správa silnic Moravskoslezského kraje vypsala veřejnou zakázku „PD – Tramvajové spojení Ostrava – Karviná, úsek Orlová – Karviná (dokumentace o umístění stavby).“
Předmětem veřejné zakázky je uzavření smlouvy s jedním dodavatelem na zpracování dokumentace o umístění stavby „Tramvajové spojení Ostrava – Karviná, úsek Orlová-Karviná“, počátek úseku Orlová (stará Orlová) vlakové nádraží, konec úseku Karviná „Karvinské moře“.
Bližší technické podmínky a rozsah díla:
• Rámcové zaměření úseku ve vybraných bodech (kritické úseky)
• Návrh směrového a výškového řešení kolejového propojení
• Dispoziční posouzení ve vazbě na komunikaci I/59 a navazující komunikace
• Projednání zvolené varianty s ŘSD
• Vyčíslení předběžných nákladů
• Návrh dispozičního řešení mostních objektů
• Projednání s majiteli dotčených inženýrských sítí
• Textový a grafický výstup formou – Průvodní zpráva a koordinační situace, (vzor. řez)
Součástí veřejné zakázky je „Studie proveditelnosti tramvajového spojení Ostrava – Orlová – Karviná“, ze které je patrné řešení úseku Orlová-Karviná“, počátek úseku Orlová (stará Orlová) vlakové nádraží, konec úseku Karviná „Karvinské moře“.
pramen: vhodne-uverejneni.cz
Lojza :
Tohle se nesmí nikdy postavit. Cca 8 miliard zbytečně vyhozených. Do Karviné se dá dostat vlakem za stejnou dobu. Navíc Karviná bude za pár let mít cca 25 000 obyvatel. Šachty, vše tam končí, mladi se stěhují pryč
Tak proč tam stavět tramvaj. Jo tak tramvaj Ostravy Beskydy to by bylo. Nejezdilo by tam tolik aut. Super pro ekologii.
Dr. Kohn :
Lojza: A kdo by tou tramvají jezdil do Beskyd?
Gelnar :
Možná tak do Frýdku Místku a ještě do Opavy.
18.06.2024 11:36Gelnar :
Změnil jsem názor jediné kde se to vyplatí tak do Havířova jelikož z Hranečníku jezdí celkem dost autobusu
18.06.2024 11:43JOaNE :
Možná pokud by lidi nebyli pohodlní, tak by to mohlo fungovat…. Mizivá naděje je.
18.06.2024 11:52Nádraží se v Karviné ocitlo na periferii a je k prdu jako v Havířově. Lidi prostě v dnešní době nebudou Xkrát přestupovat.
Místo aby Karviná a Heimstaden hromadně bourali bytové domy, tak mohli chytnout příležitost za pačesy a nabídnout výhodněji byty v Karviné.
K tomu, kdyby byl od tama další druh dopravy, tak by možná tam a v okolí nemuseli skuhrat, že jim jen ubývají lidi.
V Ostravě ceny bytů vyletěly nahoru a ani nájmy nejsou žádná sláva. Navíc v některých lokalitách není z čeho vybírat.
Dr. Kohn :
JOaNE: V Ostravě šly ceny bytů nahoru? A kde prosím? V Ostravě jsou pořád extrémně levné byty a proto se také nové moc nestaví.
Lojza :
Dr. Kohn: kdyby jste někdy jel z Ostravy do Beskyd, tak by jste to věděl.
18.06.2024 14:00Dr. Kohn :
Lojza: No právě že jezdím, a všichni chtějí jet do obchodu a autem domů. O víkendu jsou spoje vytíženější, ale pouze ráno a odpoledne. Pořád mi tedy uniká, kde jsou ty davy, které by jezdily tou tramvají?
18.06.2024 15:27Michal :
Extrémně levné byty v Ostravě? A můžu je vidět?
Dr. Kohn :
Michal: Stačí si otevřít jakoukoliv inzerci. Třeba například tento?
https://www.bezrealitky.cz/nemovitosti-byty-domy/843343-nabidka-prodej-bytu-krakovska
A samozřejmě při jednání se dá ještě něco srazit. Při současných hypotékách to je 14 000 měsíčně. Pro pár s průměrným platem 39 000 v tomto regionu to opravdu není problém…
Tomáš Čada :
A kdy se má začít z výstavbou když se má stavět nové sídliště na žofincea a v roce 2028 zahajuje SŽDC modernizaci kolejové infrastruktury Ostravy. To mě hrozně zajímá a ještě byla zmiňovaná výstavba tramvajové trati v porubě? Tuším že u duhy
19.06.2024 11:00aldik :
Lojza: a jaký bude mít smysl tramvaj do Beskyd, když SŽDC má v plánu trať elektrifikovat? :-D Možná kdyby se nějak vyřešilo Karvinské nepřizpůsobivé obyvatelstvo (otázkou je jak?), tak by to město mohlo být dobré místo pro život.. dostatek bydlení za přijatelné nájmy, ikdyž od Heimstadenu, kousek do Ostravy za prací..
19.06.2024 14:30Lojza :
aldik: sám jsis odpověděl…s Karvinou je konec. Každý kdo tam byl v posledních letech ví o čem píšu
19.06.2024 21:08Adam :
Výhodou tohohle řešení je, že většina kolejí je již položena. Zbývá jen logisticky napojit centrum Orlové a Karviné, aby se vyplatilo tím jezdit na Střed nebo na Stodolní a třeba i dál. V Číně by takový projekt trval dva roky než by vyjela první tramvaj. Ale tady to bude trvat deset až patnáct let (jestli vůbec), tramvaj bude objíždět půlku okresu, aby nakonec skončila na terminálu Konečník.
20.06.2024 02:36Milada :
Výborný nápad.uz aby to bylo!!!
20.06.2024 08:14Radomír Polák :
Vyhazovat prašule jde vládcům dobře ! Kdo by proboha jel šalinou do Orlové ?To jako fakt ? 😂
Szczur :
Radomír Polák:
1. Podle Sčítání 2021 z Orlové do Ostravy dojíždí denně přes 2000 lidí, méně pravidelně skoro 3000. V celé oblasti mezi Ostravou, Orlovou, Karvinou a Havířovem denně pendlují desetitíce. Podle některých metrik jde o komutérsky nejaktivnější oblast v celé ČR.
2. Doba jízdy z Lutyně do centra Ostravy by byla nějakých 20 minut. To je mnohdy rychleji, než autem.
Co vám na tom přijde k smíchu?
Michal :
A můžu některé ty metriky s komutérsky nejaktivnější oblastí v ČR vidět?
20.06.2024 16:18abc :
Michal: https://mobilmania.zive.cz/ShowArticleImageFull.aspx?file=541288835&article=1359029
20.06.2024 17:30abc :
Dodatek: S odkazy se sluší uvést, kam směřujou, ten výš na mapu s nejčastějším vyjížďkovým směrem z obcí.
20.06.2024 22:39Szczur :
Michal: Tak to určitě můžete, nečekaně na czso.cz, resp. scitani.gov.cz
21.06.2024 09:17adamous :
Kdyz vidim, kolik mostu by se muselo prebudovat, tak tohle bude pekna palba. Ja tam osobne nevidim ani nejakou navratnost te investice, kdo mohl, tak uz z Karvine davno utekl. Vetsi smysl mne dava spojeni do Havirova.
22.06.2024 09:28Lojza :
adamous: s Karvinou je bohužel konec. Té už není pomocí. Havířov má jedinou naději že se připojí k Ostravě.
22.06.2024 22:12Vítek :
Nějak jsem v diskusi nezaznamenal ohlasy obyvatel Orlové a Karviné. Mám pocit, že je moc nezajímá a není to jejich priorita. Mýlím se?
23.06.2024 09:29Shrew :
Jsem obyvatel Orlové, projekt mě zajímá, ale tak nějak netuším, proč bych se k němu měl vyjadřovat zrovna na tomhle webu. K čemu by to mělo vést? A myslím, že většina v okolí to má úplně stejně. Navíc tenhle projekt se vždy objevuje před krajskými volbami a pak se další 4 roky skoro neposouvá, nevidím důvod proč by to tentokráte mělo být jinak.
Jakub FM :
Za mě také hloupost spojovat města tramvajema. Od toho jsou autobusy a luxusně vybavené vlaky. Které se postupně obnovují. A samozřejme dostupnoat a návaznost linek. Tramvaje patří do větších měst. U nás Ostrava. Maximálně trolejbusová doprava ve FM, Havířově nebo Karviné by byla fajn.
24.06.2024 12:20Dr. Kohn :
Shrew: Protože zdejší diskutéři si myslí, že vyjádřením názoru v diskuzi se vše od základu mění a politici mění svá rozhodnutí dle jejich přání.
24.06.2024 17:19Lojza :
Jakub FM: máte pravdu. Smysl by dávala tramvaj Ostrava Mošnov, Je tam neustále rostoucí průmyslová zóna, o hodně se zvyšuje počet letů a zaparkovat tam začíná být velký problém. Osobní zkušenosti letos. A vlak? Ten jede dlouho a snad oklikou přes olomouc…Ale tohle bohužel napadne jen chytrého a inteligentního člověka.
25.06.2024 07:17Roman :
Lojza: Nemá smysl vést tramvaj do průmyslové zóny, když tam je poptávka po přepravě pouze v časech měnění směn.
Navíc, s novým jízdním řádem vlaků od prosince se obslužnost zvýší linkami S8, kdy vybrané spoje budou zajíždět i na letiště (jedná se o linku Ostrava-Veřovice).
Samotná vlak je z hlavního nádraží na letišti za 32minut. Ze Svinova pak za 23minut.
25.06.2024 07:33Lojza :
Roman: a jaký má smysl tramvaj někam do Karviné????
26.06.2024 13:12potkan :
Lojza:
smysl velký, milý Lojzo, milý Lojzo, smysl velký, milý Lojzo, velký
26.06.2024 16:22Lojza :
potkan: z Ostravy tam nepojede do Karviné nikdo a z Karviné akorát ti co v Ostravě opravdu nechceš
26.06.2024 16:53Ondra :
Odpurci co se tu pohybuji maji svuj zkresleny pohled na vec a je videt jejich sobeckost. Ale to, ze tady pisou, ze kdo mihl, tak z Karvine utekl je podivny nazor. Ja jsem z Karvine a pracuju v chaosu jmenem Praha. A tomto miste bych nikdy nebydlel. Budu li mit stesti s prelozenim do Ostravy, tuto moznost uvitam nez se cpat do Ostravy autem, kde jsou silnice precpane a vlakem je to oklikou a zrovna ani ta ostrava nema moc dobre umistene nadrazi ve svych lokalitach, tak tramvaj se primo nabizi jako nejlepsi a rychla volba. Takze tech par idiotu se sobeckym sebestrednym nazorem pekne jebu a vic se techto rsdoby expertu v teto diskuzi distancuju. Do predrazene spinave Ostravy bych jezdil maximalne za praci, ale rozhodne bych tam nezil. Zdar
28.06.2024 00:44superhero :
https://www.vhodne-uverejneni.cz/index.php?m=xenorders&h=order&a=detaildocumentsandimages&rwr=pd-tramvajove-spojeni-ostrava-karvina-usek-orlova-karvina-dokumentace-o-umisteni-stavby
Rozhodnutí o zrušení zadávacího řízení – PD Tramvajové spojení Ostrava-Karviná, úsek Orlová-Karviná (dokumentace o umístění stavby)
03.08.2024 15:58Zadavatel výše uvedené veřejné zakázky tímto rozhoduje v souladu s § 127 odst. 2, písm. d) zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“) o zrušení zadávacího řízení v rámci veřejné zakázky malého rozsahu s názvem „PD Tramvajové spojení Ostrava-Karviná, úsek Orlová-Karviná (dokumentace o umístění stavby)“.
Odůvodnění:
V rámci zadávacího řízení byla podána pouze jedna nabídka, čímž není možné tuto nabídku porovnat.