Tramvajová trať na Jihu bude rychlejší a voňavější

Modernizací projde traťový úsek mezi zastávkami Josefa Kotase a Václava Jiřikovského, vedoucí na pomezí ostravských sídlišť Dubina a Bělský les v Ostravě-Jihu. Dopravní podnik Ostrava (DPO) podepsal smlouvu s dodavatelem. Jízdní doba se zrychlí o dvě vteřiny.

Podél trati přibydou nízké protihlukové stěny osazené květinami a bylinami. Půjde o první takto zmodernizované místo v Ostravě. Stavba by měla probíhat od září do listopadu 2022.

V úseku bude po dobu modernizace úplná výluka tramvají. Provoz MHD bude zajištěn náhradní autobusovou dopravou. Pro silniční dopravu budou uzavřeny oba tzv. rychlé pruhy ul. Horní od kruhového objezdu po ul. Jiříkovského.

V současné době mohou nové tyrkysové tramvaje DPO jezdit vyšší rychlostí, až 80 km/h, na třech úsecích: Nová Ves,vodárna – Svinovké mosty, Důl Zárubek – Hranečník a od roku 2021 i na trati mezi zastávkami Kolonie Jeremenko – Dolní Vítkovice.

Cena za novou trať přesahuje 85 milionů korun. Modernizace bude hrazena ze zdrojů DPO a částečně z dotací EU.

zdroj: dpo.cz

Související články


Komentáře

  1. thvari :

    Snad se brzy dočkáme i úplně nových tratí.

    Thumb up 28 Thumb down 2
  2. Jenda :

    thvari: Přestávám věřit, ale zrychlení jízdní doby o 2 vteřiny!!! Mám strach, aby s další modernizací nenarušili časoprostor. :D

    Thumb up 9 Thumb down 12
  3. Janek :

    Jenda: Dvě vteřiny vem čert, ale doufám, že zmizí hluk. Bydlel jsem dva roky v desátém patře na Poledníka a v noci hluk z tramvají byl neskutečný. Čím výše, tím více se to rozléhá.

    Thumb up 14 Thumb down 1
  4. Sanju :

    Ták samo DPO argumentuje tím, že nejde o ty dvě vteřiny, ale o kompletní rekonstrukci svršku a spodku, protože od 80. let prochází ten úsek jen nezbytnou údržbou.

    Thumb up 20 Thumb down 1
  5. O. :

    Jenda: A o kolik by sis to zrychleni na takovem kousku trati predstavoval, abys byl spokojeny?

    Thumb up 9 Thumb down 3
  6. DDM :

    Bude voňavějši? Takže se změní struktura cestujících, kteří jezdí směr Dubina a nebo snad DPO nasadí do této lokality čisté, nové tramvaje s neprochcanými sedačkami?

    Thumb up 10 Thumb down 11
  7. M. :

    DDM: jojo, voňavější, uprostřed betonové džungle! :-D je fakt, že jet tramvají 3 nebo 17 je opravdu zážitek, to už je lepší se projet do Přívozu kolikrát…

    Thumb up 4 Thumb down 9
  8. Petr :

    V dalších letech bude na tramvaje k dispozici několik miliard dotací z EU, doufám že DPO nezaspal a má něco připraveného v šuplíku.

    https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/tramvaje-trolejbusy-metro-mhd-opd-iii.A220819_141055_eko-doprava_cfr

    Thumb up 11 Thumb down 2
  9. danlicka :

    Já hlavně doufám, že se bude brzo pokračovat s Nádražní. Kravál z vyhýbky u Plynáren je šílený.

    Thumb up 5 Thumb down 0
  10. balde :

    Jsem zvědav jak bude vizuálně pojata ta protihluková stěna a zajímavé, že třeba v Porubě na Opavské protihlukovka nebude, když tam tramvaje jsou ještě blíže zástavbě

    Thumb up 3 Thumb down 0
  11. Jiří :

    danlicka:
    Jak bude vypadat můžeš vidět u zastávky Moravská.Jsiu tam dva druhy které se testují.Jeden z takových sešikmených panelu a ta druhá,černý matros s drátěnými koši,po které rostou rostliny je ta,co bude na Dubine.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  12. Jiří :

    danlicka:
    Jak bude vypadat můžeš vidět u zastávky Moravská.Jsou tam dva druhy které se testují.Jeden z takových sešikmených panelu a ta druhá,černý matros s drátěnými koši,po které rostou rostliny je ta,co bude na Dubine.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  13. Jiří :

    balde:
    A kde by se tam nainstalovala,není tam takový široký travnatý pás jako na Dubine

    Thumb up 1 Thumb down 2
  14. Věra Hutyrová :

    Zamysleli se myslitelé dopravního podniku,že od kruhového objezdu po úřad Ostrava-jih,je situace daleko nepříznivá,co se týče hlučnosti z tramvajové dopravy a nejenom od ní?Kolik m je to od domů v této lokalitě? I méně, než v nynějších ,stávajících úpravách tramvajových tras na Hrabůvce.Kouskují trasy, kdyby ji udělali souvisle,vyšlo by to levněji (stroje,zaměstnanci atd.).Směšné zrychlení o 2 vteřiny.Jak se tramvaj rozjede,tak už musí brzdit z důvodu zastávky.

    Thumb up 2 Thumb down 12
  15. Jenda :

    O.: Je zbytečné psát o zrychlení, když jde o takto zanedbatelnou hodnotu.

    Thumb up 8 Thumb down 2
  16. balde :

    Věra Hutyrová: Určitě se zamysleli, ale pokud jste si všimla, tak úpravy probíhají podle stáří trati, věřím, že i tento úsek dozná stejných úprav. Jen je škoda že se s tím nezačlo o deset let dříve, to už bychom byli ve stavu, kdy by většina tratí byla tižších a zelenějších.

    Thumb up 7 Thumb down 0
  17. Ales :

    Jenda:
    Pravda, hlavni u tech modernizaci je snizovani hluku. Zrychleni je jen prijemny bonus.

    Thumb up 2 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.