Informace k záměru výstavby terminálu pro autobusy MHD v Ostravě-Přívoze.
Terminál Ostrava-Přívoz
Martin [msstavby.cz] | 27.1.2014 | OSTRAVA | #přívoz, #terminál | 14 Comments
Komentáře
Napsat komentář
Napsat komentář
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
mm :
.. a to je co za záměr. Měl jsem za to, že terminál bude na hl. nádraží, popř. v jedné z ulic pramenící na ul. Nádražní. Kde tam budou autobusy stát a proč zrovna tam?
27.01.2014 17:15acdlcia [msstavby.cz] :
mm: A proč ne. Je to nejbližší volná plocha u nádraží. To by ty autobusy měly jezdit přímo po kolejích na nástupiště? Já si myslím že přejít těch pár metrů není tak velký problém. Je to třeba blíže než autobusové nádraží od nádraží střed.
27.01.2014 20:16robert :
Kromě toho, že se “ terminál“ má stavět vedle již existujícího obslužného terminálu u hlavního nádraží mě začíná zajímat celá řada otázek:
Jako by se s terminály v Ostravě rozrhl pytel. Patrně má někdo bezezbytku zpracovanou dobravní situaci a následnou alespoň šestiletou koncepci dopravy, která nutně terminály poptává. Je to tak?
Kde danou koncepci najdu?
Je skutečně nutné jej stavět?
Kolik bude stát?
Proč nevyhovují k dopravní obslužnosti MHD ( o jiné dopravě zde není řeč ) stávající, právě zrekonstruované prostor před Hl. N. ?
Počítá zřizivatel( kraj) s nově vznikajícím ( alespoň projektově) terminálem na Hranečníku ( zřizovatel magistrát)?
Proč nás o něm zřizovatel ( alespoň o jeho poptávce, tedy nezbytnosti neinformuje investor ( kraj ) alespoň tak, jak to dělá alespoň teď magistrát v souvislosti s volnočasově využitelným projektem v podobě Benátek? Platí to občané,má to sloužit občanům….
27.01.2014 22:09Tomas T. :
Ja si spis myslim ze to bude plocha, kde budou autobusy odstaveny. Ne ze se tam bude nastupovat. Protoze si myslim ze ani nejdou autobusy, ktere by tam vylozene jezdily. Na hlavni nadrazi jezdi hlavne trolejbusy….
28.01.2014 08:59mJožka :
Po prodloužení a propojení ul. Skladištní na ul. Hlučínská budou dle představ odpovědných osob na hlavním nádraží končit meziměstské autobusy z Hlučínska. Z autobusů vystoupí lidé na stávající nové zastávce u výjezdu z trolejbusové točny a skutečně na plochu u ul. Jirská se pojedou pouze odstavit. To samé má platit pro linky od Bohumína s tím rozdílem, že tyto autobusy přijedou po ul. Nádražní a po vyložení cestujících se budou odstavovat na již stávající nově zřízené ploše u křižovatky Wattova x Skladištní. Myslím, že se tím sleduje ulevení ul. Suchardova, kde jsou autobusy odstavovány dnes, a samozřejmě zlepšení přestupních vazeb na MHD.
28.01.2014 11:23Tomas T. :
mJožka: Aha, takze to je ten terminal sever, ktery mel byt drive umisten nekde v Hrusove. No uz to tedy chapu a romumim tomu. Jen bych poupravil to, že propojeni ma byt na ulici Sokolska, nikoli Hlucinska. Hlucinska je az za kolejemi.
28.01.2014 12:17Tomas T. :
mJožka: A jen bych jeste dodal ze te ulici Suchardove to opravdu pomuze, protoze dneska je to tam fakt hruza, nekdy je tam tech autobusu cela rada.
28.01.2014 12:20Rumcajz :
To si snad dělají srandu? Vždyť tam je to naprosto nevhodné! Co takhle konečně dokončit spojku mezi nádražím a Hlučínskou a plochu pro autobusy udělat tam? NE, to radši poserem co můžem!
28.01.2014 14:40Martin [msstavby.cz] :
Rumcajz: Než něco napíšeš, přečti si komentáře, které byly napsány dříve…
28.01.2014 17:04KKrodák :
Vážený pane z msstavby.cz. Jako nezaujatý rodák z Ostravy Přívozu se musím zastat kritiků a přidat se na jejich stranu. Je to opět ukázka nekoncepční práce plýtvající penězi poplatníků. Pokud chcete mít v Ostravě řadu terminálů autobusových stanovišť, tak je to vaše věc , ale terminál pro autobusy z Opavska a od Hlučína se přímo nabizí u Černého potoka (smyčka tramvají), kde se místo toho staví autoservis, supermarket atd., a přitom tam ubývá občanská zástavba. Zrušili jste jediné dostupné (ze všech směrů) centrální autobusové nádraží a stavíte terminály, jen abyste zbytečně ztěžovali a časově prodlužovali dopravu. Dávno jste mohli použít tratě OKD a zřídit vlakotramvaje přes nádr. Ostravu střed do Bohumína, Orlové, Karviné a třeba i směr Frýdek či Nošovice, Staříč, kde lidé díky vaším nekoncepčním úvahám jezdí do Ostravy raději autem a z původních narvaných 8-mi vozů dnes táhne brejlovec 3 prázdné. Vezměte si příklad z Brna, Prahy …, tam si pro mimoměstské autobusy nikdo nedovolil zrušit centrální autobusová nádraži.
01.01.2015 17:17Více se nebudu raději rozepisovat a také nebudu na Vaši případnou polemiku odpovídat. Berte to jako příspěvek člověka, který dobře znal poválečnou Ostravu včetně uzkorozchodných tratí. Tehdy sice člověk nemohl jít dlouho centrem v bílé košili, ale cetrum a nejen to v Ostravě žilo ! Dnes jste postavili „krychlové“ otřesně urbanisticky řešené středisko (ostatně jiné, než krychle neumíte) a všechno jste zlikvidovali. Jediný kdo opravdu pro Ostravu něco dělá je p. arch. Pleskot.
A něco k minulosti. Kdysi jako juniorovi mi v Opavě východ ujel vlak s rodiči do Svinova. V padesátých letech se tam návazně rozjížděly vlaky do 5-ti směrů vždy během nekolika minut . (Svinov, Krnov,Hlučín,Horní Benešov,Hradec n.Mor.) Přemluvil jsem průvodčího a ten mi umožnil cestovat na moji jízdenku do Hlučína.Po příjezdu vlaku okamžítě odjížděla jednička tramvaj do Ostravy a á jsem byl doma v Přívoze o půl hodiny dříve, než rodiče přes Svinov. Tak stavějte terminály, ale s rozummem a účelně.
thvari :
KKrodák: proč pak „za komoušů“ všechny ty tratě usekli (tu do Hlučína, do Klimkovic, …), když by se to teď hodilo?
01.01.2015 18:03Hynek [msstavby.cz] :
KKrodák: msstavby.cz nic nestavi, viz nahore odkaz na stranku „o nas“
01.01.2015 18:15Crazym :
KKrodák: Byl jsem sice vychován k úctě ke stáří ale ve Vašem případě mám pouze jediné: Polkni prášek Ty nezaujatý rodáku a přestaň s tím jste mohli, jste postavili, jste udělali. :-)
01.01.2015 19:17Protože i když Ty jsi možná ve straně nebyl, byli jste to vy a vaše generace, co tu ten komoušskej maras umožnili, vybudovali a nechali si srát na hlavu a včil víte všechno jak by mělo být :-(
Čest práci.
KK rodák :
Všechny zdravím a přeji úspěšný rok. Nechtěl jsem psát, ale přesto několik vysvětlení. Nejprve omluva mrtvému.kennymu. Příspěvek není adresován jemu, ale pracovníkům, ovlivňujícím generel zástavby v Ostravě. /dříve ÚHA Ostrava/ Další dva mají jednu vadu . Já jsem též v minulosti nesouhlasil s rušením tří normálněrozchodných tratí, bohužel taková byla doba a tramvaje se rušily i jinde v Evropě /zejména Francie,Anglie/ a též v USA. Vůbec neobhajuji dřívější politický režim, ale pro vaše invektivy je určen jiný web /novinky.cz/ na Seznamu. Já také nepoukazuji na Bakalu a jeho likvidaci šachty a bytů OKD a další. U úzkorozchodných byly důvody s rušením jiné./malá rychlost v zatáčkách, nestabilita/.
04.01.2015 17:36K terminálu : ruší zbytečně zelená plocha. Návrh řešení: přespolní autobus dojede na trolejbusovou smyčku, lidé vysednou a autobus odjede zaparkovat na ulice /možnosti/ jsou Wattova,Cihelní, Tomková nebo přímo na nákladovém nádraží, kde je teď skoro vymeteno.Je třeba se jenom dohodnout mezi příslušnými institucemi města.Pro názornost se podívejte na letekou mapu na Seznamu. Pozn. každý komerční dopravní prostředek vydělává pouze a jenom, když jede. Definitivní řešení je možné udělat společnš s výstavbou muzea DPO nebo jinými rekonsrukcemi nádraží ČD a za ušetřené peníze doporučuji omítnout první dva otřesné baráky po pravé straně směrem od nádraží.