V návaznosti na fotky z výstavby přestupního terminálu přidáváme schématické znázornění principu návazností jednotlivých druhů dopravy. Na posledním obrázku je pak znázorněn omezený provoz současné smyčky po dobu první etapy stavby.
Dokonale vymyšlené, bez dlouhých pochůzek při přestupu, to se jim povedlo!
13.11.2014 00:39
11
Pepé :
Líné trolejbusy s vypadávajícíma sběračema, to bude super. Jsem zvědavý na MU v terminálu.
PS: je s podivem, že čím méně substrátu MHD přepravuje, tím více se do ní investuje…
16.11.2014 17:41
311
jan :
Pokud chce dopravní podnik zrychlit a zpříjemnit cestujícím dopravu, tak by neměl nasazovat další trolejbusy. Pomalejší dopravní prostředky jsem ještě nezažil. Přesně nevím, jak se po dokončení stavby změní má cesta do práce, když teď jezdím busem 38 ze zastávky Ještěrka rovnou na náměstí Republiky (bez přestupu), což je pro mne ta nejrychlejší a nejpohodlnější varianta cesty do práce, která i tak trvá téměř půl hoďky, takže pokud pak budu muset na Hranečníku přestupovat buď na tramvaj nebo na trolejbus, pak Dopravnímu podniku určitě nepoděkuji (a je nás více). Podle mne jak tramvaje tak trolejbusy dopravu zdržují a časově prodlužují. Nechápu, pokud na trase jezdí autobusy, proč to měnit (asi zase „šetříme“ na nepravém místě, ne?).
27.04.2015 06:45
04
Jan :
jan: Někomu se cesta do práce prodlouží, někomu naopak zkrátí, tak to v podobných případech bývá. Ne každý totiž pracuje přímo na nám. Republiky nebo J. Gagarina a takový cestující ocení pohodlný přestup (bez přesunu) na trolejbus nebo tramvaj, které ho odvezou na mnoho míst v Ově. Takový cestující by totiž stejně přestupoval a nachodil se.
A ve vašem konkrétním případě jsem přesvědčen, že po změně se vám cesta do práce může i zrychlit, byť s přestupem na tram č. 4 nebo 12, protože na ÚAN jede tramvaj z Hranečníku 8 minut, autobus 38 stejnou trasu 13 minut.
27.04.2015 12:11
30
Petr Dobrý :
Není určitě jednoduché takový terminál navrhnout. Ve všech verzích návrhu se nepochybně musí přijmout kompromisy. Škoda, že různé verze návrhu nejsou dostupné veřejnosti. Možná by bylo méně negativních reakcí.
To, že autobusy už nebudou jezdit přímo do centra, pro mě a mojí rodinu znamená, že se nám prodlouží doba jízdy z Radvanic o přestup na elektrifikovaný spoj. Na druhé straně při přestupu na tramvaj do Poruby nebudeme muset přecházet Těšínskou (kde si někdy připadám jako štvaná zvěř)
Takto se dívám na toto dílo jako pozorovatel:
+ méně se nachodíme při přestupu z jednoho spoje na druhý
+ odstraní se nutnost přechodu přes Těšínskou
+ na nějakou dobu se zvedne se kultura cestování (než to méně přizpůsobiví zničí)
– prodlouží se doba jízdy těm, kteří jezdili autobusem přímo do centra
– napočítal jsem minimálně 5 míst, kde se kříží dráha trolejbusu, tramvaje a autobusu (chodce nepočítám) – zvýší se pravděpodobnost kolize
09.08.2015 07:30
12
Mojmir :
Pro mě a spoustu cestujících z Karviné to bude „velmi výhodné“. Nejen, že budu cestovat déle, ale také si budu muset navíc platit ostravskou jízdenku do centra, jelikož z Gagarinky jsem chodil pěšky.
11.08.2015 12:30
51
Crazym :
Mojmir: Ono je celkově „výhodné“ zrušit si centrální autobusové nádraží s parkovacím zázemím vedle čtyřproudové cesty v docházkové vzdálenosti od centra na křižovatce tramvajové a trolejbusové dopravy, postavit si místo něj Kaufland a pak s velkou pompou budovat terminály na krajích města :DD
Ta Místecká končící v centru byl lapsus se kterým už teď nic neuděláme ale dnes, kdy bez pár metrů navazuje na relativně kvalitní dálnici všemi směry a výpadovkou do Beskyd, na Opavsko i Karvinsko a v podstatě umožňuje plynulou autobusovou meziměstskou obsluhu aniž by autobusy musely někde z ní sjíždět do ulic a ucpávat město se mi jeví zbavení se strategického prostoru ÚANu za účelem jednorázového peněžního zisku jako velmi krátkozraké :-)
11.08.2015 13:08
60
S200 :
Crazym: Ale ÚAN vedle Kauflandu pořád je, zákaz vjezdu pro autobusy tam není a jeho kapacita rozhodně není vyčerpaná.
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. SouhlasReject
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Pavel :
Dokonale vymyšlené, bez dlouhých pochůzek při přestupu, to se jim povedlo!
13.11.2014 00:39Pepé :
Líné trolejbusy s vypadávajícíma sběračema, to bude super. Jsem zvědavý na MU v terminálu.
16.11.2014 17:41PS: je s podivem, že čím méně substrátu MHD přepravuje, tím více se do ní investuje…
jan :
Pokud chce dopravní podnik zrychlit a zpříjemnit cestujícím dopravu, tak by neměl nasazovat další trolejbusy. Pomalejší dopravní prostředky jsem ještě nezažil. Přesně nevím, jak se po dokončení stavby změní má cesta do práce, když teď jezdím busem 38 ze zastávky Ještěrka rovnou na náměstí Republiky (bez přestupu), což je pro mne ta nejrychlejší a nejpohodlnější varianta cesty do práce, která i tak trvá téměř půl hoďky, takže pokud pak budu muset na Hranečníku přestupovat buď na tramvaj nebo na trolejbus, pak Dopravnímu podniku určitě nepoděkuji (a je nás více). Podle mne jak tramvaje tak trolejbusy dopravu zdržují a časově prodlužují. Nechápu, pokud na trase jezdí autobusy, proč to měnit (asi zase „šetříme“ na nepravém místě, ne?).
27.04.2015 06:45Jan :
jan: Někomu se cesta do práce prodlouží, někomu naopak zkrátí, tak to v podobných případech bývá. Ne každý totiž pracuje přímo na nám. Republiky nebo J. Gagarina a takový cestující ocení pohodlný přestup (bez přesunu) na trolejbus nebo tramvaj, které ho odvezou na mnoho míst v Ově. Takový cestující by totiž stejně přestupoval a nachodil se.
27.04.2015 12:11A ve vašem konkrétním případě jsem přesvědčen, že po změně se vám cesta do práce může i zrychlit, byť s přestupem na tram č. 4 nebo 12, protože na ÚAN jede tramvaj z Hranečníku 8 minut, autobus 38 stejnou trasu 13 minut.
Petr Dobrý :
Není určitě jednoduché takový terminál navrhnout. Ve všech verzích návrhu se nepochybně musí přijmout kompromisy. Škoda, že různé verze návrhu nejsou dostupné veřejnosti. Možná by bylo méně negativních reakcí.
To, že autobusy už nebudou jezdit přímo do centra, pro mě a mojí rodinu znamená, že se nám prodlouží doba jízdy z Radvanic o přestup na elektrifikovaný spoj. Na druhé straně při přestupu na tramvaj do Poruby nebudeme muset přecházet Těšínskou (kde si někdy připadám jako štvaná zvěř)
Takto se dívám na toto dílo jako pozorovatel:
+ méně se nachodíme při přestupu z jednoho spoje na druhý
+ odstraní se nutnost přechodu přes Těšínskou
+ na nějakou dobu se zvedne se kultura cestování (než to méně přizpůsobiví zničí)
– prodlouží se doba jízdy těm, kteří jezdili autobusem přímo do centra
09.08.2015 07:30– napočítal jsem minimálně 5 míst, kde se kříží dráha trolejbusu, tramvaje a autobusu (chodce nepočítám) – zvýší se pravděpodobnost kolize
Mojmir :
Pro mě a spoustu cestujících z Karviné to bude „velmi výhodné“. Nejen, že budu cestovat déle, ale také si budu muset navíc platit ostravskou jízdenku do centra, jelikož z Gagarinky jsem chodil pěšky.
11.08.2015 12:30Crazym :
Mojmir: Ono je celkově „výhodné“ zrušit si centrální autobusové nádraží s parkovacím zázemím vedle čtyřproudové cesty v docházkové vzdálenosti od centra na křižovatce tramvajové a trolejbusové dopravy, postavit si místo něj Kaufland a pak s velkou pompou budovat terminály na krajích města :DD
11.08.2015 13:08Ta Místecká končící v centru byl lapsus se kterým už teď nic neuděláme ale dnes, kdy bez pár metrů navazuje na relativně kvalitní dálnici všemi směry a výpadovkou do Beskyd, na Opavsko i Karvinsko a v podstatě umožňuje plynulou autobusovou meziměstskou obsluhu aniž by autobusy musely někde z ní sjíždět do ulic a ucpávat město se mi jeví zbavení se strategického prostoru ÚANu za účelem jednorázového peněžního zisku jako velmi krátkozraké :-)
S200 :
Crazym: Ale ÚAN vedle Kauflandu pořád je, zákaz vjezdu pro autobusy tam není a jeho kapacita rozhodně není vyčerpaná.
11.08.2015 14:56