Moravskoslezské Investice a Development, a.s. a společnost Dopravní projektování, spol. s r.o. uzavřely smlouvu v rámci vypracování Studie proveditelnosti tramvajového spojení Ostrava – Orlová – Karviná.
zdroj: vhodne-uverejneni.cz
Moravskoslezské Investice a Development, a.s. a společnost Dopravní projektování, spol. s r.o. uzavřely smlouvu v rámci vypracování Studie proveditelnosti tramvajového spojení Ostrava – Orlová – Karviná.
zdroj: vhodne-uverejneni.cz
Pajonk :
Co k tomu dodat. Už to tady bylo několikrát. Nesmysl. No way.
Cyklista :
Nesmysl to není, spočítejte si kolik autobusů jezdí mezi Karvinou Orlovou a Ostravou, stejně jako mezi Havířovem nebo FM a Ostravou. Orlová bohužel nemůže využívat vlak, který část cestujících z Ha a FM pobere..
balde :
no když se dívám na mapy, tak do Orlové vede nějaká stará vlečka? tou se počítá? to by zas nemel být takový problém ne? když už ta trať stojí.
15.10.2021 10:25Crazym :
Tady by vám řekli a nastínili možnosti, mají celkem přehled a už spousty akcí pořádali. https://slezskyzeleznicnispolek.cz/
15.10.2021 10:52Cyklista :
balde: Vlečka vede, ale asi ne moc přes vhodné oblasti. Jediná rozumná destinace na cestě, která by obsluhovala obyvatelstvo je ZOO. Daleko lepší by bylo vybudovat trať třeba po stopách bývalé lokálky, která vedla od divadla, přes Radvaníce a Petřvald. Nicméně to je úlohou té studie, najít nejvhodnější trasování.
15.10.2021 10:58Crazym :
Koleje jsou, jen jich využít https://www.youtube.com/watch?v=1hX9fieSQF0&t=234s
15.10.2021 10:59Mx :
Nesmysl to myslím si snad není, ani to nebudu soudit, ale aby to nebyla zase jen studie. Tohle je megadrahý projekt a zjevně neuskutečnitelný, když má kraj a město tolik nedořešených bolístek, dopravních a jiných. V řadě stojí desítky let jiné megaprojekty, tak proč zase nový?
15.10.2021 12:01David :
Mx:
15.10.2021 12:34Taky si říkám že zrovna Tramvaj je pro ně tak důležitá? Nebylo by lepší zdokonalit stávající železniční napojení s odpovídající rychlosti, zprovoznit nádraží v Orlové než tam někde natahovat nové tratě a stavět zastávky a k tomu nejspíše i upravovat pozemní komunikace atd…? O kolik se vůbec zrychlí cestování mezi městy oproti autobusům/vlakům? Že je autobusů spoustu to je pravda, ale není i chyba v tom, že ty busy taky stojí v každé meziprdeli?
davidb :
Mx:
A proč by to nemohlo skončit ve fázi studie, pokud se to ukáže třeba moc drahé.
A co s tím má společného město?
Kraj chápu – úspora autobusů, emisi apod.
15.10.2021 12:54Cyklista :
Mx: Ale pro to se studie dělá, aby se vědělo, zda to vůbec má smysl.
A financování projektu je to nejmenší. Na výstavbu nové trati bude dost dotací jak z EU, tak z ČR. =)
15.10.2021 13:21tommtomm :
Nechápu proč se raději neřeší Hlučín, tady by se jistě dopravní proudy našly, zvlášť když člověk vidí přetíženou cestu na Ostravu.
15.10.2021 13:39Mx :
ˇ
Předběžné náklady 15 miliard. https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/rychlodraha-tramvaj-propojeni-region-karvina-havirov-ostrava-doprava.A210305_597613_ostrava-zpravy_woj
Proto je jasné, že je to krásný, ale nereálný projekt a jen se uživí lidé na studii. Chcete tvrdit, že když nemáme roky na kostku, na jatka jsme si půjčili, a tady můžeme do nekonečna jmenovat, co všechno čeká v kraji v řadě i za menší částky – je jasné, že to není reálné. Akorát se za 10 let zaplatí nová aktualizovaná studie. Z fondu transformace a od státu přece neočekáváte takovéto částky? Zvlášť, když spojení mezi městy existuje a není to tedy projekty nezbytného charakteru. Tím neříkám, že by to nemělo přínos a že by si to nepřál. Ale bavíme se o ekonomickém plus politickém pohledu na věc.
15.10.2021 14:17Johnny :
tommtomm: Protože Hlučín nemá existenční problémy, jako např. Karviná nebo Orlová. Lidé z Hlučína, kteří pracují v Ostravě, se do té Ostravy nemusí stěhovat, protože se tam už teď rychle a pohodlně dostanou. U Karviné a Orlové (potažmo Havířova a okolí) je celkem klíčové udělat všechno proto, aby se odtamtud lidé nestěhovali pryč a aby se tyto oblasti mohly otřepat po ukončení těžby uhlí. Jedna z cest je i snazší a rychlejší propojení s Ostravou, kam lidé z těchto oblastí často musejí komplikovaně dojíždět (Havířov má výhodu vlakového napojení, ale Karviná je fakt celkem ztracený kout země).
rom :
sice to zní blbě, na druhé straně proč to neprožrat – něco by se našlo v tom plánu spravedlivé transformace )
15.10.2021 15:03Fanda :
Mx: Už existují prostředky ze spravedlivé transformace (19 miliard).Počítá se že s dalšími finančními prostředky z různých zdrojů,se do roku 2027 proinvestuje kolem 100 miliard Kč.
15.10.2021 15:21Mx :
Fanda: nyní máme 19 mld a z toho se to nepostaví. A celkem 100mld? Odkud čerpáte o 100 mld na takové podobné projekty? O tom jsme neslyšel, a 15mld – v tom se nemluvilo o tramvajich v navrzenych projektech a navic na 1 projekt je to bezprecedentni částka, to musite uznat. I když jde o spolufinanc mesta, statu, kraje, eu. Fakt to neni moc reálné investovat. A ani 100 mld neni moc za 6 let
15.10.2021 18:26Fanda :
Mx: To se nechejme překvapit.EU,kterou jsem součástí, razí cestu ekologické dopravy,to je ekologické spojení celé aglomerace tak možná i přitlačí více na pilu 🙂 a dají více nám na tento projekt jako regionu,postiženého průmyslovou činností a znečičištěným ovzduším.Za mě dobrý projekt, který by propojil hlavní důležité body (místa) celé ostravské aglomerace rychlou ekologickou dopravou.Teď jen záleží na našich volených zástupcích aby zase něco nezaspali.Tyhle spojení by byly určitě přínosem pro všechny a i investoři by na to brali zřetel.Technicky by to nebylo tak náročné, protože některé staré tratě by se mohly obnovit a připojit k tomu bývalé důlní tratě.
16.10.2021 00:29Mx :
Fanda: kéž by, ale preferoval u takového projektu bych vědět a mít předjednáno rámcově, že to má šanci na financování a pak hradit studie. Je velice pravděpodobné, že to postavit půjde. Ta šance na získání 15 (takže nakonec 20 mld :-) ) není velká. Víme, kolik studíí už tady skončilo v šuplíku a stojí nemalé peníze. Tato bude VELMI drahá
16.10.2021 14:25Adam :
Přesně tohle je podle mě projekt, který by měl být financován z rozvojových peněz pro regiony s útlumem těžby.
Daleko lépe vynaložené peníze, než samé environmentálně rozvojové huby, zabývající si designem expandujících výzev makrospektrálních analýz s dosahem a přesahem udržitelnosti objemu populačních prdů obyvatelstva
a jiné projekty (černé díry) podobných jmen
a to píšu jako člověk, který bydlí v oblasti, která z toho nebude mít žádný přínos, a jako člověk který dvacet let nejel MHD
16.10.2021 15:19adam :
PS …. stejně tak by měla být obnovena kolejová (nejlépe tramvajová) doprava z prajzské
Tak bych díky dopravě žít opravdu nechtěl
16.10.2021 15:22Hrdý Ostravák :
Rozšiřování tram. tratí je pro region nebývale zásadní. Doufejme ,že brzy zmizí do propadliště dějin zkorumpovaný hejtman Vondrák a Kajnar socanparta a MSK se začne rozvíjet konečně pozitivním směrem. Nějakou dobu to ještě potrvá.
16.10.2021 17:53PetrP :
Hrdý: Na první větě se shodneme, na druhé vůbec. To za Vondráka se konečně začal kraj trochu hýbat a ne jak za Nováka a pod… Ale tohle je mimo téma..
Mx :
Adam: tento region (i ČR) potřebuje rozjet zaměření na opravdu inovativní nový byznys s přidanou hodnotou a něco co bude vytvářet hodnoty. Zda to naplní navržené transformační projekty, si netroufám soudit, třeba ne třeba ano. Kritéria jsou jednoduchá, pracovní místa nad rámec levných profesí, turismus = prachy odjinud zadarmo a inovace = úspora nákladů a produkty, které kze úspěšně prodávat do zahraničí místo kupování ze zahraničí, ne však odprodej úspěšných patentů a firem, kde se napakují jiní, což se tady děje
16.10.2021 20:24Fanda :
Mx:Tak si myslím, že na stavbě tohoto produktu převažuje veřejný zájem,a to ten že to bude přínosem pro rozvoj celého regionu.Ty investice nebudou jen tak projezeny a vrátí se v lepší dopravnímu propojení dotyčné aglomerace.Tím pádem to i přiláká lepší investory než doposud.To je montovny.To se podaří,a když jsme už na webu zajímající se o architekturu a vlastně vše co s tím souvisí,tak by se daly čekat do budoucna i zajímavé architektonické stavby.
17.10.2021 00:07Mx :
Fanda: podle mne to investory nepřiláká, ti potřebují spíše lepší dopravu pro sebe a ne, že se bude lépe cestovat do Ostravy za prací a kulturou. A tramvajová linka architekturu moc podle mne neposune. Nicméně chybí mi analýza toho, co tento region posune dále a za 20 mld (15 je cena nyní) se dá udělat leccos. Určitě tato strategie existuje. Pokud v ní linka je a odůvodněně, pak ok. Pokud ne, vyhazujeme peníze za studii na 20 mld projekt. Osobně si myslím, že třeba napojení na Prahu z Mohelnice přes Hradec by bylo přínosnější z pohledu dopravy, to ale musí udělat stát. Pokračovat v ekologizaci a estetizací kraje s katastrofální pověstí, vědeckotechnologické parky a podpora vzdělanostních míst, turistická lákadla republikového nebo evropského charakteru atd. Neříkám tramvajím ne, určitě by to bylo fajn, říkám ne další drahé studii nejspíše do šuplíku
17.10.2021 08:16Mx :
A přece se budoval terminál na hranečníku na rychlé napojení na ostravskou dopravní siť. A ptal se někdo lidí na těch 30 kilometrech trati, zda s tím vůbec souhlasí? Vzpomeňte si totiž na humbuk na těch pár kilometrů v Porubě. Že si lidé nechají postavy tramvajovou trať a že na této vzdálenosti to jen tak půjde? Vždyť problém je dneska domluvit se s vlastníky pozemků na dálnicích které vedou přes pole a lesy, natož taková mega trať v hustě osídlených oblastech. Znova zdůrazňuji, neříkám ne tramvajím, říkám ne takovéto možná unáhlené studií,
17.10.2021 08:27JSjr. :
Mx: Právěže studie by měla odpovědět na tyto otázky, zda je to realizovatelné, kolik vlastníků pozemků bude třeba oslovit i orientační cenu a tak dále.
Třeba to půjde napasovat i na zákon o liniových stavbách, čili je možné stavět dříve, než se vypořádají majetkoprávní poměry.
18.10.2021 11:27Mx :
Tak jo, tak plýtvejme veřejnými prostředky na studie na projekty za 15-20 mld, na ktere neni jasne, zda maji prinos a je krajne tezke ziskat finance. Nechapu, že je to kazdemu jedno takove plýtvání. Ja kdyz budu uvazovat o domě za 10 mil, ale vim, ze je 10% sance to zaplatit, tak nebudu davat svoje penize na studii! Ale z verejnych penez je to kazdemu jedno a 20 mld povazujeme za pohodu.
18.10.2021 21:43Fanda :
Mx:Máte svůj názor a nikdo vám ho nebere.Jen jestli je ten názor správný?Myslím si ale není.Kdyby tak všichni přemýšleli jako vy,tak by se město a celý kraj nedostalo dále.Doporučuji si vyhledat materiály k tomuto projektu.Asi jste možná trochu zaspal dobu.Každé město,region, stát se snaží investovat a nemyslím si, že chtějí jen tak vyhodit peníze.Navíc ten projekt bude pokryt s více zdrojů a přinese to regionu rychlejší dostupnost a investice.Je jasné, že kolem té tratě vyrostou nové firmy,podniky,a vlastně i ta trať se vyplatí v rámci rekultivace krajiny po pohornické činnosti.Jmenuje se to POHO 2030.Takže se potom svezete k jezerům mezi Ostravou, Havířovem,Orlovou,Karvinou.Turisté a obyvatelé aglomerace to asi určitě ocení,krom vás.Každý má svůj názor.
19.10.2021 00:41Staré Dacan :
Vždycky když tady čtu o těchto halucinacích, tak si představím chlapce s térem a tačkama od Ostravských Komunikací versus desítky obchvatů, sjezdů průtahů městy a kvalitní nové infrastruktury 20 km severneji, v polském Slezsku. . . . A pak tu naši salamovou argumentaci a lančmítovou diskusi.
24.10.2021 21:53