V reakci na diskuzi u článku Tieto Towers zařazujeme studii Ingot studia Platforma architekti z roku 2008, která je cílena na pozemek mezi nynějšími Tieto Towers a svého času plánovanou Černou kostku.
Budova má specifický vzhled díky kombinaci skla a speciální přirozeně reznoucí oceli Cor-ten.
zdroj: platformaarchitekti.cz, earch.cz
aldik :
Zajímavá stavba, ale proč tohle nemůžou udělat z toho skeletu u Krajského úřadu, který pořád stojí a nic se s ním neděje?
25.02.2012 14:02Hynek [msstavby.cz] :
aldik: tak kazdy pozemek/stavbu vlastni nekdo jiny a je to jak kdyby si tvuj soused nechal udelat projekt na barak a ty ses potom podle nej rozhodl si predelat barak svuj.. tak to nefunguje
25.02.2012 14:08Daniel :
Hynek [msstavby.cz]: A chystá se něco s tím skeletem konečně? Nebo čekají až se rozpadne sám.
25.02.2012 16:02Hynek [msstavby.cz] :
Daniel: no se skeletem se porad neco chysta, ale zaroven cekaji :) takze tezko rict.. strucna historie je nahore tady. http://www.msstavby.cz/tagy/red-house/
25.02.2012 16:48stilgar1 :
Kdyby se tohle realizovalo + kdyby vznikla Černá kostka a byl dostavěn Red House (tzn. dostavěn Skelet), pak by blcelé téhle oblasti vdechnut nový život….:-)
25.02.2012 20:01Ivo :
Nový život? Vám by nevadilo, že by tam byla taková linie samých kostek? Karolina, Tieto, Ingot, Knihovna, skelet.
25.02.2012 22:00Sanju :
Ne, mě by to nevadilo. Linie kostek by alespoň měla nějaký motiv, který by se opakoval a varioval, ty stavby by spolu ladily. Líbí se mi, jak chtělo studio vytvořit kontrast k Černé kostce a stavbu nevymyslelo rovnoběžně, ale šikmo k ní, úžasný nápad!
A co se týče „kostek“ – už mám plné zuby. Postaví se jedno obchodní centrum a slyším 150 papoušků opakovat „Nechci v Ostravě samé kostky!“ Holt, tak si sežeňte práci správce Valašského muzea v přírodě a stavějte si roubenky s doškovou střechou. Existuje tendence v architektuře tíhnout k těmto tvarům a materiálům jako sklo a beton, smiřte se s tím už konečně.
25.02.2012 22:22Martin [msstavby.cz] :
Ivo: Použil bych výraz pravé úhly než kostky. Stavba by měla být účelná a pro investora ekonomicky přijatelná.
25.02.2012 22:39kAcZiQ :
http://www.platformaarchitekti.cz/img/portfolio/2008/INGOT/animace-final.wmv Jako celek s ostatníma budovama to vypadá skvěle ! Škoda no..
26.02.2012 00:00stilgar1 :
Ivo: Ano, skutečně „nový život“. To místo je více méně mrtvé. Funguje jen jako taková „přestupní stanice“. Celá ta jedna strana 28. října byla poměrně dlouho prázdná a nevyužitá, což je dost nesmyslné. Osobně jsem rád za Novou Karolinu i za Tieto Tower. A pokud by se realizovaly i další budovy (což je nejspíš nereálné), moc by to tuhle část města pozvedlo. A s tím „kostkováním“ jděte někam. Souhlasím v tom zcela s tím, co píše Sanju… ;-)
26.02.2012 14:09Ivo :
Mě teda ta část Ostravy nikdy nepřišla mrtvá z toho důvodu, že tam chybí nějaká další kostka.
26.02.2012 16:01Tomas T. :
Tak rozhodne je koda ze toto se nepostavilo. Hodne netradicni, a ta rezavejici ocel…. pro ostravu typicka. Opravdu velka skoda.
26.02.2012 17:23Gizd :
Krásná budova a hlavně ten kultivovaný prostor kolem. Ten stávající prales je šílený, stejně tak zelený chaos který byl na místě Tieta. Pokud by se tohle realizovalo, tak celé území ožije. Současná neudržovaná zeleň, dělá celou lokalitu odpudivou, je to akorát dobré, když děcka v létě odjíždějí z toho vedlejšího parkoviště na tábor, tak si před odjezdem ještě odskočí. Jinak je to lokalita nevábná, temná ponurá,kde by se člověk bál po setmění jít. Po vykácení se to rozjasní, celý ten veřejný prostor je úžasný ,dlažba , zajímavé dřeviny v přijatelném měřítku, ty vilky vyniknou. Krásné místo pro relax. Akorát už vidím ty petice lidí z polyfunkčního domu …betonové monstrum, poslední kousek zeleně…..atd.
26.02.2012 19:52aldik :
mrtvy.kenny: To je mi jasné, že jsou rozdílní nájemci, ale proč si ten nový nájemce nemůže koupit místo prázdného pozemku ten rozestavěný skelet? Když stále není dokončený, tak asi ta společnost co to koupila nemá stále nájemce.
27.02.2012 13:33Hynek [msstavby.cz] :
aldik: urco dohromady bychom vymysleli 100 duvodu pro i proti. treba kancly v osanovanem skeletu pro najemniky nejsou tak atraktivni, jako kdyz nekdo postavi neco zcela noveho a v dnesnich standardech vedle..
27.02.2012 14:30X236K :
Skoda te 20+ podlazni budovy Tieto v pozadi. Jinak si nejsem jist, jak nam za tyhle baraky podekuji v roce 2100…
27.02.2012 23:22Tomas T. :
X236K: No rekl bych ze v roce 2100 tady ty domy uz nebudou. Kazdopadne i kdyby byly, tak se resit moc nebudou. Protoze mnohem drive se bude muset resit problem co s panelakama. Ve kterych bydli polovina Ostravy, a ktere maji pred sebou tak cca 25 let zivota.
28.02.2012 09:00LP :
Tomas T: to je hodně dobrý poznatek a nejlepší jsou ti, co budou 15 let po likvidaci toho domu stále splácet hypotéky… V Ostravě je potřeba začít stavět nové bytové domy a paneláky postupně demolovat a nahrazovat novou výstavbou a jinou občanskou vybaveností… Ostrava holt nemá na to aby tu žilo přes 300 tisíc obyvatel… Je potřeba začít celou oblast řešit globálně, vytvořit dopravní uzly, železniční síť, rozšiřovat MHD… Donutit lidi cestovat za prací…
29.02.2012 08:22Tomas T. :
LP: Tak nevztahoval bych to jen na Ostravu. Podivejte se na Brno a Prahu. Tam jsou take sidliste, a dost velka. Takze tento problem bude potreba resit celorepublikove. V panelácích bydlí v CR asi 1,5mil. lidi.
29.02.2012 08:44LP :
Já vím, ale v Praze i Brně se staví kvanta bytů, v Ostravě je pár nezajímavých projektů… Ostrava potřebuje najít cestu… Paradoxně má skvělou pozici, protože se ještě tolik nestaví a může vytvořit koncept rozvoje, ale to by se muselo chtít… Mám pár nápadů pro rozvoj města, ale těžko říct s kým je probrat, nebo jak je prosadit…
29.02.2012 09:03X236K :
Nova vystavba je pro normalni rodinu zijici mimo Prahu nedostupna.
29.02.2012 10:26Tomas T. :
No dle meho je jasne jak to bude probihat. Nejdrive si budou stavet sami lide jine byty s stehovat se do nich sami. Samozrejme jen ti co na to maji. Moc jich nebude, respektive budou to lide hlavne ve velkych mestech (praha,brno). V druhe fazi se technicky stav panelaku jeste zhorsi, a stat zjisti sam, ze je to nutne resit. Takze zacne vypisovat dotacni programy na novou vystavbu. Davat penize investorovi by asi neproslo, ale myslim ze by mohlo fungovat neco jako pri koupi noveho bytu bude snizena sazba dane, nebo zadna dan a pod. Cimz se to stane dostupnym pro hodne lidi. Cimz se docili ze ve velkych mestech uz bude cast vystavby obnovena sama, a ve zbytku CR (kde na to lide nemaji) jim s tim bude pomahat stat.
29.02.2012 13:08LP :
Proč by byla nedostupná? Kolik stály tak před dvěma lety byty v paneláku? Pamatuju tak 1,5 – 2 M, což je dobrý balík, tak nevidím důvod proč nejít do nového… Ale kam? V Ostravě je toho poměrně málo… Radši dám 2,5 do nového, který bude mít nižší energetické výdaje, než do polorozpadlého bytu v paneláku, který za 15 let zboří a zůstane mi akorát dluh a nebudu mít kde bydlet…
29.02.2012 17:12PetrP :
Paneláky rád nemám, ale pochybuju, že za 15 let spadnou… trošku soudnosti… a mižší energetické nároky se vám za cenu nového bytu nikdy nevrátí, pokud nový byt stojí o milion více než starší byt… to neznamená, že se paneláků zastávám a taky bych raději do nového…
29.02.2012 19:51aggu :
LP+X236K od 09:02: bylo by fakt dobré se snažit výhybat klišé a nesmyslům ;) V Ostravě se staví na ČR zcela nadprůměrně (statistiky ČSÚ). Nová výstavba je dostupná každému kdo na ni má ,bez ohledu na okres ;) Představa že je to pouze pražská doména je komická…. Větu „Ostrava holt nemá na to aby tu žilo přes 300 tisíc obyvatel“ jsem nepochopil (stačí se kouknout třeba na LUZ Brna a Ostravy ať uvidíte co je velké město)… stejně jako to o té infrastruktuře, která je (sice nedokončená), ale pořád za sociálismu dimenzována na mnohem vyšší počty obyvatel, tak jaképak sítě a uzly…Proč asi nejsou v Ově tak časté zácpy….. „V Ostravě je pár nezajímavých projektů a je jich málo“? Mám začít linkovat zdejší forum? ;) Nabídka výrazně převyšuje poptávku (stejně jako všude jinde). A co vůbec považujete za „zajímavý projekt“ ? Třeba pražský Central park na žižkově aka sídliště duchů?… btw souhlas s PetrP, paneláky budou žít ještě desítky let po „záruční době“… Nejsem stavař, ale co se tomu panelu, když je z echt cementu může stát? Tipuju max. tak koroze výztuže na spojích…Sanace bude levnější než demolice celého domu ;)
29.02.2012 20:51LP :
Ono jedna věc je statistika, druhá realita… Hledám zajímavé bydlení v Ostravě, ale je v cenách rodinných domů… Tam nastává problém s dopravou, protože dostat se z okrajových částí města do centra je bez auta téměř nemožné, stejně tak třeba vlaky z Opavy, FM, Havířova, Karviné natož pak třeba z Třince… Myslím tyto uzly a tuto infrastrukturu, která může rozhýbat zaměstnanost v celém regionu a povznést jej ekonomicky… Investuje se do kravin místo do věci pro rozvoj… A paneláky opravdu nevydrží věčnost, možna jich polovina může vydržet 20 let, nekteré i třicet, ale to by ty rekonstrukce co probíhají teď musely být opravdu zásadního charakteru a ne zaizolování bez ohledu na vlhkost stavby atd… Ostatně většina těch staveb je postavena na cca 50 let a některé jsou i velice experimentální… Např ze struskobetonu, kdy obsažená síra už dnes pomalu ale jistě požírá železné výztuže… Ale souhlasím, že silniční síť je kvalitní, ale určitě ne dostatečná… Např spoj na Opavu, Hlučín, Porubu… Nesmyslnost D47 mluví za vše… Podívejte se kolik denně projede aut po D47 a kolik jich projede po R48 nebo I/11 na slovenskou hranici…
29.02.2012 23:03aggu :
* Tak nevím co má větší váhu, subjektivní dojmy vs. statistika podložená čísly ze stavebních úřadů… tady se asi nemá cenu přít ;) Ceny RD asi nikdo z nás neovlivní, jen čas a nervozita věřitelů developerů ;) Ale nevím kde na světě jsou domy za babku (možná tak v Detroitu ;)
01.03.2012 00:10* V dopravě v ostravské aglomeraci se bohužel težce zaspalo, o prvních projektech (Hlučín, Orlová) politici jen žvaní…Přitom jsou ti pro ni skvělé podmínky.
* Fakt má cenu střílet od pasu doby životnosti panelových domů?
* Ad dálnice D1: Omyl. Takzvanou nesmyslnost D1 do médií trvale a neúnavně vnáší 2 lidé (novinář Holub a exředitel Mott MacDonald). Dodnes jsem „nepochopil“ o co těm pánům jde, když D1 přes Ostravu je v podstatě nejdůležitější komunikace v ČR (=transevropská severojižní dálnice). Cesta na Krakov, tj. R48 má a bude mít o řád menší význam. Nechápu ten pražský komplex z Ostravy… To je to samé kdybych prosazoval zkratku D1 mimo Prahu (Jihlava – Plzeň)…. Na co pražákům dálnice, že… K počtu aut na D1: furt dokola… D1 pořád vede odnikud (přerovsko) nikam (Bohumín). Až bude dostavěná, situace se změní, a z mého pohledu k horšímu, protože provoz se zvedne a ovzduší zhorší.
X236K :
aggu: S nesmyslnosti D1 souhlasim, mame paralelni I/48, ktera se bude tak jako tako prestavovat v cele delce na R a na rozdil od D1 za penize z EU. Kapacitne bude dostacovat. Uz jsem psal na jine forum, ze nechapu, proc tady operujeme s vystavbou pro vzdalenou budoucnost, kdyz jsou v republice mista, ktere hori mnohem vic. Za tech 50 mld mohla byt dostavena R48, I/11 a mozna i 67. Ale to sem nepatri. K bytove vystavbe: tvrzeni „Nová výstavba je dostupná každému kdo na ni má..“ je stupidni, rika, ze kdyz si muzu koupit byt, pak si muzu koupit byt. Hloupe, ze? Cena noveho bytu 3+kk je vzdy v radu milionu korun. Pochybuju, ze by sel pod 2,5 milionu. Hypoteka na 2 miliony znamena mesicni splatku 12000 korun, k tomu je treba pripocitat dalsi 3t na poplatky. Napriklad podle hypotecniho kalkulatoru CSOB by rodina se dvema detmi a dvema pracujicimi rodici musela mit cisty mesicni prijem 32000 korun, aby tuto hypoteku (20 let, 5 let fix) dostala. Nejsem si jisty, jestli tato virtualni rodina je typickou ostravskou rodinou. Kdyz se podivam na tempo vystavby novych bytu a jejich prodeje, a dam je do souvislosti s kupni silou v regionu, tak mi docela dobre vychazi, proc se nestavi tolik, jako v Brne a v Praze. Existuji vubec nejake studie zivotnosti revitalizovanych panelaku? V Cesku jsou panelaky z 50. let, tj. skoro 60 let stare, a neslysel jsem nic o tom, ze by se majitelum zacaly rozpadat pod zadkem.
01.03.2012 12:16Tomas T. :
1. Proc investovat penize do R48, kdyz ji stavime za evropske penize? to mi prijde zbytecne ne?
01.03.2012 16:462. Dalnice je zatim nevyuzita, protoze nema v polsku napojeni. Coz je jen otazka nekolika mesicu.
3. pokud si vezmeme arcelor jako majortiniho zamestnavatele, tak tam je prumerny plat pres 28 000 , cili nerikejte mi ze zde jsou jen sami chudaci co nemaji ani na chleba a zivori cely rok, je otazka ale kam ty penize jdou – coz uz je ale uplne jina otazka
4. bavime li se o tom jestli dum a nebo byt – tak si porad nemyslim ze koupit si dum vyjde stejne draho jako novy byt. A pokud ano, tak do toho nepocitate cenu pozemku.
5. Ano, kvalitni infrastruktura by pomohla v dojizdeni za praci, ale zalezi kde tu praci mate. Pokud pracujete v centru, tak budete resit kde zaparkovat. Navic problem kazdeho mesta je moc dopravy , a vsude se uvazuje jak toto mnozstvi dopravy omezit (nebo aspon aby nenarustalo)
6. Skvele podminky pro dopravni stavby v MS aglomeraci? mno…. nevim teda kde je vidite…. ja zadne skvele podminky nevidim. Ze se zaspalo, to je pravda, ale je to spise tim, ze nikdo nechce mit novou cestu kolem sveho baraku. A ty komunikace, postavene pred cca 30 lety jsou pro densni dobu zatim kapacitne postacujici.
7. nevim kde chodite na cenu 1,5-2M za byt….. normalni ceny v ove jsou nekde jinde…. http://www.mmreality.cz/cs/nabidka/234745/ (prvni nahodny odkaz)
X236K :
Tomas T:
01.03.2012 18:23ad 1: ilustroval jsem, ze misto D1 jsme mohli mit dokoncenou silnicni sit i bez evropskych penez
ad 2: podle scitani dopravy v roce 2010 byly denni intenzity na nejvytizenejsim useku u Belotina na urovni cca 30 tisic vozidel. D5 u Prahy zvlada 44-46 tisic vozidel denne. Opravdu je treba mit v MS kraji kapacitu 46×2 tisic vozidel denne? Nemyslim si. Tech 30 t vozidel se jeste rozdeli. Na tohle by stacila i smerove nedelan 2+2!
ad 3: v Mittalu pracuje cca 5t lidi, coz je v milionovem kraji nepodstatny vzorek. Podle CSU je prumerna mzda v kraji nejakych 22 tisic korun, pricemz urcite nelze rict, ze prijem prumerne rodiny je dvojnasobkem. Medianova mzda je vzdy nizsi, nez prumerna, a je treba vzit v potaz nezamestnanost, ktera je urcite vyssi, nez 12%. Na zaklade techto udaju si troufam tvrdit, ze kupni sila v kraji je vyrazne mensi, nez v praze, a nevytvari dobre podminky pro masovy prodej novych bytu.
ad 4: ze zkusenosti muzu rict, ze stavba maleho domu v MS kraji stoji podobne, jako koupe bytu v novostavbe.
ad 7: rec byla o novych bytech, nikoli starych. Obrovske rozdily v cenach novych a starych bytu jsou urcite dalsim duvodem, proc se nestavi a neprodava. K cene novych bytu: vyjdu-li z cen v Rezidenci Nova Karolina, nejlevnejsi byt 3+kk na prvni strance katalogu je za 3.2 milionu vc. DPH. Hypoteku na 75% ceny nemovitosti u CSOB ziska rodina, kde oba rodice pracuji, nemaji zadne jine dluhy, maji k dispozici 800t v hotovosti a mesicni CISTY prijem 35t. No… vpravde typicka ostravska rodina!
BTW: prumerna mzda v Mittalu v roce 2010 byla 30696 korun, tj. vcetne managementu. Medianova mzda bude – odhadem – nekde okolo 25t. Takova prumerna rodina, zamestnana v Mittalu, by mela cisty prijem PRESNE vychazejici na onu hypoteku CSOB. Rad bych se nekdy sel zeptat na branu, kolik takovych je :)
aggu :
@X236K:
01.03.2012 21:07ad1,2) přestaňte se proboha dívat na dálniční síť jako na něco lokálního moravskoslezského, potažmo českého Je to evropská silnice, v evropské síti, z evropských peněz. A evropské koridory TEN-T jsou jasně dané, VIb vede přes Ostravu. Tečka…. Sčítání dopravy v dopravním systému nemůže ukázat nic jiného než nesmyslné tahání veškeré tranzitní dopravy v ČR do Prahy a přes Prahu. Asi to má nějaký hlubší smysl, ale mně uniká, stejně jako spousta věcí v našem uplakaném českém údolí…Podle mně je dokonce 4-pruhová D1 v okolí Ovy poddimenzovaná, což bude imho v blízké budoucnosti problém.
ad 3) průměrná mzda v rámci ČR je v MSK na cca 3.-5.místě, a to se do MSK se počítá třeba opavsko a bruntálsko, kde jsou platy bohužel opravdu nižší. Takže opravdu máte strach o kupní sílu v Ostravě? Ano, v Praze je vyšší, ale co má být? To je jako nějaká soutěž nebo co? ;) Tudíž, postaví se tu tolik domů/bytů kolik je možné prodat, přece investoři nejsou dementi. A jelikož ty počty (jasně dané ČSÚ) nejsou v rámci ČR úplně slabé, dál bych to opravdu neřešil.
ad 4) ta věta mi nedává smysl, jaké metry v novostavbách RD kontra jaké metry u nových bytů? To cenové rozpětí je velké, což považuju za plus a ne minus. A to že se většina developerů snaží zpočátku prodávat draho je přece jasné a normální, kdyby to hned ze startu podstřelili asi by si trhali vlasy ;) A že se dobře prodávají hlavně ty levnější projekty (třeba Provaznická) snad je taky logické. btw Když budu mít v kapse připraveno cca 3 mega na byt, taky si budu vybírat a klidně si chvíli počkám na slevu.
ad 7) čistý rodinný příjem 35000 (tzn. společný příjem domácnosti) není nic bombastického, řekl bych,že to klidně může být typické pro ostravskou rodinu, kde oba pracují (a Mital bych do toho netahal, to že oba rodiče pracují v Mitalu to už cca 20 let asi nebude úplně typické :-) A 800k keš… prodáte starý byt a máte to ;) Pořád lepší, než cpát 12000 RPG za pronájem…
X236K :
ach jo.
ad 1 a 2) nerozumim argumentu s Prahou; kazdopadne trvam na tom, ze z hlediska intenzit slo resit tranzit pres Moravu bez vystavby dvou paralelnich silnic dalnicniho typu. Argumentovat dalsim narustem tranzitu je dilem vesteni z kristalove koule, dilem naivita. Dopravni vykony a pocet aut na cestach nemuze rust donekonecna.
01.03.2012 21:35ad 4 a 7) doporucil bych vyjit mezi normalni lidi, kteri pracujou rukama, jak je v Ostrave stale jeste dobrym zvykem. Cisty rodinny prijem >35t v Ostrave opravdu neni nic bezneho, jak jsem jiz dokazal ze statistik.
aggu :
@X236K: co je na tom příměru s intenzitou dopravy u Prahy nepochopitelného, když jste ho sám vnesl do diskuze? ;) A co je nepochopitelného na tom, že z jihu vedou DVA směry – jeden na Katowice (preferovaný EU se statusem multimodálního koridoru), a druhý na Krakow? Někde se ty směry musí rozdělit… A pro predikci nárůstu dopravy nemusí být nikdo naivní věštec, to pochopí každý v momentě, kdy se D1 na našem území dokončí, a poláci se napojí u Věřňovic. Jiná rychlá cesta z jihu na sever Evropy než přes Ostravu neexistuje, italové akorát můžou do Polska jezdit oklikou přes Drážďany. Slováci svojí R3 přes Skalité + poláci přes Zywiec ještě hotový zdaleka nemají… Vyčteno z mapy, žádné dojmy ;)
01.03.2012 22:05ad platy: otec donese domů 20 000 čistého, matka 15 000. Nebo naopak ;) Co je na tom divného ? Dokázáno nebylo nic, kromě platu v Mitalu, což se jako příklad zaměstnané rodiny v Ově asi brát nedá ;) EOF
LP :
Proč je jako dopravní síť chápána pouze ta silniční? Města jsou v takové vzdálenosti, že vyřešit problém kvalitním železničním spojením by bylo logické i ekonomické a centrům měst by se odlehčilo… Zavést přímé vlaky do dopravních uzlů a nemusíte řešit v rámci regionu vysokokapacitní silnice…
02.03.2012 09:00K tomu rozdělení těch směrů, proč se to nerozdělilo u FM, když tam stejně to rozdělení je také… Můžu jet jak na Č. Těšín tak na Ostravu, tedy na Krakow nebo Katowice…
aggu :
LP: proč se to nerozdělilo u Frýdku? Stačí se podívat na mapu, ostrava jako uzlový bod by byla dostupná zajížďkou přes Frýdek. To samé směr Katowice. To nedává smysl. A to už nemluvím o napojení opavska, kde je to ze stávající D1 + prodloužená Rudná (příp. exit Fulnek) určitě mnohem blíže.
02.03.2012 09:15A jako pouze silniční to není bráno, už jsem to psal – je to multimodální koridor. Ale proč ČR preferuje silnici před železnicí to fakt netuším ;)
Balde :
chci se zeptat jak je to s timto, projektem, protoze v tom miste se stavi, diky za odpoved nekoho vic zasveceneho
23.10.2012 18:30Martin [msstavby.cz] :
Balde: http://www.msstavby.cz/administrativni-objekt-namesti-republiky-2-faze-31-08-2012/
23.10.2012 18:46mm :
D1 je pro Ostravu a tento region velmi důležitá a nechápu názor, že měla vést směrem na F-M a tam se nějak odklánět na Ostravu. Ostrava je třetí největší město a jako takové by mělo mít příme spojení. Tato dálnice pak bude plnit i funkci evropského spojení sever-jih a bude velmi využívána nejen pro poláky, ale i pro motoristy ze Skandinávie a pobaltských republik, Běloruska, Ruska atd. Takže význam a funkci plnit bude, bohužel to přinese zvýšený provoz a tím i více smradu – bohužel tomu se však zabránit asi nedá. D1 je hlavní směr na Polsko a Katowice a R48 pak bude plnit druhou roli směrem na Krakow. Tento směr však není a nebude tak plynulý jako dálnice, zvláště na polském území, kde projíždí přes obce a jsou tam časté dlouhé zácpy způsobené semafory atd. Takže buďme rádi, že tady D1 je a že Ostrava má přímé spojení a nikdo to nemusí objíždět obklikami. Krom toho stavba dostala zelenou a pokračuje směr Přerov. Často jezdím do Gdaňska a mohu potvrdit, že ze severu směřuje na jih spousta aut a kamiónů a ty cesty na to nestačí. Teď se tyto kamióny odklánějí právě z Katowic na Bialsko-Bialu a pak na Těšín a F-M. po dokončení to budou švihat přímo, což značně ušetří čas a peníze.
23.10.2012 20:36Marian L. :
Teda na takovémto webu bych takové omezené názory na paneláky opravdu nečekal. Co to je za blábol že ty paneláky za 15-25 let spadnou? Zajdete si do Zábřehu, Havířova nebo Karviné a podívejte se na první paneláky G57, na které se od výstavby nešáhlo! Jsou naprosto v pořádku. Podívejte se potom na novostavbu po desetli, patnácti letech na tu kvalitu. Panelák má mnohem vyšší nosnost podlah (tuna na metr čtvereční, novostavby kolem 300kg) Nikde v ČR a asi ani na světe žádný panelák nespadl, ani nemusel být nějak podpíraný jako třeba ta jedna novostavba v praze. Vemte si třeba ten polyfukčnák, což je taková vylepšená sekce 4d24 soustavy op 1.11, v tom prvním vchodě nejblíže ke kauflandu jsem bydlel. Komplet celý 3+1 přes 80m čtverečních tam stojí jen na jedné zdi a nikdy s tím nebyl problém. Není potřeba žádných sloupů atd. ( http://goo.gl/maps/j8sBy ) . Ty fámy o životnosti paneláků jsou takové na půl pravdy, ta životnost se udávala jen pro technické vybavení, jako okna, výtahy, stupačky atd. Nechci vám kazit radost, ale paneláky ty vaše novostavby přežijou. České konstrukční soustavy patří k těm nejlepším, né li nejlepší. Největší slabina je např umakartové jádro, nebo malé nudlovité pokoje. Třeba v Německu se používal umakart i místo příček mezi pokojema, a nudlovité pokoje tam mají v 3+1 celkem dva. U nás je malý většinou jen jeden z pokojů (ložnice).
26.06.2013 18:13