Obyvatelé Ostravy udělají vše proto, aby mohli parkovat téměř v obývacím pokoji svého bytu.
Městský obvod Poruba se chlubí svou zelení a čistým vzduchem. To může být již brzy minulostí. Bohužel na úkor vzniku nových parkovacích míst končí nejedná stromová alej lemující ulice. Nedávno byla pokácena alej vzrostlých stromů v ulici Nálepkova. Budou zde vytvořena nová parkovací stání. Podobně jak v nedávno zdevastované ulici Havanská.
Základními nároky člověka rozhodně není mít zajištění parkovacího stání u vchodu. Není snad ani nutné připomínat přínos stromů v ulicích. Stínění. Bránění přehřívaní ulic a bytů. Zachycení prachu. Zvlhčování vzduchu. Tvorba kyslíku.
Aktuální fotografii zaslal čtenář. Děkujeme!
Moon :
A to už jste zjistili, že ty stromy nebudou nahrazeny?
14.03.2017 10:41Traviss :
A nebo taky stromy = nepříjemný celodenní stín a tma ve spodních patrech od jara do podzimu, vlhko, listí které s shrnuje sem tam a důchodci na něm pak kloužou… Osobně bojuji za každý strom, ale situace Španielova/Čkalovova/Nálepkovo náměstí není o tom neparkuji před domem, ale neparkuji večer vůbec v okolí 500m a je alespoň chvályhodné, že se to jal někdo řešit…
14.03.2017 10:47Když se podíváte na fotky Poruby z jejích úvodních let, tak tam žádné stromy téměř nebyly a lidé tam taky dokázali pohodlně bydlet..
Martin [msstavby.cz] :
Moon: Pohled jak dopadla ulice Havanská. Každý vzrostlý pokácený strom musí být nahrazen. Nemusí však už v dané lokalitě. Havanská byla také plná stromů. Po vybudování parkovacích stání bylo vysazeno minimální množství nových stromů v dané lokalitě.
Traviss: Důchodci kloužou na listí. Pokácejme všechny stromy! Upřímně nikdo nemá vlhkost v bytě ze stromů….
Nová parkovací místa se mohla umístit mezi stromy. Ale to by jich nebylo tolik, že…
dolil :
Většina ostraváků si nezaslouží kultivovaný prostor. Dokonce by ho ani nesnesli.
Lip :
Stejně ty parkovací místa nebudou stačit!!! Samohybných plechovek bude víc a víc!!!
14.03.2017 11:49Brown :
Okolí je potřeba přizpůsobit těm, kteří tam bydlí. A pokud je u místních poptávka po úpravě, pak je názor ostatních, tam nebydlících, druhořadý.
14.03.2017 11:52Pamatuje někdo džungli na ulici Matěje Kopeckého (u Porubské) před pár lety? I ve druhém podlaží jste si připadali jako ve sklepě. Dnes je to o dost lepší…po urputné „bitce“ se zelenými levičáky.
via :
Havanská dnes vypadá mnohem líp – přehledný čistý moderní prostor. Po optimalizaci připomíná návrat ke kořenům z doby výstavby, kdy byla Poruba majestátní, zatímco z posledních let je jen zarostlý prales. Mít těsně před domem obří stromy je nesmysl.
14.03.2017 12:01Permonik :
Z extrému do extrému.
Proč jednodušše neudělájí parkoviště, okolo keřiky a stromy nezvoli takové, když roztou do šířky (mohutnější), tak nějaké menší a sem tam dát vysoký, ale prostě štíhly.
Existuje tolik stromu a když se člověk prochází městem, tak to přijde že existuji smrk, dub, a nějaké tři další.
V dnešní době není problém i zvrostle stromy přesadit.
14.03.2017 12:12Moon :
martin [msstavby.cz]: Díky za odpověď :) no, to je hodně smutný, Porubu mám z dětství zafixovanou podle Sorely a všudypřítomných zářivě zelených korun stromů, podle keřů a barev květin. Není mi líto plácků se vzrostlou trávou a plevelí, ale tohohle je vážně škoda.
14.03.2017 12:37VU :
I ulice Podroužkova přišla o své lípy, parkovací místa snad ale neplánují. Jestli někdo máte informace, proč se tam před týdnem kácelo, řekněte.
14.03.2017 13:38Cyril :
Pak je tu další zajímavost. Na jedné straně Poruby bojujou proti stromům, aby bylo kde parkovat. Na druhé straně Poruby se bojuje proti tramvajím, aby se stromy kácet nemusely. Výsledek obojího je, že v MHD lidí nepřibude. Radši si vystojim frontu na Vodárně a budu složitě hledat parking v centru, hlavně, že mám auto.
14.03.2017 13:40ivan :
Tuž jak se říká „stromy patří do lesa, auta zase do města“ :-)
14.03.2017 13:48ale děcka fakt, vyražte tež někdy pár kilometrů za Ostravu a zjistíte, že stromů je kolem teho města ještě pořád dosť, takže určitě se hnedka jen tak neudusíme.
Skeptik :
S parkováním je problém, protože ho nikdo po léta pořádně neřeší. Podzemní parkoviště jsou sice nejdražší způsob, ale podle mého mínění ve velkých městech je to řešení nezbytné. Pak je zde také možnost – auto si smíš pořídit, až budeš mít zajištěno (koupeno) parkování.
robert :
Skeptik
14.03.2017 14:23Přesně tak, velice zde chybí koncepce podzemních parkovišť. A garáží. Jenže, když už to některá radnice začne striktně dodržovat, objeví se kritika, že to prodražuje stavby a pak se nic nestaví…..
rasta :
tak je to zase nejlevnější a nejhnusnější řešení, co se dá vymyslet. Jak dlouho si někteří myslí, že takový strom roste? Budete zase čekat třicet let než se tam něco solidně chytí a pak to stejně sundáte protože vám to někde stíní a dokonce z toho padá listí. Ten strom se dá redukovat a korigovat v průběhu růstu. Nejsem žádný ekolog, ale pohled na holou ulici se zašlými fasádami domů mne děsí. Tohle přece mají řešit velkokapacitní parkovací domy a podzemní parkoviště. Je to o přístupu a hlavně o údržbě. Podívejte na Havanskou, poměrně nová zámkovka prorostlá plevelem a trávou. To už v tom daleko menším Bohumíně denně VPP pracanti tohle čistí. A argument o parkování a docházení stovek metrů k zaparkovanému autu? Bohužel, bydlíš ve městě nebo jeho městské části, která zaspala dobu a nedokáže to řešit racionálně…
14.03.2017 15:00Nimrod :
Věčný boj s větrnými mlýny – každý vždy hájí to své. Myslím, že jednoznačná pravda asi neexistuje
14.03.2017 15:06Filipinda :
Skandalni, ubohe , trestne, primator Poruby za tento zlocin musi odstoupit.
14.03.2017 15:32Traviss :
martin [msstavby.cz]:
Martine, respektuji Tvůj názor, vlhko jsem myslel na listí :-) A souhlasím, že každá rekonstrukce se dá udělat citlivě.. Ovšem otázkou je – trvale parkovat pod vzrostlou lípou, nevím jaké jsou vaše zkušenosti, je na myčku co druhý den a v zimě hrozí zas pád větví, protože strom zkřehne.. Vzrostlé stromy výšky 5 pater patří do parku a ne do 25m široké ulice po obou stranách. Pročpak asi nejsou u rodinných domů plné zahrady lip, jasanů, atd., ale u paneláků je chceme?
rasta:
Jasně, Poruba zaspala dobu a proto bydlím v části města, kde parkuji se dvěma auty bez značky bez problému před panelákem 24/7 a Poruba tímto z tehdejšího výběru padla, navíc zde není větší park a tím pořádně kde vyjet s kočárkem – korzovat mezi hustý provozem na hlavní třídě je hlukem a ovzduším o ničem, lesopark u hvězdárny, který stojí alespoň za něco je prakticky jedna krátká cesta..
Ale dívám se na svět ze svého pohledu životní situace, až budu důchodce bez auta, budu to jistě vnímat jinak..
14.03.2017 16:43Adam :
Pokud je třeba něco užitečného udělat, a překáží tomu strom, oželíme strom, nebo budeme radějí sedět na zadku a poslouchat ekoteroristické plky? Strom je ve městě host, ne pán. Totéž platí pro všechny ostatní organismy, kromě Homo Sapiens. Homo Sapiens před šedesáti lety nevěděl, kolik bude dnes před domem potřeba parkovacích míst. Teď parkovací místa chybí, tak se pokácí pár stromů. Za další šedesát let možná parkovací místa potřeba nebudou, tak místo nich budou zase stromy. Ale nekteří lidé se očividně počůrají z každé změny.
14.03.2017 16:48Je naprosto skandální, že si někdo dovolí tvrdit, že tady dochází k nějaké ekologické škodě. A nedošlo by ani pokud bychom pokáceli polovinu dřevin v Porubě. Do kilometru od Poruby je dřevin mnoho násobně více, a tady dokonce ve své nice. Ohánět se produkcí kyslíku je trapná demagogie. A o tom, jak pohodlné je bydlet s okny pod stromem (nebo de facto ve stromě, jak tomu na mnoha místech Poruby kvůli dlouho neregulovanému růstu stromů je), se dá polemizovat, má to svá zásadní úskalí. Kvůli šíření takové propagandy je dnes možné udělat peitici proti libovolné stavbě, a na tvrzení, že se budou kácet lesy, získat tisíce podpisů od nic netušících ignorantů.
Mikeš :
Prosím Vás, běžte bydlet do lesa. Opravdu nechápu lidi, kteří by nejradši město zakonzervovali na věky tak, aby nás příroda časem pohltila. Nechcete tramvaje, nechcete vzdušné ulice, nechcete měnit nic. V tom jsou někteří Ostraváci opravdu unikát. Já zas nechci svítit doma přes den a chci mít kde zaparkovat, stejně jako lidé v jiných rozvinutých zemích. Píše se rok 2017. Aut už méně nebude. To jenom tady je obrovská móda přivazovat se k přerostlým stromům, které ve městě nemají co dělat. Poruba je jedna zarostlá džungle. V noci přes koruny stromů nesvítí lampy, není vidět na krok, kořeny ničí chodníky, v ulicích se válí rozježděné veverky, protože i ta zvířata mají pocit, že jsou v lese a ne ve městě. Kácet ano, vysadit náhradní ano, ale v rozumné míře a jen takové, které se hodí do města.
14.03.2017 17:01DanM :
To těm lidem ani nevadí, že jim teď výfukové plyny jdou přímo do oken? Jo počkat, ona to není ta zlá a ošklivá tramvaj, co jde slyšet na kilometry daleko, ale můj plechový miláček, kterého si mohu zaparkovat krásně před barák. :)
14.03.2017 17:11Slosor :
Dnes jsem kdesi četl článek, že stavebnictví je v útlumu jako v krizovém roku 2012, přestože se ekonomice nebývale daří. Jsme stále rozvojová země, nemáme ani zdaleka dokončenou dálniční síť, obchvaty, dostatek parkovacích míst a přesto máme jeden z nejsložitějších povolovacích procesu na světě. Každý může kecat do všeho. Řešíme stromy, křečky a strategické stavby jsou v nedohlednu. Nezpochybňuju význam stromů, ty ale nelze upřednostnit před obecně prospěšnou stavbou. A vlastní parkovací místo = větší mobilita lidí = ekonomický růst. Ale asi si zasloužíme být rozvojovou zemi, když rozvoj vlastně ani nechceme.
14.03.2017 17:55Fish :
Poruba netají co bude kácet:
https://poruba.ostrava.cz/cs/radnice/uredni-deska?param=c3517ec4461fe52dbd811ed629ea3a9f919dff00
Taky už před několika lety existovala mapa se zakreslenými stromy a doporučeními, které bude třeba sanovat. https://www.stromypodkontrolou.cz/map/#%7B%22zoom%22%3A5%2C%22lat%22%3A49.819786218512625%2C%22lng%22%3A15.475113599999986%7D
14.03.2017 18:01Aleš :
Koukám, že nemá smysl komentovat předchozí příspěvky. Arogance a egoismus lidské populace již dosáhly takových rozměrů, že se naskýtá jen jediné řešení. Města již od středověku sloužila lidem a nikoliv plechovým krabicím, dnes, bohužel, nová „aristokracie“ diktuje podmínky své. Tak prosím, kácejme stromy podél silnic, protože podle jednoho debila jsou příčinou nehod a havárií… Kácejme stromy na sídlištích, protože brání parkování. Kácejme stromy v lese, protože jsou útočištěm lýkožrouta nebo kůrovce. Vykácejme stromy úplně všude, asfaltujme a betonujme vesele. Nechť se každý jedinec této arogantní generace uvaří a upeče ve vlastním bydlení, protože jim nedochází, že strom je klimatizace ze všech nejúčinnější. Nechť se utopí i se svými plechovými popelnicemi v povodních, protože asfalt a beton vláhu nezadrží.
14.03.2017 18:15Ještě štěstí, že v Ostravě již léta nebydlím. Bydlím na sídlišti jinde, ale budí mne zpěv ptáků a za chvíli to bude vůně rozkvetlých stromů…
Slosor :
Lesy pokrývají 34% území ČR, což je dvakrát víc než za první republiky, ale podle zelených fanatiků jsme kvůli pár pokácených stromům na sídlišti pomalu na pokraji hladomoru. Tohle snad nepotřebuje komentář.
14.03.2017 18:40rasta :
Slosor: jste mezi řádky vyčetl něco o zelených fanaticích? Nehledejte si pro sebe záminku pro nepotřebný komentář…
14.03.2017 19:05skelet :
legrační.. někde nechtějí výstavbu, protože by se kácely stromy? diskutéři MSSTAVY hlásají „no to jsou id..“. Někde se vykácejí stromy, kvůli požadavkům lidí? diskutéři MSSTAVY hlásají „no to jsou id..“
14.03.2017 19:26Ví se jak bude vypadat tato ulice po dokončení? Nevšiml jsem si..
Zrovna porubská radnice komunikuje s místními hodně komunikuje (například dneska v Domě slunečníce byla diskuze o Porubském desateru), vlastně s nimi komunikuje čím dál tím více. Kdo se chce zapojit může.. obrazně řečeno zde se o kdejakém krámku v centru dozvíme více, než o těchto setkáních, byť se dotýkají zde zveřejněných projektů.
Stromů jako takových je bezpochyby škoda, ale počkám si na výsledek
Slosor :
rasta: Nezlobte se, ale pro člověka argumentujího katastrofickými scénáři o vykácení posledního stromu jiné označení nemám. Je to čistá demagogie. Nikdo vykácet všechny stromy nechce a naopak jich přibývá. Jen v jednom konkrétním případě ustoupí pár stromů jiným potřebám.
14.03.2017 20:01Když pán nazývá tuto generaci arogatní a egoistickou, co by pak řekl na generace z přelomu 19. a 20. století, kdy byla situace se zeleni mnohem horší a vše se podřizovalo potřebám průmyslu, či války. Ale chápu, nadávat na zkaženou generaci je moderní stejně jako si každá starší generace myslí, že zrovna ta jejich mládež je nejzkaženější v historii.
thvari :
Diskuze je zbytečně ostrá. Poruba je plná stromů. Souhlasím s kritikou výše, že se ta džungle neudržuje. Na mojem předměstí v Utrechtu, není to sice přímo sídliště, každé jaro poctivě ořezávají všechny stromy. Kdybychom se o ty dřeviny starali, možná by pak byla i větší vůle postavit parkovací místa a zároveň pokácet třeba jen některé stromy a jiné ponechat. Nevím. Na osmém obvodě jsme měli před okny v třetím patře doslova prales, miloval jsem náš výhled z okna, ale opravdu, nikdo se o to nikdy pořádně nestaral :-(
14.03.2017 20:03Jiřík :
To že bylo za první republiky méně stromů neznamená, že se budou kácet stromy další. Navíc kdysi bylo více luk a ty jsou pro přírodu v některých ohledech důležitější než lesy. Nemůže být všude jen zastavěná plocha a lesy hlavně musí být i louky !!! Ale to si nikdo neuvědomuje a tak se na louce postaví průmyslová zóna, parkoviště,vědeckotechnologický park nebo autosalon.
14.03.2017 20:30MM :
Tak jestli to někomu připadá jako zlepšení tak opravdu nevím… Obyvatelé se mohou připravit na vyšší prašnost, hlučnost, vyšší teploty v bytech. Ano, v přízemí budou mít více světla. Vše se, ale dalo řešit prořezáním stromů, parkovací místa mohla být mezi stromy atd. Hlavně obvod, nejen Poruba, má řešit výstavbu podzemních garáží a parkovacích domů. Logicky budou za poplatek, stejně jako rezidenční stání, takže to není úplná černá díra. Bohužel jsou to finančně náročné stavby na chudé poměry obvodů a Ostravy. Upřímně rozpočet Ostravy není nic extra.
Jak získat peníze? Vezměte si, kolik je v Ostravě firemních aut, které musí platit silniční daň. Co tak část daně dát městům nebo daň o fous zvednout a dát jí městům. Peníze se potom investují do místní infrastruktury.
14.03.2017 21:04skelet :
Vsiml si nekdo, ze Poruba planuje vystavbu podzemniho parkoviste na Alsaku? :)
14.03.2017 21:09Vzhledem k agresivite porubaku, bych se divil kdyby tam nebyly vysazene i stromy
deril :
jsme ve městě a ve městě nemá strom co dělat. všude kolem ostravy je stromů dost. a když to srovnám třeba z prahou, tak v centru prahy nikde nenarazíte ani na strom, ani na kousek trávy, a taky to tam nikomu nevadí. tak proč by to mělo vadit v ostravě?
aggu :
deril: Už když jsi to psal, tušils že je to extrém, že? ;)
14.03.2017 21:31Zeleň opravdu nemusí být v každé ulici, ale pokud to jde, a na sídlištích to jde, a v Porubě zvlášť, tak do ulic patří. V promyšlené kompozici, udržovaná. Jenom nevím, kdo v Ostravě umí „komponovat“ a kdo se umí „starat“. Oficiálně např. tahle organizace: http://www.ostravskelesy.cz/suz.html
Skeptik :
skelet: Jedna věc jsou tanečky politiků – studie, barevné obrázky, veřejné debaty, PR. Druhá věc jsou investiční náklady. Ty se dají odhadnout podle obdobných realizací už teď. Až se dojde k částce třeba 200 miliónů, bude toto obvod akceptovat?
15.03.2017 07:35Davidb :
MM:
15.03.2017 08:01A v tom poplatku je problém.
Kolik lidí si tam dá auto, kolik lidí bude raději parkovat na chodníku nebo trávě?
Pak jedině důsledné dodržování parkovacích míst policií a lidé do toho „donutit“.
Jp :
deril: To je, promin, blabol. Stromy a zelen (a vodni prvky) jsou ve meste nezbytne. Ukaz mi mesto, kde to tak neni. A Ostrava je mozna zelena, ale o uprave zelene se neda prilis mluvit. Obravske zarostle plochy o ktere se nikdo nestara a slouzi maximalne na venceni psu nebo prujezdu cyklistu, to asi neni prave orechove. Bez ohledu na tento pripad, te zelene nemusi byt nejak extra hodne, ale mesto by ji melo opatrovat na 100%, venovat se ji odborne a ne ze na ni jednou za rok pusti chlapky s pilou a sekackou a dobre. Mame tady zarostle plochy nikoho a kazdy zpustly placek s odpadky a jednim kerem je pomaly bran jako odpocinkova zona :/
15.03.2017 11:05pomsta Jouzovy :
Zkratka: Souhlas s tím, že se město moc neumí starat o zeleň.
15.03.2017 13:08Kecy okolo: celý svůj život bydlím v Hrabůvce (40let) – Dr.MArtínka severní strana u Polikliniky.
Na našem velikánském parkovišti sleduji, jak za posledních 15-20 let přibylo aut cca 2-3x.
Na našich stromech pozoruji, jak dorostly do 4-5 patra a spousta lidí prostě přišla o slunce a výhled, lampy jsou utopené.
Kdyby bylo na mně, tak tyto stromy (lípy?) – přímo před domy – tam už 5 let nejsou. Klidně ať tam místo nich nasadí ptačoky.
kdojekdo :
Místní ekonomičtí teoretici by nejraději auta nastěhovali do proluk, stavěli parkovací domy na cizích pozemcích, za nějaké peníze, na periferíích, za městem.
15.03.2017 21:02Auta někde parkovat musí a to do doby, než bude zákonem regulováno jejich vlastnictví. Je v podstatě jedno, jestli pokácíme stromy před domem nebo za domem, pokud chci něco budovat, kácet musím…… listnatý strom v Ostravě je prý zdrojem kyslíku? snad prachu, ne? ……to mě fakt pobavilo…..připadám si zde podobně jako u bláznů z arnika.org. Jejich teorie mj. o stromech jsou pověstné.
Permonik :
kdojekdo:
Regulovát zákonem vlastnictví vozu? To myslite jak? Jako že stat nám nakaže že mohu vlastnít pouze jedno vozidlo? Nedej bože jenom půl vozidla, aby bylo kde parkovat?
Nechápu spojitost když, chci stavět musím kacet. Ten to argument chápu pouze v oblastech děstných pralesu, ale ve městě brownfieldu?
Dokožte mi vědecký, že listnatý strom je zdrojem prachu? (Co tak navštivit 3,4 ročník základní školy?).
15.03.2017 22:00Martin [msstavby.cz] :
Chápu, že pro mnohé je osobním vrcholem automobil. Ale je už 21. století. Myšlenky pocházející z doby rozvoje automobilismu nemají krom pohodlí žádné opodstatnění v dnešní době. Výkřiky typu: „Stromy patří do lesa, ne do města. Aut bude více. Levicový ekoterorismus“ jsou projevem jednoduchosti.
Že jsou Beskydy plné stromů nijak ostravské ulici nepomůže. Hlavně v letních horkých dnech. Aut může být méně. Problém je v myšlení Ostravanů, kteří si neustále stěžují na ovzduší, ale vlastního pohodlí v podobě osobního automobilu se nevzdají. Raději se odstěhuji do vesnic kolem Ostravy a začnou automobil využívat ještě více.
Že se neumí parkoviště navrhnout s respektem ke zrostlé zelení je pouhá lenost a nízké požadavky. Že je zeleň přerostlá a hustá je problémem údržby. Ne stromů. Jestli je pro někoho řešení raději vše pokácet vše, je to smutné. A že někomu stíní před desítkami let ze srandy vysázené Vánoční stromky…
Ano. Lidé jsou alergičtí na některé druhy stromů. To je však problém výsadby a volby zeleně.
V nových pražských stavebních předpisech se celá kapitola věnuje vegetaci a stromům. Velká část je věnována stromům / alejím ve městě. S výsadbou stromů se při vzniku nových ulic a rekonstrukci stávajících ulic počítá. http://manual.iprpraha.cz/cs/manual-tvorby-verejnych-prostranstvi-d2-stromy-a-vegetace
Vliv zeleně na teplotu města. Stromu ulice ochlazují.
Opět asi naštvu část čtenářů s pár příklady ze Německa.
Hamburk, druhé největší město Německa s 1,74 mil obyvatel chce být bez aut. Btw všichni víme jak silně automobilová země Německo je.
http://www.independent.co.uk/news/world/europe/auto-ban-how-hamburg-is-taking-cars-off-the-road-9062461.html
http://inhabitat.com/hamburg-announces-plans-to-become-a-car-free-city-within-20-years/
Příkladů stromů v ulicích máme mnoho i v Ostravě, zatím.. Nebo si stačí projet Google maps…
Berlin…
Někdo psal, že má Poruba zpět svou důstojnost z dob založení. Poruba je sídliště, které jako všechny vychází z principu modernistického pojetí města. Solitérní budovy obklopené zelení. Jen je zahalena do Sorely. Stromy zde vyrůst měly, jinak by nebyly vysázeny.
Koudy :
Martin: neskodilo by trochu nadhledu a informaci, nez se pustite do odsudku. Staci se podivat do projektu, co se bude delat, jak, s cim. A vy vite, v jakem stavu ty lipy byly? Asi ne, protoze pak byste si spoustu tech invektiv odpustil.
15.03.2017 22:38Vsak ono se dobre hani a moralizuje bez znalosti realii…
Martin [msstavby.cz] :
Koudy: Pokud ulice nedopadne jako Havanská, B. Martinů apod. budu mile překvapen.
15.03.2017 22:50Davidb :
martin [msstavby.cz]:
16.03.2017 07:22Ten příklad je dobrý, právě na něm je vidět, že jiný strom než javor- které zůstaly na Havanské, je ve stínění domu úplně někde jinde.
Javor je šíleně hustý, na podzim produkuje velké množství listí. Ale velmi dobře se udržuje, protože se dá v zimě kompletně seřezat a znovu obraší.
Kdyby se na Havanské zasadily nové stromy, které nebudou tak prostorově velké, tak by to za mě bylo dobré.
Na druhou stranu proč na těch parkovištích u paneláků musí být místo pro postižené?
Pokud tam bydlí a má místo s SPZ, tak v pohodě, ale že to je v legislativě? Že tam možná 1x za rok přijede!
Traviss :
Já nevím, mě tak připadá, že ve městech by měli dle Vás žít pouze lidé, kteří v 5 ráno vyrazí do kolbenky tramvají a ve 14h končí, po cestě zpět koupí 2 rohlíky a paštiku v místním krámku u baráku, přece aby pozvedli a udrželi hodnotu místní komunity; zatímco ve skutečnosti je to třeba OSVČ, který do auta ráno nafláká 5 brašen nářadí, celý den jezdí po zákaznících v okolí 100 km, večer mu manželka pošle seznam o 40 položkách přes whatsapp a on po cestě zpět ve 18h, kdy už krámky mají od 17h dávno zavřeno, jezdí 1,5h po Tescu s vozíkem a pak autem chce zaparkovat rozumně u domu, protože půjde 4x než to vše vynosí a aby mohl taky včas nakrmit hladovou rodinu.
16.03.2017 09:50Martine, nezlob se, ale Tvůj názor o automobilu jako prostředku pohodlí beru jako irelevantní k běžnému fungování větší rodiny..
Ostrosvětosmalt :
Ono tím kácením se dodatečně (s 50ti letým spožděním) dokončuje ta výstavba sídliště. V té době to nikdo nevěděl. Dnes přijde každému naprosto normální, když u řadovky pro 30 domácností je vybudované parkoviště pro 30 aut. Kdyby to nebylo, tak je ten dům (byt) neprodejný a projektant by chodil kanály.
16.03.2017 16:06dolil :
https://zmente.to
17.03.2017 11:19F. :
No tak, především by si hájitelé stromů měli uvědomit, že většina zeleně je vysazena bez jakéhokoliv ladu a skladu, přesně tak, jak se to v Akcích Z za komoušů dělalo. A pak je tady taková věc, stavební řízení se to jmenuje – kde byli všichni ti chytráci, když probíhalo?
03.04.2017 18:46Přijde mi, že se zase zviditelňuje nějaká skupinka, jako když se stavěl InterSpar. Po pár letech o nich není nic slyšet a ukázalo se, že nikdo nic neutrpěl.
Nazdar ! A chce to být zodpovědným občanem pořád, nejen tím uřvaným, když se kácí pod jeho okny.
Hynek [msstavby.cz] :
Traviss: s tim jezdenim to je rozumny priklad. ale jednak kolik takovych lidi je? staci se podivat v 11h na parkoviste na sidlisti.. takze te argumentaci rozumim, ale sam musis vedet, ze to, co popisujes, dost dobre nejde uz ted (v 19h zaparkovat rozumne u domu), pokud nemas sve koupene parkovaci stani.
takze to neni tak, ze se to snad nekdy spravi tim, ze vykacime stromy/zvetsime parkoviste. toto se totiz provede a ten modelovy OSVC to naradi a nakup potahne uplne stejne jako dneska. protoze to reseni je proste jinde.
a k tomu tak nejak bokem jeste – skoro se zdraham pripomenout tu kacirskou myslenku, ze i potraviny se daji koupit online a prinesou je pred dvere, takze klidne se da prohlasit, ze ta hladova rodina (jako vazne?) je s tim whatsappem na spatne adrese. ale to je otazka zvyku, chapu.
04.04.2017 02:05Hynek [msstavby.cz] :
„Za poškození 19 javorů uložila Česká inspekce životního prostředí (ČIŽP) Ostravě stotisícovou pokutu. Městská část nicméně pochybení odmítá.“
02.03.2019 21:12https://www.novinky.cz/domaci/498707-ze-stromu-zbyla-jen-torza-za-devastacni-prorez-aleje-dostala-ostrava-pokutu.html