Frýdek-Místek vypsal veřejnou zakázku na zpracování projektové dokumentace stavebních úprav a světelného značení křížení ulic Hlavní třída a 8. pěšího pluku.
Předmětem plnění veřejné zakázky je zpracování projektové dokumentace pro vydání rozhodnutí pro povolení stavby a dokumentace pro provedení stavby s názvem „Stavební úpravy a výstavba SSZ, křižovatka ul. Hlavní – ul. 8. pěšího pluku, k.ú. Místek“.
Součástí zpracované PD bude podrobné výškopisné a polohopisné zaměření řešeného prostoru.
Projektová dokumentace bude vypracována podle vyhotovené studie. Podle všeho je podél Hlavní třídy rovněž plánována realizace cyklistické infrastruktury, což je po otevření obchvatu pochopitelné.

Současná podoba křižovatky, kdy ze směru od Nového Jičína není možné odbočit na ulici 8. pěšího pluku.

zdroj: zakazkyfm.cz

Jan Novák :
Dost se děsím toho přednostního pruhu pro autobus směrem na ČT. Chápu, že je tam třeba nějaké dusítko, ale tohle už je trochu moc. Zbavíme se jednoho odbočování autobusů přes dva pruhy a uděláme si nové…
09.03.2023 09:03Marek Hukot :
To odbočování doleva přes Bus pruh ať vypustí a udělají to jen pro autobusy. Stejně je to jen kvůli nim. Takhle to ucpe pár aut.
Že skutečný záměr je ucpat město aby všichni jezdili po obchvatu je zřejmý. Z Frýdku budem jezdit všude s otočkou přes Nošovice to bude super.
10.03.2023 07:19Vladimír Šmíd :
Z mého pohledu řidiče, který jezdí denně po městě, te je nesmysl. Po 8.p.p. se přes den jezdit nedá, je to jen parkoviště. Nechal bych současný stav, ale udělal bych kruh.objezdy. na Hlavní s Frýdl. a Ostravskou a Ostravskou a 19.listopadu. Na cyklostezky je dost místa na chodnících podél Hlavní, v centru je to problém.
Rozhodně jako občan FM bych uvítal možnost spolurozhodování o takových plánech. Je to možné?
Ladislav Kula :
Jezdím po městě denně jako taxi, a myslím si, že tento návrh na zhotovení křižovatky, způsobí ucpávání dopravy a kolony ráno a odpoledne, kdy je provoz největší. Místo změny pruhu odbočení k poliklinice na hlavní třídě, bych uvítal zanechání dvou pruhů a zhotovení většího nájezdu k odbočení na 8 pěší pluk. Ve směru do Frýdku dávat přednost vozidlům jedoucím v levém pruhu způsobí akorát zmatky a opět bude docházet ke kolonám a v dnešní době agresivnější jízdě řidičů k rizikovým manévrům. Myslím že místa na vybudování odbočovacího pruhu z hlavní třídy na 8p.p. Tam je dost a nemuselo by se složitě vymýšlet co s autobusy. A co se týče cyklostezky, určitě bych ji nechal na chodníku, který je už tak dostatečně široký jak pro chodce tak pro kola. Rozhodně bezpečnější řešení, než nechat cyklisty jezdit vedle aut.
Aleš P. :
Dobrý den.
10.03.2023 19:37Četl jsem že by tam měl být kruhač , Myslím si že by to bylo efektivnější.
mkyral :
Aleš P.: Nemyslíš tohle? To je úplně jinde.
https://polar.cz/zpravy/frydeckomistecko/frydek-mistek/11000035758/ve-frydkumistku-se-pripravuje-vystavba-noveho-kruhoveho-objezdu
11.03.2023 07:43David :
Dobrý den,
Jezdím po meste denne a otevření obchvatu je značně poznat tak nechápu celý tenhle projekt. Proč cyklostezky nezůstanou na chodnících, které jsou dost široké ? Proč chcete prodloužit interval na křižovatce tím že tam dáte přechody když je tam bezbariérový podchod ? Dyť šlo o to aby tam auta stály co nejméně možnou dobu aby tu nebylo tolik splodin ne ?
11.03.2023 09:43FM :
David: v tomto místě podchod není. Jinak na tom plánku to vypadá, že cyklostezky na chodnících zůstávají..
11.03.2023 16:27David :
FM: Omlouvám se špatně jsem se podíval ano v tomto místě podchod není ale dá se to projít pod mostem u řeky nebo podchodem z ul. Třebízského směrem ul. Malé náměstí což si myslím není ani v jednom případě takový problém dojít cca 200 metrů daleko a v obou případech je bezbarierový přístup. Takže když ty auta nebudou stát na světelné křižovatce „U Vykopnutého“ tak budou stát o 500 metrů dál a znova se rozjíždět. A když vemu v potaz, že na obchvatu se stane větší havarka tak se doprava odkloní přes město tak určitě všechny potěší.
11.03.2023 19:54davidb :
David:
12.03.2023 00:17Kolikrát za rok se ten odklon stane?
ŠIMI :
Plně souhlasím se Světelným signalizačním zařízením.V téhle lokalitě je to určitě lepší řešení než okružní křižovatka.
12.03.2023 09:14David :
davidb: ta možnost tam je a když se to stane tak se zas bude nadávat že se na to nemyslelo
13.03.2023 13:10davidb :
David:
13.03.2023 14:59Takže kvůli jednotkám nehod za rok necháme (a nehoda, která zablokuje dálnici úplně je max. 1 za rok), necháme šílenou čtyřpruhovou komunikaci středem města?
Jsem rozhodně pro estatizaci, zklidnění, přidání cyklopruhů, osazení stromy atd.
Tady se odbočovací pruhy hodí – jak pro odbočení k poliklinice, tak od ní směr ČT.
I když si myslím, že ten vyhrazený pruh pro BUS je blbě.
Chodura :
Tímto místem z ul. 8.pěšího pluku jezdím denně a to řešení je opravdu k horšímu. Po dostavbě obchvatu odbočení z této ulice na směr ČT je otázka několika desítek sekund už nyní i v době intenzivní dopravy a nehody jsou zpravdila jen nárazy vyjíždějích aut do aut před sebou, když si řidič myslí, že už má před sebou volno a kouká zda nejede zleva další auto.
15.03.2023 11:54Jakékoli mimoúrovňové řešení by bylo z pohledu bezpečnosti nejlepší a to i pro chodce. Pro další podchod je místa dost a nesdržuje to ani chodce ani dopravu. Ta je mimojiné stále intenzivní a kolony tak při zpomalení snadno mohou zasahovat až k velké křižovatce u vykopnutého.
Autopusy co pojedou trasu Starý autobusák – Poliklinika budou stále dělat ten stejný manévrh na 100m jak nyní v opačném směru, jen k tomu budou krkolomné jízdní pruhy. Tedy dostatečně nezrychlí a budou čekat až z křižovatky nepojedou auta. Když ale bude kvůli vedení v 1 pruhu kolona, tak budou jen čekat pokud je nějaké vozidlo nepustí a takový hodný řidič jen dále nabourá plynulost dopravy v hlavním směru.
Doporučil bych na pár týdnů zapnout světelnou signalizaci na křižovatce u starého autobusáku, co to s dopravou nyní udělá.