Stavba zastávek Karolina

Stavba už se začíná blížit ke svému závěru. Dlažba na ostrůvcích a chodnících je hotova, probíhá pokládka povrchu okolních komunikací a osazují se už i nové semafory.

Související články


Komentáře

  1. Balde :

    dneksa jsem tam sel tak 4x a ta ulice vypada fakt luxusne konecne trosku na urovni vjezd do centra, e nevypada to ze by tam staveli nejake pristresky, a mylsim ze by se tam ani nehodily

    Thumb up 0 Thumb down 0
  2. MM :

    Hezké. Jen si, ale popláču znovu a znovu. Křižovatka Poděbradova x Švabinského. Proboha, zrušte tam ty nesmyslné semafory. Totálně ucpané přilehlé ulice, čekající auta na červenou a přitom úplně zbytečně. Víc než teď to už vytížené nebude, protože okolní ulice jsou nedostavěné (viz. Porážková), takže auta nemají kam utéct. Prosím vypněte ty světla, lidi nejsou takový debilové, provoz by byl plynulý :-(

    Thumb up 0 Thumb down 0
  3. Martin [msstavby.cz] :

    MM: Ucpané to je hlavně, protože teď není průjezdná Nádražní do centra.
    Nová ulice Porážková se už staví.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  4. Adolf :

    Balde: přístřešky tam myslím budou, vidím tam prázdná místa bez zábradlí, standardní věc pro nové zastávky: Nikdy jsem ale moc nechápal, proč nezakrývají minimálně dvojnásobnou délku, místa je víc než dost a cestující čekající v dešti by určitě ocenili.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  5. Libor :

    Mě docela vadí, že ty půlkruhy (viz 3 foto) u zastávek zalévají betonem nebo pokládají dlažbu. Hned by to vypadalo jinak, kdyby tam byla travička. Kousek dál v křižovatce to jde. Asi DPO nechce sekat, protože to je takto děláno po celé Ostravě …

    Thumb up 0 Thumb down 0
  6. aldik :

    Konečně to tam bude vypadat k světu, teď ještě opravit a obsadit Ostravici, Hotel Palace a ten barák České pojišťovny by taky mohl projít rekonstrukcí, nevypadá zrovna dvakrát dobře. :-)

    Thumb up 0 Thumb down 0
  7. acdlcia [msstavby.cz] :

    Je škoda že je tam to obyčejné modré zábradlí, kdyby bylo třeba tmavě šedé tak by to vypadalo rozhodně lépe a mohli by tam třeba postavit i přístřešek ve sylu jako u elektry.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  8. Crazym :

    Tak tady ten kousek ulice už vypadá jako v kterémkoliv jiném evropském městě a líbí se mi. Doufám, že to nezabijou nějakými ošklivými přístřešky zastávek.
    Jako člověk bydlící na pěší zóně a živící se prací u které auto potřebuji každý den se mi ale moc nelíbí poddimenzovanost jízdních průhů. Než se dostaví ulice Porážková a to v celé délce a než se tam naučí lidé kteří centrem jen projíždí jezdit, bude to dost krizové místo. Já tam bohužel musím a bude mě to dost zdržovat. Tím, že kancelářská budova nedodržuje uliční čáru vzniklo hodně prostoru, ulice je pěkná a vypadá jako velkoměstský bulvár ale jeho většinové využití pro pěší se mi jeví jako plýtvání prostorem, obvzlášť ty obrovské zastávky. Ale třeba se počítá s tím, že většina lidí bude tyto zastávky používat jako přestupní před rozdvojením tramvají což se předtím dělo na Frýdlantských mostech. Takže se nechám překvapit a budu se modlit za rychlé dokončení objízdných průjezdných tras jako je Porážková a ten poslední kousek Místecké i s nájezdníma rampama na Českobratrskou.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  9. Summerboy :

    Aldik má dobrý nápad :-). Pak by to určitě vypadalo dobře. A ten barák České pojišťovny je humus. Doby, kdy byl moderní, jsou pasé už dvacet let. Uvažuju, že jak příště pojedu kolem, že nafotím ty upadávající plechy a obnažené panely a cihly a pošlu to Pražákům, evidentně je pro ně Ostrava příliš daleko a žijí v domnění, že jejich budova je nejkrásnější v okolí, když naproti stojí koksovna :-).

    Thumb up 0 Thumb down 0
  10. aggu :

    Summerboy: ten barák imho vlastní hypermiliardář Vítek z CPI, nikoliv ČP…

    Thumb up 0 Thumb down 0
  11. centos :

    Musím uznat, že to tam zřejmě bude vypadat mnohem lépe než předtím.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  12. mm :

    Pár postřehů. Nevím, kdy je to foceno, ale ta prázdnota ulice bez lidí mě docela děsí. Doufám, že až se zaplní kanceláře a Karolína začne se zastávkami fungovat, objeví se na této příjezdové cestě více lidí. Za další – ulice dostala jiný šmrnc, to souhlasím, se zastávkami jsem souhlasil, ale co mě mrzí je to, že mohli dát těm zastávkám lepší kabát. Lepší a moderněji řešené zábradlí a přístřešek jak u Elektry, tak jak tady už zaznělo. Obávám se, že se bude opět jednat o klasický přístřešek, který bude vložen mezi chybějící zábradlí. Takové nic a cestující budou většinou stát bokem, protože tak malý přístřešek toho moc nepobere. Potom ať se DPO nediví, že čím dál míň lidí cestuje prostředky MHD – toto je jedna z chyb zdejšího DPO. Měli by se podívat na podobné přestupní uzly, třeba v Lipsku či Drážďanech – ty nejsou od nás tak vzdálené. Tam je vše řešené kov-sklo, tedy zastávky s celými přístřešky po délce zastávky, k tomu moderně řešen kiosek, moderní sloupky proti vejití do vozovky a jiný design pouličního osvětlení. To tady postrádám a jistě by to změnilo celý ten příjezdový prostor. Je to velká škoda, že je jedna šablona, podle které se jede po celém městě, ale někde by se hodilo ji vystřihnout. Jinak jsem rád, že celý prostor ožívá a snad se dočkáme i zaplněné mezery naproti budovy DPO a opravy Paláce či Ostravice.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  13. PetrP :

    Tak jsem jel dnes kolem a už tam jsou přístřešky. Samozřejmě ty klasické asi snad o něco málo delší, než standartní délka… Také mne trochu mrzí, že tady to neřešili trošku důstojněji… Jinak ulice neskutečně prokoukla, to zase jo.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  14. acdlcia [msstavby.cz] :

    mm: Přístřešky po celé zastávce by byly hrozné, ty vypadají hrozně všude. Nějaký decentní přístřešek 6 až 8 metrů dlouhý v kombinaci nerezi, dřeva a skla by se hodil mnohem více. Doufal jsem že se jich při rekonstrukci zbavíme i na svinovských mostech a ony jsou tam zas.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  15. Sanju :

    Crazym: Zastávky musí být obrovské, dříve tady bylo odkazováno na článek, který uváděl údaj, že ve špičce tímto místem projíždí tramvaje v minutovém intervalu, takže bez toho, že by byla nová zastávka „pro dvě soupravy“ by to nebylo zvládnutelné.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  16. mm :

    Uvidíme jak to bude vypadat, až to bude kompletní. Každopádně ať už tak či onak, mohli toršičku změnit design a ne všude rvát jeden vzor.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  17. Adolf :

    Ještě by se mohlo něco udělat se zastávkami na Frýdlantských mostech a i ta trolejbusová smyčka by snesla nějakou modernizaci a cesta do centra by byla hnde o něco příjemnější :)

    Thumb up 0 Thumb down 0
  18. Balde :

    Adolf: hl ten podchod je katastrofa, tam bych v noci fakt nesel.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  19. Nimrod :

    To, že cestuje DPO čím dál mén lidí asi nebude dáno přístřešky na zastávkách, ale spíše kvalitou, či spíše nekvalitou služeb a personálu. Jinak Jsem rád, že se po dlouhých letech příprav chýlí stavba ke konci. A jakmile se otevře provoz, vrátí se i lidé. A nějak nechápu poznámku o nedodržení uliční čáry u office parku….budova (a celé území) prosšlu územním i stavebním řízením, takže je to trochu zbytečné. Ale jak říkám, nevím co tím pisatel mínil.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  20. Crazym :

    Nimrod: To že vše prošlo tím správným řízením neznamená, že dodrželi historickou uliční čáru, pouze si určili jinou.. :-) Neříkám, že to je špatně, v tomhle případě po tom co tam soudruzi vyvedli už nic lepšího nemohli vymyslet a celkem se to tam hodí a plynule to navazuje na ten paskvil Frýdlantské mosty. A na to, že nedodrželi původní uliční čáru se mužete podívat hned na první fotce zde http://www.msstavby.cz/stavba-zastavek-karolina-4-20-08-2012/ a to tam už jsou koleje posunuty. Já pamatuji tuto ulici rovnou a původní uliční čára je z tohoto http://imgup.cz/?v=f/karolinaafrdlantskmosty.jpg docela vidět… :-)
    Jinak výsledek se mi celkem líbí a to, že z toho celkem pěkného rozšíření ulice vytěžili jen předimenzované komunikace pro chodce je na jinou diskuzi.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  21. Tomas T. :

    Crazym: No porad lepsi siroky chodnik, nez kdyby tam byl chodnik maly a misto toho dalsi pruh pro auta….

    Thumb up 0 Thumb down 0
  22. Balde :

    i kdyz jsem ridic, tak jsem pro omezovani doprqvy v centru mest a podporu cyklistu, a chodcu, jen me stvou ti blbci co parkujou na tech pekne opravenych chodnicich nebo najizdeji na karolinu – debilove

    Thumb up 0 Thumb down 0
  23. Crazym :

    I když jsem cyklista co najede tak 3-4 tkm ročně a podporu chodců a cyklistů mám za správný počin, tak neustálé omezování tam toho či onoho jenom proto, že nesdílí stejný názor s nějakou skupinou ekologicky jinak smýšlejících lidí a skrývání se za veřejný zájem a kecy o zajišťování blaha ovčanů není pro mě nic jiného než ekoterorizmus. Vyrostl jsem v centru tohoto města a tvrdím, že i přes obrovský nárust dopravy se od mých dětských let podstatně zlepšily podmnínky k žití ve městě, vzduch je lepší, v Ostravici plavou ryby apod. Snaha různých ekologů o omezování dopravy a zaštiťování se smogem je nesmysl. Ať nejdřív nabídnou adekvátní objízdné nebo průjezdné trasy pro ty co do center nemusí a pak mohou něco omezovat. Já bydlím v centru, taky mám problémy s dopravou a parkováním ale proto nebudu ostatním říkat v čem a jak mají jezdit.
    Uff, to jsem se rozohnil, sorry… .-)
    Jinak dnes jsem tam projížděl několikrát a jsou už na místě přístřešky na zastávkách a hádejte jaké? No přece ty typizované… Nemohl jsem to vyfotit, tak alespoň odkaz na kamery kde jdou vidět. http://mapy.ovanet.cz/krizovatky/ Zvětšete si to a mrkněte na křižovatky 28.řína/ Nádražní a Poděbradova. Jsou tam vidět a je to děs… :-) Jo akonkrétně kamera na 28. října/ Nádražní směr divadlo ukazuje jak úzký je průjezdný profil kde dřív byly dva. Tak nevím, čas ukáže jestli to je zlepšení…

    Thumb up 0 Thumb down 0
  24. Tomas T. :

    Crazym: Myslim že mužete byt rad že bydlite v Ostrave, v Klimkovicich uz schvaluji omezeni vjezdu aut do centra, ktera nesplnuji euro 3.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  25. Crazym :

    Tomas T.: A to je právě to, co mě tak vytáčí, kdo má právo rozhodovat o tom kam smíte a nesmíte se svým vozem, který splnil zákonné požadavky na provoz po našich komunikacích. To, že někdo nemá na nový vůz je snad důvod k diskriminaci? Ať žije tato pseudodemokracie.. :-(

    Thumb up 0 Thumb down 0
  26. Tomas T. :

    Crazym: No nemyslim si ze je to otazka politickeho zrizeni. V singapore nesmi na cestu zadne auto starsi 10ti let. Proste je to o tom, co si vladnouci lide mysli, ze je v danou dobu spravne udelat.

    Ale aby jsem tuto myslenku jen nekritizoval, tak zase euro 3 ma dnes jiz hodne aut…. u novych aut bych rekl ze je euro 4 nebo 5 standard.
    A kdyz nekdy vidim jake vraky u nas na cestach stale potkavam, tak se temto pohnutkam nedivim.
    A pokud ma nekdo skodu 120 ve vibornem stavu, a chce mi oponovat ze neni jediny duvod proc ji zakazovat, tak vzhledem k stari auta ji uz muze nechat prepsat na veterana. A na toho se tato narizeni nevstahuji.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  27. Summerboy :

    Tomas T.: Zase si ten Singapur příliš neidealizujte. Byl jsem tam loni a na silnicích jsem tedy potkával různé věci, včetně aut starších 10 let. Je to stejný mýtus jako to, že tam nesmíte odhodit na chodník vajgl nebo žvýkačku. Kdyby tam za to opravdu sekali ruce, tak je polovina populace invalidní.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  28. Tomas T. :

    Summerboy: Ja k nemu nevzhlizim jako k idealu, a uz vubec si jej neidealizuji. Ale snazil jsem se tim naznacit to, ze proste to neni o nasi udajne „pseudodemokracii“, ale ze je to o trosku necem jinem….

    Thumb up 0 Thumb down 0
  29. Summerboy :

    Tomas T.: To máte pravdu ;-)

    Thumb up 0 Thumb down 0
  30. Valach jak poleno :

    Mám dotaz:-). Na stránkách deníku jsem zahlédl aktuální obrázky zastávek, těsně před otevřením. Jako řidič jsem se smířil s tím, že z 28.října neodbočím doleva na Poděbradovou, ale překvapuje mě, že podle podélného značení neodbočím doleva ani na Nádražní. Pletu se? Pro mě dost zásadní info.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  31. Fred :

    Pletes – odboceni doleva na Nadrazni zustalo zachovano… Krasne to jde videt na kamerovem systemu http://mapy.ovanet.cz/krizovatky/

    Thumb up 0 Thumb down 0
  32. Crazym :

    No stejně předpokládám, že po víkendovém otevření, bude většina lidí jedoucích z Frýdlantských mostů do centra pokračovat rovně a i nadále ucpávat Nádražní, protože kličkovat třikrát doleva a jednou doprava a dostat se jen na Poděbradovu ulici je k ničemu. Vyřešení poloviny problému je přímo závislé na dokončení Porážkové ulice a její protažení minimálně k ulici Českobratrské nebo až Gorkého a v ideálním případě až na Mariánskohorskou, což je asi nerealizovatelné minimálně do doby vyřešení nejbolavějšího místa a to je podjezd na Mariánskohorské.
    Uvidíme v pondělí… :-)

    Thumb up 0 Thumb down 0
  33. Tomas T. :

    Valach jak poleno: Tak na nadrazni se dobocit da, ale nemyslim ze by tam moc lidi jelo. Jednak tam ta zelena nebude svitit buh vi jak dlouho, za dalsi tam chodi hodne chodcu. cili jezdi tam ma smysl pouze pokud tam primo bydlite, ci pracujete.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  34. Valach jak poleno :

    Fred: OK, kamery se mi sice nezobrazují, ale věřím. Já vycházel z poslední fotky fotogalerie na deníku: http://moravskoslezsky.denik.cz/galerie/zastavky-nova-karolina20120924.html?mm=4028353 , tam je na vozovce vidět jen rovný a pravý směr.
    Tomas T.: No já určitě zkusím Nádražní, když směřuju na nám. msgre Šrámka, tak mi motání přes Porážkovou nepřijde jako úspora času.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  35. Tomas T. :

    Valach jak poleno: momentálne asi ne, ale to je jen dočasný stav. Je na to potřeba hledět ze vzdálenějsí perspektivy.

    Thumb up 0 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.