Přinášíme Vám přehled z výstavby tramvajových zastávek Nová Karolina. Byla kompletně sejmuta vozovka a nyní probíhají přeložky sítí.
Za fotky děkujeme čtenáři
Stavba zastávek Karolina
Martin [msstavby.cz] | 12.6.2012 | OSTRAVA | #centrum, #karolina, #zastávka | 39 Comments
Komentáře
Napsat komentář
Napsat komentář
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
Jirka :
fotka č. 3 je velmi zvláštní pohled na 28. října.. Jindy tam člověk má problém vůbec přejít a nyní takový klid.. Do toho ještě skoro hotová kancelářská budova (ze strany ulice)..
12.06.2012 13:49Adolf :
V centru jsem od začátku výstavby ještě nebyl, jak je to s chodci? Je nějaká možnost se dostat pěšky z Elekry/Výstaviště do Fóra?
12.06.2012 14:33Nimrod :
Díky za fotky, jsou v pohodě. Souhlas s Jirkou, ty osamocené koleje mezi budovami a nikde nikdo-fakt pecka! A chodci mají průchod zabezpečený, tuším na rohu u DPO.
12.06.2012 15:50Fred :
Je tam „prechod“ viz. http://www.msstavby.cz/wp-content/uploads/2012/06/DSCN7234.jpg
12.06.2012 16:14mm :
Já teď tento příspěvek spojím nejen se zastávkami, ale i s předchozím příspěvkem kancelářské budovy. Kancelářská budova svým vzhledem a hlavně svým opláštěním překvapuje a myslím si, že bude o tyto prostory zájem. Je pak jen velkou škodou, že na obchodním a zábavním centru nebylo použito vhodnější opláštění, protože kdyby ty kostky byly více se sklem, popř. doplněné cihlou (typické pro zdejší kraj), mohla celá stavba vypadat lépe. Kdysi bylo celé prostranství mrtvé, dnes postupně ožívá, takže nemůže nikdo očekávat davy lidí. Jak se již psalo, s dokončením bytů, kanceláří atd., se začne prostor více ožívat, ale je nutno dodat, že více lidí přijíždí vlastním vozidlem a zase pak odjíždí. Až se postaví zastávky a upraví se celá ulice, včetně křižovatek, bude celý prostor vypadat daleko lépe a člověk se pak na celou tuto oblast bude dívat jinak. Co mě však trápí a nebudu zřejmě sám je fakt, že Ostrava a okolí zažívá „bohužel“ úbytek obyvatelstva a to je problém, který může zásadně ovlivnit chod města. Potom se klidně může stát, že se jedná o jednu z posledních velkých staveb tohoto typu, což by byla věčná škoda, zvláště teď, když se Ostrava přeměňuje i na jiná odvětví, než je těžký průmysl. O to víc mě štve, že se více lidí stěhuje nejen do Prahy, ale i do Brna (dnešní zdroj Reportu) Potom se brňané mohou těšit na další stavby, včetně bydlení a naopak tady bude na nějaký čas stopka, která se projeví i ve výstavbě nových bytů, které svou architekturou mohou město krásně oživit. Já tedy jen doufám, že takto černý scénář nebude naplněn, a že každý přínos pro toto město, či stavba bude mít za následek, že se stále více a více lidí bude tady cítit doma. Pak by mohla pokračovat i další etapa Karoliny a nejen to. Na závěr bych jen dodal, škoda te výšky Tieto tower, z ulice by se tato stavba krásné vyjímala – viz. fotto.
12.06.2012 19:12Summerboy :
@mm: Souhlasím s Vámi – ale celkem mě trochu rozesmutnil nedávný článek na Moravskoslezském deníku, kde se psalo něco o územním plánu Ostravy, nebo tak něco, a Cyril Vltavský, ten hlavní architekt, tam mluvil cosi o jakési koncepci, která je připravena pro období kolem roku 2025, kdy se předpokládá, že Ostrava bude mít kolem 290 tisíc obyvatel :-(. Tak doufám, že to jsou jen černé myšlenky a že se nám to v Ostravě pěkně oživí, snad co nejdříve, až se překoná aspoň nejtěžší část krize.. pokles ekonomiky, zapříčiněný ne dřívějšími vládami, nýbrž těmi rádoby mudrci, co tam jsou teď, kteří nikterak nestimlují poptávku obyvatelstva, je ale třeba co nejdříve přeměnit v růst… k tomu je ale třeba politických kroků, které by byly koncepční a byly by k něčemu. To, co se děje teďka, je absolutně k hovnu :-(. A nijak to nepomáhá Ostravě ani jejím obyvatelům. A ten kokot Lukša z Čeladné je idiot par excellence, ten se svými ostrými útoky proti Ostravě a „nadbytečným penězům“, které do ní plynou úplně skončil. U mě tedy ano. I když, u mě naštěstí ani nezačal ;-).
12.06.2012 19:59Jiřík :
290 000 V Ostravě nebude. Je tady velká migrace slováků a ukrajinců. Hodně jich ze Slovenska tady dojíždí za prací ale hodně cizinců tady bydlí v podnájmech třeba v bytech 3+1 po 6 lidech. Takže lidí je tu určitě přes 330 000 .
12.06.2012 22:04Balde :
Jiřík: a jeste nejste nejaci ti studenti
12.06.2012 22:10Balde :
no a jelikož se uvažuje o rozšíření težby uhlí pod karvinou :D, tak to je potencionálních 60 000 obyv.
12.06.2012 22:12mm :
Summerboy: Slova mířena na adresu Lukši z Čeladné z Vaší strany jsou dle mého vkusu ještě dosti mírná, ten člověk si nezaslouží nic jiného než pořádně nakopat zadek. Díky Ostravě se vyšplhal na horu a díky Ostravě je dnes Čeladná taková, jaká je. Kdyby si tam bohatí ostraváci nestavěli chalupy a nekupovali byty, tak je Čeladná prachobyčejná obec. Jenom idiot může brát městu zatíženém sociálními problémy peníze. Snad Praze nějaký ten milión dolu neubude, možná – snad Brno, ale Ostrava na dnešní idiotské politiky doplácí nejvíce a ještě ji chtějí brát – nebo již vzali peníze? Tady by měli ještě přidat. Kde se nejhůře dýchá, kde je jedna z největších kriminalit a Lukša, ten brble a sedí si na čerstvém vzduchu na Čeladné. Ten člověk by měl mít zákaz vstupu do Ostravy, jak ji pošpinil, takže na tohoto člověka nemám slov. Černý scénář se doufám díky programu vysokých škol, universit, vědeckých inkubátorů, atd. snad nevyplní a přestože hlásili v roce 2025 počet obyvatel kolem 290.000, tak pevně doufám, že k tomu nedojde. Přineslo by to městu jen problémy a obávám se, že právě Ti nepřízpusobiví by tady bohužel zůstali a naopak odešli Ti slušní. Jinak je pravdou, že ten potenciál tady máme, že počet obyvatel je nepřesný z důvodu cizinců, ale je pravdou, že hodně ostraváku vyměnilo své byty za rodinné domky v okolí Ostravy, takže defacto tady stále bydlí, ale nejsou započteni do toho nejužšího jádra města. Počítám, že do okolních obcí, Řepiště, Krásné Pole, Děhylov a dalších a dalších se přesídlilo tak kolem 10.000.
12.06.2012 22:56Michal :
No jasně, zase ta písnička o Ostravě a jejím potenciálu…
13.06.2012 01:02Summerboy :
@Michal: Prosím Vás, nechcete se odstěhovat? Možná byste se v životě cítil šťastnější.
13.06.2012 06:26@mm: Přesně tak, a ta myšlenka s těmi bydlícími v okolních vesnicích, to je naprostá pravda, jde pouze o součty a počty, takže jen vzhůru! Kdy dáme těch 400 tisíc :-D?
michal :
No Jirka tomu dal korunu :-)
13.06.2012 09:02Takový klid i na staveništi – žádný dělník, nikdo, pusto a prázdno. V Rakousku nebo Německu by se na takové stavbě uprostřed velkého města pracovalo od vidím do nevidím, aby bylo rychle hotovo. A dokonce i právě v Praze, když něco dělali v centru na vozovce a chodníku, tak když jsem šel kol 20.00 na hotel, tak na staveništi bylo rušno.
A my si tu klidně a skoro s tradostí pokyvujeme, jak je KLID!!! No, jo!!!
jura5 :
Ale to je opravdu zoufalství. V centru doprava kolabuje, ale na stavbě od rána do teď (9:45) není ani noha. Viz kamery dopravního systému.
13.06.2012 09:43Hynek [msstavby.cz] :
mm: krasne pole se pocita do ostravy..
13.06.2012 10:07MM :
Znám spousty lidí, kteří bydlí v Praze, ale trvalé bydliště mají v Ostravě. Sám jsem to měl taky tak. Osobně mi poslední půl rok přijde, že v centru je daleko méně aut i lidí a obecně nejsou prakticky žádné zácpy a to se pohybuji po městě stále. K té vyhlídce, měl jsem možnost být na prezentaci jedné politické strany a měli studii, že opravdu počet obyvatel půjde výrazně dolů. Je to dáno tím, že Ostrava je velmi „stará“ demograficky a mladí lidé míří pryč. Bohužel je spousta atraktivnějších míst než je Ostrava. Poslední poznámka, mladí jsou pitomci. Myšleno 18 – 24 let. Hledáme zaměstnance a lidé se hlásí samy, ale ty životopisy a potom to chování. Tragédie. Minimálně 20 tis. měsíčně, ale ideálně za nic. Opravdu hrůza, to je ta budoucnost Ostravy. PS: Není to myšleno až tak pesimisticky, stále věřím :-)
13.06.2012 18:23mm :
Michal: Opravdu inteligentní odpověď či poznámka, bravo.
13.06.2012 19:53Martin [msstavby.cz] :
MM: Mě naopak připadá, že lidí je v centru více. Po centru se pohybuji hlavně pěšky. Aut je méně na Nádražní, kvůli uzavírkám. Na Českobratrské jich je teďkom více.
13.06.2012 19:56mm :
Hynek [msstavby.cz]: Krásné Pole nebyl ten správný příklad, ale jistě mi rozumíte. Nedávno jsem viděl nějaké tabulky, ale připadalo mi, jako by nevěděli, do jaké škatulky některé obce zařadit – viz. Pustá Polom či Šenov. Sice patří pod Ostravu, ale některé údaje spadají do bývalých okresů a kde zařadit počty obyvatel dnes asi nikdo neví. Vše by měli zahrnout pod Ostravu a bylo by to jednodužší. Tak mají lidé žijící v těchto obcí jen velký zmatek. Sociálka a úřady v jedné části, katastrální úřad zase někde jinde atd.
13.06.2012 19:56mm :
Summerboy: Rád bych tady viděl 400 tisíc, věděl bych, že to město žije a je o něho zájem. Klesající počty obyvatel pak mluví přesně o opaku, ale pořád věřím, že se karta obrátí. Podobný příklad je z polských Katowic. Ty měli v době nejvyšší slávy 380 tisíc obyvatel, dnes pouhých 310 tisíc – velice podobná situace, přitom jsem tam několikrát poslední dobou byl a město je živé, všude se staví budovy, cesty dokonce tunely atd.
13.06.2012 20:00mm :
martin [msstavby.cz]: Já se přidám, centrem procházím zásadně pěšky a mohu potvrdit, že lidí tam zrovna málo není, je třeba si uvědomit, že centrum města je rozlehlé a poslední dobou se tlačí směrem k ul. Českobratrské. Z centra auta mizí pro uzávěry, nové cesty a také dražší benzín. Myslím si, že velkou zásluhu na „snad“ oživěnějším centru mají i nově vznikající otevřené kavárničky.
13.06.2012 20:03ben :
Jura5 + michal:
Máte pravdu, na stavbě zastávek se moc neděje, jel jsem dnes ke Karolině cca 15.05 a nikde živáčka jakoby se tam snad dnes vůbec nepracovalo a autem jsem musel popojíždět než jsem se dostal na poděbradku….nevíte, která fa tu stavbu dostala? Vždyť je to hrůza to jejich pracovní úsilí !!!
13.06.2012 20:23Hynek [msstavby.cz] :
mm: :)) tunely uz ne, prosim :)
13.06.2012 21:00MM :
ben: Eurovia :)
13.06.2012 22:38michal :
mrtvej.kenny: a co když ta zastávka je též takovej malej tunýlek……hihihi
14.06.2012 07:11michal :
MM: no potěš pánbů….
14.06.2012 07:12Fred :
To není o firme, ale o tom co si město nasmlouvalo – třeba to ma Eurovia hotovo v predstihu a ted ceka na planovane zruseni trati/opusteni prostoru okolo kancelarkse budovy. Tech faktoru tam muze byt vice…
14.06.2012 07:14michal :
Fred: jistě, omluva musí být na vše….ať žijí ostravské !!!
14.06.2012 08:54PetrP :
michal: vidím, že vy jste jeden z těch strašně pozitivních obyvatel….
14.06.2012 11:12michal :
PetrP: máte pravdu, jsem dost pozitivní člověk, ale dívám se taky dost kriticky na některé věci, a tak vidím, že na komunikaci – důlůežité komunikaci v centru města se třeba v ten den, o kterém jsem psal já i jiní, pracovala tak, že se asi moc nepracovalo. No, a to jsou věci, které mi vadí. K tomu nemusím být ani moc STRAŇĚ POZITIVNÍ !!! Nemyslíte, PetřeP???
15.06.2012 07:45PetrP :
michal: já to myslel na Váš příspěvek ohledně toho, že vám Fred vysvětloval možné důvody a vy jste to pojal dost opovehovaně. Tedy aspoň mi to tak přišlo. Myslím to „omluva …“ Prostě buď mají už hotovo, nebo to stíhají v pohodě. Pokud dodrží termíny ve smlouvě, tak je to v pořádku. Tím nechci říct, že by tam nemohli makat klidně do 18 i do 20 hod., ať je to hotové dříve, ale neznám přesně postup prací, ani jiné okolnosti…
15.06.2012 11:50Summerboy :
@michal: Samozřejmě je třeba se dívat kriticky na věci, ale Vy to někdy vidíte všechno strašně černě – a svým stylem to ještě prohlubujete. To není moc pozitivní. Na druhou stranu s Vámi souhlasím, že by tam měli makat jak šrouby, a ne takhle. I když jak píše PetrP, pokud stíhají smluvený termín, tak je to v pořádku.
15.06.2012 16:45acdlcia :
Určité práce vyžadují určitý pracovní postup a s tím jsou spojeny i takzvané „TECHNOLOGICKÉ PŘESTÁVKY“ třeba na sednutí navážky nebo zrání betonu… Je to normální na každé stavbě. Třeba při rekonstrukci velkého kruhového objezdu v Havířově byla technologická přestávka na zrání povrchu vždy celý týden a to v každém jízdním pruhu zvlášť.
15.06.2012 18:06PetrTn :
Zdravím našel jsem na toto místo kamery které jsou dobře umístěny a jde na nich sledovat přesně to co se právě děje :
http://www.svetpc.eu/kameryostrava/14.php
16.06.2012 16:26http://www.svetpc.eu/kameryostrava/35.php
jura5 :
Takže dnes 25.6. (pondělí) na stavbě celé dopoledne nikdo nebyl. To se to postaví samo?
25.06.2012 12:23Martin [msstavby.cz] :
jura5: Já tam dneska jel před 10 po 12 a před 18 a dělalo se ( před 18 už moc ne ).
25.06.2012 19:31Nimrod :
Valte stížnosti na pana náměstka, ale toho investičního! A ve velkém…pokud se vám do toho chce :-) Veškeré věci se dají nastavit do smluvních podmínek, není to nic světoborného že? Na tom se všichni shodneme…
25.06.2012 19:56jrz :
Z toho, že tam nikdo nebyl, si moc nedělejte. Taková oprava Ruské je něco podobného. Pár dní nikde nikdo a dneska začali odvážet betonové panely mezi kolejemi. Tak nás v práci napadlo, proč to nedělali přes víkend, kdy nejezdí tolik tramvají a měli by klid na práci. Pak si stačí přečíst časový plán oprav a je vše jasné. Podle mě by šly opravy teoreticky zvládnout za měsíc. A jak se píše v příspěvku výše, je to jen o podmínkách ve smlouvě.
25.06.2012 20:38rasta :
ruku na srdce pracanti, kolik z Vás tady zevluje v pracovní době? Tak prr s těmi narážkami o morálce. Ryp :)
25.06.2012 22:27