Výstavba dopravního terminálu nadregionálního významu, který propojí a integruje vlakovou dopravu, individuální automobilovou dopravu, dálkovou autobusovou dopravu s městskou hromadnou dopravou, bude zahájena nejpozději v červnu letošního roku. Tato tzv. II. etapa revitalizace přednádražního prostoru Svinov bude ukončena zhruba za dva roky.
Proti rozhodnutí odborné hodnotící komise, která určila jako nejvýhodnější nabídku sdružení firem IMOS Brno, a.s. a SDS Exmost spol. s r.o. , se odvolaly dvě firmy, z nichž jedna podala dále návrh na přezkum veřejné zakázky ze strany Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Na základě vzetí návrhu zpět v celém svém rozsahu stranou navrhovatele rozhodl dne 5. 4. 2011 ÚHOS o zastavení správního řízení v této věci. Realizace projektu může tedy dále pokračovat.
Projekt funkčně i architektonicky navazuje na již realizovanou rekonstrukci nádražní haly Českých drah včetně přímého přednádražního prostoru. Rekonstrukce bude rozdělena do několika etap. V první bude prodloužena Peterkova ulice až k ulici Bílovické, zároveň bude rekonstruována kanalizace. Ve druhé fázi dojde k samotné rekonstrukci prostoru autobusových a tramvajových zastávek na Svinovských mostech a přístupu k nim. To si vyžádá dlouhodobé odklony dopravy.
Výstavbu terminálu provází příprava vzájemně koordinovaných projektů Moravskoslezského kraje a města Ostravy. Celkové náklady na realizaci stavby dle dokumentace pro stavební povolení (duben 2009) byly původně odhadovány na cca 796 mil. Kč (s DPH ). Stavby krajské tvořily z celkových nákladů 183 mil. Kč. Stavby SMO tvořily zbylých cca 613 mil. Kč, z nichž se až cca 561 mil. Kč (91,98%) předpokládalo z Regionálního operačního programu a zbylé prostředky by měly být uhrazeny z vlastních zdrojů SMO. Na základě vyhlášeného výběrového řízení a podané nabídky vítězného uchazeče sdružení firem IMOS Brno, a.s. a SDS Exmost spol. s r.o. ve výši 398,24 mil. Kč (vč. DPH) může být dosaženo úspory ve výši až 314 mil. korun.
zdroj: ostrava.cz
Poslední komentáře