Skupina Škoda Transportation během dvou let investuje do své ostravské dceřiné firmy Škoda Vagonka miliardu korun. V projektu Nová Vagonka postaví novou lakovnu za 300 milionů korun, obráběcí centrum za 100 milionů korun nebo nové výrobní linky za 200 milionů korun. Na dvojnásobek rozšíří prostory firmy i počet zaměstnanců, ze současných zhruba 450 na 900.
„Nazýváme to Novou Vagonkou, protože firmu v podstatě zdvojnásobujeme. Škoda Transportation a Škoda Vagonka uzavřely řadu kontraktů, které musíme kapacitně zvládnout, a když jsme to počítali přes peníze, přes kapacity, přes plochy, tak jsme dospěli k tomu, že firmu musíme zdvojnásobit,“ řekl Bednarz.
V současnosti jsou provozy Škody Vagonky na ploše 30 tisíc metrů čtverečních. Cílový stav má být 60 tisíc metrů čtverečních. „Některé pozemky kupujeme, některé si pronajímáme,“ řekl Bednarz. Největší investicí bude nová lakovna.
„Další z velkých investic bude obráběcí portálové centrum, které bude stát v nedaleké hale ve Vítkovicích. Bude moct obrábět až skoro 40 metrů dlouhé obrobky našich hliníkových skříní,“ řekl Bednarz. Investice mají výrazně zvýšit výkonnost firmy. „Dneska jeden svařenec hrubé hliníkové stavby děláme za pět dní a v podstatě za jeden a půl roku budeme na maximální výkonnosti, kdy každý den z firmy vyexpedujeme jednu hrubou hliníkovou stavbu,“ řekl Bednarz.
Zdvojnásobení počtu zaměstnanců se bude týkat všech pozic. „Budeme muset nabrat 450 nových zaměstnanců v profesích od konstruktérů přes výrobní dělníky, zejména svářeče, lakýrníky, až po softwaráře v rámci naší dceřiné společnosti Škoda Digital,“ řekl Bednarz.
celý článek: e15.cz
David :
Tak super na 500 dělníků bez vzdělaní… to je budoucnost Ostravska! Proč tady nemáme vedení Vagonky a jejich kanceláře, management…? Dělníci příjdou z Ukrajiny, bude zapotřebí sehnat další Metalurg…
PetrP :
David: Stačí trošku hledat… A nepůjde jen o zaměstnance v dělnických profesích. Firma bude rozšiřovat i množství pracovních pozic ve vývoji, bude potřebovat technology, projektanty i další profese. Vagonka navíc není jedinou firmou v Ostravě, na kterou se skupina Škoda Transportation, vlastněná skupinou PPF, v současnosti soustředí. Ostrava se stává v podstatě druhým centrem Škodovky. Naší součástí je totiž i v loňském roce založená společnost Škoda Digital,“ dodal Brzezina. „Do Ostravy se nyní bude prostřednictvím naší dceřiné společnosti Škoda Digital koncentrovat i technologické know-how v oblasti řídicích, multimediálních a diagnostických systémů.“
zdroj: https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/vagonka-ostrava-skoda-transportation-investice-navyseni-vyroby.A200228_536231_ostrava-zpravy_woj
David :
PetrP: dekuji za link, ten jsem uz cetl predtim… kazdopadne nejsou tam uvedeny zadne cifry jen 450.. velmi pochybuju ze tam bude 300 projektantu cili potencialnich absolventu nasi VSB a 150 zbylych delniku… ani to nebude naopak. Never vsemu co se slibuje, ja se vsadim ze tech projektantu bude jen hrstka! Ale to si povime za par let… ale ano lakavy clanek jaky maji krasny plan pro Ostravu.. 3x hurá
Martin [msstavby.cz] :
David: Počty zaměstnanců jsou uvedeny i v tomto článku. Čtěte to aspoň, když se k tomu pak vyjadřujete.
03.03.2020 18:41David :
Martin [msstavby.cz]: ten tvuj koment nechapu, vyjadril jsem se k cislum ktere si tam sam zverejnil a zadne jine tam nevedes tak nevim na co ty se jeste ozyvas. Aspon si to precti i dvakrat nez reagovat hloupe, ale pokud jsi nekde opravdu uvedl nebo zjistil pomer projektantu a delniku kteri se maji prijmout pak sem s tim :)
04.03.2020 00:49Martin [msstavby.cz] :
David: Mě zas přijde hloupé napsat, že tam bude pracovat 500 dělníků, když je v článku uvedeno 450 zaměstnanců napříč profesemi.
Je to strojní podnik. Je jasné, že dělnicí budou převažovat nad administrativními pozicemi. Ale nemyslím si, že dělník vyrábějící moderní vlakové soupravy je nízkokvalifikovaná profese.
Cyklista :
David: Nechápu, proč pořád někdo touží po spoustě pracovních míst pro „inteligenci“, když dlouhodobě v ČR je 40% produktivních lidí bez maturity, vysokoškolsky vzdělaných něco kolem 20% (údaje statistického úřadu).
Rozložení pracovních míst souvisí i se vzdělaností populace a bohužel 80% populace nemůže dělat raketové inženýry a také potřebují jíst.