Na partnerském webu Patriot magazín byly zveřejněny aktuální informace k dostavbě ostravského skeletu.
Železobetonový objekt naproti Domu kultury města Ostravy zřejmě nebude hotov do konce roku, jak předpokládala smlouva mezi městem a vlastníkem objektu, kterým je společnost Red House. Na město se opakovaně obrátila se žádostí o převod nemovitosti na společnost Smart Innovation Center (SIC), která by problematickou stavbu měla dokončit. Termín však chce posunout na konec srpna příštího roku, řekl dnes novinářům primátor Tomáš Macura (ANO). Dalším postupem při dostavbě takzvaného skeletu se dnes měli zabývat i městští zastupitelé, kteří nakonec materiál z jednání stáhli. Vrátit se k němu chtějí na listopadovém jednání.
„Chceme ten měsíc využít ke zvýšenému tlaku, aby se konečně na té stavbě začalo dělat,“ uvedl Macura. Připomněl, že několik měsíců se na stavbě vůbec nic neděje. Majitelem objektu je podle primátora ještě stále firma Red House, která má s městem smlouvu, podle níž měl být celý objekt hotov do 31. prosince 2017. „I laickým pohledem je zřejmé, že to není reálné,“ řekl Macura. Red House podle něj usiluje o převod nemovitosti na společnost SIC. Do příštího jednání zastupitelstva chce město proto dopracovat i potřebnou smluvní dokumentaci tak, aby pro město byla co nejméně riziková.
celý článek: patriotmagazin.cz
Balde :
Groteska toto ??????
Sviňovský Mošt :
13. březen 2068: „Týjó, dědo, opravdu? A co se stalo pak? Dokončili nakonec ten Skelet? Pověz, dědo, dokončili?“
dolil :
OSTRAVA!!!
19.10.2017 15:36Jiřík :
At se Macura neboji a jde do nich. Kazdy mesic co to nedokonci 3 miliony korun dole a v breznu to vrati mestu. Smlouvy se musi dodrzovat.
rasta :
Ať se Macura nebojí a vyhodí lidí ze svých odborů na magistrátu ,kteří v tom mají prsty. A rozhodně bych si posvítit i na úřad hl. architekta
MM :
Psal jsem to několikrát. Město mělo celý ten komplex zbourat. Získalo by atraktivní pozemky včetně parkoviště vedle a mohlo to řešit komplexně. Výstavba knihovny, kanceláře, byty. Takhle tady máme odpornou krabici, která vzhledově připomíná devadesátky a bůh ví jako dlouho tady bude ještě strašit. Kancelářské prostory v centru jsou stále k mání viz. Karolina. Opět by se museli podbízet cenou a pak je otázka, jestli se to celé vlastně vyplatí. Za mě, pokuty, pokuty, odebrání skeletu, zbourání a řešit lokalitu komplexně.
20.10.2017 13:24LK :
MM: kanceláře na Karolině se pomalu, ale jistě plní ;-) aktuálně se upravují prostory pro nového nájemce ve 4-tém patře v jižní budově. Spíš je problém s čekací lhůtou, kdy ty prostory připraví. Například naše firma čekala několik měsíců, než došli k našim prostorám a udělali úpravy jak bylo potřeba (osvětlení, vzduchotechnika, atd), aby mohly nastoupit další firmy a pracovat na zdech a ostatím.
20.10.2017 13:31MM :
LK: Ano, já ty kanceláře inzeruji tak to vím. Problém je, že naše firmy tam nechtějí. Je to pro ně drahé, respektive nechtějí do kanceláří tolik investovat. Řeknu to jinak. Centrály firem, které sídlí v Praze mají krásné kanceláře v office centrech a pobočky v Ostravě se krčí v kancelářích podřadné kvality. To je realita Ostravy. Například společnost K2, velká software firma. Místo pronájmu Karoliny, postaví kanceláře naproti koksovny v Přívoze. Prostředí nebe a dudy. Jestli budete na Karolině, tak vám to přeji, místo je perfektní! Určitě je to ale cizí, mezinárodní firma.
20.10.2017 22:51LK :
MM: z mého příspěvku to asi tak nevyznělo, ale naše prostory jsou již hotové. Jedná se o českou firmu a prostory jsou víceméně kopie prostor pražské pobočky (ale to bude i tím, že centrála firmy je v Brně). Cena asi bude problém, když už pronájem jednoho parkovacího místa stojí 3tis… Ale jinak prostředí fakt super a když firma investuje i do vnitřního vybavení, tak to vypadá fakt hezky a jsem hodně spokojený. No ale vrátil bych se ke sleketu – souhlas s tím, že zbouraní by byla ta nejlepší cesta. Skelet nemá podzemní parkoviště, ne? A to mě osobně štve, že bude existivat nová budova, kde není podzemka. Takže ve výsledku zaasfaltujeme další plochy – a na to jsem mega alergický.
23.10.2017 13:26MM :
LK: Gratuluji a menší závist. Podle mě skelet malé parkoviště má, aspoň Česká správa sociálního zabezpečení to tak má. Každopádně není velkokapacitní. Stačí se podívat na parkoviště v ďolíku hned vedle. Stále plné a nevzhledné.
23.10.2017 14:37Hynek [msstavby.cz] :
ČT: Investor skelet v Ostravě letos nedokončí
23.10.2017 17:16Hynek [msstavby.cz] :
MM: ja nevim, v K2 jsem kdysi delal a uz tehdy se o tom mluvilo, ze se koupi ta budova, kde jsou ted… to byl rok cca 2005..
23.10.2017 17:27MM :
Hynek [msstavby.cz]: Nerozporuji, dal jsem to jako příklad. Pokud chci mít spokojené zaměstnance, není to jen o platu, ale také o pracovních podmínkách. Pokud budu mít stejnou nabídku, tak rozhodování mezi Karolinou a kanclem u smradlavé koksovny je jednoznačné…
23.10.2017 21:51ivan :
To zbourání (i teď) by bylo asi nejideálnější řešení, z toho už nikdy nic extra nebude :-(
24.10.2017 13:12Rýša :
ivan: Já si zase myslím, že bourat ne. Bylo by tam do nekonečna jenom pláň anebo parkování. A tohle do takové lokality nepatří! Tam by měly stát stavby. Tak sned, až budeme mít v Ostravě jiné kádry a nebudou už de médií jen kecy Macury (hodně mi připomíná babišovské kecy), tak snad se skelet dokončí a vedle bude stát Černá kostka. Snad…., i když po těchto volbách jsem velmi velmi skeptický ve zdravý rozum českého národa. Pobavil mne jeden povolební příspěvek na jedné z diskuzích, dovolil jsem si ho okopírovat:
Mám jednu takovou záludnou otázku pro voliče Babiše.
25.10.2017 09:43Váš guru sliboval – a bylo to jedno z jeho hlavních témat – vymést od koryt tradiční strany plné korupčníků. Jednou z těch nejtradičnějších stran je zcela určitě ODS, kterou po celou dobu osočoval z korupčnictví a z podvodů a hlavně ze zlodějen. Jak je tedy možné, že právě s nimi chce jít Babiš do koalice? To mu jako budou Ódéesáci pomáhat odstraňovat sami sebe???
Zkuste mi, kobliháři, na to odpovědět.
rasta :
Nevím proč do toho furt motáte politiku. Skelet zažil mimo první republiky všechny politické režimy a strany, které se na magistrátu vystřídaly. Doposud nebyl nikdo, kdo by to dotáhl do konce a mnozí ani nikdy nezačali tento objekt řešit. Takže si strčte svoje agitky za klobouk a řešte úředníky, kteří to mají na starosti. A ti tam už fungují roky, pod kýmkoliv. Vše je o neschopnosti vést věci odborně, razantně a systematicky…
25.10.2017 12:26Ondřej :
rasta: s tím nesouhlasím, vždy je zato někdo zodpovědný. Přeci, když např. firma nefunguje zodpovídá za ní ředitel a nikoho nezajímá kde kdo pracuje a jak. Za tento stav skeletu může dotyčný na radnici, který to má na starosti, že nepracují úřednicí je jeho problém a on to má řešit, pro nás je důležitý výsledek a ne kdo na čem pracuje a omlouvat politiky, že oni ne to jiní.
25.10.2017 13:54skelet :
Ondřej: s touto logikou je za to zodpovědný Kajnar, který ten skelet prodal. Macura už má ty páky takřka minimální, řekněme spíše na mediální úrovní.
jenže to by lidi museli uvažovat střízlivě a překonat svůj omezený pohled na věc skrze politické strany. Zde je celkem škoda, že volba starostů a primátorů není přímá, protože byť nějaký starosta může nasbírat sympatie/antipatie místní populace, tak ta se nakonec stejně rozhodne na základě příslušenství ve straně.
25.10.2017 14:21Hrdy Ostravak :
Co se tyce politiky, tak Ostravu nejvice poskodili grazlove typu Tosenovsky, Zednik a Palas.
26.10.2017 17:03MM :
skelet: Tak tady nesouhlasím. Jak chcete naroubovat přímo voleného starostu do zastupitelské demokracie. Takže volby vyhraje starosta „pravičák“, ale zastupitelstvo ve složení „levice“. Jak to pak bude fungovat? Moc nerozumím těmto nápadům, které tady chce uplatnit SPD. Pokud by to mělo být tak, že starosta potom rozhoduje ovšem, tak to není demokracie, ale volba nějakého gubernátora. Děkuji, nechci.
26.10.2017 18:07skelet :
na SPD prdím.. prostě jsem příznivcem většinové, či (polo)prezidentského systému. Tyhle slátané koalice mě nějak neberou.
A mimochodem, já jsem třeba spokojen s porubskou radnicí, takže bych je měl znovu volit. Nicméně jsem silně nespokojen se stranou, kterou zastupují. Tož co s tím? :D
a jinak máš pravdu, že v ČR by z toho vznikl prapodivný mišmaš, který jsi zde naznačil.
26.10.2017 20:22nototo :
Na skeletu se zase pracuje! Vyrostlo tam nějaké lešení. Tak se chlapci přece jen zase dohodnou.
13.11.2017 07:26Hynek [msstavby.cz] :
ČT: „Spory o skelet v Ostravě pokračují. Možná se vrátí městu“
20.11.2017 18:11nototo :
Hynek: tož to se vyplatí, koupím za 53 milionů, dostanu dotace za 120, takže jsem po odečtení inflace pořád v plusu asi 50 milionů, za ty skelet opláštím vším možným (jsou tam i OSB desky!), hodím tam pár příček a pak už jen rýžuji v nehospodárné budově, kterou tituluji centrem pokroku, nájem. Já být městem, nechám si to vrátit i s těmi penězi, zajdu do banky, vezmu úvěr, postavím tam byty, prodám za 2-3 miliony jeden, až mi nula od nuly pojde, a ještě tak zvelebím veřejný prostor. Takto by aspoň dokázali, jak si jako developeři vedou. Namísto toho budou tvrdit, že pro objekt nemají využití, ale o pár set metrů dále by stavěli byty na každém rohu.
20.11.2017 18:25Hynek [msstavby.cz] :
nototo: mno.. to je druha vec, jako bych cekal, ze pokud dostanu dotaci, tak ma taky jasne casove mantinely a musim radne vykazat, co z nich vytvorim, jinak se muze stat, ze je budu muset vratit, ne?
20.11.2017 18:44uprimne tomu vubec nerozumim, jak se tohle muze stat. co se tyce mesta, tak sam nevim, nejradsi bych byl, aby to bylo dostavene.
nototo :
Hynek: já také, ale vidíme, kam to dospělo. Snad nevěříte, že se tam bude něco vyvíjet a vytvářet vysokou přidanou hodnotu, maximálně z toho udělají autosalon.
20.11.2017 19:01Martin [msstavby.cz] :
Pokud není prokázána účelnost použití dotace, musí být vrácena. Tady se ale o poskytnutí dotace teprve mluví ne?
20.11.2017 19:19Hynek [msstavby.cz] :
Martin [msstavby.cz]: nooo… bych cekal, ze tohle se nevystavuje ve fazi mluveni..?
20.11.2017 21:00rasta :
a máme tu nový termííín…hurááá https://ostrava.idnes.cz/skelet-nedokoncena-stavba-ostrava-centrum-mesta-torzo-pgi-/ostrava-zpravy.aspx?c=A171214_370686_ostrava-zpravy_sme
14.12.2017 12:55JiříK :
Cirkus Humberto
14.12.2017 13:03Crazym :
Ale baví mě ten synek :-) „Nerozhodovali jsme mezi černou a bílou, ale mezi několika stupni šedé,“ komentoval výsledek primátor města Tomáš Macura“ Tak ještě, že nám to synek objasnil jak náročné to bylo rozhodování a jak se u toho všichni nadřeli, tak doufám, že po tak těžké práci ve prospěch všech budou náležitě oceněni třeba třináctým platem nebo prémiemi což je asi pravý důvod takových mediálních výstupů, zdůraznit, jak nezahálejí a jak nepostradatelní jsou :DD
14.12.2017 15:43Dnes jak jsem stál vedle na červené u přechodu jsem tam zaregistroval nějaké dělníky na lešení http://www.imagehosting.cz/?v=141220iqi.jpg a říkal si tak aspoň tady dělají, protože chvíli před tím jsem na ulici Na jízdárně viděl scénku jak z komedie od Trošky, z deseti lidí pohybujících se na stavbě při dodělávání terénních úprav kolem nových chodníků a parkovacích míst jen dva házeli lopatou, dva se opírali o zeď, jeden stál s rukama v kapsách, dva se o ty lopaty opírali a zbývající dva o něčem diskutovali s paní v civilu :DD http://www.imagehosting.cz/?v=1412201761.jpg A to jsem si myslel, že to tak fungovalo když jsem před třiceti lety opouštěl n. p. Bytostav nositel Řádu práce a už to neexistuje :-)
Hynek [msstavby.cz] :
„Jenže firma by se zřejmě bránila soudně a spor by se vlekl roky. Ale i kdybychom nedokončenou budovu získali, otázka je, co bychom si s ní počali. Je specifická a my pro ni nemáme využití,“ nastínil Macura.
Horky brambor par excellence. (A nahled, jak pekne preventivne funguje nas soudni system, taky.)
14.12.2017 16:17Petr P. :
Crazym: chodím tam skoro denně a intenzita činnosti odpovídá chalupě, opravované „s Frantou a Pepou když mají po práci čas“. A Na Jízdárně snad tu zámkovku odlévají přímo na místě, že se to tak vleče…
14.12.2017 21:37Balde :
Ted uz to vypada nadějné pokud na to maji evropské dotace tak to jen tak neskončí u ledu
14.12.2017 22:19