Sjezd Českobratrská, Prodloužená Místecká

Fotky z aktuálního stavu výstavby sjezdu z ulice Českobratrské na ulici Místeckou a navazujícího projektu Prodloužená Místecká.
Za fotky velmi děkujeme čtenáři !

Související články


Komentáře

  1. marian :

    tahle čytřproudovka je pro urbanismus ostravy těžká rána. snad tam budou aspoň nějaké chodníky nebo lávka pro pěší, ale nevypadá to na to…

    Thumb up 0 Thumb down 0
  2. Tomas T. :

    marian: no to jsem si take dlouhou dobu myslel. Ovsem jak to rikal na prezentaci Pleskot: na kazdou takovou vec je potreba se divat i z opacneho pohledu. Tato komunikace zpristupni centrum sirokemu okruhu lidi i ze vzdalenejsich koutu ostravy do par minut. Coz vam rozsiruje okruh lidi kteri muzou jet do centra napr. do divadla.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  3. MM :

    marian: Souhlasím, celé okolí je zbytečně přehuštěno, samá silnice, nadjezdy, sjezdy. Celé to místo není k životu, je to pouze pro auto. Sám jsem řidič, ale tohle je příliš, to se v jiných městech nevidí. Každopádně dopravě to uleví, ale mělo se to řešit jinak.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  4. PetrP :

    MM: a můžete prozradit jak se to mělo řešit?? One je těžké řešit dopravní infrastrukturu v centru města…. Líbily by se mi tunely, ale na ty nemáme peníze… Tohle bylo dle mého názoru jediné možné rešení.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  5. kika :

    PetrP : Tunely, ty snad v Ostravě ani postavit nejde…

    Thumb up 0 Thumb down 0
  6. Tomas T. :

    MM: Co se melo delat pres 40ti lety je uz dneska zbytecna debata. Podstatne je co delat dnes. Mate pravdu ze jinde takova cesta v centru neni. Teda pomineme li prujedz prahou za muzeem, hlavní cestu kolem hlavniho nadrazi v brne ci velkomoravskou v Olomouci.
    Otazka znic co s tim lze delat dnes.
    A jak jsem jiz psal vyse…. ono dobra dostupnost centra autem je celkem podstatna vec. Jel jste nekdy do divadla v Olomouci nebo Brne? musim rict ze to je kumst jet pres tato mesta. Ostrava je v tomto mnohem privetivejsi.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  7. Balde :

    MM: JDe to vidět v každém věčím městě, Praha, Brno, Olomouc, a proc jste takovy upnutí na českou republiku, zkuste se podivat i za hranice. Ostrav chybí páteřní silniční komunikace, a je lepší když tam budou vetší cesty kam se to množství aut vleze, než když to bude nedostačující a budou tam kolony a auta budou čmudít na místě, takže až bude zakl. infrastruktura, tak se pak bavme o tom co jeste stavet.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  8. bio :

    V rámci možnosti je to vyřešeno dobře, jde o to zpřístupnit mrtvé centrum a upřímně u této lokality mi to ani tak nevadí. Železnice, průmysl a ruina jsou v okolí. Takže ta silnice muže dotahnout popř. nějaké služby, popř výstavbu. Dokonce i když se zamhouřenýma očima souhlasím s těmi protihlukovými stěnami na tomto místě.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  9. mm :

    Některé z Vás nechápu, furt brečíte. Kde jinde, než v této lokalitě chcete cestu postavit. Uděláte-li cestu o kousek vedle, budete brblat, že to vede přes obytné části. Vždyť tam skoro nic nebylo, autosalón a děsné špinavé dvorky. Už nevím, jaké lepší místo by jste vybrali, nebo chcete odklonit ul. Místeckou, že by končila pod Frýdlantskými mosty popř. pod Českobratrskou, jen aby to některým nenarušilo infrastrukturu. Začněte někteří už uvažovat střízlivě. Ta cesta prostě odlehčí městu a ty sjezdy mi zase až tak neestetické nepřipadají. A že se to v jiných městech nevidí? co je to za blábol, tak si projeďte někdo Olomouc, Brno a další města a uvidíte, že ty samé průtahy či sjezdy naleznete skoro v každém větším městě, takže tady nelamentujte a buďte rádi, že je ministr dopravy nakloněn Ostravě a tyto stavby rozjel, na rozdíl od Bárty, který nedokázal pro ostravsko nic. Jediné co mohu této stavby vytknout je příliš mnoho budovaných protihlukových stěn, asi jsme tím posedlí. Nevidím důvod, proč by měli hýzdit okolí, když obytný dům je bez těchto zábran a volné místo hned vedle, kde třeba vyroste nějaká administrativa ty protihlukové zábrany vůbec nepotřebuje, naopak může to okolí cesty pěkně proměnit. Polovička protihlukových stěn je už rozbitá, nebo pokreslená a nikdo pak s tím nic nedělá a to pak hýzdí okolí. A tunel? být o nějaký ten kilometr blíže Praze, tak snad, ale tady se na tunel peníze nedostanou – bohužel. Krom toho jen tak na okraj, v Ostravě se dají tunely dělat a nějaké poddolování tomu vůbec nebrání, takže v tom problém nevidím. Balde, napsal jste to pěkně, zřejmě jeden z mála, který uvažuje střízlivě.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  10. mm :

    bio: Jo, ty protihlukové stěny snad budou všude, ale to by je také mohli rovnou dát v Hrabůvce kolem Místecké atd. Ty mi vcelku pijí krev. Až se postaví kolem Orchadu, tak to krásné kolem celé zakryjí a pak dojde pablb a celé to pokreslí, nebo rozbije, „bio“ taky jeden ze střízlivých názorů.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  11. acdlcia :

    A navíc nemůžeme přece pořád uvažovat tak sebestředně. Místecká není jenom pro Ostraváky, je to v podstatě jediná spojnice k dálnici pro celé Frýdecko-Místecko.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  12. Jiřík :

    Lidi uvědomte si, že tato infrastruktura je nejdůležitější pro to, aby tu přicházeli noví Investoři ! Když nebude infrastruktura LOGICKY !!! budou lidé odcházet ! Když tu bude budou přicházet INVESTOŘI a lidé nebudou odcházet ! Tak si to konečně uvědomte !!! Ted místeckou dovést do žiliny dostavět železnici na mošnov opravit obě nádraží Svinov a Hlavák a Ostrava bude pomalu bezkonkurenční

    Thumb up 0 Thumb down 0
  13. Martin [msstavby.cz] :

    Tato silnice je pro infrastrukturu Ostravy i kraje velmi důležitá. Na druhou straně vytváří bariéru přímo v centrum. Město je prakticky touto cestou rozděleno. Tento úsek zrovna tak palčivý není. Problematicky je spíše mezi Českobratrskou a Frýdlantskými mosty. Vemte si, že se relativně bezpečně nemůžete na kole do centra od západu ( né-li z většiny směrů )dostat. Až budou přes ( nebo pod ) Místeckou vést lávky, cyklolávky apod. bude to fajn. Je fajn, že se tato komunikace staví ale mohlo by to být ještě lepší.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  14. MM :

    martin [msstavby.cz]: Souhlasím. Pěšky nebo na kole není zrovna příjemná cesta z Fifejd do centra nebo ze Šalamouna do centra. Ono to prakticky ani nejde, buď přes Českobratrskou nebo přes Karolinu, což je málo… Jinak souhlasím, že v Ostravě naštěstí nejsou zácpy, ale je to tím, že Ostrava je s odpuštěním díra oproti Brnu nebo Praze, takže nejsme tranzitem a bohužel ani cílem.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  15. Miv :

    Dival jsem se nedavno na dokument Urbanized a tam od starosty Bogoty zaznela pekna myslenka (reprodukuji volne): pokud rozsirime kapacitu silnic pro auta, od urciteho bodu uz doprave neulevime. Znamena to pouze, ze bude jezdit autem vice lidi. Lidi bychom meli zejmena motivovat k tomu, aby jezdili jinak nez autem, pokud je to jen trochu mozne.
    http://4.bp.blogspot.com/-Prf-PahkyeQ/TtlJzU1LloI/AAAAAAAAAMw/ss2oLYVnShI/s400/Transmilenio+11+-+skyscrapercity.jpg
    http://3.bp.blogspot.com/-IKJb9SzB-Zg/TssVphofOiI/AAAAAAAAD7Y/ANG4fmFT5DA/s1600/transmilenio+near+nacho+cut.JPG

    Soucasna koncepce vypada, ze jde o to nalakat co nejvice aut do centra a to se mi prilis nelibi. Skoro se mi zdá, že jde o to, aby se dalo do radnice projet z Čeladné bez čekání. Je to muj subjektivni nahled.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  16. PetrP :

    Miv: no hezká konspirace, ale výstavbu prodl. Místecké neplatí město ani kraj, ale stát a pochybuju, že by Kajnar a pod. měli páky na to, aby od státu získali 1 mld. Kč na tuto silnici aniž by nebyla potřeba její výstavba… je to hlavně bráno jako přivaděč z 56 na D1 a ne proto, že si někdo chce zkrátit cestu z Čeladné…
    Jiřík: dobrý názor, jeden z mála… souhlasím.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  17. Balde :

    Miv: akorát ze Ostrava v tom bodě ještě rozhodně není, to je mozná Praha, tam by se mělo investovat do cyklo a ne do cest, max jeste zakopat tu magistralu kolem muzea pod zem, jinak zadne mesto v cr nema vyresenou infra. pro auta.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  18. Miv :

    Balde: je to mozne, nejsem odbornik na dopravu. Tak snad alespon nove cesty skutecne pomohou plynulosti dopravy.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  19. acdlcia :

    martin [msstavby.cz]: Nejdříve je potřeba dostavět celou místeckou na 4 pruhy a pak můžeme uvažovat o nějakých nadchodech a lávkách. Postavit je tam teď by znamenalo je za chvíli zbourat a stavět znovu. A když budou stát kolony ve zužení před tatranem tak to nepomůže nikomu.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  20. Tomas T. :

    acdlcia: Nevite jestli se ten tatran bude opravdu presouvat? pripadne kam?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  21. Crazym :

    Nevidím důvod k přesouvání Tatranu. Tam je místa… :-) I budova „stodvanáctky“ byla postavena s dostatečným odstupem. Snad jen čtyřproudovka pod oknama školy není to pravé ořechové ale to je daň za předchozí hloupost. Jen mě štve, že to trvá tak dlouho a ten malý kousek je stále brzdou. Nevím čím to je ale kromě klasického nedostatku peněz tam můžou být i nevyjasněné majetkové vztahy. Ví to někdo z Vás?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  22. jura5 :

    Mám jen informace z doslechu. Problém je ten obytný dům hned u frýdlantských mostů. Z pohledu hygienických předpisů je to moc bízko k té čtyřproudovce. Město se to pokusilo ohnout v nějakém rozhodnutí, to jim napadli, město na to nereagovalo a úspěšně mu tam propadlo i územní rozhodnutí. Takže je to celé na úplném začátku.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  23. Petr :

    Mam informace z mista a problem je, ze u Tatranu ma byt pruhu 6 a ma to byt asi 8m od obytnych domu. S RSD se jednat moc neda, nechteji, i kdyz jim od zacatku rikam „chceme se domluvit, navrhnete reseni“ a tudiz je uz 7 let uzemni rizeni v jednani (aktualne zastaveno). RSD to tlaci na silu a doslo to tak daleko, ze jen zastaveni stavby je drazsi nez jakakoliv navrhovana dohoda. Takhle oni hospodari se statnimi prostredky. Neohlizi se na vlastniky, nechteji jednat, zdravi lidi jim je jedno (hluk, imise). Bohuzel to tak musim napsat, protoze s tim mam neblahou zkusenost. Jsem pro tu cestu, ale dalnicni prutah centrem je minimalne nesmysl. a pokud to uz chteji udelat, necht udelaji takova opatreni, ze se to nebude dotykat lidi, kteri tam ziji. A to nemluvim o skole, kde to taky nebude idealni. Bavime se o 497 metrech, ktere 7 let nejsou schopni nijak vyresit a vyjednat, ac tu prostor je. Uprimne jsem znechucen a taky zvedavy, jak to bude pokracovat. Veskere dorucovani i vlastnikum je verejnou vyhlaskou (dalsi vec, jak to prosvihnout), tak treba to nejak protlaci…

    Thumb up 0 Thumb down 0
  24. johny :

    úsek Českobratrská-Frýdlantské mosty by mělo smysl postavit jako hloubený přesýpaný tunel, podobně jako třeba tunel u autobusáku v Liberci.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  25. Petr :

    souhlas s johnym. tunel by byl naprosty ideal. takhle bude centrum jeste vic odriznute. zeleznice a ta dalnice nedalnice to zabije jeste vic. Chodit pesky uz skoro nebude mozne. Ja rikam, ze mesta maji byt primarne pro lidi, i kdyz chapu, ze auty se jezdit bude. takovy navrh z jejich strany nepadl. protihlukova stena tam byt nemuze (proti jsou hasici, moc blizko obytnych domu). jeste by to slo uzavrit do skleneneho tunelu podobne jako v hradci, ale pry to taky neni ono (hluk z odrazu zvuku). jen tak pro zajimavost, konzervace te stavby stala pry 80mil…

    Thumb up 0 Thumb down 0
  26. Miv :

    johny: ekotunel pro divou zvěř ve městě (t.j. lidi bez auta). Vzhledem k tomu, že ŘSD ekotunely zásadně staví tam kde nejsou potřeba, tak pochybuju, že by v tomto případě udělal vyjímku.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  27. Tomas T. :

    RSD je banda …. pokud tam nemate zname, tak s nimi nic nezmuzete.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  28. marian :

    není někdo obeznámen s projektem? nemá být aspoň prodloužený podchod ze stodolní pod tu novou čtyřproudovku? už teď je to o ústa se přes tu cestu dostat.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  29. PetrP :

    určitě se nebude dělat, pokud se nebude dělat samotná stavba,…

    Thumb up 0 Thumb down 0
  30. johny :

    Miv: jasně, nedělám si o tom iluze… každopádně tam pořád zůstane jako překážka nová porážková + železnice, takže až tam bude i ta rychlostka, bude to superbariéra oddělující centrum od zbytku světa :) Skoro by stálo za to vypustit tam medvěda a přesvědčit orgány o nutnosti vystavět ekodukt :)

    Thumb up 0 Thumb down 0
  31. marian :

    samozřejmě že se mi jedná o podchod pod budoucí čtyřproudovku. jinak, kdysi jsem něco četl o možném budoucím prodloužení podchodu pod porážkovou na stodolní, ale to byla asi nějaka předvolební sci-fi. to co tam je teď je masaker. podchod ústní u tatranu k trávníku, přechod přes cestu o dalších 10 metrů vedle a nejhorší na tom je, že tento nebetyčný bordel bude asi ještě překonán tím, co tam mají v plánu postavit.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  32. Tomas T. :

    Nevim jak to ma byt pod prodlouzenou Misteckou, ale pod Porazkovou bude podchod opravdu rozsiren. Ty plany tady na webu k videni jsou (nemyslim vizualizace ale opravdu stevbni plany).

    Thumb up 0 Thumb down 0
  33. Petr :

    S plany jsem seznamen, znovu opakuji, ze prodlouzena Mistecka III. stavba bude mit mezi tatranem a obytnymi domy 6 pruhu a to uz od krizovatky! Posledni varianta pocitala s pesim nadchodem nad timto sestipruhem a rozsirenym podchodem pod zeleznicni trati. Je vam jasne, ze na nadchod bude vetsina opilcu ze stodolni kaslat a budou prebihat. Zaroven se resi jeste „dojezdnost“ do Tatranu auty. Kazdopadne to nic nemeni na tom, ze dokud neprijdou s variantou reseni tak, aby to odpovidalo hygienickym normam pro trvale bydleni, nic tam stat nebude. Tlaky jsou ruzne, na ruznych mistech, ale myslim, ze se k tomu ministerstvo zdravotnictvi vyjadrilo jasne. Bohuzel to byl krok, ktery celou stavbu aktualne zastavil. Nemuselo k nemu dojit, ale to je porad dokola… Skoda, ze se stat nechce domluvit, kasle na obcany a tlaci to silou, coz ve finale stoji daleko vic prostredku nez normalni lidska domluva.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  34. Martin [msstavby.cz] :

    Tomas T.: Podchod pod Porážkovou na Stodolní http://www.msstavby.cz/wp-content/uploads/092/426/92196c1d1f_79012801_o2.jpg

    Thumb up 0 Thumb down 0
  35. Sanju :

    Docela by mě zajímalo, jak by ten nadchod měl vypadat, protože si to v tom místě neumím (nebo možná nechci) představit.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  36. marian :

    to bude megaprasárna

    Thumb up 0 Thumb down 0
  37. Hynek [msstavby.cz] :

    +clanek na denik.cz „Prodloužená Místecká doslova roste před očima“: http://goo.gl/FvQcf

    Thumb up 0 Thumb down 0
  38. johny :

    na Stodolní je v dotčeném úseku už hotova skrývka svrchní části vozovky.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  39. Martin [msstavby.cz] :

    johny: V souvislosti s prodlouženou Pořážkovou ?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  40. Sanju :

    martin [msstavby.cz] : Ano, byl jsem tam včera, je tam i cedule oznamující zahájení prací na stavbě „Nová ulice Porážková“.

    Thumb up 0 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.