Vizualizace interiéru a hmoty nového sídla společnosti Kofola v Dolní oblasti Vítkovice v Ostravě.
Společnost Kofola plánuje nové sídlo a do soutěže o návrh interiérů kanceláří pozvala mnoho architektů a designérů. V redakci jsme zaregistrovali již tři zveřejněné návrhy od XTOPIX, Olga Pokorná Architekti a Mjölk architekti. Návrhy jednotlivých týmů se zabývají interiérem. Jde však na nich velmi dobře rozeznat hmota budovy Nových koupelen, kde se sídlo plánuje. Krom kompletní rekonstrukce se plánuje i nástavba na současné budově. V nástavbě má být umístěn bar a restaurace. Autorem nového sídla společnosti je Ing. arch. Josef Pleskot. Společnost Kofola zatím oficiálně neoznámila vybranou podobu interiéru.
Nástavba jde nejlépe vidět na prezentaci Mjölk architekti:
XTOPIX
Celý návrh si můžete prohlédnout ZDE.
Olga Pokorná Architekti
Celý návrh si můžete prohlédnout ZDE.
Mjölk architekti
balde :
Nejde se netesit
07.11.2016 07:18Koubek :
balde: No, těšil bych se víc, kdyby to mělo být někde v centru města. DOV je v podvečer a večer zabitá lokalita. Nevím, jak jsou na to např. Maryčka nebo Heligonka, ale mimo programy jim asi moc pšenka nekvete. Na druhou stranu, třeba se to někdy zlomí…
07.11.2016 08:15David :
Koubek: Chce to přímo propojit s Karolinou a centrem. Jednak cestou pro pěší a cyklostezkou a jednak nějakým zajímavým dopravním prostředkem – třeba lanovkou. A teď už jen čekám, kdo se na mě jako první ohledně lanovky vrhne :-)
07.11.2016 08:23Rdm :
Koubek: no tak především na co konkrétně se chcete těšit? Primárně půjde o veřejnosti nepřístupné sídlo firmy a jestli tam bude nějaké malé muzeum, tak je relativně jedno, jestli je přímo v centru nebo v místě, kde již nějaké „atrakce“ jsou.
07.11.2016 08:49aggu :
David: Město o tom uvažuje a chce odkoupit pozemky jižně od Karoliny. Oživit tuhle část divočiny se dá rychle. Kampus nebo VTPO (pokud nevyjde louka u Myslivny). Karolinu III+IV by si město mělo nechat na byty a služby. Jen je třeba kvalitně vyřešit přechod drážních těles (nejlíp je zakopat do tubusu) a můžou se začít malovat Pleskotovy čtverce.
07.11.2016 08:52nototo :
Koubek: Bez bydlení to nikdy nebude opravdově žít, teď jsem byl v DOV zase a je tam o víkendu v podstatě mrtvo. A bez rozumných cen bytů a upraveného okolí tam lidé nikdy nepůjdou. Stačí objet okolí Ostravy, aby člověk viděl, že mnoho lidí dalo přednost i tak zdánlivě neatraktivním lokalitám jako Havířovsko, Karvinsko, ba i Radvanicko, protože v případě Ostravy se až na pár bodových, a tedy pro většinu místních cenově nedostupných lokalit, nedá hovořit o atraktivním místu k životu.
David: tak chápu, že Vám ekonomika nic říkat nemusí, ale bohužel, ta lanovka si na sebe nevydělá, i kdyby měla životnost 50 let a tady v Ostravě vzrostl počet turistů o 100 %. Jiná, daleko větší města mají problém lanovku uživit – buď žijete v obrovské aglomeraci, nebo musíte nasadit vysoké ceny, jenže první pro Ostravu neplatí a druhé v Ostravě nebude fungovat. Můžete sice uměle nasadit nízké ceny, ale pak si to město vybere někde jinde, například opětovným zvýšením daní z nemovitostí. Jsou zde sice hlasy „EU to zaplatí“, ale EU zaplatí jen část a jen výstavbu, provoz si už musíte platit sám. Pokud by byla trasa lanovky v nějakém lepším trasování, aby měla poptávku opravdu po celý rok a nejen v hezkém počasí, pak by se o tom dalo uvažovat i za cenu velkých provozních ztrát, ale lanovka nemůže suplovat neschopnost efektivně města překlenout železniční trať a udělat z DOV plnohodnotnou část města.
07.11.2016 09:08dolil :
Otevře se zde i Kofola restaurace?
07.11.2016 09:13Balde :
nototo: stát je tu od toho aby dotoval služby které si na sebe nevydělají ale jsou prospěšné pro společnost – třeba MHD, vlaky, autobusy, atd.
07.11.2016 09:13dolil :
edit. je to napsáno hned nahoře, přehlédl jsem.
07.11.2016 09:14David :
aggu:
07.11.2016 09:20Myslíte tu část kde je betonárka nebo cementárka?
Ty tubusy by byly super, jen je problém, že musí být 2- jeden na vlečku a druhý na hlavní trať.
David :
nototo: Gratuluji! Jste vítězem mé minisoutěže. :-)
07.11.2016 09:20Nimrod :
Koubek: Nejlepším způsobem jak to zjistit, je přijít do Maryčky…a ne takhle filozoficky psát
07.11.2016 09:42Nimrod :
Ta prezentace těch klučíků Mjolk je taková nemastná neslaná, neumí mluvit, nepochopili budovu, neudělali jen interiér…myslím, že to dopadne úplně jinak. Každopádně se těším, až to začne
07.11.2016 09:44FM :
Rdm:
Já se třeba těším proto, že to pomůže tu lokalitu trochu oživit a zkrášlit. Zároveň to je pozitivní signál pro další investory, aby se o danou lokalitu začali zajímat. A signál je to i pro město, aby začalo něco dělat a propojilo DOV s centrem.
Tomas :
Tak doufam, ze tam bude poradna tocena!:)
07.11.2016 11:10Danek :
FM: Již dávno bylo ze strany města uvedeno, že po vracení Karoliny do jejich rukou chce přikoupit pozemky od Karoliny směr DOV.Pokud se podaří Ostravě se tak naskytne velmi lukrativní pozemek, který když dobře uchopí a přivede jsem sídla nebo pobočky českých nebo zahraničních společností….z vyjadření pana Primátora je to zcela zřejmé.
07.11.2016 11:20jan :
opravdu profesionalni video od Mjolk. Ten vlevo asi fici na necem zajimavem :)
07.11.2016 11:22Rdm :
Danek: FM: pánové, nechci vám brát iluze, ale tohle už tu jednu bylo. Vzpomínám na ty samé „prohlášení“ radních, jak je Karolina unikátní nejen v rámci ČR, jak žádné město nemá takovou plochu uprostřed centra a jaká je to šance. A výsledek vidíme sami. Proč si teď myslíte, že s návratem pozemků město udělá něco víc? Kde na to vezme peníze, když dodnes nenašlo peníze na ty velkolepé plány s Černou loukou nebo jen „hloupou“ severní cestu do Poruby?
07.11.2016 15:52jan :
Rdm: to je fakt. Chce to vyhlásit architektonickou soutěž, vybrat skutečně dobrý projekt. Následně a to je možná nejdůležitější, podepsat s developerem smlouvy kterou nebude moci jen tak obejít. Jinak to dopadne jak s Jatkama, Fukušimou nebo lávkou od Jiřičné
08.11.2016 08:59Jp :
Rdm: Nechci byt pesimista, ale nedovedu si predstavit, ze se mestu podari (spolecne s kvalitnimi developery) v blizkych letech (desetiletich) zastavet smysluplne tak velke uzemi, ktere se tahne od Cerne louky az pi DOV. Bylo by to moc fajn, ale neverim tomu.
08.11.2016 10:43aggu :
Jp: Karolina je plošně největší část z těch tří lokalit (Karolina / „střed“ / severní okraj Hlubiny) a je v současnosti zastavěná už cca z 1/3 – 1/2. Postaveno i s krizovou přestávkou za 5 let. Druhá etapa je na spadnutí.
08.11.2016 10:58Je rychlost zástavby tak důležitá? ;)
Ac :
jan: On taky ten skutečně dobrý projekt musí chtít někdo zaplatit a asi to nebude, tak žhavé, když developeři vrací ty pozemky městu takzvaně „za odvoz“.
08.11.2016 12:44Kostelník :
jan: No tak ona uz tu mezinarodni soutez na projekt Karoliny byla, nekdy v roce 2000, vyhral to polsky tym architektu. Ovsem, kdyz to pak za par let mesto prikleplo Multi developmentu, tak se na projekt ze souteze zvysoka vykaslalo. Cimz chci rict, ze soutez v tehle zemi neni zarukou niceho, viz Cerna kostka a mnohe dalsi…
08.11.2016 13:37jp :
aggu: Neříkám, že je rychlost důležitá. Říkám, že nevěřím, že v nejbližších letech (desetiletích) se ta oblast zastaví. Můj skormný názor na základě toho, jak rychle se věci hýbou a kolikrát jsou zastaveny a znovu rozjety :-)
08.11.2016 15:12aggu :
jp: Podmínky pro developery, přístup radnice, dostupnost úvěrů, situace na truhu, zájem investorů atd. jsou v čase konstatní veličina? ;)
08.11.2016 16:56Permonik :
aggu: Ano, je to konstatní veličina rovná nule.
08.11.2016 17:12jp :
aggu: Ted nevím jestli jsi slepý nebo se chceš hádat, ale už potřetí píšu, že je to jenom můj názor, který je podložený tím, co jsem tady za dost let zažil. Zároveň píšu, že bych se rád mýlil. Už fakt nevím, jak to napsat jasněji…
09.11.2016 10:05Petr Rope :
David:
09.11.2016 12:18J.
Pánové stačí pro začátek realizovat II.etapu vize p.J. Světlíka-potažmo p.J. Pleskota. Ta zněla propojit DOV komunikací vybudovanou pod Hlubinou ( rondel+ cesta s tramvajovým vrškem nebo trolejbusem) a spojit tak zezadu Nové Karoliny DOV s Černou louku. Tato vize začala vybudovaním nové komunikace v DOV s budoucím středovým pruhem pro tramvaj. Před léty na to město přistoupilo ale víte jaké to je ( to bylo ještě za Kajnara). Mimo jiné už dávno měl byt splněn slib města ,že se DOV propojí lávkou pro pěší a cyklisty napojenou na stezku Landek park-Beskydy.Zase nic.Takže vize se občanům prozatím vzdalují.
David :
Petr Rope:
09.11.2016 13:28Ano, lávka by se vybudovat měla.
Problémem je ještě další kolejová trať mezi Ostravicí a DOV.
Pokud se dobuduje spojení Karolina- DOV, tak bych opravil most mezi cyklostezkou a Karolinou, který tam je a je normálně využíván.
Velká zajížďka to nebude.
a nebo využít pilíře po zbouraném mostu kousek pod Rudnou.