Obří kruhový objezd v Havířově protne tunel, nebo most.
Zastupitelstvo schválilo darování pozemků v lokalitě velkého kruhového objezdu státu. Ten tam postaví nový most, případně vyhloubí tunel. Město pozemky státu darovalo už v roce 2009, teď ale o daru rozhodovalo znovu, protože v místě došlo od té doby k řadě změn a pozemky byly také nově a přesněji zaměřeny. Mimoúrovňové řešení by mělo odvést veškerou dopravu, která proudí mezi Ostravskou a Orlovskou ulicí. Vozidla by pak na kruhový objezd nemusela vjíždět. S přemostěním se počítá už od doby projektování velkého kruhového objezdu. V té době nebyla doprava ani zdaleka tak hustá, jako nyní, ale projektanti tušili, že ani velkoryse pojatý rondel za několik desetiletí nebude stačit.
Právě proto jsou ramena s jízdními pruhy na Ostravské a Orlovské ulici před napojením na rondel výrazně rozšířena, aby tam mohly být pilíře mostu. Na most se bude najíždět sjetím z levého jízdního pruhu tam, kde je nyní středový zelený pás. Nově se hovoří také o možnosti vedení trasy v tunelu pod objezdem. „Ano, na projektu se pracuje. V úvahu skutečně přichází varianta vedení trasy pod okružní křižovatkou, než stavba konstrukce mostu. Ve sdružení, které bylo založeno s cílem tlačit na stavbu obchvatu, jsme na toto téma několikrát jednali. Finální návrh však záleží na státu, tedy ministerstvu dopravy a Ředitelství silnic a dálnic ČR. Na nich také záleží, kdy bude stavba realizována. Obecně to jsou však desítky let,“ řekl v pondělí Eduard Heczko, které ve sdružení zastupoval město Havířov.
celý článek: denik.cz
Nimrod :
No tak zahloubení by bylo logické, protože niveleta stávajícího kruháče už je dostatečně vysoko. Tahat nad něj ještě most, to už by byl pořádně dlouhý nájezd.
Michal Pazdziora :
Tunel může preferovat jenom b… pokaždé když zaprší tak by bal zaplavený.
Marián Kyral :
Taky mi přijde tunel lepší. A nelze srovnávat skutečný tunel s nějakým krátkým podjezdem, kde do prohlubně teče voda z obou stran. To lze u delších tunelů jednoduše řešit.
Daniel :
Pán Pazdziora možná nesrovnává krátký podjezd se skutečným tunelem, ale plány s realitou. A skutečně bývá dost často ulice Ostravská před kruhovým objezdem zatopená, stejně jako ulice Orlovská. Stačí si mapku posunout kousek za místo, kde by měl začínat tunel a uvidíte že hned vedle ulice Ostravské se nachází „mokřady řeky Lučiny“. Ideální místo na tunel.
04.10.2017 20:07Vašátko :
Nejsem zdejší, ale příjde mi, že většina aut odbočuje od Ostravy na Těšín. To je v poho, ale z opačného směru budou stále kroužit přes celý kruháč. Tedy tunel rovně asi moc neřeší, ne?
04.10.2017 20:13acdlcia [msstavby.cz] :
Vzhledem k tomu že terén ke kruhovému objezdu z obou stran stoupá tak není potřeba stavět velký most nebo razit tunel. Když bude cesta vedena ve stávajícím zářezu který by se uvnitř kruhového objezdu propojil tak stačí postavit jen dva malé mosty v místě křížení s kruhovým objezdem.
04.10.2017 20:18https://mapy.cz/s/26jj1
https://mapy.cz/s/26jjT
acdlcia [msstavby.cz] :
Vašátko: Rovně povede obchvat takže do města pak bude odbočovat méně aut.
04.10.2017 20:22http://www.msstavby.cz/havirov-obchvat-13-12-2016/
Vašátko :
acdlcia: Děkuji to mi vypadlo. Jedu tama jednou za čas, a tak jsem na to zapomněl. Super msstavby za tak živý web už tolik let!
04.10.2017 20:43krystof :
Jen technický detail: skrz rondel vede hlavní vodovod mezi městem a Šumbarkem DN600.
19.01.2018 00:19