Informace a vizualizace připravovaného projektu řadových domů Rezidence Svatá Trojice ve Slezské Ostravě na ulici Na Šestém.
V letošním roce byla provedena demolice 82 zbytků řadových garáží a vyčištěna celá lokalita. V tuto chvíli je projekt ve fázi před podáním územního řízení.
Cílem je stavbu započíst v roce 2014. Jedná se o 14 řadových domů rozdělených na dva typy, a to konkrétně o ploše 132m2 a 154m2.
více: rezidencesvatatrojice.cz
aggu :
Tahle lokalita se v blízké budoucnosti velmi změní. A až se dokončí sanace trojického údolí (kousek odsud na JV), bude to pecka.
06.12.2013 11:23Balde :
tak Slezská, to bud erezidencni bydleni, to bude sama radovka, sama vilka, asi nejluxusnejsi bydleni v ove, a ještě aby ne když je to kousek od centra, a ještě v kopci
06.12.2013 11:50Thunderbird :
To Balde: A co ovzduší???
06.12.2013 13:07Balde :
Thunderbird: ja myslel slezskou jako kopec za centrem a michalkovice, muglinov, nejhur jsou na tom Radvanice a Bartovice ne ??
06.12.2013 15:01Hynek [msstavby.cz] :
Thunderbird: kdyz je problem s ovzdusim, je podle me skoro jedno, v jakem meste tady bydlis, natoz resit ktera ctvrt ostravy je na tom lepe. samozrejme ty radv/bartovice jsou extrem, ktery je hned na rane. ale v takovych pripadech mi prijde smysluplnejsi resit, jestli jsi u frekventovane silnice apod.
jinak z vlastni zkusenosti muzu rict, ze ciste opticky ze slezske se casto rano koukas na centrum pod smogovou poklickou a vubec se ti do toho nechce.
06.12.2013 19:39aggu :
Na té Trojici je spíš problém se znečištěním po průmyslu v blízkém údolí. Holt, byla tam kromě dolu i koksovna. Což ale bude brzy vyřešeno. Řešit smog? Neverending story. Stačí hulit krabku denně nebo bydlet u rušné silnice a hned je debata někde jinde… V Ostravě se nedusím, ale přijedu na vesnici a jeden by blil. Akorát mají tu výhodu, že tam nikdo neměří a nikdo je nestresuje v televizi ;) Dokud to nepřekračuje určité meze tak se dá přizpůsobit. Co mají dělat v Miláně, Pekingu, Soulu jiného? Extrém je Polsko, hodnoty v Rybniku nebo Wlodzislawi klidně 1500 mg a nikoho to tam nevzrušuje. Tady 51 mg a ve všech novinách se dočteš že zítra umřeš…
06.12.2013 20:25marian :
aggu: souhlas, těch pár dnů za rok kdy je inverze je to sice fakt hnus, ale je to v zimě – takže o co jsem ochuzen? já osobně o nic, přes zimu jsem doma v teple, příp. na horách. mnohem víc než smog ostravě škodí její mediální obraz!
07.12.2013 05:56Jarda :
Jak tak čtu diskuzi nestačím se divit. Takže podle Vás, když v jiných lokalitách mají vysokou hladinu smogu, tak se to stává normou a je de facto vše v pohodě? To si snad dláte srandu. Spíše naopak to svědčí o tom, jak je situace s ovzduším špatná, že i lidé, kteří mají prostředky na moderní individuální bydlení, akceptují stavbu v tak smogově problematických oblastech. A nezapomeňte, že i dle pana primátora je nejlepší ostravská čtvrť pro bydlení Čeladná.
07.12.2013 09:29Hynek [msstavby.cz] :
taky si nemyslim, ze je nejaka omluva to, ze nekde je to jeste horsi.
07.12.2013 13:24aggu :
Jarda: nevím jestli si obeznámen se situací na naší planetě, ale život tu není ani ideální ani spravedlivý. Ergo někde na špinavé ovzduší kašlou (Afrika), někde o něm ví a problém ignorují (Polsko) a někde o něm ví a něco s tím dělají (Ostrava). Ale jde to jen tak rychle jak prozíravé máme ministerstvo a jak si váží zdraví jedné desetiny obyvatelstva. Všechno ostatní je irelevantní. Historicky tu je a bude průmysl (i když jiný než v minulosti), jsme v Moravské bráně takže i doprava. Ergo nikdo nikdy tady Karlovu Studánku nevytvoří. Což je asi jediné místo kde bych věřil pohádce o čistém vzduchu. Na Čeladné bych ho určitě nehledal. Ergo: požadujme co nejlepší kvalitu vzduchu kterou jde za rozumné peníze zajistit. A ty peníze jsou v miliardách.
07.12.2013 15:39Jarda :
aggu: Nechápu proč ten ironický osten na úvod? O situaci a postoji afrického obyvatelstva přiznám se nevím nic, situaci v Africe nesleduji. Obyvatelům Polska podle publicistických pořadů v polské TV a dle článků na polských webech na kvalitě ovzduší záleží stejbě jako nám. Problémem v Polsku a i u nás je postoj úředníků na ministerstvech, hejtmanstvívh (wojwodstwích) a jak správně píšete objem financí, které mají přispět na zlepšení ovzduší.S Vašimu tvrzení, že si ministerstvo nějak váží obyvatel Ostravska musím nesouhlasit. Vše je o politických tlacích a přízni voličstva hlavně v předvolebním období, to je pak ekologie a kvalita ovzduší oblíbené téma. Činnost a tlak ostravských občanských združení nebo inicitiativ na politiky, dle mého názoru, zde není nijak silná. A to že jsou lidé ochotni investovat do bydlení na Slezské i s jejími problémy s čistotou ovzduší, svědčí spíše o tom, že čistota ovzduší není pro ně prioritní. Nikde v diskuzi netvrdím, že tady budeme míta druhou Karlovu studánku, to jste si vymyslel. Zmínka o Čeladné měla pouze poukázat, že primátor Ostravy ani nebydlí v Ostravě, což je minimálně nezvyklé, situace ovzduší na Čeladné je pro předmět této diskuze irelevantní. Ale to jsem zcela odbočil o smyslu mého původního příspěvku. Tím jsem chtěl poukázat na to, že pokud je něco špatné, tady nebo u sousedů nemá se to stát obecně uznaným normálním stavem.
07.12.2013 17:46aggu :
Jarda: Tlak na řešení se vytváří vždy zdola, establishment nikdy neudělá ani krok navíc, pokud nemusí. A v Polsku prostě tlak na ekologii není takový jako u nás (a jaký by měl být). I v dalším se mýlíš, nebýt ostravských sdružení jako Čisté nebe, šlo by vše o poznání pomaleji bo opět platí první věta. Dále, rozlišoval bych ohledně nečištění ovzduší mezi Radvanicemi a Slezskou. Radvanice jsou na tom nejhůř, pak dlouho nic, pak Přívoz, pak dlouho nic, pak zbytek Ostravy mimo Porubu. Ale kdybych si vybíral já, šel byl i do mnohem většího měřítka, a konkrétně Trojice je v zeleni a klidu, mimo velké komunikace a průmysl. Když se vyřeší okolí bude tam fajn. Proč asi je Slezská žádaná lokalita? Za 10 let se budou o víkendu davy ostraváků promenádovat trojickým údolím z centra nahoru k ZOO nebo k Emě. … btw kde bydlí primátor je mi ukradené, proč by nemohl bydlet tam kde chce? Stejně jako kdokoliv jiný? … Nikdo taky neuznává stávající stav jako status quo. Ale tempo jakým se smog řeší má svoje příčiny.
07.12.2013 18:12Jarda :
aggu: Musím s vámi nesouhlasit, že tlak na řešení se vytváří vždy zdola. Naopak tlak na řešení se vytváří vždy tam, kde je politická vůle, rsp. moc. A politická moc je vždy vázána na dva hlavní zdroje,tím prvním je faktická moc a tím druhým jsou peněžní zdroje.A díky EU jsou ekologické dotace velkým zdrojem peněz, a zkuste se podívat na lidi ve vedení sdružení Čisté nebe a spojit si to s čerpáním dotací z EU. Tlak na ekologii v Polsku, je samozřejmě směrován především na domácí problémy a směrem k řešení emisí přicházejících směrem do ČR z Polska je celkem logicky na okraji zájmu polské veřejnosti, v tom s vámi plně souhlasím. Ale predikovat, co bude za deset let, je spíše než na argument v diskuzi, vhodné na nějakou politickou fabulaci. To, že vám nevadí, že Ostravu vede člověk, který zde ani nebydlí, je vaše věc a nijak vás za to v diskuzi nenapadám a je to váš názor, který respektuji. Mi to například jako patriotovi vadí. A konečně k jádru věci. Nikdo netvrdí, že daná situace je status quo, ale že diskutující berou špatný stav ovzduší na ostravsku jako normální stav, což z objetivního hlediska není. A nijak nerozporuji Váš názor na to, že Trojice a Slezská Ostrava jsou pro stavitele resp. zájemce o bydlení atraktivní, pouze dle mého názoru, je to spíše z nouze cnost.
07.12.2013 20:02aggu :
Jarda: 1) tak to mi tedy čerpání dotací z EU u ČN osvětlete… To tam asi všichni přehrabují peníze vidlema, že? … 2) kde Kajnar bydlí musí být každému fuk. Co s tím má tzv. „patriotismus“? Krávovina největší, na které si honilo ve volbách body hnutí ostravak. 3) „diskutující berou špatný stav ovzduší na ostravsku jako normální stav, což z objektivního hlediska není“ Vůbec té větě nerozumím ;) 4) Slezská (Trojice) je znouzecnost? To je tedy luxusní znouzecnost, nej lokalita v Ostravě…
07.12.2013 21:18Jarda :
aggu: ad 1) prioritou pro politiky není změna ovzduší, ale čerpání dotací z EU na zlepšení ovzduší, 2) Ne nemusí, neezlobte se, ale skoro každý šlověk má svobodnou vůli, rozhodnout si. co je mu fuk a co ne. Patriotismus není krávovina, je to společenský postoj, i když se vám nelíbí. 3) moje vina, že se nedokážu lépe vyjádřit. Měl jsem na mysli, něco v tom smyslu, že si lidé zvyknou i na šibenici. 4) to je čistě vaše subjetvní hodnocení, já mám jiný názor, ale respektuji, že Trojice se vám líbí.
07.12.2013 22:21Tímto bych ukončil tuto diskuzi, přeji hezký večer a děkuji za vaši ochotu se mnou diskutovat.
Balde :
rad bych se zetptal, kde se nachází to Trojické udolí, neboli ta Trojice, co tu píšete, děkuji
07.12.2013 23:30marian :
Balde: na mapce od googlu co je tu pod fotkama klikni 2x na tlačítko „zoom -“ pak chytni obrázek u spodního okraje a posuň kousek nahoru. to zelené co uvidíš je trojické údolí :-)
08.12.2013 07:38thrpst :
Bohužel je tato lokalita znehodnocena špatným vzduchem.
10.12.2013 11:19Thunderbird :
Bohužel, stejne jako jine lokality v Ostrave.
10.12.2013 12:36Ale spouste lidi to evidentne nevadi, jinak by nekupovali nove byty a domy v Ostrave.